Perussuomalaisten kuihtuminen ja sen seuraukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huhta
  • Aloitus PVM Aloitus PVM

Hollannissa on selvästi viimeisien vuosien aikana se kuuluisa arvopohja kallistunut todella jyrkkään suuntaan.

Tutullani, joka on täysverinen Hollantilainen, mutta joka omaa hieman Hollantilaisesta normista poikkeavan sukunimen, on esim. monesti työpaikalla ja muualla suoraan kysytty että onko kyseessä "jutku"/israelilainen sukunimi. Samaan tapaan kertoi viimeviikolla tummaihoisen miehen alkaneen syyttämään tätä rasistifasistiksi virkatalon jonossa, kun oli k. miehen viereen istahtanut, ja kävi myöhemmin väkivaltaiseksi lähtien töytäisyn jälkeen painimaan vartioiden kanssa. Tälläinen toiminta alkaa olemaan päivittäistä ja kansa tuntuu olevan huomattavasti polarisoituneempi kuin täällä, jos sellaista on edes mahdollista kuvitella.

Nyt on puoluekokouksen "voittajien" hyvä miettiä olisiko ihan vain voitto riittänyt vai oliko pakko alkaa sikailla ja nöyryyttää? Tämä on harkiten rakennettu hajaannus.

Se on kuule Soinit ja Vistbackat hännystelijöineen jotka ovat syrjineet ja pompotelleet muita ylimielisinä kuin aateliset.
Sitten kun tulee omaa lääkettä niin käy näin.

Timokin on suostunut median eteen.
MTV:n erikoishaastattelu: Timo Soini tuohtunut hävinneiden kohtelusta – "Kiinnosti nähdä junttaporukan ahneus"

Onneksi Timo on aina ollut itse niin tilaa antava ja salliva hieman eri mieltä oleviin päin :rolleyes: PS on aina ollut Timolle "hänen puolueensa" ja kovin vähän on annettu keskustelunvaraa mihinkään. Jopa kirjassaan puhui puolueensa jäsenistä, aikuisista ihmisistä, vähättelevästi kuin jostain helvetin pikkulapsista.

Ihan itse hän on ison egonsa kanssa tällaisen putschin rakentanut.

Onneksi Timo on aina ollut itse niin tilaa antava ja salliva hieman eri mieltä oleviin päin :rolleyes: PS on aina ollut Timolle "hänen puolueensa" ja kovin vähän on annettu keskustelunvaraa mihinkään. Jopa kirjassaan puhui puolueensa jäsenistä, aikuisista ihmisistä, vähättelevästi kuin jostain helvetin pikkulapsista.

Egolle liikaa että joku toisten mestarina palvoma vain tulee ja ottaa hänen puolueensa.

No ehkä siitä haastattelusta vähän paremmankin referaatin saisi. :D

No, vähän otin myös rivien välistä mutta omasta (erehtymättömästä) mielestäni tavoitin asian ytimen. Kun olen joutunut valitettavasti olemaan tuon persoonallisuustyypin kanssa tekemisissä.

Totta tämäkin. Niin tai näin, tästä huolimatta - tai peräti tämän takia - ehkäpä olisi kannattanut harkita jotain muuta taktiikkaa puoluekokouksessa kuin wanhan maisterisjätkän ja hänen tukijoiden perusteellista sakinhivutusta. Soini kuitenkin piti sen yhden nuivan mukana puheenjohtajistossa, jos väärässä en ole.

Joskus pienistä kii nämä asiat. Sitä voi Halla-ahokin varmaan pohtia, että ei murskavoitto, vaan vastustajan täydellinen nöyryttäminen, kannattiko kuitenkaan.

Pieni OT-kevennys: Tätä ketjua lukiessa meni tänään niin pitkään että mm. 2kk ikäinen tyttäreni on kakannut sinä aikana päälleni :D

Tämä koko farssi on suunniteltu jo hyvissä ajoin. Sipilä+Orpo+Soini vetänyt teatteria vaikka kuinka kauan.

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/35...inilaiset+muodostaisivat+oman+eduskuntaryhman

Se on ainakin varmaa ettei kukaan yllättynyt. Ei kummallakaan puolella rintamalinjaa. Tämä voi lopulta olla ihan tervetullut keikaus persupuolueelle. Kuppikunnat ovat koko ajan olleet varsin etäällä toisistaan. Nyt on höyryt päästetty ja matka jatkuu.

Reilut 2000 vuotta sitten muuan Gnaeus Pompeius Magnus hyppäsi myös puolen senaatin kanssa, ilman valtion kassaa, aasin selkään ja pakeni Roomasta, kun Julius Caesar ylitti Rubiconin. Kaippa Soinikin nyt kuvittelee voivansa "vain potkaista hillotolppaa, ja äänestäjät kasvavat maasta". Ans kattoo ny... Vaikkei siinä Caesarillekaan lopulta hyvin käynyt. Onko Halla-aholla muuten ottolapsia? Lehtolapsi kuulemma on... (Okei, viimeinen OLI asiatonta, mutta Augustus Caesar tarvitaan, että historian analoginen ympyrä sulkeutuisi.) :D

Harmi sinänsä, kun esim. J.Niinistö ja monet muut tuosta porukasta ovat olleet kyvykkäitä. Mutta ei tällainen järjenvastaisiin äänestyksiin pakottava porukka voi olla uskottavasti isänmaan tai pienen ihmisen asialla, ei minun mielestäni ainakaan.

Täytyy muistaa että myös J. Niinistöä pidettiin aikanaan puolivitsinä, taitamattomana, populistina jne vielä ministeriytensä alkuaikoinakin. Montakin uutisotsikkoa kyllä löytyy esim. sen "kiväärintarkastusreissun" kohdalta uutisarkistoista jossa oltiin lievästi sanottuna massiivisen kriittisiä henkilön valmiuksiin hoitaa k. pestiä

Pieni OT-kevennys: Tätä ketjua lukiessa meni tänään niin pitkään että mm. 2kk ikäinen tyttäreni on kakannut sinä aikana päälleni :D
Saat autenttisen poliittisten puheiden tuoksunkin vielä elävöittämään poliittisen tekstin lukemista!

No älä ota sitä henkilökohtaisesti. Tyttö varmaan torkahti hetkeksi ja herättyään luuli olevansa Sampo Terhon sylissä.

Back