Perussuomalaisten kuihtuminen ja sen seuraukset

Kun syyllinen tiedetään riskoskin keksitään. Maksoiko Sahlin mitään pitkään jatkuneista kavalluksistaan?
1) Oli siis ostanut valtion luottokortilla erinäisiä juttuja. Oli jättänyt kaikki kuitit ja esitti että ohjeet olivat epäselvät ja että oli "palkkaennakkoa". Esitutkinta käynnistettiin, mutta syytettä ei nostettu koska rikosta ei voitu havaita.
2) Maksoi velkansa
3) Maksoi poliittisesti luopumalla tavoittelemasta varapääministerin paikasta ja oli jo sanonut kyllä demareiden puheenjohtajuudelle, joka Ruotsissa menee kabinettipäätöksellä demareiden nimitysvaliokunnassa, josta myös luopui.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Tobleroneaffären

Sittemmin yli kymmenen vuoden jälkeen pääsi Ruotsin demareiden puheenjohtajaksi 2007-2011, josta sitten savustettiin ulos huonon menestyksen johdosta.
Nyttemmin on taas kusessa koska on antanut väärän todistuksen henkivartijansa liksan suuruudesta. Tästä sai 80 päiväsakkoa.

--------------------

Lista Ruotsin isommista poliittisista skandaaleista löytyy
https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_över_politiska_affärer

---------

En nyt ihan ole samaa mieltä siitä että "Kun syyllinen tiedetään riskoskin keksitään", mutta useinhan nimenomaan jonkun teon peittely aiheuttaa isommat seuraukset kuin itse teko.
 
.
Kolmella hyväksytyksi tulleella päätöslauselmalla parlamentti haluaa suunnata EU:n tulevaisuutta. Niiden mukaan:

Nämä ovat vielä visioita. Jo sitä yhteistä turvallisuuspolitiikkaa on haettu vuosikausia ilman tulosta.

Siirryttäisiin yhteiseen puolustuspolitiikkaan ja ”mahdollisesti yhteiseen puolustukseen”. Perustettaisiin EU:n puolustusunioni, puolustusministeri ja pysyvä puolustusministerien neuvosto ja komissioon puolustuksen pääosasto. ”Jotkut puolustusvoimavarat” yhdistettäisiin lähinnä naapurialueiden vakauttamiseksi. Perustettaisiin Euroopan tiedusteluvirasto ja EU:n ja Naton välinen kumppanuus.

Perustettaisiin Euroopan valtiovarainministeriö, ja yhteistä talouspolitiikkaa johtaisi EU:n valtiovarainministeri. Perustettaisiin euroalueen oma budjetti, jolla olisi ”aidot omat varat” ja kyky lainanottoon. Budjettikapasiteetin olisi oltava ”riittävän suuri” vastaamaan talouskriiseihin.

Perustettaisiin yhteinen laillista muuttoliikettä koskeva järjestelmä, yhteinen turvapaikka- ja maahanmuuttopolitiikka, jossa jaettaisiin turvapaikanhakijat jäsenmaiden kesken. Euroopan raja- ja merivartiovirastoa voitaisiin tukea sotilaallisilla välineillä, kuten Euroopan merivoimilla ja tehostetulla euroarmeijakunnalla

Europolille ja Eurojustille annettaisiin tutkintaa, tiedustelua ja syytteeseenpanoa koskevat valtuudet muuttamalla ne tiedustelu- ja terrorismintorjuntavirastoksi. Annettaisiin unionin tuomioistuimelle täysi tuomiovalta kaikissa oikeudellisissa kysymyksissä kaikilla EU:n politiikan aloilla.


Tuossa on paljon hyvääkin.

Silti Halla-Ahon puolueelle on tilaus. Vaikka jäsenmaiden yksimielisyyttä ei tarvita (ei pitäisikään, koska se on niin älyttömän tehotonta), pitää olla kansallinen toisinajatteleva reservi, sillä jossain vaiheessa voisi olla teoriassa tilanne, ettei kannata totella.

Aina pitää olla suunnitelma B.

Euroopalla on oltava suunnitelma. Muuten sille käy kalpaten. Meidän on vielä ehkä saatava Typhoonit sun muut ilmaan ja murskattava veneitä, vakautettava Afrikkaa ym. Jos kaikki sooloilevat kuten vuonna 2015, kaikki myös ovat sormi takapuolessa ja työntävät kuraa toistensa nurkkiin.

Puhutaan arvoista joo. EU on arvokliseillä kuorrutettu potentiaalinen talous- ja pankkivalta, joka vielä kyllä ymmärtää, että valta ei ole mikään valta, ellei sillä ole moraalista rohkeutta lyödä uhka. Toivon, että Euroopan ei tarvitse itkeä ja ymmärtää sitten vasta. Me emme voi majoittaa Afrikkaa, emme koko Lähi-Itää emmekä Aasiaa.
 
Käytännössä heidän kanssaan joudutaan tekemään yhteistyötä jo seuraavalla vaalikaudella. Ruotsalainen yhteiskunta tuskin jumittuu pysyvästi vähemmistöhallituksiin. Tilanne muuttuu jatkossa yhä vaikeammaksi, varsinkin jos SD:stä tulee valtakunnan suurin puolue..
tässä voin todeta että olet selkeästi väärässä tuon vähemmistöhallituksiin jumiutumisen osalta. Vuoden 1974 perustuslain jälkeen, eli vuodesta -75 tähän päivään, eli reilun 41 vuoden aikana Ruotsia on hallituu enemmistöhallituksella yhteensä noin 4 vuotta

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_regering#Regeringar_under_1974_.C3.A5rs_regeringsform

Ruotsissa on hieman erilainen lainsäädäntö ja esim. hallituksen budjetin kaatuminen ei automaattisesti tarkoita epäluottamuslausetta, kuten kävi tämän hallituksen alussa, jolloin aloitettiin allianssibudjetilla kun hallituksen budjetti ei mennyt läpi. Myös suhtautuminen hallituksen kaatamiseen on erilainen. siellä ei haluta "poliittista kaaosta".

Eli vaikka SD kasvaisi siellä isoimmaksi, johon on matkaa ja johon on vaikea uskoa, koska muut puolueet ovat hiljalleen alkaneet puuttumaan ogelmiin, niin ei SD:tä ole pakko ottaa hallitukseen. Riittää jos blokkipolitiikasta luovutaan.

Eli miten tämä liittyy tähän säikeeseen? Siten että Ruotsissa olosuhteet ja perinne on hyvin erilainen. Näemme tietenkin miten persujen pirstaleet tulevat menestymään seuraavissa vaaleissa...
 
Et jumaliste ole tosissas, että pitäisi vielä puolustuskin ulkoistaa muiden käsiin?

Ei tietenkään, vaan että jos me esimerkiksi emme halua pakolaisaaltoa, meidän pitää itsekin osallistua operaatioon eikä vain ajatella, että jospa joku toinen hoitaa jne.
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Nämä ovat vielä visioita. Jo sitä yhteistä turvallisuuspolitiikkaa on haettu vuosikausia ilman tulosta.

Siirryttäisiin yhteiseen puolustuspolitiikkaan ja ”mahdollisesti yhteiseen puolustukseen”. Perustettaisiin EU:n puolustusunioni, puolustusministeri ja pysyvä puolustusministerien neuvosto ja komissioon puolustuksen pääosasto. ”Jotkut puolustusvoimavarat” yhdistettäisiin lähinnä naapurialueiden vakauttamiseksi. Perustettaisiin Euroopan tiedusteluvirasto ja EU:n ja Naton välinen kumppanuus.

Perustettaisiin Euroopan valtiovarainministeriö, ja yhteistä talouspolitiikkaa johtaisi EU:n valtiovarainministeri. Perustettaisiin euroalueen oma budjetti, jolla olisi ”aidot omat varat” ja kyky lainanottoon. Budjettikapasiteetin olisi oltava ”riittävän suuri” vastaamaan talouskriiseihin.

Perustettaisiin yhteinen laillista muuttoliikettä koskeva järjestelmä, yhteinen turvapaikka- ja maahanmuuttopolitiikka, jossa jaettaisiin turvapaikanhakijat jäsenmaiden kesken. Euroopan raja- ja merivartiovirastoa voitaisiin tukea sotilaallisilla välineillä, kuten Euroopan merivoimilla ja tehostetulla euroarmeijakunnalla

Europolille ja Eurojustille annettaisiin tutkintaa, tiedustelua ja syytteeseenpanoa koskevat valtuudet muuttamalla ne tiedustelu- ja terrorismintorjuntavirastoksi. Annettaisiin unionin tuomioistuimelle täysi tuomiovalta kaikissa oikeudellisissa kysymyksissä kaikilla EU:n politiikan aloilla.


Tuossa on paljon hyvääkin.

Silti Halla-Ahon puolueelle on tilaus. Vaikka jäsenmaiden yksimielisyyttä ei tarvita (ei pitäisikään, koska se on niin älyttömän tehotonta), pitää olla kansallinen toisinajatteleva reservi, sillä jossain vaiheessa voisi olla teoriassa tilanne, ettei kannata totella.

Aina pitää olla suunnitelma B.

Euroopalla on oltava suunnitelma. Muuten sille käy kalpaten. Meidän on vielä ehkä saatava Typhoonit sun muut ilmaan ja murskattava veneitä, vakautettava Afrikkaa ym. Jos kaikki sooloilevat kuten vuonna 2015, kaikki myös ovat sormi takapuolessa ja työntävät kuraa toistensa nurkkiin.

Puhutaan arvoista joo. EU on arvokliseillä kuorrutettu potentiaalinen talous- ja pankkivalta, joka vielä kyllä ymmärtää, että valta ei ole mikään valta, ellei sillä ole moraalista rohkeutta lyödä uhka. Toivon, että Euroopan ei tarvitse itkeä ja ymmärtää sitten vasta. Me emme voi majoittaa Afrikkaa, emme koko Lähi-Itää emmekä Aasiaa.

Yhteinen puolustus tulee olemaan suurelta osin mamuista värvätty palkkasotilas joukkio.
Kellään suomalaisella ei ole mitään velvollisuutta osallistua mitenkään liittovaltion puolustukseen varsinkaan ilman sitovaa kansanäänestystä.
 
Yhteinen puolustus tulee olemaan suurelta osin mamuista värvätty palkkasotilas joukkio.
Kellään suomalaisella ei ole mitään velvollisuutta osallistua mitenkään liittovaltion puolustukseen varsinkaan ilman sitovaa kansanäänestystä.

Tuskinpa haluttomista hirveää iskuvoimaa saisikaan. Pääsääntöisesti jokainen huolehtisi tontistaan.

Mahtaisiko apu kelvata meille kuitenkin, jos raja railona aukeaa? Mutta siis vastikkeettomasti olettaisimme saavamme?
 
Ei tietenkään, vaan että jos me esimerkiksi emme halua pakolaisaaltoa, meidän pitää itsekin osallistua operaatioon eikä vain ajatella, että jospa joku toinen hoitaa jne.
Mitä hyvää tuossa edellisessä viestissä oli. "Perustettaisiin EU:n puolustusunioni, puolustusministeri ja pysyvä puolustusministerien neuvosto ja komissioon puolustuksen pääosasto" "Perustettaisiin Euroopan valtiovarainministeriö, ja yhteistä talouspolitiikkaa johtaisi EU:n valtiovarainministeri. Perustettaisiin euroalueen oma budjetti" "Perustettaisiin yhteinen laillista muuttoliikettä koskeva järjestelmä, yhteinen turvapaikka- ja maahanmuuttopolitiikka, jossa jaettaisiin turvapaikanhakijat jäsenmaiden kesken."?

Sanoo mode, jonka avatarissa on SS-upseerin uniformu ja Halla-Aho....

Olisiko hieman nyt lähtenyt käsistä.

Itse ainakin poistun forumilta jos tuo ei muutu.
Hahahaa, sieltä tuli ensimmäinen. Valitsin avatarin ihan just sen takia että joku ei siitä tykkää.

Suvaitkaa....
 
Tuskinpa haluttomista hirveää iskuvoimaa saisikaan. Pääsääntöisesti jokainen huolehtisi tontistaan.

Mahtaisiko apu kelvata meille kuitenkin, jos raja railona aukeaa? Mutta siis vastikkeettomasti olettaisimme saavamme?

Ei olisi mitään erillisiä puolustusvoimia, liittovaltion poliisi ja rajavartiosto samoin.
 
En nyt ihan ole samaa mieltä siitä että "Kun syyllinen tiedetään riskoskin keksitään", mutta useinhan nimenomaan jonkun teon peittely aiheuttaa isommat seuraukset kuin itse teko.

Tämä on kyllä totta, maailmalla on yrityksiä ja hallituksia mennyt pienistäkin asioiden peittelyiden johdosta konkkaan/nurin. Kotimaastakin löytyy Talvivaaran imagon desimaatiota vuotojen kohdalla ensimmäisenä nopeasti mieleen tulevana esimerkkinä. Vaikkei se ole suoraan verronnalloninen, veikkaan kuitenkin että samalla tavalla tulee käymään Elovaaran kohdalla kun pitäytyi ja personoitui niin vahvasti tähän natsiheilailuväitteeseen.
 
Ei olisi mitään erillisiä puolustusvoimia, liittovaltion poliisi ja rajavartiosto samoin.

Kylä olisi. Nato tarvitsee kansalliset voimat. EU:n kaikki toiminta on enempi hallintohommaa ollut ja tulee olemaan.

Ja voin lohduttaa: tuskin siitä tulee lasta eikä paskaa vieläkään. Näitä lausumiahan on tehtailtu jo yli 20 vuotta meidänkin silmiimme. Esko Seppänen jo aikanaan näitä naureskeli.

Kaikki on väliaikaista. Kalmari unioni, Soviet unioni ja Euroopan unioni. Siksi pitää olla valmis aina päätöksiin myös itsenäisesti.
 
Et jumaliste ole tosissas, että pitäisi vielä puolustuskin ulkoistaa muiden käsiin?

EU:n rajavalvonnan kanssa on ilmiselviä ongelmia. Ehkä se pitäisi ulkoistaa yrityksille niin että maksu tulee jos raja ei vuoda. Tulosten mukaan.

Nythän sitä tekee Välimerellä Libya. Turkin kanssa tehtiin jonkinlainen sopimus ja Suomen itärajaa valvoo Venäjä kun Suomi ei siihen kuitenkaan kykenisi (teknisesti kyllä, sisäpoliittisesti ei, kone alkaisi yskiä heti kun Emma Kari rääkäisee)
 
Kylä olisi. Nato tarvitsee kansalliset voimat. EU:n kaikki toiminta on enempi hallintohommaa ollut ja tulee olemaan.

Ja voin lohduttaa: tuskin siitä tulee lasta eikä paskaa vieläkään. Näitä lausumiahan on tehtailtu jo yli 20 vuotta meidänkin silmiimme. Esko Seppänen jo aikanaan näitä naureskeli.

Kaikki on väliaikaista. Kalmari unioni, Soviet unioni ja Euroopan unioni. Siksi pitää olla valmis aina päätöksiin myös itsenäisesti.

Olen täysin eri mieltä kanssasi integraation nopeudesta, nyt tapahtuu paljon ja nopeasti.
 
tässä voin todeta että olet selkeästi väärässä tuon vähemmistöhallituksiin jumiutumisen osalta. Vuoden 1974 perustuslain jälkeen, eli vuodesta -75 tähän päivään, eli reilun 41 vuoden aikana Ruotsia on hallituu enemmistöhallituksella yhteensä noin 4 vuotta

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_regering#Regeringar_under_1974_.C3.A5rs_regeringsform.

Kiitos tiedosta..olin perusteellisesti väärässä. Toki hieman hämmästyttävä asia..
 
Puhun mieluimmin puolustusasioista. Ilkka Kanerva, jussi Niinistö ja kumppanit - ja myös Jussi Halla-Aho - tietävät hemmetin hyvin, että EU:n tiivistyvä puolustusyhteistyö ei synnytä edes Naton eurooppalaista pilaria, mutta Naton painoarvo nousee. Ydinajatus EU:n puolustusyhteistyössä on laaja turvallisuusajattelu. EU:n toimintakykyä ei ole edes tarkoitettu isompaan sotilaalliseen toimintaan. Kanerva sen uskalsi sanoakin.

Näitä Brysselin manifesteja olen lukenut, ja aina ne ovat olleet suureellisia. Nyt kuitenkin Nato näyttää vihreää valoa yhteistyölle EU-hallinnon kanssa.

Halla-Aho tietää oikein hyvin ja on EU-hommissa. Sieltä se hänen liksansa tulee. Erityisesti Suomen on pakko tehdä jotain ja muuten aika pian. Suomi on tehnyt Saksan kanssa hankesopimuksen ja Suomi tekee siltaa myös briteille ja Norjalle. Etenkin Timo Soini on brittiyhteyksineen ollut kultakimpale. Miksi te luulitte, että hän siellä pomppii? Pelkästään raveissako?

On vain yksi sääntö. EU:n puolustusyhteistyön tulevaisuuden määrittelee kunnianhimon taso ja jäsenmaiden sisäinen poliittinen tilanne. Luulenpa, että Sampo Terholle tehtiin pelisäännöt selviksi EU:n suhteen, ei pakolaisasioiden suhteen.

Sellaiset arvot ovat helinää. Totta kai ne ovat EU:n "arvoja" niin kauan kuin niihin on varaa. Ei yhtään enempää.

Näitä juttuja on ihan turha taivuttaa sittten jossain Hommassa taksikuskeille. Mutta täällä me voisimme tinkimättömän rehellisesti haarukoida maaston ilman intohimoja ja nähdä eliitin, joka taas ei näe korkeuksistaan meitä. Parhaimmillaan.
 
Ruotsissa on hieman erilainen lainsäädäntö ja esim. hallituksen budjetin kaatuminen ei automaattisesti tarkoita epäluottamuslausetta, kuten kävi tämän hallituksen alussa, jolloin aloitettiin allianssibudjetilla kun hallituksen budjetti ei mennyt läpi. Myös suhtautuminen hallituksen kaatamiseen on erilainen. siellä ei haluta "poliittista kaaosta".

Tapahtuiko silloin muutama vuosi takaperin (2014 ?) juuri noin kun muistaakseni Åkessonin porukka äänesti ilmeisesti tarkoituksella opposition budjettiesityksen puolesta ? Tai siis tämä on juuri tuo sama tapaus ?
 
Olen täysin eri mieltä kanssasi integraation nopeudesta, nyt tapahtuu paljon ja nopeasti.

Joo siis nyt liikahti taas se manifestipuoli pitkästä aikaa, koska Macron haluaa säteillä ja pölytti jotenkin Merkeliä. Mutta olen tätä nähnyt tosiaan ennenkin enkä vielä näe eurotähtien vilisevän ja enkeleiden soittavan fanfaareja ikuisen satoennätyksen vuoksi.

Voit myös uskoa, että vihaan maiden riippuvuusuhteita etenkin, kun olemme vain pieni Venäjän rajamaa ja vielä ilman Natoa ja öljyä. Minua kiinnostaa vain ja ainoastaan Suomen puolustus. Viime kädessä se on tietysti hoidettava yksin.
 
Lähdettiin soitellen sotaan :D

PIENEMPI_festivaali%20kaartin%20soittokunta%20hyppy_2.jpg


Kyllä suurin virhe tehtiin siinä, että vietiin tuhkatkin pesästä. Tuollainen temppu ei politiikassa onnistu varsinkaan hallituspuolueessa, jos uudelle johdolle ei löydy hallituskumppaneilta luottamusta ja nyt ei todellakaan löytynyt.

Halla-aho olisi voinut mennä ripaa hipoen läpi, mutta Teuvo ja kumppanit...älkää nyt viitsikö.

Se on aika paska juttu että tavalliset pulliaiset eivät ole kokeneita poliitikkoja. Ja äänestävät sitten omasta lähtökohdistaan.

Ehkä suora demokratia pitäisi lakkauttaa. Nythän on nähty sen vaaralliset muodot.

Demokratia on vaarallista, jos sitä ei hallita riittävästi.

Vallassa olevien, viisaiden ja vakaitten tahojen on tämän vuoksi pidettävä huolta siitä, että heille poliittinen kilpailu on avointa ja läpinäkyvää. Jotta osaavat puuttua siihen ajoissa ja estää äänestyskäyttäytyminen, joka vaarantaa vallan kahvassa olevien suunnitelmat.

Onneksi olemme mitä ilmeisemmin menossa siihen suuntaan. Nythän saatiin ovelasti mitätöityä, ainakin lyhyellä aikavälillä, puolueen jäsenten väärän äänestyskäyttäytymisen välittömät, hallituksen toimintaa häiritsevät vaikutukset.
 
Jos Euroopan yhteinen armeija olisi tosiasia niin se olisi Suomelle/Suomi -nimiselle kuvernementille huono asia.
Maantiede pysyy samana ja Euroopalle tärkeät maat ovat kaukana lounaassa.
Ei tänne olisi tarjolla mitään päteviä joukkoja tai kalustoa vaan ne olisivat suojaamassa Berliiniä ja Pariisia. Verotus olisi toki parasta A-luokkaa.

Eli turha haaveilla että tuosta olisi mitään apua itää vastaan.
 
  • Tykkää
Reactions: jak
Back
Top