Soini ei ole hylännyt ajatusta puoluehallituksen asettumisesta uv:n taakse
"Tiedän, että siellä on monta rehellistä ihmistä"
Perussuomalaisten entinen puheenjohtaja, ulkoministeri Timo Soini (uv.) puhui olotilastaan tunteikkaasti mediatilaisuudessa Oulussa. Hän sanoi pitävänsä Jussi Halla-ahon kannattajien toimia puoluekokouksessa “pahoina tekoina”. Soinin mukaan hänen perustamansa puolue kaapattiin ennenkuulumattomalla tavalla ja kaappauksen takana oli esimerkiksi Suomen Sisu -yhdistyksen jäseniä.
– Kotini vallattiin. Minä kävelin ulos enkä katso taakseni.
Mediatilaisuus järjestettiin Soinin koolle kutsuman EU:n arktisen foorumin yhteydessä. Soini kommentoi tilaisuudessa myös perussuomalaisten ja tiistaina perustetun Uusi vaihtoehto -eduskuntaryhmän tilanteita.
Soini viittasi aiemman puolueensa SMP:n perintöön ja sanoi, että SMP:läisesti ajattelevat ihmiset haluttiin vaihtaa pois perussuomalaisten johdosta. Soinin mielestä tällainen päämäärä tuli selväksi siitä, miten SMP:läisiä verkon keskusteluryhmissä haukuttiin.
– Tässä ei ole kysymys pelkästään minusta. Minähän olin lähdössä puheenjohtajan paikalta joka tapauksessa.
Soini ei tyrmännyt ajatusta, että perussuomalaisten perjantaina kokoontuva puoluehallitus siirtyisikin perussuomalaisten eduskuntaryhmästä irtautuneen Uusi vaihtoehto -ryhmän taakse.
– Olen vetänyt puoluehallituksen kokouksia 20 vuotta. Tiedän, että siellä on monta rehellistä ihmistä, Soini muotoili.
Hän piti tauon ja lisäsi:
– Sanon vain, että toivon, että on hyvä kokous.