Perussuomalaisten kuihtuminen ja sen seuraukset

Kotka on savolaisten Amerikka
Joo, ja Lahti on Suomen Chicago... en tiedä johtuuko hämäläisistä vai jostain muusta, ehkä Salpausselkä saa verenpaineet nousemaan jä lämmöt kuumenemaan.
Hämäläisten hitaus taitaa olla pelkkä myytti... Parolassahan noita tuli vastaan aika paljon, ja ihan hyvin niiden kanssa pärjättiin, näin uusmaalaisenakin :solthum: .
 
Rallikuski/ maailmanmestari (noh, 30:n päivän ajan ennen Pökötin Jean Todtin protestia, jonka ranskalainen FIA yllättäen hyväksyi :mad: ), Turo Tailorin miesmalli ja erinomaisen Teknavin juontaja/ hoviajaja Markku Alen on Forssasta...

Onko Forssa Hämettä? Taitaapi olla, kuitenkin satasen verran stadista pohjois-luoteeseen? Osaako kukaan sanoa?
 
Rallikuski/ maailmanmestari (noh, 30:n päivän ajan ennen Pökötin Jean Todtin protestia, jonka ranskalainen FIA yllättäen hyväksyi :mad: ), Turo Tailorin miesmalli ja erinomaisen Teknavin juontaja/ hoviajaja Markku Alen on Forssasta...

Onko Forssa Hämettä? Taitaapi olla, kuitenkin satasen verran stadista pohjois-luoteeseen? Osaako kukaan sanoa?
Kyllä minunkin maailmankuvan mukaan on
 
Kyllä minunkin maailmankuvan mukaan on
Jep ei ole hämäläiset hitaita sitten... näin asiaan (ei foorumin otsikkoon, pahoittelut OT) liittyen, itse asiassa yllättävän moni rallikuski Suomessa on Keski-Suomesta, ja muutama Pohjois-Karjalasta... mutta ainoastaan yksi formula-kuski on P-karjalasta, kaikki muut ovat pääkaupunkiseudulta.
Mikä on aika erikoinen jakauma, jota ei voi ehkä selittää ihan sattumalla. Koska eihän pk-seudulla ole moottoriratoja kuin se yksi hikinen mikroautorata Espoossa, jota Räikkönenkin kiersi veljensä kanssa lapsena.
Ja kun lukee noiden kirjoja, niin kyllä se rahoituskin on tullut ihan vanhempien selkänahasta sekä Häkkiselle, Salolle, että Räikköselle niinä vuosina, kun se perstuntuma rattiin ja polkimeen hankittiin.
Järvilehdosta en tiedä, vaikuttaa uusmaalaiselta kyllä hänkin.
 
Tämä kotkalainen kunnallisvaaliehdokas on jatkanut tätä värikästä somekäyttäytymistään jo viimeiset 10 vuotta. Sanoisin että tyypin kannattaisi pitää ihan oikeasti se korkki kiinni kun ryhtyy päivittelemään naamakirjaprofiiliansa. Ei vissiin ole Kotkan paikallisosastolle tullut mieleen puuttua asiaan yhtään aiemmin.

 
Toisaalta espoolainen näkemys on, että kaikki koillisessa on Pohjois-Karjalaa ennen kuin alkaa tulla poroja vastaan :) . Ja tämä liittyy perussuomalaiseen puolueeseen hyvin konkreettisesti, koska puolueen näkemys susi-tilanteesta on hyvin pitkälle sama kuin Norjassa, jossa suurin osa edellisen vuoden lisäyksestä ammutaan vuosittain. Plus muutama vanhempikin. Tarkoitus on pitää populaatio tasan siinä missä sitä voi kutsua populaatioksi.

Tästä äänestettiin viimeksi Stortingetissä, eli Norjan parlamentissa vuonna 2020, ja lopputulos on tossa alla. Ruutia palamaan vaan :solthum:!

 
Toisaalta espoolainen näkemys on, että kaikki koillisessa on Pohjois-Karjalaa ennen kuin alkaa tulla poroja vastaan :) . Ja tämä liittyy perussuomalaiseen puolueeseen hyvin konkreettisesti, koska puolueen näkemys susi-tilanteesta on hyvin pitkälle sama kuin Norjassa, jossa suurin osa edellisen vuoden lisäyksestä ammutaan vuosittain. Plus muutama vanhempikin. Tarkoitus on pitää populaatio tasan siinä missä sitä voi kutsua populaatioksi.

Tästä äänestettiin viimeksi Stortingetissä, eli Norjan parlamentissa vuonna 2020, ja lopputulos on tossa alla. Ruutia palamaan vaan :solthum:!


Poronkääntöpiiriläisenä olen tarkka myös poronhoitoalueen rajasta. https://hikipedia.info/wiki/Hyrynsalmi
 
Poronkääntöpiiriläisenä olen tarkka myös poronhoitoalueen rajasta. https://hikipedia.info/wiki/Hyrynsalmi
Olen kuullut kravun kääntöpiiristä... miten saat poron kääntymään? Ravustajana tunnen ne asiat paremmin... sukellat järveen, ja laitat haavin taakse, ja mieluiten leikkaussuojatulla hanskalla vähän läppäset sitä edestä päin. Polkasee pyrstöllään haaviin.

Ja vot, rapuillallisen ensimmäinen osa on kasassa jo päiväsaikaan :) . Yöllä merroilla, helepommalla piäsöö...
 
Rallikuski/ maailmanmestari (noh, 30:n päivän ajan ennen Pökötin Jean Todtin protestia, jonka ranskalainen FIA yllättäen hyväksyi :mad: ), Turo Tailorin miesmalli ja erinomaisen Teknavin juontaja/ hoviajaja Markku Alen on Forssasta...

Onko Forssa Hämettä? Taitaapi olla, kuitenkin satasen verran stadista pohjois-luoteeseen? Osaako kukaan sanoa?
Jos on Vorssassa ollut vähän aikaa, niin tietää varmasti. Hämäläisyys maustuu Vorssassa Varsinaissuomalaisuudella ja hiukan Satakuntalaisuudella. Eikä ne mausteet ole hyvän makuisia.
 
Jos on Vorssassa ollut vähän aikaa, niin tietää varmasti. Hämäläisyys maustuu Vorssassa Varsinaissuomalaisuudella ja hiukan Satakuntalaisuudella. Eikä ne mausteet ole hyvän makuisia.
Ruostejärvi on tuttu itselle, siellä olen ollut sitä Tapaninpäivän myrskyä 2011 sahaamassa auki, ihan talkootyönä ystävälleni. Kaikki soratiet tukossa, ja sähkölinjat maassa. 4,5 tankillista meni, ennen kuin tuli pimeä, luojan kiitos. Oli aika hapokasta jo siinä vaiheessa näin kaupunkilaishiirelle.
Seuraava päivä oli lievästi sanottuna haastava, kun ei pää kääntynyt enää vasemmalle ja alaselkä oli totaalisesti irtisanoutunut yhteistyöstä.

Mutta olen ollut järvellä ongella sitä ennen monta kertaa. Hieno hiekkapohjainen jäätikkö-jäännös, ja vesi puhdasta ja suht´ kirkasta, noin Etelä-Suomea ajatellen.

Ei se nyt mikään Puruvesi tietenkään ole :) .

Varsinainen Forssan kaupunki vaikutti aina jollain tavalla kommunistiselta. Mutta siellä on Etelä-Suomen korkeimmat kannatusluvut perussuomalaisille, syytä voin vain arvailla.
 
Olen kuullut kravun kääntöpiiristä... miten saat poron kääntymään? Ravustajana tunnen ne asiat paremmin... sukellat järveen, ja laitat haavin taakse, ja mieluiten leikkaussuojatulla hanskalla vähän läppäset sitä edestä päin. Polkasee pyrstöllään haaviin.

Ja vot, rapuillallisen ensimmäinen osa on kasassa jo päiväsaikaan :) . Yöllä merroilla, helepommalla piäsöö...

Rotupuhtaus on tärkeä asia näillä kankailla. Poro kääntyy näillä konsteilla.


1616170336277.png
 
Rotupuhtaus on tärkeä asia näillä kankailla. Poro kääntyy näillä konsteilla.


Katso liite: 48275
Porotaloudessa ei monikulturismia suvaita :D
 
Olen kuullut kravun kääntöpiiristä... miten saat poron kääntymään? Ravustajana tunnen ne asiat paremmin... sukellat järveen, ja laitat haavin taakse, ja mieluiten leikkaussuojatulla hanskalla vähän läppäset sitä edestä päin. Polkasee pyrstöllään haaviin.

Ja vot, rapuillallisen ensimmäinen osa on kasassa jo päiväsaikaan :) . Yöllä merroilla, helepommalla piäsöö...

Helpointa ravustusta mulla on ollut ihan mato-ongella. Syötti lasketaan vaan just pohjan yläpuolelle. Rapunen ei siitä mielellään irrota. Nopeeseen tahtiin niitä voi nostella oikeasta paikasta.
 
Back
Top