Perussuomalaisten kuihtuminen ja sen seuraukset

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huhta
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Varmasti mutta ne raiskaavat ja ryöstelevät vieraslajien edustajat täytyy ensin kitkeä. Sen jälkeen voi katsoa maailmaa avarammin silmin.

Jos uskot että persut lähtevät kitkemään vääränväriset kaduilta pois voimakeinoin vaalien jälkeen, niin joudut kyllä pettymään. Vain Kiinan kaltaisissa vastenmielisissä diktatuureissa voidaan ei-toivotut ihmiset hävittää poliittisilla päätöksillä.
 
Tai ehkä maailmassa on muutakin kuin pelkkä maahanmuuttopolitiikka?
On varmasti paljonkin muuta. Mutta jos oma elintila ihmisillä pienenee ja turvallisuudentunne järkkyy omassa elinpiirissä johtuen mm em asiasta niin ehkä nämäkin asiat alkaa kiinnostamaan? Parastahan olisi että isot puolueet hoitaisivat asiat järkevästi niin ettei tällaista Persu-puoluetta edes tarvittaisi. Mutta sitä odotellessa..
 
Jos uskot että persut lähtevät kitkemään vääränväriset kaduilta pois voimakeinoin vaalien jälkeen, niin joudut kyllä pettymään. Vain Kiinan kaltaisissa vastenmielisissä diktatuureissa voidaan ei-toivotut ihmiset hävittää poliittisilla päätöksillä.
Tarkoitin katujen siivoamista rikollisesta aineksesta. En nyt tietenkään tarkoittanut mitään lopullista ratkaisua vaikka isossa kuvassa se olisi ainoa keino ratkaista ongelmat. Tosin sekin tulee vielä tapahtumaan. Tosin ei suomalaisten aloittamana.
 
Tai ehkä maailmassa on muutakin kuin pelkkä maahanmuuttopolitiikka?
Sinänsä etenkin pääkaupunkiseudulla se nimenomaan läpileikkaa monen sektorin kautta tuoden ongelmia.

Espoolle koituu maahanmuutosta valtavat kustannukset ja valtion pitäisi maksaa niistä suurempi osa, vaatii kaupunginjohtaja Jukka Mäkelä​

Kaupunginjohtaja Jukka Mäkelä toivoo valtiolta parempaa ymmärrystä kasvavien kaupunkien tarpeista.
 
Sinänsä etenkin pääkaupunkiseudulla se nimenomaan läpileikkaa monen sektorin kautta tuoden ongelmia.


ensin hingutaan jotain ja kun saadaan sitä niin pitäisi löytyä joku toinen maksaja. Valtio repii sellaista miinusta, että tokkopa sieltä kirstusta rahaa löytyy ja samalla tavalla se on veronmaksajilta nyhdetty kuin kaupunkienkin rahoitukset. Espoo voisi joko pistää suun säkkiä myöden tai vaikkapa nostaa kuntaveroa.
 
ensin hingutaan jotain ja kun saadaan sitä niin pitäisi löytyä joku toinen maksaja.
Espoon kokoomuslainen kaupunginjohtaja on sitä samaa Orpon leiriä joka ei ole ajatellut asiaa haittapuolilta vuoden 2015 jälkeen ollenkaan.
Nyt sitten aletaan avautumaan ja nyyhkimään peukalo suussa kun on talous niinku pyllyllään.
Miksi Espoon kaupunginjohtaja ei käyttänyt johtajan näköalaa ja tuonut aikaisemmin esille mitä kehitys tarkoittaa verojen kertymiselle ja sitä kautta koko Espoon taloudelle.
Kyllä pätevä johtaja laskea osaa.
.
 
Viimeksi muokattu:
Jos uskot että persut lähtevät kitkemään vääränväriset kaduilta pois voimakeinoin vaalien jälkeen, niin joudut kyllä pettymään. Vain Kiinan kaltaisissa vastenmielisissä diktatuureissa voidaan ei-toivotut ihmiset hävittää poliittisilla päätöksillä.
Tanskassa voidaan ainakin osittain ja poliittisella päätöksellä. Sattumoisin nämä ilmaisten lounaiden odottelijat on juuri sitä porukkaa joka pitääkin siivota. Kun ei ole juuria maassa jossa oleilee, kynnys perseilemään ryhtymisestä ei ole suuren suuri. Menetettävää on vain vähän, tai ei lainkaan. Kun kerran Euroopan perimmäiseen nurkkaan on päästy, tuskin täältä mikään taho ajaa takaisin Afrikkaan. Ennemmin tai myöhemmin lankeaa täysi ylöspito koko suvulle, heimolle ja klaanille.

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008023566.html
 
Viimeksi muokattu:
Voipi Persujen kannatus pudota rajusti seuraavien vuosien aikana, jos Jussi lähtee ääri-porvarin kelkkaan polkemaan työntekijöille pitkässä juoksussa saavutettuja etuja. Ei se etujen polkeminen koske niitä, jotka ovat aloilla, joissa on työvoimapula tai vaaditaan erityisammattiosaamista. Myös huippumyyjä ja hyvä johtaja kyllä löytää paikkansa riittävillä eduilla, mutta perusduunari on se keneen eniten osuu, kun niitä pieniä etuja aletaan polkemaan. Lisäksi se tulee myös maksamaan yhteiskunnalle, kun tulot pienenevät (tarvitaan lisää tukia, jotta Suomessa pärjää). Päiväkotien aukioloajat on saatava taas huomattavasti joustavimmiksi (maksaa yhteiskunnalle), kun ihmisten työajat muuttuvat entistä joustavimmiksi. Nyt suurimman osan päiväkotien aukioloajat on rajattu aika tiukasti, jotta säästetään palkkakuluissa. Ennen päiväkodit esim. toimivat joustavammin, kun työntekijä sai palkkaa siltäkin ajalta, jos jonkun naperon noutaminen venyi. Nykyisin ei ainakaan tietämissäni paikoissa saa, eli jos päikky menee kiinni kello 16.30, niin se menee. Laitan muutaman esimerkin siitä, että miten osa työnantajista haluaa saavutettuja etuja muuttaa:

1. Lomaraha pois
2. Ylityökorvaukset pois ja työajan jouston huomattavasti suurempi hyödyntäminen. Vuosittainen tasoitus. Tehdään 10 h päivässä 6 päivää viikossa ja työaika tasoitetaan esim. loka- marraskuussa
3. Työvuorolistat / seemat ilmoitetaan vasta to/pe akselilla juuri ennen kauden alkua (eli pari päivää ennen vuorojen alkua). Tämä ei koske isoja yrityksiä esim. paperitehtaat vaan pk-sektorin yrityksiä. Siinä on sitten vanhempien helppo sopia lasten päiväkodit, harrastukset jne...
4. Kokonaistyöaikaa kasvatetaan
5. Sairauslomakäytäntöjen heikennykset (karenssit, sairaan lapsen hoito jne..): Sairaat lapset viedään hoitoon ja yllättäen kohta lähes koko ryhmä kipeänä...
6. Irtisanomissuojan heikennykset (ovat jo heikot tälläkin hetkellä)
Tuossa muutamia mainitakseni ja nämä osuisivat suoraan massaan persujen äänestäjistä. Peruspersuna olisin huolissani Jussin sanoista asiaan liittyen.
Kokonaistilanne on hankala. Jos työlliset eivät tingi mistään edusta, työn hinta ei ainakaan laske. Työtunnin hinta on liian kallis jo nyt. Toisaalta tiedetään myös että työnantajaleiri toimii paljolti kuten kuristajakäärme. Kun työvoimakustannuksia onnistutaan neuvottelemaan alemmas, mikään ei tule riittämään. Vuosi vuodelta työvoimakustannuksia yritetään hilata alemmas riippumatta siitä miten paljon on kustannussäästöjä on saavutettu. Jos työntekijänä olisi valmis tinkimään osastansa, työnantajapuoleen pitäisi voida luottaa, että lihavana vuonna saadaan jotain takaisinpäin. Ymmärrettävistä syistä luottaminen on vähän heikoissa kantimissa. Työnantajaliitot puhuu yhtä ja tekee toista. Suomessa on miljardimiehiä, joten täytyy työnteon ihan vähän kannattaa työnantajaakin.

Puoluejohtajana ja linjanvetäjänä Jussi on puun ja kuoren välissä. Jussi signaloi yhteistyöhaluja mieluummin oikealle kuin keskelle tai vasemmalle. Vihervasemmiston kanssa ei voi tehdä politiikkaa, koska ilmastohysteriä ja maahanmuutto ovat viher-vassareille itseisarvoja. Keskusta on lampaantissi joka lähtee kenen tahansa kelkkaan millä tahansa ehdoilla, kannatuksen lisäämisen toivossa. Kokoomuksessa käydään kauppaa kaikkien kanssa, jotka ovat valmiita edistämään puolueen omaa agendaa. Kokoomukselle sopii myös ilmastohysteria ja maahanmuutto jos työntekijöitä saa ottaa jotain pois.

Oma ratkaisuni olisi leikata valtion työntekijöiden määrää rajusti. Julkisen sektorin kokoa tulisi verrata sellaisiin maihin, joissa julkisen koko on olennaisesti pienempi, mutta jossa palvelut pelaavat. Julkisen sektorin koolla mitaten Suomi on EU:n toiseksi pahin. Jokainen voi muodostaa oman käsityksensä miten tehokkaasti Suomessa julkinen sektori toimii. Oleskelulupapäätöksen saaminen kestää vuosia, Kelan päätös kuukausia, kunnalliseen terveydenhoitoon on vaikea, jopa mahdoton päästä. HVK ei tiedä tehtäväänsä ja kieltäytyy kilpailuttamasta. VTV omalla päätöksellään suuntasi toiminnan ihan muuksi kuin mitä toiminnan pitäisi olla. Verottajalla ei ole resurssia (halua) puuttua alle 20k kepposiin. Poliisi on lähinnä rampa ankka. Valtion virastoissa virkamiesten tekemisiä ei valvo kukaan eikä mikään. Random-ministereiltä puuttuu valvontaan osaaminen, aika, resurssit ja mielenkiinto. Kivempaa kiitää ministeri-audin takapenkillä tapahtumasta toiseen kuin istua liian isossa huoneessa lukemassa valvontaraportteja.

Ei ole sattumaa että Italiaan rantauduttua siirtolaiset haluavat Ranskaan tai Pohjolaan.
https://www.veronmaksajat.fi/luvut/...ot/Julkisten-menojen-kansainvalinen-vertailu/
 
Viimeksi muokattu:
On mutta se on se suurin haitta josta pitäisi päästä eroon ennenkuin Suomi on totaalisesti paskottu. Suomi on suomalaisten maa eikä mikään pakolaiskeskus.
Se on todellakin valtava ongelma jota jostain syystä vähätellään. Nykylinjalla maahan syntyy lähitulevaisuudessa miljoonapäinen vähemmistö, joka ei jaa suomalaisia arvoja eikä kunnioita Suomen lakeja. Venäläiset ovat muuten yksi suurimmista maahanmuuttajaryhmistä, ja venäläinen vähemmistöhän onkin juuri se asia mitä Natoon kuulumaton maa kaipaa.

Mutta yhden hallituskauden aikana asia ei ole kriittinen, joku muu hoitaa sitten tulevaisuudessa. Vähän miljardeja kotoutukseen ja kaikki on hyvin. :)
 
Oma ratkaisuni olisi leikata valtion työntekijöiden määrää rajusti. Julkisen sektorin kokoa tulisi verrata sellaisiin maihin, joissa julkisen koko on olennaisesti pienempi, mutta jossa palvelut pelaavat. Julkisen sektorin koolla mitaten Suomi on EU:n toiseksi pahin. Jokainen voi muodostaa oman käsityksensä miten tehokkaasti Suomessa julkinen sektori toimii. Oleskelulupapäätöksen saaminen kestää vuosia, Kelan päätös kuukausia, kunnalliseen terveydenhoitoon on vaikea, jopa mahdoton päästä. HVK ei tiedä tehtäväänsä ja kieltäytyy kilpailuttamasta. VTV omalla päätöksellään suuntasi toiminnan ihan muuksi kuin mitä toiminnan pitäisi olla. Verottajalla ei ole resurssia (halua) puuttua alle 20k kepposiin. Poliisi on lähinnä rampa ankka. Valtion virastoissa virkamiesten tekemisiä ei valvo kukaan eikä mikään. Random-ministereiltä puuttuu valvontaan osaaminen, aika, resurssit ja mielenkiinto. Kivempaa kiitää ministeri-audin takapenkillä tapahtumasta toiseen kuin istua liian isossa huoneessa lukemassa valvontaraportteja.

Valtiolla ei ole kuin ~75k työntekijää ja niistäkin ~31k on turvallisuusalalla. Väki on kovasti vähentynyt parissakymmenessä vuodessa. Oleskeluluvissa kestää kun halutaan valittaa useasti ja käsittelijöitäkään ei kauhean montaa ole ja sama väkipula vaivaa Kelaa. Kunnallinen terveydenhoito on kunnallinen eikä valtiollinen...

Siirrä katseesi kuntahallintoon niin löydät enemmän karsittavaa.
 
Valtiolla ei ole kuin ~75k työntekijää ja niistäkin ~31k on turvallisuusalalla. Väki on kovasti vähentynyt parissakymmenessä vuodessa. Oleskeluluvissa kestää kun halutaan valittaa useasti ja käsittelijöitäkään ei kauhean montaa ole ja sama väkipula vaivaa Kelaa. Kunnallinen terveydenhoito on kunnallinen eikä valtiollinen...

Siirrä katseesi kuntahallintoon niin löydät enemmän karsittavaa.
Täällä olisi lisää perattavaa:
 
Onhan pääministerin palkka naurettava verrattuna vastuuseen . Tulkitaan osittain luottamustoimeksi . Eduskunnan kyselytunnin PS pääministerin vertaaminen yksinhuoltajaan jonka on myös käytävä kaupassa oli naurettavaa populismia .
 
ensin hingutaan jotain ja kun saadaan sitä niin pitäisi löytyä joku toinen maksaja. Valtio repii sellaista miinusta, että tokkopa sieltä kirstusta rahaa löytyy ja samalla tavalla se on veronmaksajilta nyhdetty kuin kaupunkienkin rahoitukset. Espoo voisi joko pistää suun säkkiä myöden tai vaikkapa nostaa kuntaveroa

Aika hyvin toteutuu se "voitot yksityistetään ja kustannukset sosialisoidaan".....sanoisin, että menee ihan käsikirjoituksen mukaan. Tälle yritystoimintamallille pitää kyllä saada suitset päähän, muuten ottaa vielä ohrakyrsä. Ja kautta linjan, ei koske vain maahanmuuttobisnestä. Mitkään verovarat eivät loputtomiin riitä mahdollistamaan tätä ansaintalogiikkaa.
 
Valtiolla ei ole kuin ~75k työntekijää ja niistäkin ~31k on turvallisuusalalla. Väki on kovasti vähentynyt parissakymmenessä vuodessa. Oleskeluluvissa kestää kun halutaan valittaa useasti ja käsittelijöitäkään ei kauhean montaa ole ja sama väkipula vaivaa Kelaa. Kunnallinen terveydenhoito on kunnallinen eikä valtiollinen...

Siirrä katseesi kuntahallintoon niin löydät enemmän karsittavaa.
Jossakin on valtava tehottomuusongelma, kun Suomessa on EU-maista toiseksi suurin julkisen sektorin osuus BKT:sta. Ollaan EU-alueen reunalla, jäämeren rannalla. Tahtoo sanoa sen että esim maahanmuuttoon liittyvä byrokratian todellinen tarve lienee murto-osa Italiaan, Kreikkaan, Espanjaan ja Ranskaan verrattuna. Hallinto paisuu kuin hiivataikina. Valtion virastot toimivat itsenäisesti eikä kenelläkään ole asiaan nokan koputtamista. Yleisen edun kannalta Yli-Viikari on varmasti tehnyt väärin kun on suunnannut tarkastustoiminnan konsultoinniksi. Silti julkisuudessa on moitittu asiasta vain Yli-Viikaria. Vielä enemmän pitäisi moittia ministeriötä, jonka vastuualueeseen VTV:n valvonta kuuluu.

Haavisto on muuttanut UM:n toiminnan lähinnä SPR:n jatkeeksi. Tilauslennoilla haetaan terroristeja ympäri maailmaa ja kaikki toiminta sekä kulut pyritään salaamaan ja kiistämään viimeiseen asti. Presidentti myhäilee tyytyväisenä linnassaan ja toivoo että saisi olla rauhassa eikä häntä huomattaisi.

Ministereiden avustajamäärät ovat kamalia. Voisin kuvitella että jos ministerillä on kolmea avustajaa, avustajat keräävät, käsittelevät ja "jalostavat" ministerin hallinnonalaan kuluvaa tietoa sen verran laajasti, että ministerille jää enää puhuvan pään rooli. Toinen vaihtoehto on että avustajakaarti on palkintotyöpaikkoja tyyliin keksi itse tekemisesi ja hoida ne. MEPpien sukulaisiansa (ilman tarvetta) työllistävää vaikutusta ei enää edes kiistetä. Ortodoksi pappikin alkoholisoitui MEP-kautenaan.
 
Siirrä katseesi kuntahallintoon niin löydät enemmän karsittavaa.
Nimenomaan kuntien hallintoportaissa on löysää. Kaiken maailman hyllyvilleä sinne on palkattu tekemään mitä tahansa napanöyhtän pyörittämistä.
Yksityisellä ei ikinä uhrattaisi rahaa hankkeisiin tai henklöihin joita kuntahallinnossa on. Ei ikinä.
Tiedän asiasta hyvin koska lähipiirissäni pääsen kuulemaan juttuja. :ROFLMAO::ROFLMAO:
.
 
Tai ehkä maailmassa on muutakin kuin pelkkä maahanmuuttopolitiikka?
Meidän nuorimmat lastenlapset on vuoden kantturoilla. Tilastojen perusteella puolet sen ikäisistä tytöistä elää 100-vuotiaaksi. Minkälaisen maailman he ja heidän jälkeläisensä näkevät, on se kysymys.

Vinkkinä vastaukseen - kerro mikä Euroopan maa on saanut massamaahanmuuton kääntymään positiiviseksi ja missä ongelmat eivät ole alati pahenevia?
 
Meidän nuorimmat lastenlapset on vuoden kantturoilla. Tilastojen perusteella puolet sen ikäisistä tytöistä elää 100-vuotiaaksi. Minkälaisen maailman he ja heidän jälkeläisensä näkevät, on se kysymys.

Vinkkinä vastaukseen - kerro mikä Euroopan maa on saanut massamaahanmuuton kääntymään positiiviseksi ja missä ongelmat eivät ole alati pahenevia?
Nyt olet ymmärtänyt minut väärin. En missään tapauksessa kannata maahanmuuttoa kehitysmaista Suomeen.

Kuitenkin, arkielämän tai pitkän tähtäimen tulevaisuudessa maahanmuutto ei ole niitä isoimpia asioita ainakaan minulle. Lahdessa se turvallisuusongelma numero yksi on huumeet, huumeet ja huumeet. Turhat hommalätinät jostain mamujen jengeistä Lahdessa eivät vaan pidä paikkaansa, kyllä sen omin silmin näkee mikä se oikea turvallisuusuhka Lahden kaduilla on. Juuri jäi kiinni muutaman kilometrin päästä asunnosta pari piripäätä, joilla oli auton takakontissa omatekoisia pommeja, ennen sitä joku narkkari ammuskeli taloja keskustassa automaattiaseella. Kuntavaaleissa minua ei kiinnosta pätkääkään mikään mamu/EU länkytys, vaan oikeat vaihtoehdot ja ratkaisut tähän huumeongelmaan. Valitettavasti Lahden persuilla ei tähän tunnu olevan kiinnostusta tai ratkaisuja.
 
Back
Top