Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Samaa mieltä olen. Hyvin vaikeaa tulee olemaan. Kansanäänestyksiäkään ei tulla sallimaan. Epädemokraattinen, epämääräinen ja korruptotunut järjestelmä. Mutta mustat hevoset, ja mustat joutsenet, niitä nämä EU:n kanssa nytkin vehkeilevät eivät näytä ottavan huomioon.EU-politiikan vastustaminen tai jopa harjoitetusta politiikasta irtautuminen jollain suomalaisella koalitiolla. Kokeilkaa nyt vähän otsaanne. Uskoluuletteko ihan oikeasti, että tällainen liike tehtäisiin?
Sekin ehkä pitäisi muistaa, että ns. suuret ikäluokat myös häviävät nopeasti aikanaan. Mihin tänne haalitut halpatyövoimahoitajat silloin menevät? Ehkäpä maahanmuuttoa ei voi kuvata yhdellä termillä, vaan tarvitaan eri luokkia. Esim. Pasca-Immigration, mikä tarkoittaisi tänne vain sosiaaliturvan toivossa tulevia, sotien jaloista pakoon pyrkiville oma War Refugees, ja suoraan suomalaisten firmojen kutsumille ei mitään termiä tarvittaisi.Ainakin pitäisi itse asiassa välttää sellaisia termejä, joissa piilee asia, joka on faktojen pohjalta tarpeellinen. Tällaisia ovat:
Näitä termejä voisi vapaasti käyttää haitallisuutta kuvaavasti:
- maahanmuutto, maahanmuuttaminen - Faktaa on, että Suomi tarvitsee sellaisia maahanmuuttajia, jotka tekevät työtä ja maksavat veroa. Suomessa väkiluku ei kasva omien asukkaiden paneskelun kautta ja siksi porukkaa pitäisi tulla maan ulkopuolelta. Jos sitten päätetään, että Suomessa ei väkiluvun edes tarvitse kasvaa, niin sitten olisivat toisenlaiset toimet tarpeen. Esimerkiksi meistä jokainen voi varautua hoitamaan itse itsensä vanhana koska auttajia ei ole.
- pakolaiset, pakolaisuus, turvapaikanhakija - pulassa olevia ihmisiä pitää auttaa ja pakolaisia ottaa vastaan jokunen. Se auttaminen kuuluu länsimaalaisen ajattelun mukaan hyväosaisen rooliin ja tehtäväksi. Se, että paljonko otetaan autettavaksi on eri keskustelu. Joka tapauksessa termin sijaan voisi pohtia jotain muuta, koska näiden jauhaminen aiheuttaa vastenmielisyyttä hyvin monessa ihmisessä juuri edeöllä kertomastani syystä.
- siirtolainen, siirtolaisuus - Hallitsematon siirtolaisuus ongelmallista. Siirtolaisuudesta on enimmäkseen haittoja, jos asia ei ole kenenkään hallinnassa. Kukaan ei ainakaan Suomeen siirry jos meillä rajapuomi pysyy kiinni. Siirtolaisuuden hallinta voisi olla hyvä ja toimiva termi.
- kansainvaellus - olisi mahdollinen termi huomion ohjaamiseksi siihen miksi ihmiset lähtevät jostain maasta vaeltamaan? Puhe lähtöpaikan ongelmasta ei tarkoita automaattisesti sitä, että Suomessa olisi pakko ottaa vastaan kaikki vaeltamaan lähtevät. Keskittyminen vaelluksen syyhyn voisi lisätä suomalaisten ymmärrystä siitä, miksi mahaantulon edellytyksiin on pakko kiinnittää huomiota tai muuten huonosti käy.
'En tiedä toimiiko mutta tuo on mun ehdotus. Saa käyttää.
.
Ei kiteytä. Haittamaahanmuutto määrittää jo itse sanana muuton haitalliseksi jota jokainen vastustaa - mutta ei määritä mikä on haitallista saati, että auttaisi rajalla sen tekemään.
EU politiikkaa tehdään EU:n sisällä. Meille EU ei ole mikään ulkoinen olio, koska olemme siinä jäsenenä.En nimittäin usko ollenkaan, että Suomi irtoaisi EUn yhteisestä politiikasta mamu-kysymyksissä. Jokainen voi uskotella itselleen asiaa miten tahtoo, asia vaan ei muutu.
Hiukan kuin paska avioliitto. Irti et pääse vaikka pahemmaksi muuttuu. Mutta onhan näitä tapauksia, että hakkaajaukko on ottanut lopullisen niitin - tai uusi ihastus on vedellyt turpaan. Bryssel ottaa vielä "niitin" tai sitä vedellään turpaan.EU politiikkaa tehdään EU:n sisällä. Meille EU ei ole mikään ulkoinen olio, koska olemme siinä jäsenenä.
Viestit on vesittyneet muutenkin. Eivät viestit mene enää perille.Totta, mutta termi haittamaahanmuutto on halpa ja mm se vesittää viestin.
Olen aikanaan äänestänyt EU jäsennyyden puolesta. Kannatan jäsenyyttä edelleen ja mielestäni ihan hyvin menee.Hiukan kuin paska avioliitto. Irti et pääse vaikka pahemmaksi muuttuu.
Mikä ihmeen "mainehaitta"? Äänestin minäkin ja sitä kadun. Pahin virhe mitä olen äänestyskopissa tehnyt. Miksiköhän olen näin kiukkuinen?Olen aikanaan äänestänyt EU jäsennyyden puolesta. Kannatan jäsenyyttä edelleen ja mielestäni ihan hyvin menee.
Voin silti nojata ajatusmaailmani perussuomalaisiin arvoihin tässä liitossa. Ei ole sekään ongelma eikä ristiriidassa.
EU:sta eroaminen ei ole Suomelle todellinen vaihtoehto vaikka jotkut persut sellaisesta meuhkaavatkin. Ajatukset kannattaa asetella tälle pohjalle. Se mainehaitta olis melkoinen ja muutkin haitat.
Paremmat foorumit. Kommari-Klaus tarjoaa.Eu ssa sakut ja sammakonsyöjät vetää kotiinpäin, muttei tule mainehaittaa, onko mainehaitta jyvitetty vain meille ja itäeurooppalaisille, vai meidänkö poliitikot haluavat kuulua parempiin viiteryhmiin?
Halla-ahon oli mikä kielitieteilijä tahansa, puheessa häiritsee se, ettei katso silmiin ja pakonomainen nieleskely. Molemmista syntyy hieman traumatisoitunut vaikutelma. Kuumottovat posket ja huumorintajun puute eivät nekään ole omiaan tässä viestissä.
En tarkoittanut Soinia vaan yleensä rennompaa otetta. Kireä tyyli kertoo epävarmuudesta.Ei kai se ole Mestarin vika jos älykköhuumori ei mene perille?
Ne ketkä eivät tajunneet jäivät Soinin takapuolikärpäsiksi! Toisille Soinin huumori avautuu paremmin.
Soini oli tyhjänpuhuja ja torikauppias. En tosin ymmärrä mitä tällä seikalla on tekemistä Halla-ahon esiintymisen arvioimisessa.Soinista tuli itselle mieleen käytettyjen autojen myyjä eli kaukana oli fiilikset et herra oli rehellinen. Heitti juuri nii heikkoa läppääkin ku näiltä koijjaajilta tulee.
Suomen kieli on riittävän rikas siihen että jokaiselle luokalle on omat nimensä. Suomea voidaan hyvin käyttää.Pasca-Immigration, mikä tarkoittaisi tänne vain sosiaaliturvan toivossa tulevia, sotien jaloista pakoon pyrkiville oma War Refugees, ja suoraan suomalaisten firmojen kutsumille ei mitään termiä tarvittaisi.