Patria 6X6 multipurpose transport vehicle

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miheikki
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Riikka voi kohta ottaa seuraavat poseerauskuvat ei sakset kädessä, vaan maastopuku päällä ja rahasäkit käsissä. ;)
 
Rautalinko Patrialla:

giphy.gif
Herra on saanut edeltävinä vuosina +900t vuodessa. Lieköhän menee miltsi rikki.
 
Iltalehden juttu Patrian ja Valmetin yhteistyöstä.

Vetää vähän mutkia suoraksi, että Paseja, joita nimitetään kuljetuspanssarivaunuiksi, ajelisi ulos liukuhihnalta. Tulee varmaankin osatuotantoa.

Valmet Automotive ja Patria löysivät toisensa: ”Hienoa, että osaamisellemme on kysyntää”
Uudenkaupungin legendaarisen autotehtaan liukuhihnoilta saattaa tulevaisuudessa tulla kuljetuspanssarivaunuja.

 
Iltalehden juttu Patrian ja Valmetin yhteistyöstä.

Vetää vähän mutkia suoraksi, että Paseja, joita nimitetään kuljetuspanssarivaunuiksi, ajelisi ulos liukuhihnalta. Tulee varmaankin osatuotantoa.
En voi tietää, mutta veikkaan mieluummin loppukokoonpanoa. Noissa on aika vähän osia joita voisi Ugissa valmistaa. Kokoonpanolinjalle sen sijaan löytyy erinomaiset tilat.

Kasaaminenkin tietysti poikkeaa kovasti henkilöautojen liukuhihnatuotannosta, kun vehkeet kasataan käytännössä samassa paikassa alusta loppuun. Komponentit ja asentajat liikkuvat aihion sijaan.
 
Patrian tiedotteen mukaan Common Armoured Vehicle System (CAVS) -ajoneuvohankkeen myötä Patrialle on tullut tilauksia lähes tuhannesta Patria 6x6 -ajoneuvosta.
 
En voi tietää, mutta veikkaan mieluummin loppukokoonpanoa. Noissa on aika vähän osia joita voisi Ugissa valmistaa. Kokoonpanolinjalle sen sijaan löytyy erinomaiset tilat.

Kasaaminenkin tietysti poikkeaa kovasti henkilöautojen liukuhihnatuotannosta, kun vehkeet kasataan käytännössä samassa paikassa alusta loppuun. Komponentit ja asentajat liikkuvat aihion sijaan.
Onko välttämättä noin?

Traktorit ja paljon raskaammat kuorma-autotkin kulkevat hihnalla asennuspisteeltä toiselle.

Viisiakselinen kuorma-auton alusta painaa ~15 tonnia eli samaa luokkaa kuin Patrian 6x6. Ei siis puhuta mistään erityisen raskaista ajoneuvoista. Panssarivaunujen rakentaminen olisi aivan eri asia.

Uudenkaupungin autotehtaan vahvuus lienee tuotannon tehokkuudesta verrattuna tavalliseen konepajaan. Etenkin silloin kun sarjatuotannosta kyse.

Turun Sanomat uumoilee myös Sisu GTP:n olevan mahdollinen Ugin tuote myös. Karjaalla ei riitä kapasiteetti, eikä Karjaan kuorma-autotehdas olekaan varsinainen sarjatuotantoon tehty tehdas.

 
Viimeksi muokattu:
Onko välttämättä noin?

Traktorit ja paljon raskaammat kuorma-autotkin kulkevat hihnalla asennuspisteeltä toiselle.

Viisiakselinen kuorma-auton alusta painaa ~15 tonnia eli samaa luokkaa kuin Patrian 6x6. Ei siis puhuta mistään erityisen raskaista ajoneuvoista. Panssarivaunujen rakentaminen olisi aivan eri asia.

Uudenkaupungin autotehtaan vahvuus lienee tuotannon tehokkuudesta verrattuna tavalliseen konepajaan. Etenkin silloin kun sarjatuotannosta kyse.

Turun Sanomat uumoilee myös Sisu GTP:n olevan mahdollinen Ugin tuote myös. Karjaalla ei riitä kapasiteetti, eikä Karjaan kuorma-autotehdas olekaan varsinainen sarjatuotantoon tehty tehdas.

Ei välttämättä, niin kuin viestini kolme ensimmäistä sanaakin kertoo. Oma arvioni perustuu siihen mille Patrian sarjatuotantotila näyttää.

Ugissa voi tehdä eri tavalla, mutta ei kuitenkaan samalla tavalla kuin henkilöautojs, tai kuorma-autoja tehdään. Toimintamalli on olosuhteiden pakosta täysin erilainen etenkin Patrian tuotteessa. Sisu on rakenteeltaan siinä välissä.
 
Back
Top