Perussuomalaisten kuihtuminen ja sen seuraukset

Ruostejärvi on tuttu itselle, siellä olen ollut sitä Tapaninpäivän myrskyä 2011 sahaamassa auki, ihan talkootyönä ystävälleni. Kaikki soratiet tukossa, ja sähkölinjat maassa. 4,5 tankillista meni, ennen kuin tuli pimeä, luojan kiitos. Oli aika hapokasta jo siinä vaiheessa näin kaupunkilaishiirelle.
Seuraava päivä oli lievästi sanottuna haastava, kun ei pää kääntynyt enää vasemmalle ja alaselkä oli totaalisesti irtisanoutunut yhteistyöstä.

Mutta olen ollut järvellä ongella sitä ennen monta kertaa. Hieno hiekkapohjainen jäätikkö-jäännös, ja vesi puhdasta ja suht´ kirkasta, noin Etelä-Suomea ajatellen.

Ei se nyt mikään Puruvesi tietenkään ole :) .

Varsinainen Forssan kaupunki vaikutti aina jollain tavalla kommunistiselta. Mutta siellä on Etelä-Suomen korkeimmat kannatusluvut perussuomalaisille, syytä voin vain arvailla.
Eikös se Vorssa ole sdp:n synnyinseutua? Ja työväenliikkeenkin vahvaa aluetta? Sielähän oli ilmeisesti raskaampaa teollisuutta yms ennen vuotta -18? Väinö Linnahan oli käsittääkseni siltä suunnalta kotoisin(Urjalasta), eli Täällä Pohjantähden alla-trilogian tapahtumat siis liityyvät alueen historiaan.
 
Helpointa ravustusta mulla on ollut ihan mato-ongella. Syötti lasketaan vaan just pohjan yläpuolelle. Rapunen ei siitä mielellään irrota. Nopeeseen tahtiin niitä voi nostella oikeasta paikasta.
Pitää paikkansa, mutta suhteellisen lämpimässä järvessä sukelteleminen on aika hauskaa puuhaa, jos näkyvyyttä on muutama metrikin. Ja sauna päällä... lisäksi siinä on se metsästys elementti, eli jahtaat aktiivisesti sitä saalista omilla silmillä, etkä vain odottele kepin toisessa nokassa.
Olen itsekin noita pilkkinyt, ja siinähän ei mitään tärppiä tule vaan rapu alkaa samantien mutustaa syöttiä, joten niitä kannattaa määräajoin nykiä ylös. Aurinkoisella kelillä ja kirkkaaseen veteen tosta ei tullut mitään, vaan se piti uittaa sinne kivikkoon tjms, josta sitten lipottin mahdollisesti rapuja, ja erittäin todennäköisesti alamittaisia sellaisia. Jotka ovat siellä henkensä edestä piilossa isompia lajitovereitaan.

Jotka löytyvät sukeltamalla!
 
Eräs tuttuni kutsuu Kemiä perämeren persreijäksi, hän on itse kotoisin Haapajärveltä ja kävi kouluja Kemissä.
Etelän juttuja noi leveysasteet... Röytän mahinnousu Kenraali Siilasvuon johdolla laittoi uudet askeleet siihen pohjoiseenkin polkkaan! Siilasvuo vihasi saksalaisia, joten Marski järjesti hänet laittamaan Lapin sotaan vähän pökköä, kuten Stavka vaati.
Ja löytyihän sitä.
Ja tämä liittyy perussuomalaisten kuihtumiseen integraalisesti, pitää vain keksiä miten.

"Koska minä sanon niin", lainatakseni apulaispormestari Anni Sinnemäkeä (vihr.) Malmin lentokentän lopullisen sulkemisen osalta.

Ihanaa.

Ajatella jos heräisi tollasen hedelmäpommin vierestä joka aamu... :mad:
 
Etelän juttuja noi leveysasteet... Röytän mahinnousu Kenraali Siilasvuon johdolla laittoi uudet askeleet siihen pohjoiseenkin polkkaan! Siilasvuo vihasi saksalaisia, joten Marski järjesti hänet laittamaan Lapin sotaan vähän pökköä, kuten Stavka vaati.
Ja löytyihän sitä.
Ja tämä liittyy perussuomalaisten kuihtumiseen integraalisesti, pitää vain keksiä miten.

"Koska minä sanon niin", lainatakseni apulaispormestari Anni Sinnemäkeä (vihr.) Malmin lentokentän lopullisen sulkemisen osalta.

Ihanaa.

Ajatella jos heräisi tollasen hedelmäpommin vierestä joka aamu... :mad:
Toivottavasti Malmin lentoaseman persraiskaus sataa vaikka Persujen laariin. Ja toivotaan että sinnetännemäki, pajunen& kumppanit saavat kostonsa. Joko tässä tai seuraavassa elämässä..
 
Toivottavasti Malmin lentoaseman persraiskaus sataa vaikka Persujen laariin. Ja toivotaan että sinnetännemäki, pajunen& kumppanit saavat kostonsa. Joko tässä tai seuraavassa elämässä..
Täysin samaa mieltä...

"My name is Maximus Decimus Meridius, commander of the armies of the north.
And I will have my vengeance, in this life, or the next."


 
Porotaloudessa ei monikulturismia suvaita :D
Enemmän se monikulturismi on tuon metsäpeuran ongelma, jos kanta risteää. Poromiesten huhutaan ottavan tokkiinsa peurahirvaita, koska ne ovat isompia. Kuitenkin poromies-kaveri tyrmäsi tämän ja sanoi, että risteytymät ovat niin villejä, että sitä pyritään estämään. Mene ja tiedä.
 
Ha ha. Minulle tuli ihan sama kohtaus mieleen, mutten ehtinyt postata..:).
Jep. Kaikki jotka kasvoivat ysärillä muistanevat tuon, koska se on äärimmäinen. Ja todella pivotaalinen myös elokuvan dynamiikkaan ja narratiiviin nähden, koska tuosta hetkestä eteenpäin kaikki muuttuu.

Hän elää :salut: .

Well done, Mr. Ridley Scott

ps. sorry about your brother jumping off a bridge in L.A.

pps. And thanks for Top Gun, Tony.
 
Jep. Kaikki jotka kasvoivat ysärillä muistanevat tuon, koska se on äärimmäinen. Ja todella pivotaalinen myös elokuvan dynamiikkaan ja narratiiviin nähden, koska tuosta hetkestä eteenpäin kaikki muuttuu.

Hän elää :salut: .

Well done, Mr. Ridley Scott

ps. sorry about your brother jumping off a bridge in L.A.

pps. And thanks for Top Gun, Tony.

Joo ja minusta oli tosi hyvä filkka, vaikka sitä paljon parjattiinkin. Siinä oli oikeasti Elokuvan tuntua...
 
Enemmän se monikulturismi on tuon metsäpeuran ongelma, jos kanta risteää. Poromiesten huhutaan ottavan tokkiinsa peurahirvaita, koska ne ovat isompia. Kuitenkin poromies-kaveri tyrmäsi tämän ja sanoi, että risteytymät ovat niin villejä, että sitä pyritään estämään. Mene ja tiedä.

Äkkiseltään tuntuu, että puolikesyn eläimen perimään ei haluta villejä geenejä.


Ajoporon koulutus kestää yhtä pitkän aikaa kuin AMK -tutkinto.
 
Sekasikiöille ei luvata pitkää elinkaarta.

Joopa. Silloin 1990-luvun puolivälissä, kun vielä Kainuussa asuin, suunniteltiin vakavissaan metsäpeuranmetsästyksen aloittamista. Kokeilu aloitettiin myöntämällä lupia risteymien kaatamiseen, peurakannan geeniperimän suojaamiseksi. Ongelmaksi vain osoittautui se, että kun sitten tutkijoiden ja viranomaisten valvonnassa suoritettujen kaatojen kudosnäytteitä lähetettiin tutkittavaksi, laboratoriossakaan ei saatu aukottomasti selville, onko kyseessä poro, hybridi vai metsäpeura. Mitenpä sitten metsästäjärukka voisi silmämääräisesti tehdä lajimäärityksen?

Ongelma ratkesi onneksi näppärästi muutaman vuoden kuluttua, kun peurojen vasatuotto romahti. Aiemmin jyrkässä kasvussa ollut peurakanta alkoi taantua ja metsästysaikeista luovuttiin. Tarkkaa syytä tälle romahdukselle ei käsittääkseni ole löydetty, tosin modernia tehometsätaloutta on syytetty, mutta ainakin pariin kertaan olen esim. Metsästäjä-lehdestä lukenut, että samaan aikaan Kuhmossa tapahtunut susikannan kasvu EI ole millään tavalla kytköksissä metsäpeurakannan taantumiseen.
 
Kainuulaisena täytyy muistuttaa Kovalaisesta. :) https://fi.wikipedia.org/wiki/Heikki_Kovalainen

Mitäs meiltä löytyy... Jyrki Käteinen ? Tosin oliko Sillinjärvi silloin viel Kuopiota kun Jyrki aloitti uransa ja eikös sekii lähtenyt käyntiin politiikassa hieman kyseenalaisesti tai jotain tälläistä muistan lukeneeni. Jyrkillä on porttikielto et jos haluaa vanhalle kotiseudulleen joutuu kiertämään muualta mut motaria pitkin ei Jyrkiä päästetä ! Harmi rakensivat uudet hienot sillat kun vanha oli nii hyvä ku se välillä jumittui ni sen ois voinu käydä tyrkkää pystyy ku ois tienny et se on tulossa tänne ja sit sen ois voinu käydä poimimassa talteen ja kuljettaa pois takaisin etelään.

Parempi olisi Suomelle ollut kun tämä herra ois saatu hävitettyä johkii EU:n loputtomille käytäville tai tiedä vaikka heillä on salaisia viemäreitä missä säilyttävät epäilyttäviä henkilöitä. Jyrki on niitä ensimmäisiä jotka omalla kohdallani nostattivat verenpaineet koviin lukemiin. Aikasemmin ei niin viel politiikka kiinostanut tosin ei se nytkää niin kiinosta mut kyllähän nyt ennen sai arvostella hallitusta sentään. Nyt siitäkii on tehty jo melkein rikos.
 
Pitääkö näitä takahikiöiden mr nobodyja nostaa pääuutisiksi?

No kyllä näihin tietyt öyhöttäjät tarttuu ja se on varmasti juuri tarkoituskin ettei vaan pelkästään Sannan ja muun hallituksen sekoilusta kirjoitettaisi. Positiivistä on et lehdistökin on pikkuhiljaa ruennut jo vähän edes kriittisemmin kirjoittamaan tästä meidän Prisenssastamme. Tosin olen huomannut et iltalehdessä jos haluat kommentoida et saa kirjoittaa sanoja "pääministeri,Sanna,naiset yms yms." Menee aina eka moderaattoreiden kautta ja joskus hyvällä tuurilla voi joku kommentti läpi päästä jos siel ei kovin montaa kielettyä sanaa ole mut kovin vaikeaksi oli hallituksen asiallinen arvostelu tehty kun yritin sitä muutama viikko sitten. Yhden viestin sain läpi suoraan mut sekii piti nii kryptisesti jo kirjoittaa ettei varmasti puoletkaaani ihmisistä tajunnut enää mihin viittasin :D Toisaalta Persujen uutisiin olen koittanut vastaavia paria kertaa et heistä jtn kriittistä kirjoittaa ni sujahtaa samantien julkiseksi viesti. Mistähän lie mahtaa johtua ;)
 
No kyllä näihin tietyt öyhöttäjät tarttuu ja se on varmasti juuri tarkoituskin ettei vaan pelkästään Sannan ja muun hallituksen sekoilusta kirjoitettaisi. Positiivistä on et lehdistökin on pikkuhiljaa ruennut jo vähän edes kriittisemmin kirjoittamaan tästä meidän Prisenssastamme. Tosin olen huomannut et iltalehdessä jos haluat kommentoida et saa kirjoittaa sanoja "pääministeri,Sanna,naiset yms yms." Menee aina eka moderaattoreiden kautta ja joskus hyvällä tuurilla voi joku kommentti läpi päästä jos siel ei kovin montaa kielettyä sanaa ole mut kovin vaikeaksi oli hallituksen asiallinen arvostelu tehty kun yritin sitä muutama viikko sitten. Yhden viestin sain läpi suoraan mut sekii piti nii kryptisesti jo kirjoittaa ettei varmasti puoletkaaani ihmisistä tajunnut enää mihin viittasin :D Toisaalta Persujen uutisiin olen koittanut vastaavia paria kertaa et heistä jtn kriittistä kirjoittaa ni sujahtaa samantien julkiseksi viesti. Mistähän lie mahtaa johtua ;)
Sama tuntuu olevan Hesarissa. Noin yksikään kriittinen, aiheessa pysyvä, asiallinen ja perusteltu kirjoitus ei mene läpi, jos sen voi jollain tavoin kokea kriitti... siis naisvihana hallitusta kohtaan. Ei edes omalla nimellä kirjoitettuna, vaikka sen kuulemma pitäisi olla tie autuuteen nettikeskusteluissa. Hassu juttu.
 
Back
Top