Honcho
SMLNKO M/83
Tämä lehtijuttu on rautaa. Soinin ongelma on ollut koko ajan se, että hän toisaalta on asemassaan (minun tulkintani mukaan) pitkälti tämän "maahanmuuttokritiikin" takia, silti tuntee suurta inhoa sitä kohtaan ja ikään kuin tasapainoilee sen kanssa koko ajan.
Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat. Jos ei kestä kritiikin jakamista ko. aiheesta niin olisi kannattanut pitää ne tyypit pois puolueesta, olisi saanut siellä ehkä yksin tai muutaman kaverin kera istuskella. Jo ensimmäinen Soinille ja Vistbackalle vetoapua antanut "pikkujytky" tuli suurisuisen, päihde- ja väkivaltaongelmaisen öykkäri Tony Halmeen henkilökohtaisen äänisaaliin kautta. Se mies on minunkin mielestäni sellaista sakkia jonka "maahanmuuttokritiikkiin" ja paljon muuhunkaan en jaksa samaistua...siinä ei ole paljoakaan älyllistä tai hyvällä arvostelukyvyllä tehtyä/sanottua. Silti Tony kelpasi sinne Soinin ja Vistbackan vieruskaveriksi ja Soinin henk koht ystäväksi (mikä se olikaan hänen nimityksensä Halmeelle, joku "Herttua" tms hyvin toverillinen).
Jos on maahanmuuttokritiikillä nousseen puolueen pääjehu, ei voi kumarrella jokaisen irtiottovaateen edessä vaan pitää olla valmis ottamaan vastaan rasismisyytteitä tietyistä piireistä ja sitten osoittamaan ne perättömäksi kylmänviileästi. Mutta kun ilman maahanmuuttokritiikkiä ei olisi hillotolppiakaan pystytetty...
Vähän kuin meikäläinen menisi johtamaan SDP:tä, ja yrittäisin aina vähän välillä leikkiä että "joo, olen minä demari, olen joo!"