Panssarivaunut

Olisko kuitenin miina kun vaunu tasaisella maalla selällään. Ammukset sitte räjähtäessään puhkaissu pohjan. Tämä siis vain arvaus, vaikka kovasti toivoisin että Ukrainalaisilla olis jo miinoja kylvettynä ja myös dokumentoituna.
Mikä miina heittää tankin selälleen ja puhkoo sen sisältä ulos? Reikä on lattiassa, reunat ylöspäin, ei sisäänpäin. Ja kyseessä on ukrainan tankki, ei venäjän.
 
Oisko 152mm yms tullut jäykkänä vaunusta läpi, räjähtänyt vaunun alla, vaunu katolleen ja sit lähtenyt loputkin ammukset
 
  • Tykkää
Reactions: ctg
fnrbbhaxmaq2vrq-jpg.58006

Olen katsonut tuota kuvaa 15 minuuttia ja kaksi asiaa häiritsee. Punainen raita ja putki vahinko. Minun silmiin tuo näyttää ylipaineelta, mutta minkä tekemä, oma lataus vai putkeen tiputettu käsikraanaatti tai vastaava? Vai korruption syömä varuste?
 
Voisiko kyljestä tullut pst ohjusta sisään ja karuselli räjähtänyt tämän johdosta?

Tarkoitan siis tuota ympäri kääntynyttä tankkia*
 
  • Tykkää
Reactions: ctg
Olen katsonut tuota kuvaa 15 minuuttia ja kaksi asiaa häiritsee. Punainen raita ja putki vahinko. Minun silmiin tuo näyttää ylipaineelta, mutta minkä tekemä, oma lataus vai putkeen tiputettu käsikraanaatti tai vastaava? Vai korruption syömä varuste?
Eikös Ukrainalaiset merkkaa vihollisen tuhotun kaluston punaisella merkillä ?
Sotavangeillakin punainen nauha.
 
fnrbbhaxmaq2vrq-jpg.58006

Olen katsonut tuota kuvaa 15 minuuttia ja kaksi asiaa häiritsee. Punainen raita ja putki vahinko. Minun silmiin tuo näyttää ylipaineelta, mutta minkä tekemä, oma lataus vai putkeen tiputettu käsikraanaatti tai vastaava? Vai korruption syömä varuste?
Ohjusosuma tai panssariammus suoraan tykinputkeen?
 
  • Tykkää
Reactions: ctg
Voiskohan vaunukanuunan putkeen työntää pottua, halkoa, kiilaa tms. siten, että aseen laukaisu olisi sen viimeinen? :)
 
fnrbbhaxmaq2vrq-jpg.58006

Olen katsonut tuota kuvaa 15 minuuttia ja kaksi asiaa häiritsee. Punainen raita ja putki vahinko. Minun silmiin tuo näyttää ylipaineelta, mutta minkä tekemä, oma lataus vai putkeen tiputettu käsikraanaatti tai vastaava? Vai korruption syömä varuste?
Este putkessä?
Valmistusvirhe?
 
  • Tykkää
Reactions: ctg
reunat on ulospäin, eli räjähdys tapahtui putken sisällä

Olisiko savunpoistin ylikuumentunut liiasta ampumisesta tai javelinin sytyttämien ammusten palokaasuissa eikä enää lopulta kestänyt painetta ja lämpöä? Näyttäisi olevan katkennut juuri siitä kohdasta, mistä palokaasut kulkevat tuonne poistimeen. Putki näyttää enemmän sulaneelta, kuin rajahtäneeltä. Voi toki olla myös seurausta valmistusviasta, tai sitten on mennyt luoti läpi, jonka seurauksena palokaasut on ilmaan sekoittuessaan syttyneet ja polttoleikanneet/räjäyttäneet putken katki.
 
Viimeksi muokattu:
Vaunu on jälkien perusteella peruuttanut ojaan. Olisiko tullut miehistöllä vahinko vaunun heilahtaessa ojanpohjalle? Palamisjäljet ovat luukuissa ja putken liitoskohdassa torniin. Ei katastrofaalista tuhoutumista, mutta ruudit kärynneet ja paine poksauttanut putken poikki.
 
  • Tykkää
Reactions: ctg
No emmä tiiä, eikö itäaseilla tuo Ukrainakin pääasiassa puolustaudu, ja vielä vanhemmalla kuin mitä Venäjä käyttää...?

Tuosta atomeiksi menneestä vaunusta, onhan se voinut joutua ilmahyökkäyksenkin kohteeksi: muutaman kerran ukrainalaiset ovat päässeet pommittamaan teillä kulkevia joukkoja. Lentopommin osuma vaatisi tietenkin jo hyvää tsäkää, en tiedä onko Ukrainalla käytössä vielä Kh-25 tjsp. järeämpiä rynnäkköohjuksia.

En usko että olisi ilmahyökkäys, se voi toki olla sekin, mutta kuvassa ei ole mitään erityistä mikä viittaisi siihen. Huomaa, että vaunun pohja on jäänyt tuohon asfalttiin, eli näkyvissä oleva vahinko on tullut ammusräjähdyksestä.
 
Back
Top