Fremen
Greatest Leader
"Valtameri näkyy jo!"Kotka on savolaisten Amerikka
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
"Valtameri näkyy jo!"Kotka on savolaisten Amerikka
Joo, ja Lahti on Suomen Chicago... en tiedä johtuuko hämäläisistä vai jostain muusta, ehkä Salpausselkä saa verenpaineet nousemaan jä lämmöt kuumenemaan.Kotka on savolaisten Amerikka
Kyllä minunkin maailmankuvan mukaan onRallikuski/ maailmanmestari (noh, 30:n päivän ajan ennen Pökötin Jean Todtin protestia, jonka ranskalainen FIA yllättäen hyväksyi ), Turo Tailorin miesmalli ja erinomaisen Teknavin juontaja/ hoviajaja Markku Alen on Forssasta...
Onko Forssa Hämettä? Taitaapi olla, kuitenkin satasen verran stadista pohjois-luoteeseen? Osaako kukaan sanoa?
Jep ei ole hämäläiset hitaita sitten... näin asiaan (ei foorumin otsikkoon, pahoittelut OT) liittyen, itse asiassa yllättävän moni rallikuski Suomessa on Keski-Suomesta, ja muutama Pohjois-Karjalasta... mutta ainoastaan yksi formula-kuski on P-karjalasta, kaikki muut ovat pääkaupunkiseudulta.Kyllä minunkin maailmankuvan mukaan on
Espoosta on.Järvilehdosta en tiedä, vaikuttaa uusmaalaiselta kyllä hänkin.
Eikös Heikki ole Suomussalmelta? Pohjois-Karjalalla tarkoitin juuri häntä... vai onko mun maantieto nyt ihan cum laude -tasoa?Kainuulaisena täytyy muistuttaa Kovalaisesta. https://fi.wikipedia.org/wiki/Heikki_Kovalainen
On. Taitaa olla peräti Ämmänsaarelaisia cityläisiä.Eikös Heikki ole Suomussalmelta? Pohjois-Karjalalla tarkoitin juuri häntä... vai onko mun maantieto nyt ihan cum laude -tasoa?
Toisaalta espoolainen näkemys on, että kaikki koillisessa on Pohjois-Karjalaa ennen kuin alkaa tulla poroja vastaan . Ja tämä liittyy perussuomalaiseen puolueeseen hyvin konkreettisesti, koska puolueen näkemys susi-tilanteesta on hyvin pitkälle sama kuin Norjassa, jossa suurin osa edellisen vuoden lisäyksestä ammutaan vuosittain. Plus muutama vanhempikin. Tarkoitus on pitää populaatio tasan siinä missä sitä voi kutsua populaatioksi.
Tästä äänestettiin viimeksi Stortingetissä, eli Norjan parlamentissa vuonna 2020, ja lopputulos on tossa alla. Ruutia palamaan vaan !
Political controversy over how Norway decides to shoot wolves
If wolves have reached or exceeded target population numbers, is that reason enough to shoot them? The Norwegian parliament recently voted yes to this. The result may be more wolves shot in Norway.sciencenorway.no
Olen kuullut kravun kääntöpiiristä... miten saat poron kääntymään? Ravustajana tunnen ne asiat paremmin... sukellat järveen, ja laitat haavin taakse, ja mieluiten leikkaussuojatulla hanskalla vähän läppäset sitä edestä päin. Polkasee pyrstöllään haaviin.Poronkääntöpiiriläisenä olen tarkka myös poronhoitoalueen rajasta. https://hikipedia.info/wiki/Hyrynsalmi
Ja Raahe on Suomen Kemi.Kotka on savolaisten Amerikka
Jos on Vorssassa ollut vähän aikaa, niin tietää varmasti. Hämäläisyys maustuu Vorssassa Varsinaissuomalaisuudella ja hiukan Satakuntalaisuudella. Eikä ne mausteet ole hyvän makuisia.Rallikuski/ maailmanmestari (noh, 30:n päivän ajan ennen Pökötin Jean Todtin protestia, jonka ranskalainen FIA yllättäen hyväksyi ), Turo Tailorin miesmalli ja erinomaisen Teknavin juontaja/ hoviajaja Markku Alen on Forssasta...
Onko Forssa Hämettä? Taitaapi olla, kuitenkin satasen verran stadista pohjois-luoteeseen? Osaako kukaan sanoa?
Ruostejärvi on tuttu itselle, siellä olen ollut sitä Tapaninpäivän myrskyä 2011 sahaamassa auki, ihan talkootyönä ystävälleni. Kaikki soratiet tukossa, ja sähkölinjat maassa. 4,5 tankillista meni, ennen kuin tuli pimeä, luojan kiitos. Oli aika hapokasta jo siinä vaiheessa näin kaupunkilaishiirelle.Jos on Vorssassa ollut vähän aikaa, niin tietää varmasti. Hämäläisyys maustuu Vorssassa Varsinaissuomalaisuudella ja hiukan Satakuntalaisuudella. Eikä ne mausteet ole hyvän makuisia.
Olen kuullut kravun kääntöpiiristä... miten saat poron kääntymään? Ravustajana tunnen ne asiat paremmin... sukellat järveen, ja laitat haavin taakse, ja mieluiten leikkaussuojatulla hanskalla vähän läppäset sitä edestä päin. Polkasee pyrstöllään haaviin.
Ja vot, rapuillallisen ensimmäinen osa on kasassa jo päiväsaikaan . Yöllä merroilla, helepommalla piäsöö...
Porotaloudessa ei monikulturismia suvaitaRotupuhtaus on tärkeä asia näillä kankailla. Poro kääntyy näillä konsteilla.
Kainuun korpea halkoo rotupuhtausaita
Poron ja metsäpeuran risteytyminen halutaan pitää kurissa, sillä siitä koituu vahinkoa niin porotaloudelle kuin metsäpeuran rotupuhtaudellekin. Yksi ratkaisu hillitä ei-toivottuja rakkaussuhteita läheistä sukua olevien eläinten välillä on ollut rakentaa poronhoitoalueen reunaan peuraesteaita.yle.fi
Katso liite: 48275
Olen kuullut kravun kääntöpiiristä... miten saat poron kääntymään? Ravustajana tunnen ne asiat paremmin... sukellat järveen, ja laitat haavin taakse, ja mieluiten leikkaussuojatulla hanskalla vähän läppäset sitä edestä päin. Polkasee pyrstöllään haaviin.
Ja vot, rapuillallisen ensimmäinen osa on kasassa jo päiväsaikaan . Yöllä merroilla, helepommalla piäsöö...
Oulu kuulemma on kemijärveläisten Amerikka. Ja Rovaniemi on Helsinki. En tunne asiaa mutta kuulin tämän kemijärveläiseltä muurarilta, joten pahoittelut em paikkakuntien asukkaille jos ei näin ole.Ja Raahe on Suomen Kemi.