Perussuomalaisten kuihtuminen ja sen seuraukset

Oho, onpas tilanne muuttunut radikaalisti.

Kommenteista löysin:
"Äänestys on teknisesti ottaen naurettava. Uusimalla/päivittämällä sivun voit äänestää tuhansia kertoja. Soinilaiset trollit ahkerina MV lehden artikkelin jälkeen."

Mikähän MV-lehden artikkeli, joutuuko sitä taas käymään lukemassa... :)
Mennessäni eilen nukkumaan noin klo 23 oli ääniä 11 k ja prosentit luokkaa 85-15 ein hyväksi. Kuvankaappaus noin tuolloin löytyy mm. ylilaudalta:

uusi.png


Tuohon on siis lisätty noin 10k ääntä joista kaikki tai lähes kaikki kyllä-ääniä.
 
Kuvitelkaa itsenne istumassa 10 tai 20 vuotta taloyhtiön hallituksessa. Viimeisen kahden vuoden aikana taloyhtiön asukkaat alkavat entistä enemmän puhua paskaa teistä selän takana. Perustavat vielä salaisen Facebook-ryhmän, nimeltään "Asunto-osakeyhtiö Kirkkokadun Helmen asukkaat", jossa ruotivat kaikkia taloyhtiön hallituksen tekemiä "tyhmiä" päätöksiä. Itse olet viimeisten 10 - 20 vuoden aikana käyttänyt huomattavan määrän aikaa hallituksen kokouksissa ja kaiken maailman pihatalkoissa. Sitten eräänä kauniina päivänä taloyhtiön vuosikokoukseen pöllähtää paikalle iso joukko taloyhtiön sellaisia asukkaita, jotka eivät aikaisemmin ole lainkaan käyneet kokouksissa. Ja he hurmoshenkisesti vaihtavat hallituksen puheenjohtajan ja kaikki hallituksen jäsenet. Valintojen jälkeen vielä ilkkuvat vanhoille hallituksen jäsenille.

Miten on, tulisiko tältä pohjalta mieleen sanoa, että "perkele, pitäkää tunkkinne" ?

Luulen että inhimillisellä tasolla asia on varmasti näin.

Sitä en tiedä, ymmärtääkö Soini sitä että hän on kuitenkin ratsastanut kahteen jytkyyn "nuivien" äänillä, joiden kanssa näyttää olevan eri mieltä. Onko sitten yllätys, että ne eivät kannatakaan häntä varauksettomasti, eivät ole kannattaneet enää vuosiin jos ikinä. Siksi tämä uhriutuminen asiasta tuntuu naurettavalta.
 
Mennessäni eilen nukkumaan noin klo 23 oli ääniä 11 k ja prosentit luokkaa 85-15 ein hyväksi. Kuvankaappaus noin tuolloin löytyy mm. ylilaudalta:

uusi.png


Tuohon on siis lisätty noin 10k ääntä joista kaikki tai lähes kaikki kyllä-ääniä.

Just. Ei tunnu oikein loogiselta.
 
Se on aika paska juttu että tavalliset pulliaiset eivät ole kokeneita poliitikkoja. Ja äänestävät sitten omasta lähtökohdistaan.

Ehkä suora demokratia pitäisi lakkauttaa. Nythän on nähty sen vaaralliset muodot.

Demokratia on vaarallista, jos sitä ei hallita riittävästi.

Vallassa olevien, viisaiden ja vakaitten tahojen on tämän vuoksi pidettävä huolta siitä, että heille poliittinen kilpailu on avointa ja läpinäkyvää. Jotta osaavat puuttua siihen ajoissa ja estää äänestyskäyttäytyminen, joka vaarantaa vallan kahvassa olevien suunnitelmat.

Onneksi olemme mitä ilmeisemmin menossa siihen suuntaan. Nythän saatiin ovelasti mitätöityä, ainakin lyhyellä aikavälillä, puolueen jäsenten väärän äänestyskäyttäytymisen välittömät, hallituksen toimintaa häiritsevät vaikutukset.

Tämä on mahtavaa ironiaa, sillä juuri näinhän se meni. Ja on mennyt ennenkin eli hallituskokoonpano on muodostettu maailmantilanteen, ei sisäpolitiikan takia. Nyt sana oli "arvosyyt", ei "yleiset syyt". Mikään ei ole muuttunut paitsi että verkkovaikuttaminen on tullut toripuheiden ja työväentalojen oheen.
 
Viime aikoina meno ollut sellaasta, meillä että muualla, että ei tartte sarjoja katsoa. Laittaa vaan uutiset päälle. Eihän tämmöisiä juonenkäänteitä kun persut vs uuvatit tai Trumpin viimeisimmät vedot edes kukaan osaisi keksiä...:D
Osa mietittyä ja suunniteltua, osa spontaania reakointia ja osa sattumaa sekä avautuneita mahdollisuuksia. Näistä sitten syntyy vyyhti jonka mielellään mieltää jonkinlaiseksi ohjatuksia ja hallituksi tapahtumaksi koska niin se olisi kiehtovampaa ja samalla normaalitarve elämän vaiheiden selitettävyydestä ja hallittavuudestakin osin täyttyisi.
 
Eiköhän nämä ole luontaista jatkoa opposion peli poikki jne. tapahtumille?
A-ryhmä jne..?

Kyllä minä hörhöteorian kannalla olen. Se kuka saa liikkeelle, on sitten toinen juttu. Somessa on ulkopuolisia agitaattoreita, jotka haluavat vain keikuttaa venettä, ei heitä oikeasti kiinnosta hallituksen "eriarvoistaminen" tai "pakolaisongelma". Heitä kiinnostaa käyttää marginaaliyhmiä sekaannukseen ja epävakauteen. Mieti nyt tätä kieltä. "Soini on petturi" tai "Terho on Goldman Sachsin kätyri".

Hallitus on vankka, kätyrlauma sankka... Kyllä tässä haisi niin sipuli ja kaali että on ihme, jos tätä ei ole huomattu.
 
Olisiko näytelmä ollut vielä jännittävämpi, jos PS olisikin otettu sellaisenaan hallitukseen ja keikaus olisi tehty vaikka kuukauden päästä?
Arvot estivät :D
 
Tämä on mahtavaa ironiaa, sillä juuri näinhän se meni. Ja on mennyt ennenkin eli hallituskokoonpano on muodostettu maailmantilanteen, ei sisäpolitiikan takia. Nyt sana oli "arvosyyt", ei "yleiset syyt". Mikään ei ole muuttunut paitsi että verkkovaikuttaminen on tullut toripuheiden ja työväentalojen oheen.

Nimenomaan näin. Sipilän tarinan "uskomattomat juonenkäänteet" (ts. vetävän kuuloiset valheet) saavat hieman hymynkaretta huulille, mutta kyllä tässä on ollut jokin isompi asia joka on nyt ajanut jopa demokratian yli, jos ihan tarkkoja ollaan. Uskon ja toivon että tämä poikkeustoimenpide on ollut tarpeellinen...ja että ei tule tavaksi.

Sen sijaan, itseäni toistaen, inhoan Orpon retoriikkaa joka tuntuu olevan maassa makaavien potkiminen ja niiden päälle sylkeminen. "Koska mä voin". Toiset ovat tässä tehneet uhrauksia, mutta tuo "nulikka" sen kun riekkuu ja ottaa kaiken irti. Halla-Aho on tavallaan uhri, samoin nämä Soinin mukaansa vetämät tyypit enemmän kuin Soini itse. Jopa Sipilä tulee ottamaan näistä vetävistä valheistaan paljon naurua ja pilkkaa. Mutta Orpo...tuntuu ilakoivan tästä PS:n tuhoamisesta ja vielä vittuilevan esim. Terholle päälle. Eikä periaatteessa menetä yhtään mitään. PAITSI MINUN ÄÄNENI SEURAAVISSA VAALEISSA.
 
Oho, onpas tilanne muuttunut radikaalisti.

Kommenteista löysin:
"Äänestys on teknisesti ottaen naurettava. Uusimalla/päivittämällä sivun voit äänestää tuhansia kertoja. Soinilaiset trollit ahkerina MV lehden artikkelin jälkeen."

Mikähän MV-lehden artikkeli, joutuuko sitä taas käymään lukemassa... :)
Kun MV-lehdessä agitoidaan, paljastuu hajaannuksen taustavoima ;) Sylttytehtaalle tässäkin jäljet johtaa.
Edit: eivätpä onnistuneet hallitusta hajottamaan, vaikka hässäkän aiheuttivatkin ja demokratiaa hieman nakersivat.
 
Osa mietittyä ja suunniteltua, osa spontaania reakointia ja osa sattumaa sekä avautuneita mahdollisuuksia. Näistä sitten syntyy vyyhti jonka mielellään mieltää jonkinlaiseksi ohjatuksia ja hallituksi tapahtumaksi koska niin se olisi kiehtovampaa ja samalla normaalitarve elämän vaiheiden selitettävyydestä ja hallittavuudestakin osin täyttyisi.

Soinin ja Sipilän pitäisi muuttaa amerikkaan ja aloittaa ennustusohjelma kaapelikanavilla, sen verran maagisia on herrojen kyvyt :D
 
Nimenomaan näin. Sipilän tarinan "uskomattomat juonenkäänteet" (ts. vetävän kuuloiset valheet) saavat hieman hymynkaretta huulille, mutta kyllä tässä on ollut jokin isompi asia joka on nyt ajanut jopa demokratian yli, jos ihan tarkkoja ollaan. Uskon ja toivon että tämä poikkeustoimenpide on ollut tarpeellinen...ja että ei tule tavaksi.

Sen sijaan, itseäni toistaen, inhoan Orpon retoriikkaa joka tuntuu olevan maassa makaavien potkiminen ja niiden päälle sylkeminen. "Koska mä voin". Toiset ovat tässä tehneet uhrauksia, mutta tuo "nulikka" sen kun riekkuu ja ottaa kaiken irti. Halla-Aho on tavallaan uhri, samoin nämä Soinin mukaansa vetämät tyypit enemmän kuin Soini itse. Jopa Sipilä tulee ottamaan näistä vetävistä valheistaan paljon naurua ja pilkkaa. Mutta Orpo...tuntuu ilakoivan tästä PS:n tuhoamisesta ja vielä vittuilevan esim. Terholle päälle. Eikä periaatteessa menetä yhtään mitään. PAITSI MINUN ÄÄNENI SEURAAVISSA VAALEISSA.

Ajettele omalle kohdalle jos rouva kiristäisi kulkusista..:D
 
Kun MV-lehdessä agitoidaan, paljastuu hajaannuksen taustavoima ;) Sylttytehtaalle tässäkin jäljet johtaa.

No, MV-lehti joutuu tässä asiassa tasapainottelemaan aidalla. Toisaalta halutaan hyötyä tästä kiukusta 'pettureita' kohtaan, toisaalta Halla-Aho on jo todettu huonoksi kun hän haistatti pitkät mahdollisuudelle lähteä Venäjän kelkkaan.

MV-lehdestä on muistettava että se voi kylvää hajaannusta myös KANNATTAMALLA jotakin. Jokainen voi ajatella olisiko esim. näyttävä juttu "MV-lehti kannattaa Halla-Ahoa presidentiksi" enemmän haitaksi vai hyödyksi kohteelleen.
 
Kyllä minä hörhöteorian kannalla olen. Se kuka saa liikkeelle, on sitten toinen juttu. Somessa on ulkopuolisia agitaattoreita, jotka haluavat vain keikuttaa venettä, ei heitä oikeasti kiinnosta hallituksen "eriarvoistaminen" tai "pakolaisongelma". Heitä kiinnostaa käyttää marginaaliyhmiä sekaannukseen ja epävakauteen. Mieti nyt tätä kieltä. "Soini on petturi" tai "Terho on Goldman Sachsin kätyri".

Hallitus on vankka, kätyrlauma sankka... Kyllä tässä haisi niin sipuli ja kaali että on ihme, jos tätä ei ole huomattu.

Mielestäni RHC:llä ja Rasmuksella puuhattiin hallituksen julmaa maahanmuuttopolitiikkaa vastaan mielenosoitusta jo ennen näytelmää ja voi vain kuvitella ettei loppuratkaisu juonen käänteineen ainakaan halua poista..
 
Ajettele omalle kohdalle jos rouva kiristäisi kulkusista..:D

No mun itse asiassa piti sanoa, että näinköhän on tullut kotona tiukka käsky että PS on tuhottava, menee muuten työttömyyden puolelle.

"Tottele, rääpäle!" (Tämä ylittää asiattomuuden rajat, mutta katson sen oikeutetuksi koska Orpo on ollut niin törkeä itsekin)

21525712_uu.jpg
 
Kyllä minä hörhöteorian kannalla olen. Se kuka saa liikkeelle, on sitten toinen juttu. Somessa on ulkopuolisia agitaattoreita, jotka haluavat vain keikuttaa venettä, ei heitä oikeasti kiinnosta hallituksen "eriarvoistaminen" tai "pakolaisongelma". Heitä kiinnostaa käyttää marginaaliyhmiä sekaannukseen ja epävakauteen. Mieti nyt tätä kieltä. "Soini on petturi" tai "Terho on Goldman Sachsin kätyri".

Hallitus on vankka, kätyrlauma sankka... Kyllä tässä haisi niin sipuli ja kaali että on ihme, jos tätä ei ole huomattu.

Jotenkin meidän oloissa huvittaa tuo koko meininki, koska hörhösektori on kuitenkin aika kapea, lähinnä voivat aiheuttaa noloja tilanteita mutta tuskin kauheasti muuta.

Monissa muissa maissa tämä vaikuttaminen lienee sata kertaa merkityksellisempää. Vaikka joku Kreikka...
 
No, MV-lehti joutuu tässä asiassa tasapainottelemaan aidalla. Toisaalta halutaan hyötyä tästä kiukusta 'pettureita' kohtaan, toisaalta Halla-Aho on jo todettu huonoksi kun hän haistatti pitkät mahdollisuudelle lähteä Venäjän kelkkaan.

MV-lehdestä on muistettava että se voi kylvää hajaannusta myös KANNATTAMALLA jotakin. Jokainen voi ajatella olisiko esim. näyttävä juttu "MV-lehti kannattaa Halla-Ahoa presidentiksi" enemmän haitaksi vai hyödyksi kohteelleen.
Ideana lienee kaaostaminen, demokratian kyseenalaistaminen ja "omien" aloittaminen poliittiseen päätöksentekoon. IPU ei saanut riittävää kannatusta niin pyrkivät soluttamaan olemassaoleviin puolueisiin. Kunnallisvaalit oli hyvä esimerkki. MV-lehti on ollut oiva työkalu vihan ja propagandan lietsonnassa. Minkähän puolueen kannattajakunta on aktiivisin MV-lehden seuraaja- ja jakajakunta? Minkä tyyppisiin asioihin ihmisten tunteissa pystytään eniten vaikuttamaan? Mikähän olisi sopiva propaganda-ageda, joka eniten hajaannuttaa ja saa ihmisissä eniten agressioita aikaan? Kukahan taputti ensimmäisenä käsiään ilmaisten tyytyväisyyttään ko. Puolueen hajaantumisesta?

Edit: kun eivät saaneet H-A:a edusmiehekseen, niin päättivät keskittää propagandatoimensa "kuolemansuudelmaan"?
 
Luulen että inhimillisellä tasolla asia on varmasti näin.

Sitä en tiedä, ymmärtääkö Soini sitä että hän on kuitenkin ratsastanut kahteen jytkyyn "nuivien" äänillä, joiden kanssa näyttää olevan eri mieltä. Onko sitten yllätys, että ne eivät kannatakaan häntä varauksettomasti, eivät ole kannattaneet enää vuosiin jos ikinä. Siksi tämä uhriutuminen asiasta tuntuu naurettavalta.

Nuivien äänillä on ollut suuri merkitys Timon jytkyilyyn, mutta seuraavissa vaaleissa se vasta nähdään miten suuri.

Tämähän oli käytännössä SMP:n ja nuivien kaksintaistelu, jonka nuivat voitti kun ovat menneet soinilaisten ohi myös lukumääräiseti. Onhan siinä vennamolaisilla nieleskelemistä...

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005254765.html

Siinä välissäkin on ihmisiä ja niistä osa jää persuihin osa ei osa ei jää...näilläkin ryhmillä on oma merkityksensä, mutta tuskin kovin merkittävä merkitys. Vennamolaiset on nyt ulkopuolella ja sisäpuolle jäi nuivat ja melko varmasti sama pätee myös äänestäjiin.

Persut ovat nyt ihan kirjaimellisesti Suomen nuivin puolue ja on todella mielenkiintoista nähdä mihin se lopulta kantaa ja mikä se nuivuuden aste tässä maassa tällä hetkellä on. Oma veikkaus on että puhtaaksi pestyllä nuivuudella pääsee Vasemmistoliiton ohi, mutta ei Vihreiden ohi.
 
Nimenomaan näin. Sipilän tarinan "uskomattomat juonenkäänteet" (ts. vetävän kuuloiset valheet) saavat hieman hymynkaretta huulille, mutta kyllä tässä on ollut jokin isompi asia joka on nyt ajanut jopa demokratian yli, jos ihan tarkkoja ollaan. Uskon ja toivon että tämä poikkeustoimenpide on ollut tarpeellinen...ja että ei tule tavaksi.

Sen sijaan, itseäni toistaen, inhoan Orpon retoriikkaa joka tuntuu olevan maassa makaavien potkiminen ja niiden päälle sylkeminen. "Koska mä voin". Toiset ovat tässä tehneet uhrauksia, mutta tuo "nulikka" sen kun riekkuu ja ottaa kaiken irti. Halla-Aho on tavallaan uhri, samoin nämä Soinin mukaansa vetämät tyypit enemmän kuin Soini itse. Jopa Sipilä tulee ottamaan näistä vetävistä valheistaan paljon naurua ja pilkkaa. Mutta Orpo...tuntuu ilakoivan tästä PS:n tuhoamisesta ja vielä vittuilevan esim. Terholle päälle. Eikä periaatteessa menetä yhtään mitään. PAITSI MINUN ÄÄNENI SEURAAVISSA VAALEISSA.

Odotas vaan vielä sitä hetkeä, kun Petteri vetää pyhimyksen viitan päälleen ja mahtipontisesti kertoo kansalle, kuinka hän yhdessä Juhan ja Timon kanssa pelasti isänmaan räyhähenkiseltä äärioikeistolta. Seuraavaa eduskunnan kyselytuntia odotellen...
 
Back
Top