Perussuomalaisten kuihtuminen ja sen seuraukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huhta
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Ja huonoin ratkaisu olisi sulkea Persu pois piiristä niinkuin Ruotsidemokraateille tehtiin.

Persut pääsevät ihan mihin piiriin vaan, vaikka Sipilän sisäpiiriin, jos halua riittää ja Halla-aho ällöttää :D

- Kyllä siellä (perussuomalaisissa) pettyneitä on. Joku totesi tällä tavalla, että tuossa (puolue)kokouksessa paloi poliittinen koti, ja se on kyllä aika syvästi sanottu, Sipilä sanoi MTV:llä.

http://www.iltalehti.fi/politiikka/201706122200203898_pi.shtml

- Uskon, että jonkun verran liikehdintääkin sitten perussuomalaisten kohdalla on, että voivatko he myöskään tuossa eduskuntaryhmässä olla.

Nuivilla ei ole mihinkään piiriin mitään asiaa ja näin se tulee olemaan myös jatkossa...ainakin toistaiseksi.

Mitä eiliseen ja tähän päivään tulee, niin minä olen sitä mieltä että nuivat ahnehtivat liikaa. Pelkän Halla-ahon muut hallituspuolueet olisivat nielleet kuin katkeran kalkin, mutta nyt tuli liian paljon liian nopeasti.

Luulen ettei tule sellaista tilannetta missä voisin olla äänestämättä Niinistöä (Sauli).

Mutta olisi mukavaa että voisin äänestää häntä hyvillä mielin enkä vähiten huonona vaihtoehtona monista. Hieman otti päähän tuo lärpytys JHA:n tuomioista ym. mutta aika pientä se on jos tähän jää. On Sale ennenkin pitänyt erikoisia puheenvuoroja. Mies on aikamoinen trapetsitaiteilija kyllä.

Eihän se, että mainitsee henkilön rikostuomiosta ole rikos, kuten olen sanonut. Ja TP Niinistölle ylipäällikkönä ja ulkopolitiikan johtajana saattoi olla viimeinen liike, että Halla-aho vastustaa kaikkea EU:ssa (vaikka on itse hillotolpalla) mutta ei oikein osaa sanoa mitään rakentavaa.

Meillä ja muualla ...

sirkus-sipil%C3%A4.jpg

No kun alkaa tulemaan heikkoja mutta voimistuvia signaaleja että tämä ei olisikaan ensisijaisesti kotimaan tilanteesta johtuva ongelma...

Olisi se muuten aika perhosen hieno sommitelma. Eikö? Uitettaisiin Hommaan ja joka someen se porukka, joka alkaisi ajaa Halla-Ahoa puheenjohtajaksi. Käytettäisiin hyväksi sitä Perussuomalaisten kokousjärjestelmää eli että paikalle raahautuneet huutavat johdon. Tiedetään hyvin miten käy: hallitus joko hajoaa, jolloin saadaan Tuomioja ja Vasemmistoliitto mutta todennäköisimmin hallitus muotoutuu uudestaan, jolloin saadaan Matti Vanhanen, joka ensi töikseen valiokunnassa vesitti yhteistyötä ja on ottanut agendakseen, että Suomi vähentää kansainvälistä harjoittelua, jotta liennytys.

Eihän se näin voisi mennä? Vai...

Olisi silti hauska tietää, ketkä toimittajat ovat ensimmäisenä tarjoamassa Vanhasta ja vielä enemmän, kenen pyynnöstä...

Olisi se muuten aika perhosen hieno sommitelma. Eikö? Uitettaisiin Hommaan ja joka someen se porukka, joka alkaisi ajaa Halla-Ahoa puheenjohtajaksi. Käytettäisiin hyväksi sitä Perussuomalaisten kokousjärjestelmää eli että paikalle raahautuneet huutavat johdon. Tiedetään hyvin miten käy: hallitus joko hajoaa, jolloin saadaan Tuomioja ja Vasemmistoliitto mutta todennäköisimmin hallitus muotoutuu uudestaan, jolloin saadaan Matti Vanhanen, joka ensi töikseen valiokunnassa vesitti yhteistyötä ja on ottanut agendakseen, että Suomi vähentää kansainvälistä harjoittelua, jotta liennytys.

Olisi silti hauska tietää, ketkä toimittajat ovat ensimmäisenä tarjoamassa Vanhasta ja vielä enemmän, kenen pyynnöstä...

Ryssät ei äänestäneet Halla-Ahoa valtaan, voi vakuuttaa sen sinulle.
Miestä on haluttu johtoon kymmenen vuotta.

Ja minä kun luulin että salaliittoteoreetikot ovat jo sukupuuttoon kuoleva laji foorumilla :D

Hän sai käskyn EU:n kommunisti "ulkoministeriltä" savustaa PS ulos Suomen hallituksesta.
Sauli totteli kuin puudeli koska ajaa Suomea osavaltioksi itsekin.

Punikkihaahka muuten lanseerasi uuden termin Kultarannassa, "systeeminvastaiset" puolueet länsimaissa.
Halveksunta ja ylimielisyys eukon olemuksessa oli käsin kosketeltavaa.

No huh huh!

Aika erikoinen käsitys sulla on asioista. Eli kaikki, jotka ovat eri mieltä ovat punikkeja tms. Teikäläisen kannattaisi katsoa tätä:

Ja kannattaisi muistaa, että TP on teikäläisenkin ylipäällikkö.

Laitan vielä sanallisesti:

"Otettuani tänä päivänä sotaväen ja suojeluskuntain ylipäällikkönä huolehtiakseni järjestyksen palauttamisesta maahan, tahdon täten henkilökohtaisesti kääntyä kaikkien suojeluskuntalaisten ja muittenkin puoleen, jotka ovat lähteneet aseellisen väkivallan teille, ja käskeä heitä, niinkuin eilen allekirjoittamassani julistuksessakin sanotaan, kuuliaisina laille viipymättä palaamaan kotiseuduilleen. Kukaan ei ole oikeutettu lähtemään paikkakunnaltaan aseistettuna ilman päällystön lupaa eikä kenenkään myöskään pidä kallistaa korvaansa kiihoittajille ja värvääjille, jotka yrittävät yllyttää kansalaisia lähtemään ase kädessä taisteluun laillista yhteiskuntajärjestystä vastaan. Minä olen läpi pitkän elämäni taistellut lain ja oikeuden ylläpitämiseksi ja minä en voi sallia sitä, että laki nyt tallataan jalkojen alle ja kansalaiset johdetaan aseelliseen taisteluun toisiaan vastaan. Suojeluskuntalaitos tulee kärsimään vastaisuudessa arvaamattomia vaurioita, jos osa suojeluskuntalaisia nyt unohtaa valansa ja ryhtyy taisteluun yhteiskuntajärjestystä vastaan, jota he ovat vannoneet henkeen ja vereen asti puolustavansa. Kun nyt olen omalla vastuullani, kenestäkään riippumatta, ottanut vastatakseni rauhan palauttamisesta maahan, kohdistuu jokainen salahanke tästä lähtien paitsi laillista järjestystä, myöskin minua vastaan henkilökohtaisesti, joka itse olen suojeluskuntalaisten riveissä marssinut yhteiskuntarauhan ylläpitäjänä. Vielä tahdon sanoa niille monille, jotka jo katuen hairahdustaan ovat huolissaan heitä uhkaavasta rangaistuksesta, että jos he hetimiten palaavat kotoisiin askareihinsa, heitä ei uhkaa mikään rangaistus, mikäli he eivät ole olleet kapinaan yllyttäjiä. Rauha on kiireimmiten saatava maahan ja ne epäkohdat, joita valtiollisessa elämässämme on, sen jälkeen laillisessa järjestyksessä poistettavat."

Tarkoitti kaikkia EU kriittisiä puolueita, Arhinmäen porukka on eukon omaa puoluetta.

Ainakin kuulostaa pelottavalta tuo systeeminvastaiseksi arvosteleminen, mutta vasemmistolle ei ole demokratiaa ja jalkoihin murskatut uhrit ovat vain tarpeellisia ja välttämättömiä, koska he palvelevat hyvää päämaalia eli sosialismin onnea, vai miten se meni se moraali heillä. Sistema, sistema... Perkula, jonain päivänä sinä olet kuin Andrei Saharov, istut Siperiassa, ei kuin Schwartzwaldissa piikkilankojen takana ja saat eräänä päivänä Nobelin rauhanpalkinnon.

On tämä niin hullu maailma.

Vanhan persuvallan vastainen argumentointi oli yleensä tällaista. Terho: Suomen vetovoimatekijöitä on karsittu, jotta maastamme tehtäisiin vähemmän houkutteleva elintasoshoppailijoiden kannalta. Vasta-argumentti: Ei-suomalaiset nauttivat edelleen samasta sosiaaliturvasta kuin suomalaiset

...ja tätä rataa. Eli kunhan oli joku vielä kuntoon laittamaton asia, mikä tahansa, se nostettiin vasta-argumentiksi kumoamaan kaikki tehty työ. Ja työtä piti tehdä vielä vuosia. Tietävätkö nämä ihmiset ollenkaan, miten kauan yleensä lainvalmistelu kestää? Ymmärtävätkö he valiokuntatyöskentelystä?

On tuossa kyse myös siitäkin, ettei haluta vain kosmeettisia ratkaisuja vaan sellaisia, mitkä poistavat itse taustaongelman/juurisyyn.

Esimerkiksi jos puhutaan elintasopakolaisista, niin ensin voidaan kysyä mikä on se varsinainen syy sille, miksi heitä tulee Suomeen? Itsestään selvänä vastauksena tähän on, että he voivat suomalaisen sosiaaliturvan avulla parantaa elintasoaan muuttamalla Suomeen vaikka heille ei käytännössä työpaikkoja Suomesta löydykään. Sitten voidaan tehdä lisäkysymys, että onko olemassa muita keinoja poistaa elintasosiirtolaisuus ilmiönä kuin poistaa tänne länsimaiden ulkopuolelta tulleilta oikeus sosiaaliturvaan? Siihen voi edelleen aika kiistatta vastata, että kyllä, jos turvapaikkatutkinnasta tehdään niin nuivaa, että lähes kaikki hakijat karsiutuvat, mutta tällöin on isona riskinä, että menee lapsi pesuveden mukana, eli oikeasti vaarassa olevia lähetetään takaisin.

Nykyinen hallitus ei ole tehnyt mitään, mikä oikeasti poistaisi riskin sille, että tänne alkaa taas tulla hyvin suuria määriä elintasopakolaisia jos rajat kaempana vain taas aukeavat. Ei myöskään ole tehty mitään sille, etteikö myös nykyinen pienehkö elintasopakolaisten virta olemassaolonsa kautta pidemmällä aikavälillä ajaisi Suomea samoihin ongelmiin kuin mitkä jo nyt ovat todellisuutta vaikkapa Ruotsissa.

Toisin sanoen en pitäisi kuvatun kaltaista tyytymättömyyttä perussuoimalaisten aikaansaannoksiin hallituksessa epärealistisena liikojen vaatimisena vaan yksinkertaisesti toivomuksena siitä, että syvään viiltohaavaan saisi pelkän laastarin sijaan tikit.

On tuossa kyse myös siitäkin, ettei haluta vain kosmeettisia ratkaisuja vaan sellaisia, mitkä poistavat itse taustaongelman/juurisyyn.

Esimerkiksi jos puhutaan elintasopakolaisista, niin ensin voidaan kysyä mikä on se varsinainen syy sille, miksi heitä tulee Suomeen? Itsestään selvänä vastauksena tähän on, että he voivat suomalaisen sosiaaliturvan avulla parantaa elintasoaan muuttamalla Suomeen vaikka heille ei käytännössä työpaikkoja Suomesta löydykään. Sitten voidaan tehdä lisäkysymys, että onko olemassa muita keinoja poistaa elintasosiirtolaisuus ilmiönä kuin poistaa tänne länsimaiden ulkopuolelta tulleilta oikeus sosiaaliturvaan? Siihen voi edelleen aika kiistatta vastata, että kyllä, jos turvapaikkatutkinnasta tehdään niin nuivaa, että lähes kaikki hakijat karsiutuvat, mutta tällöin on isona riskinä, että menee lapsi pesuveden mukana, eli oikeasti vaarassa olevia lähetetään takaisin.

Nykyinen hallitus ei ole tehnyt mitään, mikä oikeasti poistaisi riskin sille, että tänne alkaa taas tulla hyvin suuria määriä elintasopakolaisia jos rajat kaempana vain taas aukeavat. Ei myöskään ole tehty mitään sille, etteikö myös nykyinen pienehkö elintasopakolaisten virta olemassaolonsa kautta pidemmällä aikavälillä ajaisi Suomea samoihin ongelmiin kuin mitkä jo nyt ovat todellisuutta vaikkapa Ruotsissa.

Toisin sanoen en pitäisi kuvatun kaltaista tyytymättömyyttä perussuoimalaisten aikaansaannoksiin hallituksessa epärealistisena liikojen vaatimisena vaan yksinkertaisesti toivomuksena siitä, että syvään viiltohaavaan saisi pelkän laastarin sijaan tikit.

Totta.

Sinällään toivon, että persuloikkareita ei tulisi (paitsi tuo yksi kpl :p ). Nyt vaan kättä nyrkkiin, ja keräämään voimia ja uusia kannattajia seuraavaan puoluekokoukseen. Halla-ahon eka näyttö puheenjohtajana oli päästää peli pisteeseen jossa oppositiokortti heilahti. Seuraavaksi pakenee takaisin Brysseliin. Ei tainnut mennä ihan niin kuin Strömsössä.

Minusta Jussi Halla-Aho on saanut parissa päivässä aikaan erittäin paljon muutoksia. Ainakin omasta mielestäni kaikki menee oikeaan suuntaan. Sitähän puheenjohtajan vaihdoksella haetaan. Olen myös varma ettei kaikkia muutoksia ole vielä edes nähty.
- Timo Soinin johdolla puolueen kannatus on pudonnut puoleen viime vaalien tasosta.
- Paljon pienemmästäkin syystä pitää vaihtaa johtajia sekä tarkistaa muutenkin puolueen ajamaa politiikkaa.
- samasta syystä johtajia on vaihdettu kokoomuksessa ja muissakin puolueissa.

Vai olisiko ollut parempi jos persut jatkaisi samaan malliin vielä seuraaviin vaaleihin asti?

Seuraavaksi Jussin pitää yhtenäistää puolueen ohjelma ja ohjeistaa kaikki kansanedustajat muutoksen taakse. Ne jotka eivät sitä halua voivat vapaasti siirtyä muualle. Seuraavissa vaaleissa ei liene tarjolla ehdokaspaikkoja muille kuin puolueen ohjelman mukaisesti toimiville ehdokkaille. Kansalaisten luottamus/kannatus saavutetaan selkeällä ja johdonmukaisella ohjelmalla sekä toiminnalla. Juuri siitä on kysymys organisaation johtamisessa.

Itse olen Halla-Ahon kanssa samaa mieltä pakolaispolitiikasta, osin turvallisuusasioista, asedirektiiveistä jne. mutta täydellisesti eri mieltä esimerkiksi EU- ja Euro-politiikasta..Mutta en olekaan pyrkimässä persujen jäseneksi. Arvostan kuitenkin hänen tekemisiään. Ja, ennen kaikkea saatan jopa äänestää heitä.

Minusta Jussi Halla-Aho on saanut parissa päivässä aikaan erittäin paljon muutoksia. Ainakin omasta mielestäni kaikki menee oikeaan suuntaan. Sitähän puheenjohtajan vaihdoksella haetaan. Olen myös varma ettei kaikkia muutoksia ole vielä edes nähty.
- Timo Soinin johdolla puolueen kannatus on pudonnut puoleen viime vaalien tasosta.
- Paljon pienemmästäkin syystä pitää vaihtaa johtajia sekä tarkistaa muutenkin puolueen ajamaa politiikkaa.
- samasta syystä johtajia on vaihdettu kokoomuksessa ja muissakin puolueissa.

Vai olisiko ollut parempi jos persut jatkaisi samaan malliin vielä seuraaviin vaaleihin asti?

Seuraavaksi Jussin pitää yhtenäistää puolueen ohjelma ja ohjeistaa kaikki kansanedustajat muutoksen taakse. Ne jotka eivät sitä halua voivat vapaasti siirtyä muualle. Seuraavissa vaaleissa ei liene tarjolla ehdokaspaikkoja muille kuin puolueen ohjelman mukaisesti toimiville ehdokkaille. Kansalaisten luottamus/kannatus saavutetaan selkeällä ja johdonmukaisella ohjelmalla sekä toiminnalla. Juuri siitä on kysymys organisaation johtamisessa.

Itse olen Halla-Ahon kanssa samaa mieltä pakolaispolitiikasta, osin turvallisuusasioista, asedirektiiveistä jne. mutta täydellisesti eri mieltä esimerkiksi EU- ja Euro-politiikasta..Mutta en olekaan pyrkimässä persujen jäseneksi. Arvostan kuitenkin hänen tekemisiään. Ja, ennen kaikkea saatan jopa äänestää heitä.

Totta hitossa populistisen puolueen kannatus putoaa kun joutuu hallitusvastuuseen ja tekemään vaikeita epämiellyttäviä päätöksiä ja kompromisseja ( = myymään omat vaalilupauksensa). Tämän Soini tiesi ja joutui omakohtaisesti kokemaan. Halla-ahon tiukkalinjainen PS lähtee nyt sitten oppositioon mahdollisten sisäisten puhdistusten jälkeen. Kannatus saattaa jonkin verran nousta tämän myötä. Eri asia sitten se miten paljon muut puolueet haluavat olla tekemisissä tämän jälkeen perussuomalaisten kanssa.

Maailma tarvitsee @Talvela -tyyppisiä jotka osaavat olla eri mieltä.

Back