Persujen nousu valtakunnan vaikuttajaksi

Vähän taidetta väliin

http://kasitoita.wordpress.com/2011/03/04/taiteemme-tulevaisuus-perussuomalainen-realismi/

perus6.jpg


perus_1.jpg

Puoluesihteeri Timo Soini perustaa uuden puolueen konkurssiin ajautuneen SMP:n
raunioille.

perus1.jpg

Pääministeri avaa uudelleen rötösherrojen sulkeman paperitehtaan.

perus4.jpg

T. J. Soini

perus7.jpg

Sallikaa sinisilmäisten lasten tulla minun tyköni.

perus15.jpg

Valistushenkiset julisteet ovat perussuomalaisen realismin ominta aluetta.

perus_2.jpg

Vanhojen puolueiden maahanmuuttopoliittinen neuvottelu keskeytyy.

perus_3.jpg

Olisiko Jussi Halla-Ahon blogista perussuomalaisten Ruhnamaksi?
 
Sinä sen kysyit....miten on?

Kyllä minua suorastaan pelästytti taannoinen kannanotto "sopivasta taiteesta"....olihan se aika huhhuh. Historiaharrastuksen jäljiltä on muistissa valtioita ja liikkeitä, jotka ovat vuorollaan ottaneet asiakseen valjastaa taiteen liikkeen tai valtion ikeeseen. Jälki on ollut joka kerta karua.

Mutta pari tällaista yllä nähtyä postausta, jotka ovat kyllä hyviä ja huvittavia, niin eiköhän tämäkin topikki voitane survoa iltavapaisiin...
 
baikal kirjoitti:
Kyllä minua suorastaan pelästytti taannoinen kannanotto "sopivasta taiteesta"....olihan se aika huhhuh. Historiaharrastuksen jäljiltä on muistissa valtioita ja liikkeitä, jotka ovat vuorollaan ottaneet asiakseen valjastaa taiteen liikkeen tai valtion ikeeseen. Jälki on ollut joka kerta karua.


Kuten olen sanonut, myös nykyinen taiderahoitus ja -suuntaus on valtion ja poliitikkojen ohjauksessa. Suomalaista yhtenäiskulttuuria on saanut ruoskia surutta, mutta ählämiprofeetasta tehdyt pilakuvat saavat jopa pääministerin kiivastumaan piirtäjälle ja pyytämään anteeksi koko maailmalta. Aivan samoin Neuvostoliiton eläessä taide ei saanut loukata tai halventaa neukkuja. Muistanette Renny Harlinin elokuvan Jäätävä polte?

Pitää vielä huomata, ettei persut ole mitään suuntausta tai linjausta kieltämässä, kuten aiemmat hallitukset. Persut haluavat ainoastaan suunnata rahat toisin. Se on normaali ja olennainen osa politiikkaa.

Minun nähdäkseni yhtenäiskulttuurin ja sitä myöten yhteisöllisyyden katoaminen ei ole mitenkään toivottava asia. Jotkut poliittiset liikkeet ovat moiseen pyrkineet edistääkseen oman suppean jäsenistönsä taloudellisia etuja. Kaveria ei jätetä asenne on vauhdilla murenemassa. Sen tien päässä on Venäjän kaltainen yhteiskunta. Osa ihmisistä elää tolkuttomassa vauraudessa ja osa kuolee katuojaan. Ihmishengellä ei ole tuollaisessa yhteiskunnassa juurikaan arvoa. Ei rikkaan, eikä köyhän hengellä. Henki lähtee muutaman euron takia. Edes naapurin muksujen perään ei kukaan viitsi katsoa. Eläköön kadulla ja kuolkoon pakkasella.
 
Muistan toki Rennyn Jäätävän poltteen. Mietin monta kertaa tehdäänkö noita elokuvia rahanpesutarkoituksessa vai mikä on pointti? Jäätävän huono elokuva.


Millä tavoin yhtenäiskulttuuria ja sen edistymistä ruokkii se, että halutaan möyrytä yksisilmäisesti suomalaiskansallisuutta? Tarkoittaako tämä sitä, että yhtenäiskulttuuri ja yhteisöllisyys ovat synonyymejä? Tuossa mennään miinaan että roikaa. Yhteisöllinen voi olla vaikka seuraava sekoitus: korttelissa on 12 ok-taloa. Yhtä asuu wanha pariskunta mallia suomi, yhdessä asuu ruotsinkielinen perhe, yhdessä asuu sekaperhe mallia isä algerialainen äiti suomalainen ja liuta tenavia, yhdessä asuu venäläisperhe ja loput sekalaisia kantasuomalaisia. Mikä helvetti estää tuon porukan olemasta hyvinkin yhteisöllinen olematta silti lainkaan yhtenäinen???????

Minun nuorimmainen on päivähoitopaikassa, jossa on hoitajana venäläinen nainen. Hoidettavana on ruotsinkielisestä perheestä piltti, venäläisperheen piltti ja kaksi puhdasveristä suomalaispilttiä.....ja me pärjäämme keskenämme helvetin hyvin ja penskat leikkii siinä kielten sekamelskassa ihan kuin eivät muuta ikinä olisi tehneetkään! Serkkuni nuorimmainen on paikassa, jossa on kaksi turkkilaista, venäläinen ja loput suomalaisia ja ihan hyvin menee.

Vanhemman pojan luokalla koulussa on kaksi ruandalaista ja kaksi venäläistä.....ja kas vittu: kieliongelmista huolimatta nämä pärjäävät koulussa paremmin kuin alkuperäisasukkaiden yksityisyrittäjien lukutaidottomat pennut, jotka kuvittelevat osaavansa jääkiekkoa pelata, mutta kirjoittaminen tuo tuskaa vielä nelosluokalla.....voi helvata. Tottahan nuo mamut saavat kieliapua, mutta nin saavat nämä alkuperäisasukkaiden pennutkin tukiopetusta joka viikko ja erityisopetusta ja vain se, että toivottavasti perivät isiensä firmat aikanaan saattaa pitää nämä mölkät elämässä kiinni.

Tämä yleistäminen on ruvennut minua vituttamaan, kun omat kokemukset ovat liian paljon ristiriidassa näiden kohu-uutisten kanssa. Pitäisikö minun alkaa syytämään tuntemieni mamujen niskaan paskaa jostain nationalistisesta lähtökohdasta ja olla huolissaan yhtenäiskulttuurista ja yhteisöllisyydestä. Se YHTEISÖLLISYYS EI ole ikinä ollut mikään suomalainen vahvuus, sen perään on turha itkeä. Yhtenäisyyskin vain silloin, kun venäläinen on paukuttanut puomia ja uhannut tulvehtia asuinmaahamme. Sitten ollaan vuosi pari jaksettu puhaltaa yhteen hiileen ja uhan väistyessä alettu toistensa sorsiminen ja omien etujen raaka puolustaminen, turha on muuta väittää.
 
Monietnisyys harvoin aiheuttaa ongelmia missään. Tulijoiden oman kulttuurin tunkeminen väkisin kantaväestön elämään saa aikaan niskavillojen pystyyn nousemista globaalisti.

Jos korttelissa on 12-OMAkotitaloa se kertoo jo paljon porukasta, jolloin siitä yhteisöstä yleistäminen vituttaa minua. Olen varma että Baikalin kuvailemat perheet ovat hyvin integroituneet maahamme, ja siten tervetulleita.
 
Laitetaa vielä ketjuun maahanmuuttokriittisten (perussuomalaisten) vaalimanifesti.

http://www.vaalimanifesti.fi/

Eduskuntavaalien lähestyminen sekä maahanmuuttoasenteita kartoittaneet mielipidekyselyt ovat saaneet lähes kaikki puolueet hätääntymään. Kriittistä maahanmuuttokeskustelua vaativat nyt kilvan poliitikot vasemmalta oikealle. Ne samat poliitikot, joille kuuluu kunnia jo kaksikymmentä vuotta jatkuneesta maahanmuuton ja maahanmuuttajien kritiikittömästä ylistyksestä ja ongelmien lakaisusta maton alle.
Tälle ”uuskriittiselle” liikehdinnälle on ominaista, että kritiikki kohdistuu yksinomaan kotoutukseen. Varsinkin siihen, että kotouttamiseen ei ole käytetty riittävästi rahaa. Maahanmuuton ongelmat, joiden olemassaoloa ei sentään enää kiistetä, nähdään haasteena, josta kyllä selvitään, kunhan vain resursseja lisätään.

Sen sijaan itse maahanmuutto, etenkin humanitaarinen maahanmuutto kolmannesta maailmasta, nähdään luonnonvoiman kaltaisena ilmiönä, jonka edessä nostetaan kädet pystyyn.

Me allekirjoittaneet perussuomalaiset ehdokkaat vuoden 2011 eduskuntavaaleissa haluamme kyseenalaistaa tämän lähestymistavan. Me emme usko, että maahanmuuton ja monikulttuurisuuden ongelmat olisivat ratkaistavissa suurellakaan rahalla. Jos ne olisivat ratkaistavissa, miksi niitä ei ole jo ratkaistu? Resurssit ja niiden kohdentaminenhan ovat juuri niiden valtapuolueiden käsissä, jotka nyt vaativat lisäpanostuksia kotouttamiseen. Jos ongelmat olisivat ratkaistavissa, miksi yksikään Länsi-Euroopan maa ei ole ratkaissut niitä? Miksi ja miten Suomi onnistuisi siinä, missä kaikki muut ovat epäonnistuneet?

Toisaalta katsomme, että vaikka monikulttuurisuuden haittoja voidaankin hillitä tai ainakin peitellä suurilla rahallisilla satsauksilla, tällaiset toimenpiteet tyypillisesti johtavat vähemmistöihin kuuluvien suosimiseen enemmistöön kuuluvien kustannuksella ja siten lisäävät epäoikeudenmukaisuutta ja katkeruutta sekä myrkyttävät väestöryhmien suhteita. Esimerkkinä voidaan mainita se, että Helsingin kaupunki majoittaa työttömiä maahanmuuttajia kovan rahan luksusasuntoihin, jotta maahanmuuttajat eivät kasautuisi lähiöihin. Vaikka ghettoutumisongelma on todellinen, tapa, jolla sitä yritetään ratkaista, on muista syistä sietämätön.

Huono maahanmuutto ei ole luonnonvoima. Se on poliittinen valinta.

IRTISANOUTUMINEN MONIKULTTURISMISTA

Suomen tulee luopua nykyisestä, muualta Länsi-Euroopasta ja varsinkin Ruotsista kopioidusta monikultturistisesta valtioideologiasta, erilaisuuden ihannoimisesta ja itsetarkoituksellisesta ylläpidosta.

Edellä sanottu tarkoittaa sitä, että julkinen valta turvaa kaikille yhtäläisen vapauden ylläpitää omaa kulttuuriaan, kieltään, identiteettiään ja uskonnollista vakaumustaan, mutta ei ryhdy vähemmistöidentiteettien rahoittajaksi. Maahanmuuttajien uskonnollisten ja kulttuurillisten erityistarpeiden tyydyttäminen ei mielestämme kuulu veronmaksajien rahoittaman Suomen valtion ydintoimintoihin.

Monikultturismista luopuminen merkitsee myös sitä, että maahanmuuttajien yksilöllisten oikeuksien loukkauksia ei katsella läpi sormien "yhteisöllisten oikeuksien" varjolla. Lasten, niin tyttöjen kuin poikien, sukuelinten rituaalisilpomiset on kriminalisoitava yksiselitteisesti, ja niistä on säädettävä riittävän ankarat seuraamukset. Yhteiskunnan on aktiivisin toimin ehkäistävä maahanmuuttajanaisten jäämistä kotiin ja kielenopetuksen sekä muiden tehokkaiden kotoutustoimien ulkopuolelle. Järjestettyjä ja pakkoavioliittoja sekä tosiasiallista moniavioisuutta vastaan on taisteltava päättäväisesti. Uskonnonvapaus ja oikeus uskonnosta luopumiseen on turvattava myös vähemmistöryhmien jäsenille.

Uusien vähemmistökielten opetuksesta julkisin varoin peruskouluissa tulee luopua. Vastaavasti keskeiselle sijalle kotouttamisessa tulee nostaa kaikkia maahanmuuttajia koskeva suomen kielen opetus. Opetukselle on asetettava selkeät oppimistavoitteet. Toimeentulotuki on sidottava kielen opiskeluun ja asetettujen oppimistavoitteiden saavuttamiseen.

Edelleen monikultturismista luopuminen tarkoittaa sitä, että eri maahanmuuttajaryhmät sopeutuvat suomalaisiin viranomaiskäytäntöihin eikä päinvastoin. Terveydenhoitohenkilökunnan, poliisin ja muiden toimijoiden muutenkin niukkoja ajallisia ja rahallisia resursseja ei pidä haaskata erilaisiin kulttuurisensitiivisyys- ja toiseudenkohtaamiskoulutuksiin.

Suomen tulee olla tasa-arvoinen yhteiskunta, jossa noudatetaan mahdollisuuksien tasa-arvoa, ei lopputuloksen tasa-arvoa. Tasa-arvoa ei ole se, että kaikki tulevat maaliin yhtä aikaa, vaan se, että kaikki saavat lähteä liikkeelle samalta viivalta ja yhtä aikaa. Minkäänlaisia etnisiin kiintiöihin tai positiiviseen syrjintään perustuvia käytäntöjä ei pidä sallia esimerkiksi julkisessa rekrytoinnissa. Vastaavasti vähemmistöjen edustajille ei tule uskonnollis-kulttuurisin perustein myöntää erivapauksia työtehtävien hoidossa. Esimerkkinä voidaan mainita muslimilääkärit ja -hoitajat, jotka kieltäytyvät hoitamasta vastakkaista sukupuolta olevia potilaita.

TURVAPAIKANHAKIJAT

Äärimmäisen pieni osa Suomeen saapuvista turvapaikanhakijoista saa turvapaikan, mikä johtuu siitä, että äärimmäisen pieni osa turvapaikanhakijoista on kansainvälisten sopimusten tarkoittamia pakolaisia, joiden suojeluun Suomi on sitoutunut. Suurin osa turvapaikanhakijoista on liikkeellä taloudellisista syistä tai lähtömaan yleisten olosuhteiden vuoksi. Esimerkiksi Somaliasta saapuvista turvapaikanhakijoista saa vuosittain turvapaikan vain mitätön murto-osa, mutta oleskelulupa ns. toissijaisen suojelun nojalla myönnetään joko heti tai valitusprosessin jälkeen suurimmalle osalle.

Sosiaalinen siirtolaisuus tulee Suomelle suunnattoman kalliiksi, aiheuttaa ghettoutumisen kaltaisia ongelmia ja luo yhteiskunnallisia jännitteitä sekä syö viranomaisten resursseja. Tämän vuoksi sosiaalista siirtolaisuutta on vähennettävä ennen kaikkea vähentämällä Suomen houkuttelevuutta sosiaalisten siirtolaisten näkökulmasta. Tulemme kansanedustajina ajamaan esim. seuraavia toimenpiteitä:

Suomi ottaa käyttöön pikakäännytyksen, jossa ilmeisen perusteeton (kuten toisen EU-maan kansalaisen tekemä) turvapaikkahakemus käsitellään ja hylätään 24 tunnin aikana ja käännytys pannaan toimeen välittömästi. Nykyisen hallituksen toimenpiteet Romanian kansalaisten tekemien hakemusten suhteen ovat täysin kosmeettisia.

Suomi lopettaa rahallisen toimeentulotuen maksamisen vastaanottokeskuksissa asuville turvapaikanhakijoille. Nykyhallituksen toimeentulotukeen tekemät leikkaukset ovat kosmeettisia, koska Suomen maksamat tuet ovat edelleen koko EU:n suurimpia. Turvapaikanhakijoille tulisi kustantaa ruoka, asuminen ja välttämättömät terveydenhoito- sekä vaatetuskulut mutta ei muuta.

Kaikista kielteisistä turvapaikkapäätöksistä valitetaan, minkä vuoksi valitusprosessia on yksinkertaistettava ja lyhennettävä. Sellaiset inhimilliset siteet, jotka ovat syntyneet vasta haku- tai valitusprosessin aikana, eivät voi olla peruste oleskeluluvan myöntämiselle tai kielteisen päätöksen kumoamiselle.

Kaikki ns. Dublin-tapaukset on palautettava siihen EU-maahan, johon he ovat ensimmäiseksi saapuneet. Euroopan unionin tasolla on ajettava sellaista mallia, että Dublin-tapausten käännyttämisestä aiheutuneet kulut voidaan periä siltä jäsenmaalta, johon turvapaikanhakijaon ensimmäiseksi saapunut. Tämä kannustaisi lähinnä Kreikkaa, Italiaa ja Espanjaa tehostamaan ulkorajojen valvontaa ja toisaalta luopumaan nykyisestä roolistaan läpikulkumaina.

KIINTIÖPAKOLAISET

Nähdäksemme kiintiöpakolaisjärjestelmä ei ole yhtä ongelmallinen kuin ns. spontaanit turvapaikanhakijat, koska se antaa Suomelle mahdollisuuden hallita muuttovirtaa. On kuitenkin muistettava, että vain muutamalla maailman maalla on käytössä pakolaiskiintiö, eikä mikään kansainvälinen sopimus velvoita Suomea sellaiseen.

Kiintiöpakolaisten määrä on sopeutettava yleiseen taloudelliseen kehitykseen. Jos julkisia menoja ja palveluita leikataan, myös pakolaiskiintiötä on leikattava. Tulijoiksi pitää ensisijaisesti valita sellaisten kansallisten ja uskonnollisten ryhmien jäseniä, joiden sopeutumis- ja kotoutumisennuste on kokemusperäisesti hyvä.

GHETTOUTUMINEN PYSÄYTETTÄVÄ ALKUUNSA

Suomi seuraa ghettoutumiskehityksessä muun Euroopan esimerkkiä. Humanitaariset maahanmuuttajat hakeutuvat oleskeluluvan saatuaan kaupunkien lähiöihin. Näin syntyy vähemmistöjen enklaaveja, joiden sisällä elävillä ihmisillä ei ole kontaktipintaa normaalin yhteiskunnan kanssa eikä tarvetta tai edellytyksiä oppia kunnolla suomea. Jatkuva mekkalointi Euroopan kaupunkien maahanmuuttajalähiöissä kertoo, mikä Suomea nykymenolla odottaa.

Ei ole mitään järkevää syytä asuttaa työttömiä maahanmuuttajia verovaroilla kaupunkeihin, joissa asumisen hinta on kaikkein korkein. Maahanmuuttajien suosiminen asuntojonoissa on omiaan myrkyttämään kantaväestöön kuuluvien asenteita, minkä lisäksi maahanmuuttajille jaetut asunnot ovat pois niiltä pienituloisilta, joille olisi työn kannalta tärkeää asua paikkakunnalla, mutta joilla ei ole varaa yksityisen sektorin vuokriin.

Katsomme, että kuntia on kiellettävä hyväksymästä asuntojonoihinsa sellaisia maahanmuuttajia, joiden asumisen tosiasiallinen maksaja on valtio tai kunta itse. Humanitaariselle maahanmuuttajalle tulee osoittaa asunto sieltä, mistä asuntoja on edullisesti saatavilla. Hän on vapaa muuttamaan uuteen osoitteeseen heti, kun hän pystyy itse vastaamaan asumismenoistaan.

KOTOUTUS UUSILLE URILLE

Hallitsemattoman maahanmuuton kannattajat vetoavat usein siihen, että Suomi onnistui sijoittamaan myös talvisodan alla evakkoon lähteneet lähes puoli miljoonaa karjalaista. Lisäksi muistutetaan, että Yhdysvallat on hyvä esimerkki onnistuneesta monikulttuurisesta yhteiskunnasta.

Kannatamme lämpimästi sitä, että Suomi luopuu nykyisestä, vastikkeettomiin tulonsiirtoihin perustuvasta ja passivoivasta kotouttamispolitiikastaan ja ottaa oppia sekä Yhdysvaltain käytännöistä että karjalaisevakkojen asuttamisesta.

Maahanmuuttajalle maksettavalle toimeentulotuelle tulee Yhdysvaltain tapaan asettaa takaraja, esim. yksi vuosi. Harkittavaksi voidaan myös ottaa toimeentulotuen korvaaminen valtion myöntämällä tai takaamalla matalakorkoisella tahi korottomalla kotoutumislainalla, jonka maahanmuuttaja joutuu tietyn ajan puitteissa maksamaan takaisin. Tällä tavoin autettiin alkuun myös karjalaisevakot.

Suomalaiset veronmaksajat rahoittavat asiointitulkkausta henkilöille, jotka ovat asuneet maassa vuosikausia. Tällainen loputon vastaantuleminen ei kannusta kielen opiskeluun. Katsomme, että välttämättömissä kotouttamiseen liittyvissä toimenpiteissä valtion tulee kustantaa tulkkaukset korkeintaan ensimmäisten kolmen vuoden ajalta siitä päivästä lukien, kun oleskelulupa on myönnetty. Tämän jälkeen kustannukset, jos tulkkauksia järjestetään, maksaa aina se taho, joka tulkkausta tarvitsee.

PERHEIDEN YHDISTÄMINEN HALLINTAAN

Perheenyhdistämismekanismista on tullut tärkein sosiaalisen siirtolaisuuden kanava, ja järjestelmää on sen törkeän hyväksikäytön lopettamiseksi kiristettävä tuntuvasti.

Laki asettaa perheenyhdistämistä hakevalle, Suomessa asuvalle maahanmuuttajalle toimeentulovaatimuksen. Tämä vaatimus ei kuitenkaan ulotu niihin, jotka ovat saaneet oleskeluluvan humanitaaristen syiden nojalla. Tämän johdosta esimerkiksi kaikilla Suomesta oleskeluluvan saaneilla somaleilla, irakilaisilla ja afgaaneilla on oikeus perheenyhdistämiseen, vaikka he olisivat kokonaan tulonsiirtojen varassa.

Katsomme, että vaatimus itsenäisestä toimeentulosta ja kyvystä huolehtia taloudellisesti myös Suomeen kutsuttavasta perheenjäsenestä ulotetaan kaikkiin maahanmuuttajiin, pois lukien ne, jotka ovat kansainvälisten sopimusten tarkoittamia pakolaisia. Tanskan mallin mukaisesti voidaan edellyttää esimerkiksi, että perheen yhdistämistä hakeva henkilö ei saa olla nauttinut toimeentulotukea viimeisten kahden vuoden aikana.

OLESKELULUVAN EDELLYTYSTEN PÄÄTTYMINEN

Vakavaan rikokseen tai toistuviin rikoksiin syyllistyneet maahanmuuttajat on karkotettava maasta riippumatta siitä, millaiset olosuhteet alkuperämaassa vallitsevat. Osoittamalla piittaamattomuutta Suomen lakeja ja suomalaisia kohtaan maahanmuuttajan on katsottava luopuneen vapaaehtoisesti niistä oikeuksista ja eduista, jotka Suomi on hänelle tarjonnut.

Mikäli humanitaarisista syistä oleskeluluvan saaneen todetaan vierailevan lähtömaassaan esimerkiksi lomailemassa tai sotimassa, tai jos hän lähettää sinne lapsiaan "kulttuuria oppimaan", on todettava, että hän ei tosiasiallisesti ole suojelun tarpeessa, ja hänen oleskelulupansa on peruutettava.

Nähdäksemme oleskelulupa on peruutettava myös, jos käy myöhemmin ilmi, että se on myönnetty valheellisten henkilöön, lähtömaahan tai olosuhteisiin liittyvien tietojen nojalla. Toisin kuin nykyään, viranomaisille valehtelun tulee johtaa seurauksiin.

Edelleen katsomme, että oleskelulupa on peruutettava, mikäli sen saaneen henkilön on todettu järjestävän laitonta maahanmuuttoa Suomeen tai EU:n alueelle tai jos hän on lähettänyt Suomesta varoja jollekin kotimaassaan käytävän aseellisen konfliktin osapuolelle tai terroristijärjestölle.

KANSALAISUUS ON PALKINTO

Mielestämme kansalaisuuden tulee olla palkinto ja tunnustus jo tapahtuneesta integroitumisesta. Sen ei pidä olla etukäteislahja, jolla maahanmuuttajaa maanitellaan kotoutumaan. Pelkkä Suomessa vietetty aika ei voi olla peruste kansalaisuuden myöntämiselle, ei edes humanitaaristen maahanmuuttajien kohdalla. Varsinkaan kielitaitovaatimuksia ei pidä höllentää, kuten valmisteilla olevassa uudessa kansalaisuuslaissa tehdään.

Katsomme, että Suomen tulisi ottaa käyttöön ns. ehdollinen kansalaisuus. Se voitaisiin myöntää esim. viiden vuoden maassaolon jälkeen muiden ehtojen (kielitaito, ei huomattavaa riippuvuutta tulonsiirroista, ei merkittävää rikoshistoriaa) täyttyessä. Ehdollinen kansalaisuus sisältäisi täydet kansalaisoikeudet, mutta se voitaisiin peruuttaa, jos kansalaisuuden myöntämisen edellytykset lakkaisivat. Kansalaisuuden ehdollinen kausi voisi kestää esim. kymmenen vuotta.

MAAHANMUUTON KUSTANNUKSET SELVITETTÄVÄ

Istuvan hallituksen maahanmuuttoministeri on kieltäytynyt teettämästä selvitystä maahanmuuton kustannuksista. Katsomme, että sitten, kun maahanmuutto-ongelman paisuminen on tiukentuneen lainsäädännön ja käytännön avulla saatu pysähtymään, on aika katsoa taaksepäin. Ehdotamme riippumattoman "totuuskomission" luomista selvittämään, mitä humanitaarinen maahanmuutto on tosiasiallisesti tullut maksamaan suomalaisille viimeisten 20 vuoden aikana.

”Totuuskomission” tehtävänä on selvittää myös maahanmuuttoasioista vastaavien virkamiesten ja poliitikkojen toimintaa samalta ajanjaksolta. Mikäli taustalta paljastuu taloudellisen edun tavoittelua, virka-aseman väärinkäyttöä, virkavelvollisuuksien rikkomista tahi lain kirjaimen tai hengen vastaisia kirjoittamattomia sääntöjä tai ohjeistuksia, asianosaiset henkilöt on saatettava oikeudelliseen vastuuseen.

NYKYMUOTOINEN KEHITYSAPU LOPETETTAVA

Nähdäksemme Suomen ei valtiona tule esiintyä globaalina, eettisenä toimijana. Suomen valtio on ensisijaisesti asiakasomistajiensa eli veroja maksavien kansalaisten edunvalvontamekanismi. Sen ydintehtäviin kuuluu suomalaisten hyvinvoinnin edellytysten turvaaminen.

Suomi siirtää vuosittain lähes tuhat miljoonaa euroa suomalaisten veronmaksajien rahaa kehitysmaihin. Summaan on vielä lisättävä EU:n ja YK:n jäsenmaksuihin sisältyvä kehitysapu. Tällaiset rahansiirrot eivät nähdäksemme kuulu valtion ydintoimintoihin, varsinkaan aikana, jolloin samainen Suomen valtio ottaa joka kuukausi tuhat miljoonaa euroa uutta velkaa, ja varsinkaan, kun nykymuotoisen kehitysavun näytöt kehitysmaiden elinolojen edistämisessä ovat parhaimmillaankin kyseenalaiset.

Katsomme, että nykymuotoinen, valtion budjetista maksettava kehitysapu on lakkautettava kokonaan.

Budjettirahoitteisen kehitysavun tilalle esitämme vapaaehtoista kehitysyhteistyömaksua. Veroilmoituksen yhteydessä kansalaisella olisi mahdollisuus suorittaa haluamansa kokoinen summa kehitysyhteistyötarkoituksiin. Esimerkiksi vuonna 2015 kerätyistä maksuista muodostuisi Suomen kehitysyhteistyöbudjetti vuodelle 2017. Tällä tavoin globaalia vastuuta kokevilla kansalaisilla säilyisi mahdollisuus tukea kehitysmaita, mutta maailmanparantaminen tapahtuisi omasta eikä jonkun muun kukkarosta.

Kehitysavun kohdentamisen tulee olla valtion, ei kansalaisjärjestöjen, vastuulla, ja avun myöntämiselle on asetettava erittäin tiukat ehdot. Minkäänlaista kulttuurirelativismia ei tule avun saajien suhteen harjoittaa. Kehitysmaiden - ja koko maailman - suurin ongelma on tällä hetkellä väestöräjähdys, joka puolestaan liittyy kiinteästi naisen alistettuun asemaan ja koulutukseen. Kehitysmaalle maksettava tuki on sidottava paitsi demokratian edistämiseen ja hyvään hallintoon myös syntyvyyden sääntelyyn ja siinä saavutettuihin tuloksiin sekä naisen aseman kohentamiseen ennen kaikkea koulutuksen ja perhelainsäädännön keinoin.

EI MAAHANMUUTTOA VASTAAN VAAN PAREMMAN MAAHANMUUTON PUOLESTA

Emme hyväksy yksinkertaistavaa vastakkainasettelua "tiukan" ja "löysän" maahanmuuttopolitiikan välillä. Politiikan on oltava tiukkaa sellaisen maahanmuuton osalta, jonka vaikutukset suomalaiselle yhteiskunnalle ovat kielteiset. Suomella ei ole varaa eikä velvollisuutta toimia maailmanlaajuisena sosiaalivirastona.

Sen sijaan katsomme, että Suomen on oltava avoin sellaiselle maahanmuutolle, jonka vaikutukset ovat neutraalit tai myönteiset. Tämä merkitsee sitä, että maahanmuuttaja, joka sopeuttaa ja elättää itse itsensä, on tervetullut.

Tavalliset maahanmuuttajat arvostavat samoja asioita kuin tavalliset suomalaisetkin: kohtuullisia veroja, hyvää koulutusjärjestelmää, yhteiskuntarauhaa, turvallisuutta. Huono maahanmuutto nakertaa pohjaa näiltä vetovoimatekijöiltä. Mitä avokätisemmin Suomi kohtelee sosiaalisia maahanmuuttajia, sitä vähemmän Suomi pystyy kilpailemaan hyvistä ja osaavista maahanmuuttajista.
 
chigeen kirjoitti:
Miksiköhän niin? Tässä on koko homman ydin. Olisiko sillä asiaan mitään vaikutusta että Närpiössä ei ole somaleita. Siellä on toteutettu maailmalla kehuttua Kanadan mallia, jossa maahan tuodaan mahdollisimman hyvin yhteiskuntaan integroitavia maahanmuuttajia. Piste.

ei pidä paikkaansa. närpiössä on integroitu kiintiöpakolaisia, eli sinne ei ole "kanadan malliin" valittu tulijoita.

siellä on tulijoista, mm. väheksymättä bosnialaisia muslimeita ja kosovolaisia muslimeita, otettu duuniin kaikki kynnelle kykenevät. lisäksi on aktiivisesti rekrytöity hitsareita venäjältä ja balkanilta työperäisiksi maahanmuutajiksi, kun tästä työttömyyden vaivaamasta suomesta ei löydy rekkojen perävaunujen hitsareita ! (? ! ?).

kaikki ovat kelvanneet ja kaikille opetetaan paikallista yleiskieltä (ei närpiön murretta, se on mullekin vaikeata) eikä jätetä jonnekin kunnan vuokrataloihin istumaan.

Kanadassa se on "menestys" tarina ja jopa Närpiössä ollaan kohtuullisen tyytyväisiä. Muualla Suomessa tätä kutsutaankin sitten vaan rasismiksi.

Itse olen jonkin verran keskustellut ihmisten kanssa näistä siellä lähtöpäässä ja kyllä on ollut mustilla pojilla silmät pyöreinä kun Suomen mamu politiikkaa olen heille siellä selittänyt. Siinä vaiheessa kun olen paljastanut että Afrikasta Suomeen tuotettava porukka on pääasiassa somaleita on naurun remakka alkanut. He välittömästi ymmärsivät että kerroin vain afrikkalais tyylisen vitsin. Siis pitkähkön tarinan joka lopussa paljastuu mahdottomuudeksi.

kuka sulle on iskostanut idean että suomeen "tuodaan pääasiasa somaleita"?

itse näen pääkaupunkiseudulla somaleita taksiskuffareina, dösätsufareina ja marketien siivoojana. hyvä että ovat duunissa. soisi vain hieman paremmin kvalifioituje duuneja heillekin. toisaalta tollasia duuneja suomalaiset tekivät 60- ja 70-luvulla ruotsissa.

Zimbabwelaisia, Sambialaisa ja Botswanalaisia on naurattanut,.... minua ei oikeestaan yhtään.

oletko virtuaalinen masokisti? vitsi vitsi... en ymmärrä tuollaista itsensä alentamista, varsinkin jos selostus pohjautuu tähän fiktiiviseen "tuodaan pääasiasa somaleita" ajatukseen.
En tässä yhteydessä nyt kerro heiden mielipidettä somaleista, koska se olisi varmaankin rasismia.
ehkä pikemmin tuossa tapauksessa xenofobiaa
Kukaan ei siellä ole uskonut tätä meidän mamu menoa täällä paitsi yksi Zimbabwelainen valkoinen ex-farmari joka oli kuullut meiningistä joltain ruotsalaiselta. Nyt minulta, joten oli jo pakko alkaa uskomaan. Hän tiedusteli olisiko hänellä mahdollisuuksia vainotun vähemmistön edustajana anoa turvapaikkaa Suomesta. No, vihdoinkin oli minun vuoro nauraa. :a-laugh:

minä en naura valkoisten zimbabvelaisten sorrolle. rasismia mikä rasismia.

sun "totuuden torven" toimintaa paheksun.

monopolilehdessämme hesarissa oli artikkeli "maahanmuuttopolitiikasta" - säälittävää oli, että se jota kutsuttiin "maahanmuuttopolitiikaksi" oli sarja hallinnollisia päätöksiä, jotka eivät oleet politiikkaa, vaan hallinnollisia reaktioita.

artikkelilla oli kaksi kirjoittajaa, joille olisin antanut heti fudut (nirl = not in real life) ala-arvoisesta skrivauksesta. debatissa ei eroteta nippeleitä politiikasta.

ja todetaan nyt lopuksi, etten ole kiinnostunut muun maailmaan elättämisestä, mutta olen vakuuttunut kaikkien ihmisten ihmisarvosta ja samalla itsekkyydestä. viimeinen on meidän kaikkien geeneissä, riippumatta siitä ihonvärin määrävästä.

ja muista että olen extreeme talousliberaali.
 
miheikki kirjoitti:
Vähän taidetta väliin

....

mahtavaa! mutta mitä ***tua.... !

käsitin että olit tuolla linjalla. mutta ehkä et pitänyt noita vitseinä :D
 
mikä on tämä "kantaväestö" tai "kantasuomalainen" ? ovatko ne synonyymejä, ja ketä noihin ryhmiin kuuluu? miten ekslusiivinen tai inklusiivinen ryhmä kunkin sanan ilmaisema ryhmä on?


kun käytätte tuollaisia ilmaisuja lokeroitte valklmiiksi asiaoita. tulkaa nyt ulos kaapista ja kertokaa ketä kelpaavat ryhmään ja ketkä suljetaan ulos.

natseilla oli ainakin lainsäädäntöä joilla määrittelivät arjalaiset. se oli sitten ainakin selvää peliä, vaikka aivan vääriltä periaatteilta.

millä pirulla määritellään tuollaista. asetutko sinä tuomariksi.

tämä nyt on hieman provosoivaa, mutta pohtikaa nyt hieman asenteitanne.

sandikassa kertaamassa viime vuonna huomasin somaliperäisiä alikessuja. ovatko he vähemmän suomalaisia kuin vaaleat ummehtuneen geeniperimän omaavat? *provo*

no mua vaan häiritsee nää impivaaralaiset aks:säläiset repliikit. nyt oon kyllä postannu niin monta perättäistä että käyn saunassa viilentämässä.
 
Tähän väliin sopii Richard Järnefeltin kirjoitus Suomessa pitkään asuneista kansoista. 23.5.2010

Voiko "Ruotsalaiseen kansanpuolueeseen" luottaa?

http://richardjarnefelt.puheenvuoro.uusisuomi.fi/35305-voiko-ruotsalaiseen-kansanpuolueeseen-luottaa

Heh-heh-heh, hah-hah-hah, hoh-hoh-hoh, håh-håh-håh...

Jokainen hitusenkaan ajatteleva suomenkielinen tietää kyllä vastauksen, mutta ehkä on syytä kerrata vielä, kun keskuudessamme on myös lahjottuja tai tyhmiä Lipposia ja Saseja, valitettavasti.

Otsikko olisi pitänyt muotoilla toisin, mutta halusin "kirjoitussarjani" olevan yhtenäinen, ja siksi näin. Olisi ollut luontevampaa kirjoittaa "Voiko ... lainkaan luottaa?" tai "Voiko ... missään tilanteessa luottaa?" tai "Onko ... edes syytä luottaa?"

Ruotsinkielisyyden ja ruotsinkielisen puoluelaitoksen historia Suomessa on vähän samaa laatua kuin Belgian kuninkaan henkilökohtaisen vallan historia toissavuosisadan Kongossa. Kummassakaan tapauksessa alkuperäisasukkaita, meidän tapauksessamme ennen muuta alkuperäiskielisiä asukkaita, ei pidetty juuri edes ihmisinä, ja kaikki heidän hyvinvointiinsa ja sivistämiseensä tähtäävä toiminta kiellettiin ja torjuttiin.

Suomen ruotsinkieliset vastustivat säätyvaltiopäivillä ja yksityisesti erittäin voimakkaasti 1800-luvun lopulla heränneitä suunnitelmia perustaa suomenkielisiä kouluja. Jonkinlainen alkeisopetus olisi sallittu suomeksi, mutta kaiken vähänkään korkeamman sivistyksen piti olla tarjolla vain ruotsiksi. Silloin maassamme oli vielä noin 20% ruotsinkielisiä, mutta silti jo 80% suomenkielisiä, joten enemmistön diskriminointi oli opportunistista, perusteetonta ja julmaa. Mutta se ei Freudenthalia ja kumppaneita haitannut.

Kun eugeniikka ja rotuopit kiinnostivat maailmalla, samainen Freudenthal muotoili opin, jonka mukaan Suomen ruotsinkieliset, "viikinkien jälkeläiset", ovat tänne sivistyksen tuonutta kansaa, ja suomalainen, "turaaninen" (viittaa Uralin takaiseen) kansansuku ei olisi missään olosuhteissa kykenevä korkeampaa sivistystä luomaan jne. Tämän samaisen herran nimeä kantavia mitaleita RKP myöntää edelleen, ja myönsi sellaisen mm. Paavo Lipposelle, oman kieliryhmänsä petturille, jonka lapsetkin käyvät ruotsinkielistä koulua.

Freudenthal toki yritti myös kätkeä erästä asiaa - 1700-luvun kirkonkirjoista selviää, että suurin osa Suomen ruotsinkielisistä suvuista ei ole historiallisesti Ruotsia nähnytkään, vaan on opportunististen kielenvaihtajasukujen jälkeläisiä. 1700-luvun alkupuoliskolla valittiin luonnonnimiä ruotsinkielistyttäessä (Löfgren, Lindberg jne.), ja loppupuoliskolla taas patronyyminimiä (Jansson, Johansson jne.). Kieli opittiin vaikeimman kautta, ja ehkäpä siksi suomenruotsi yhä kuulostaa suomalaisten huonosti puhumalta ruotsilta - koska se on sitä!!

Kun mennään suomenruotsalaisuuden ja samalla RKP:n historiaa eteenpäin, törkeyksiä paljastuu aina vain lisää. Sisällissotamme kostotoimenpiteetkin saattoivat osin seurata kielirajoja, mutta talvi- ja jatkosodassa suomenruotsalaiset "kunnostautuivat" oikein kunnolla. Pilkkatermi "Munsalan soutukerho" tarkoittaa sitä, että tietyistä rannikon pitäjistä kaikki asekuntoiset miehet soutivat sotilaskarkureiksi Ruotsiin. Maahan jääneiden rooli rintamalla ei myöskään ollut sellainen kuin edesmenneen Åke Lindmannin elokuva väittää. Rahalla saa - jopa väärennettyä historiaa.

Kun sitten Karjalan evakoita asutettiin koko maan toimesta, heitä ei saatu sijoittaa ruotsinkielisille alueille, koska se oli "Pyhää ruotsalaista maata." Tällaisia isänmaanystäviä meillä siis on joukossamme yhä, ja sitkeästi he pitävät kiinni ruotsalaisluulostaan, ja esiintyvät eduskunnassakin korskeasti "Ruotsalaisena eduskuntaryhmänä." Kielilaki on heidän viimeisin paha työnsä kansan enemmistöä kohtaan.

On ihmeteltävää, mistä tälle sirpaleryhmälle löytyy aina hännystelijöitä? Joillakin heistä lienee oikeasti vain surkea itsetunto, ja tunne siitä, että saa "hienon suomenruotsalaisen" hyväksynnän, riittää jo itse palkkioksi. Mutta varmasti sitäkin suurempi joukko poliitikoista ja virkamiehistä on rahavetoisia marionetteja. Ruotsinkieliset säätiöt ovat onnistuneet satojen vuosien aikana kahmimaan jättiomaisuuden, ja sillä he pystyvät maksamaan poliitikot myötämielisiksi.

Vaikka jokainen ajatteleva ihminen tietää, että Suomen kaksikielisyys on tosiasioihin perustumaton, kallis vitsi, ja että koulujen pakkoruotsi on varmin tapa tuhota suomalaisten kansainvälistyminen (kun aikaa ei jää maailmankielille murreruotsin vuoksi), silti tätä itsetuhoista toimintaa jatketaan ja kansan ääntä ei kuunnella.

Vielä on mainittava "Ruotsalaiseen kansanpuolueeseen" vahvasti liittyvä maahanmuuttopolitiikka. RKP:n intresseihin näyttää selvästi kuuluvan suomenkielisen yhtenäiskulttuurin horjuttaminen, maksoi mitä maksoi. Ja kas kummaa, häirikkömaahanmuuttajat laitetaankin suomenkielisiin kouluihin, mutta pienet (ja kalliit) kodinomaiset "ruotsalaiskoulut" pysyvät täysin mamu-vapaina. Joillain harvoilla seuduilla tosin taas kasvatetaan ruotsinkielisten väkilukua leipomalla mamuistakin murreruotsalaisia (Närpiö).

Miksi muuten meillä on erilliset koulut suomen- ja ruotsinkielisille lapsille? Mikseivät he ole samoissa kouluissa, eri luokissa? Miksi halutaan erillistä terveydenhuoltoa, miksi vanhainkoteja, miksi on erillinen joukko-osasto, miksi halutaan erillisiä sairaaloita? Arkipäivän rasismia tämäkin, ja RKP:n toimia kuvaakin todella hyvin myös termi "apartheid."

Kun kaikkea edellä kerrottua miettii, on aika helppo vastata kysymykseen "Voiko Ruotsalaiseen kansanpuolueeseen luottaa?" Ei voi.

Kenenkään suomenkielisen ei ikimaailmassa kannata toivoa mitään muuta kuin pikaista loppua tuolle rasistiselle ja julmalle etujärjestölle. Mutta huomatkaa, RKP tappaa myös ruotsinkielisyyden Suomesta, sillä se on törkeällä ja harkitsemattomalla toiminnallaan muuttanut ihan kivan suomenruotsalaisuuden häpeälliseksi valitusten, vaatimusten ja pakottamisen sarjaksi. Kun viimeinen ruotsin puhuva mummo kaatuu hautaan, kuopan on kaivanut RKP, eikä kukaan suvaitseva suomenkielinen.
 
adam7 kirjoitti:
mikä on tämä "kantaväestö" tai "kantasuomalainen" ? ovatko ne synonyymejä, ja ketä noihin ryhmiin kuuluu? miten ekslusiivinen tai inklusiivinen ryhmä kunkin sanan ilmaisema ryhmä on?


kun käytätte tuollaisia ilmaisuja lokeroitte valklmiiksi asiaoita. tulkaa nyt ulos kaapista ja kertokaa ketä kelpaavat ryhmään ja ketkä suljetaan ulos.

natseilla oli ainakin lainsäädäntöä joilla määrittelivät arjalaiset. se oli sitten ainakin selvää peliä, vaikka aivan vääriltä periaatteilta.

millä pirulla määritellään tuollaista. asetutko sinä tuomariksi.

tämä nyt on hieman provosoivaa, mutta pohtikaa nyt hieman asenteitanne.

sandikassa kertaamassa viime vuonna huomasin somaliperäisiä alikessuja. ovatko he vähemmän suomalaisia kuin vaaleat ummehtuneen geeniperimän omaavat? *provo*

no mua vaan häiritsee nää impivaaralaiset aks:säläiset repliikit. nyt oon kyllä postannu niin monta perättäistä että käyn saunassa viilentämässä.

Tehdäänpä jotain selväksi "Närpiön ihmeestä"! On törkeää, että Suomeen tuotetaan ulkomaista halpatyövoimaa jonka kuluja maksatetaan veronmaksajilla. Juuri tuollainen juttu on takana Närpiössäkin.

Mitä tulee somaleiden työllistymisen niin aniharva somali on saanut työpaikan (työttömyys 50 % tienoilla). Lähes kaikki somalit ovat työllistyneet tulkeiksi tai monikulttuurisuus asijan tuntioiksi. Eli tänne ei tarvitse postata likaisia valheita heidän työllistymisestään. Ei yksi bussikuski tai alikessu kesää tee.

Jos sinulle ei sovi se, että Suomi on kansallisvaltio (lue suomalaisten kotimaa) voit aivan hyvin muuttaa muualle! Tästä maasta ei tulla tekemään monikulttuurista!!!
 
miheikki kirjoitti:
Tähän väliin sopii Richard Järnefeltin kirjoitus ...

laittaisitko hieman omia ajatuksia peliin. tuo kaveri on hankkinut leppäkerttuvessankannen ja tykkää ajatuksesta että kun käy pytyllä, .... niin.... say no more

en ota kantaa koulujen ruotsin opettamiseen. se on ihan suomenkielisen enemmistön päätettävä asia.

muista kuitenkin, että länsisuomi asutettiin ilmeisesti ensin lännestä ja sen jälkeen idästä. esimerkkinä on mm. hauho paikannimenä, joka ei ole ugrilainen nimi vaan muinaisgermaani nimi. näitä on paljon uudenkaupungin rauhan rajan länsipuolella. jo 400 -600 luvulla tätä maata asutettin sekä idästä että lännestä ja toimeen tultiin. suomenkieli niin kuin me se tunnetaan syntyi länsisuomalaisena ilmiönä tämän läntisen ja ugrien vaikutteiden tuloksena.

ootko muuten kelannu että tuo uudenkaupungin rauhan raja on myös miesten geneettinen raja - ei naisten. tuliko polittinen raja geneettisestä vai toisinpäin?

geneettinen raja ei tietenkään ole kannanotto ihmisarvoon tai muuhun, onpahan vaan olemassa.

se porukka joka tunnetaan hämäläisinä saavutti hämeen idästä noin 500-luvulla, jolloin ilmeisesti oli olemassa väestöä joka sulautui heihin, mutta jossa päälliköt pitivät kahta kieltä ja läntiset etunimet.

ns. ristiretket ovat propagandaa. niiden "historia" on kirjoitettu pari sataa vuotta väitettyjen tapahtumien jälkeen, tarkoituksena nostaa oma vallitsijasuku ylivertaiseksi.

koko tämä kolonialismi-dogmi, johon vieläkin törmätään on ihan nationalistista fuulaa. aikanaan syntyi ihan vapaaehtoisesti valtakunta, jossa kuningas oli ruotsissa ja novgorodia ei haluttu nurkkiin. silloin kieli oli käytännön asia ja nationalismi - syöpä - oli vuosisatojen päässä.

----

ja sitten vielä freudenthaliin ... mitä jollakin sata vuotta sitten hourineella kaverilla on tekemistä tämän päivän kanssa?

tällainen syyllistäminen on tyypillistä xenofobiaa.

haluatko puhdistaa "epäkansalliset" elementit?

usko nyt jo että tähän maahan mahtuu monta kieltä ja monta mielipidettä, ilman että joudumme tuhoon. mitä enemmän mielipiteitä ja näkemykjsiä on, sitä suurempi mahdollisuus, että jotain hyvää löytyy.

yhden totuuden maa on aika lohduton - mitä jos se yksi totuus ei skulaakaan? - idässä kävi niin
 
adam7 kirjoitti:
yhden totuuden maa on aika lohduton - mitä jos se yksi totuus ei skulaakaan? - idässä kävi niin

Ettekös te mokuttajat ole juurikin ajamassa tätä yhden totuuden valtiota? Muistaako kukaan minkälaista oli meno ennen Halla-Ahoa jne? Ei "Hallis" tietenkään yksin mitään muuttanut, mutta oli mukana luomassa muutosta.


Vielä vuonna 2006 ei kenenkään sopinut julkisesti sanoa mitään monikulttuurisuus vastaista... nyt onkin jo ihan erillainen meininki. Ja hyvä niin.
 
Teräsmies kirjoitti:
Ettekös te mokuttajat ---

mikä ***tun mokuttaja mä oon.

kerron että maailma ei ole musta tai valkoinen. ikinä en oo sietäny loisimista, oli se sitten muualla syntyneiden toimesta tai paikallisen pubiväestön juttuja. enemmän mua häiritsee se paikallinen pubiväestö jotka itkee kaikesta ja dokaa sossun tai kavereiden fyrkalla.

jos oot niitä, kerro. käydään sitten dialogia.

tuo "Ettekös te mokuttajat..." on ala-arvoista leimaamista joka ei kuulu mihinkään älylliseen keskusteluun...

olenko kysellyt sulta "vieläks faijas imppaa?" tai "vieläks sun mutsis harrastaa mutapainia?". en todellakaan. koita pysyä keskustelijana äläkä leimaa.
 
adam7 kirjoitti:
ei pidä paikkaansa. närpiössä on integroitu kiintiöpakolaisia, eli sinne ei ole "kanadan malliin" valittu tulijoita.

Nej men härregud, ei nyt sentään kuitenkaan somaleita. Mitenköhän tämä arpaonni onkaan heitä näin kaltoin kohdellut.

adam7 kirjoitti:
kuka sulle on iskostanut idean että suomeen "tuodaan pääasiasa somaleita"?

Mulle on jostain ihmeestä muodostunut sellainen käsitys että somalit ovat suurin pakolaisryhmä joka Suomeen on Afrikasta viime aikoina pyrkinyt. Ja nyt perheiden yhdistämisen kulta-aikana valtion kustannuksella heitä siltä tänne lisää tuodaan.

adam7 kirjoitti:
oletko virtuaalinen masokisti? vitsi vitsi... en ymmärrä tuollaista itsensä alentamista, varsinkin jos selostus pohjautuu tähän fiktiiviseen "tuodaan pääasiasa somaleita" ajatukseen.

Mä en ymmärrä tästä öööö... vitsistä sanaakaan. Kuka nyt itseään alentaa ja miten??

adam7 kirjoitti:
ehkä pikemmin tuossa tapauksessa xenofobiaa

Afrikkalaisten inho somaleja kohtaan pohjautuu jo satojen vuosien taakse jolloin somalit olivat pääapureita arabeille sisämaan orjahankinnoissa. Jo paljon ennen kuin valkoinen mies älysi tuon tuottoisan bisneksen. Edellä mainitut kansalaiset puhuttelevat itseään mustiksi (black man) ja toisiaan veljiksi, mutta somaleita vain somaleiksi. Ja moneksi muuksi jota en vieläkään tänne kirjoita, koska se että musta mies vertaa somalia joksikin on toki pahemman luokan yleistämistä ja siksi tuomittavaa. Onko se rasismia? Kaiketi, koska he eivät pidä somaleita veljinään. Jos minä haukun kansakuntana esim. norjalaisia on sekin rasismia joten antaapa olla. Mutta kuitenkin olipahan mielenkiintoista kuunnella mustien miesten näkemyksiä, vaikka razzisti nazziteja olivatkin.

adam7 kirjoitti:
minä en naura valkoisten zimbabvelaisten sorrolle. rasismia mikä rasismia.

Tästä kyllä huomaa että sä et ihan osaa tämän lajin sarkasmia, etkä afrikkalaista vitsiä jonka maansa menettänyt farmari minulle esitti. Siispä olkoon.

adam7 kirjoitti:
sun "totuuden torven" toimintaa paheksun.

Sinun kaltaiselta ihmiseltä en oikeastaan muuta voisi odottaakaan. Maailma ympärillämme on laaja ja avara. Rohkaisen sinuakin avoimin mielin siihen tutustumaan. Tsemppiä.
 
adam7 kirjoitti:
mikä on tämä "kantaväestö" tai "kantasuomalainen" ? ovatko ne synonyymejä, ja ketä noihin ryhmiin kuuluu? miten ekslusiivinen tai inklusiivinen ryhmä kunkin sanan ilmaisema ryhmä on?


kun käytätte tuollaisia ilmaisuja lokeroitte valklmiiksi asiaoita. tulkaa nyt ulos kaapista ja kertokaa ketä kelpaavat ryhmään ja ketkä suljetaan ulos.

natseilla oli ainakin lainsäädäntöä joilla määrittelivät arjalaiset. se oli sitten ainakin selvää peliä, vaikka aivan vääriltä periaatteilta.

millä pirulla määritellään tuollaista. asetutko sinä tuomariksi.

tämä nyt on hieman provosoivaa, mutta pohtikaa nyt hieman asenteitanne.

sandikassa kertaamassa viime vuonna huomasin somaliperäisiä alikessuja. ovatko he vähemmän suomalaisia kuin vaaleat ummehtuneen geeniperimän omaavat? *provo*

no mua vaan häiritsee nää impivaaralaiset aks:säläiset repliikit. nyt oon kyllä postannu niin monta perättäistä että käyn saunassa viilentämässä.

Minä en tarkoita mitään negatiivista enkä positiivista sanoilla kantaväestö tai muualta tulleet tai kantasuomalainen....mulle on hlökoht. ihan vitun hailee mistä ihminen on kotoisin tai missä syntynyt...vitusta se on tullut kuitenkin, se on varmaa. Minun kirjoituksista ei taatusti irtoa aks-impivaara-latausta, ei taatusti.

Ymmärrän hyvin sen, että en voi toimia minään totuuden torvena pienen otannan perusteella. Ja edelleen ymmärrän hyvin, että mm. Helsingin ympäristössä ja Helsingissä moni asia näyttäytyy toisenlaisena kuin täällä periferiassa, ymmärrän sen oikein hyvin. Olen minäkin Helsingin assalla törmännyt näihin röyhkeisiin poikiin, jotka ovat vaatehtineet itsensä käsittämättömän kalliilla vaatesarjalla, kantavat kaulassaan kilon painoisia koruja ja esiintyvät erittäin röyhkeästi. Kyttäävät kulkijoita kuin mykkä hörpötintä ja huutelevat kulkijoille.
 
adam7 kirjoitti:
muista kuitenkin, että länsisuomi asutettiin ilmeisesti ensin lännestä ja sen jälkeen idästä. esimerkkinä on mm. hauho paikannimenä, joka ei ole ugrilainen nimi vaan muinaisgermaani nimi. näitä on paljon uudenkaupungin rauhan rajan länsipuolella. jo 400 -600 luvulla tätä maata asutettin sekä idästä että lännestä ja toimeen tultiin. suomenkieli niin kuin me se tunnetaan syntyi länsisuomalaisena ilmiönä tämän läntisen ja ugrien vaikutteiden tuloksena.

ootko muuten kelannu että tuo uudenkaupungin rauhan raja on myös miesten geneettinen raja - ei naisten. tuliko polittinen raja geneettisestä vai toisinpäin?

geneettinen raja ei tietenkään ole kannanotto ihmisarvoon tai muuhun, onpahan vaan olemassa.

se porukka joka tunnetaan hämäläisinä saavutti hämeen idästä noin 500-luvulla, jolloin ilmeisesti oli olemassa väestöä joka sulautui heihin, mutta jossa päälliköt pitivät kahta kieltä ja läntiset etunimet.

ns. ristiretket ovat propagandaa. niiden "historia" on kirjoitettu pari sataa vuotta väitettyjen tapahtumien jälkeen, tarkoituksena nostaa oma vallitsijasuku ylivertaiseksi.

koko tämä kolonialismi-dogmi, johon vieläkin törmätään on ihan nationalistista fuulaa. aikanaan syntyi ihan vapaaehtoisesti valtakunta, jossa kuningas oli ruotsissa ja novgorodia ei haluttu nurkkiin. silloin kieli oli käytännön asia ja nationalismi - syöpä - oli vuosisatojen päässä.

Minun käsitys on kyllä hieman poikkeava.

Kyllä Ugrilaiset ovat asuttaneet liki koko pohjoismaiden aluetta silloin aikoinaan, muistaakseni geneettiset tutkimukset kertoi sitä että joskus 8000 ekr (en muista edes vuosituhatta mutta kauan siitä on), tuli ihmisiä sekä lännestä että idästä, mutta itä oli voimakkaampi muuton suunta. Ugrit siis ovat varsinaista kantaväestöä lähes tulkoon koko pohjoismaiden alueella, sikäli mikäli sillä mitään merkitystä on.

1000 ekr sitten tuli nämä indo-lationot tai mitä ne nyt oli. Muinaishistoria on opiskelusta on jo 5 vuotta, eikä näitä tarvitse juuri mihinkään, eli ei tahdo muistaa nimiä oikein. No jokatapauksessa ne oli germaaneja jotka otta haltuunsa suurimman osan pohjoismaita, niin kultuurillisesti kuin kielellisestikin. Nämä kaiffarit taas tuli painottuneesti lännestä, tärkein anti olenee juuri maanviljely ja pellot.

Jos yhtään muistan oikein niin isä-linjat ovat enemmän itäisiä ja äiti linjat taas läntisiä. Sitä en muista oliko niin että isälinjat tuli siinä 8000 ekr maahan ja äiti linjat 1000 ekr. Vai oliko vain niin että jo 8000 ekr isälinjat piirtyivät itäisiksi kun taas äiti linjat piirtyivät läntisiksi. Ei voi maallikko muistaa. Se että miksi isit on itäisiä ja äidit on läntisiä on hämärän peitossa, teorioita kyllä piisaa. Kutkuttavin on toki se että Itäiset Miehet kookas ja suonikas soiro suorana ryöstää pullaposkisilta svea-mamman pojilta näiden naiset. höhö. No, jääkiekossa tulee sitten turpaan.

Ainoa oikeasti geneettisesti erillainen väestö Suomessa on Saamelaiset. Oikeastaan koko Euroopan mittapuulla Saamelaiset ovat liki ainoa ryhmä joiden genetiikka on selvästi erillainen Euroopan valtavirtaan nähden. Saamelaiset taitaa olla lähimpänä samojedejä kuin mitään muuta väestöryhmää.

Tässä vaiheessa suurin piirtein 800-500 ekr on vedetty se karkea ja suuri pohjoismaiden kahtiajako, kielellisesti siis ja saamelaisia lukuun ottamatta jotka vuosisatojen aikana joutuvat siirtymään yhä pohjoisempaan. Geneettisesti ei voida puhua kahtiajaosta jos ei saamelaisista puhuta (se että oliko saamelaiset The KantaVäestö silloin aikoinaan ei oikein minulle ole koskaan selvinnyt). Toki sitten tuo pähkinäsaaren rajaa noudetteleva jonkinlainen geneettinen rajaviiva on olemassa myös.

Genetiikkaa ei kyllä kannata hirvittävästi tuijottaa. Ja sitäkin voidaan katsoa niin monella tavalla. Toivon mukaan lukijalle ei jää oikein mitään kuvaa Suomalaisesta geeniperimästä, koska se osin oli minun viestini tähän astisen jorinan pointti. Sitä voi katsoa niin monella tavalla tulematta hullua hurskaamaksi, on itäisyyttä, äiti- ja isälinjaa, eri muutto aaltoja, joitakin perinnöllisiä raja-alueita yms.

Mielenkiintoista on että miksi Suomi on poikkeus, meillä on selkeitä germaani vaikutteita koko maassa Toki lännessä enemmän kuten sanot, mutta ehdoton pääkieli on Suomi. Se on mielenkiinoista se, että kuinka kävi näin. Oliko Suomi vain niin vastenmielinen paikka olosuhteiltaan että ugrit kykenivät pitämään kielensä vaikka niin moni muu asia ympärillä muuttui.

Kuten sanot niin mitä ilmeisemmin lännessä on ollut vahvoja germaani ajatuksia, juuri Pirkkalaiset, jotka ilmeisesti ovat olleet enemmän tekemisissä juuri nykyisen ruotsin alueen ihmisten kanssa kun nykyisen Suomen alueen. Ja jos muisti palvelee (edelleen) oikein niin Pirkkalaiset toimivat nimenomaan pääasiallisina "uskoon käännyyttäjinä" Suomen alueella, toki hurrit (svealaisia?) avustivat hyvin mielellään. .

EDITx100: pieniä asiavirheitä mitä lukiessa löytyy.
 
ONNEA PERSULLE..... enteellisesti perustettu thråådi osoittautui aika oikeaksi arvioksi. Mutta pitää sanoa, että oli se aika JYTKY, kuten Soini muutamaan kertaan totesi.

Suomen politiikan kenttään tuli kerralla oikeaa ravistelua ja saa sitten nähdä, vaikuttaako miten tähän foorumin aihepiiriin?

Perinteiset kolme suurta olivat kuin kynsille lyötyjä, vaikka yrittivätkin hypettää tuloksiaan. Kansa on puhunut ugh.
 
Halla-ahon listakin on noteerattu HS:ssa.

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Maahanmuuttokriitikot+nousemassa+joukolla+eduskuntaan/1135265476568
 
Back
Top