Pikku-uutisia Suomesta

Tämä lienee jokin uusi normaali tiedotuslinjassa? Ei kai ole sattumaa, että vastaavia tulee kuin liukuhihnalta...(en veikkaa mitään/ketään)

Poliisilla oli suuri operaatio Seinäjoella – mukana useita partioita
RIKOS JULKAISTU 21.04.2018 16:58

Seinäjoella Pohjan kaupunginosassa on ollut tänään iltapäivällä poliisioperaatio, johon osallistui useita poliisipartioita. Kuvituskuvassa Helsingissä kuvattu poliisiauto.Lehtikuva


Seinäjoella Pohjan kaupunginosassa on ollut tänään iltapäivällä poliisioperaatio, johon osallistui useita poliisipartioita.
Noin kello 16 järjestetty operaatio liittyi poliisin mukaan Seinäjoella viime välisenä yönä tapahtuneeseen, henkeen ja terveyteen kohdistuneeseen rikokseen ja sen selvittämiseen.

Tilanteesta ei aiheutunut vaaraa sivullisille, eikä poliisi tiedota asiasta enempää.
https://www.mtv.fi/uutiset/rikos/ar...la-mukana-useita-partioita/6875052#gs.ABXhni0
 
Pari vuotta sitten näin usean poliisipartion kiirehtivän Tarinan vastaanottokeskukseen Siilinjärvellä. Ei halaistua sanaa missään. Vissiin olivat kahville menossa.
 
Ihme aggressioita tuo pyöräily aiheuttaa...puolin ja toisin..

Tamperelaisvaltuutettu rikkoi taksin sivupeilin ja joutui yliajoyrityksen kohteeksi – "Taksikuskin toimi oli käytännössä kosto"
Kaupunginvaltuutettu Juhana Suoniemi (vihr.) kertoi sunnuntaina, ettei ole vielä tehnyt tapauksesta rikosilmoitusta.
UUTISET22.04. 13.00 Päivitetty 13.02
JUKKA VUOKOLA / ERIIKA AHOPELTO / AAMULEHDEN ARKISTO

Juhana Suoniemen päälle yritettiin ajaa Tampereen Koskipuistossa.

Arttu Rantakärkkä Aamulehti

Tamperelainen kaupunginvaltuutettu Juhana Suoniemi (vihr.) kirjoitti sunnuntaina Facebook-tilillään joutuneensa yliajoyrityksen uhriksi lauantain ja sunnuntain välisenä yönä.

Suoniemi oli Tampereen Koskipuistossa pyöräillessään noin kello 0.30 kohdannut keskelle pyörätietä pysäköidyn taksin ja kuskia huomauttaakseen läpsäissyt kädellään ajoneuvon sivupeiliä. Isku oli kuitenkin niin voimakas, että peili rikkoontui, mikä ei ollut Suoniemen mukaan hänen tarkoituksensa.

Suoniemi ei itse huomannut tilanteessa rikkoneensa peilin, vaan jatkoi matkaansa. Tällöin taksikuski lähti ajoneuvollaan Suoniemen perään ja kiilasi tämän pois pyöränsä päältä.
"Taksikuskin reaktio oli takaa-ajo ja kiilaus yli Koskipuiston kevyen liikenteen väylän. Minä törmäsin päin auton keulaa ja sen seurauksena lensin tangon yli katuun," Suoniemi kirjoitti.

"Oli melkoisen älytön tunnelma, kun tajusin, että minut on käytännössä juuri yritetty tappaa, tai ei varmaan oikeasti tappaa, mutta on ollut pakko olla sellainen ymmärrys, että vahinko voi olla vakava. Taksikuski painoi omaa hätänappiaan ja ohikulkijat soittivat paikalle poliisin. Lukuisat todistajat todistivat, että taksikuskin toimi oli käytännössä yliajo, kosto. Itse olen poliisille myöntänyt läpsäisseeni väärin keskellä pyörätietä seisseen taksin peiliin. Korvaan totta kai aiheuttamani vahingon," hän jatkoi.

Aamulehden tavoittama Suoniemi kertoo, ettei hän halua kommentoida tapausta tässä vaiheessa enempää.
–Tapaus etenee oikeusprosessiin. Välikohtauksella on sen verran silminnäkijöitä, että mielestäni tapahtumien kulussa ei ole mitään epäselvää. En ole vielä tehnyt asiasta rikosilmoitusta. Poliisin kanssa on sovittu, että he ottavat minuun pian yhteyttä ja edistämme asiaa yhdessä, Suoniemi sanoo.

Tampereen Aluetaksi Oy:n toimitusjohtaja Helvi Liukkaalakertoi sunnuntaina puoliltapäivin Aamulehdelle Lontoosta käsin, ettei yliajoa yrittäneen kuljettajan henkilöllisyys ollut vielä hänen tiedossaan.
–Olemme luonnollisesti tapauksesta erittäin kiinnostuneita ja selvitämme asiaa viimeistään maanantaina, Liukkaala sanoo.

Lue Suoniemen Facebook-kirjoitus kokonaisuudessaan:
https://www.aamulehti.fi/uutiset/ta...ikuskin-toimi-oli-kaytannossa-kosto-200894797
 
Autojen peilit ei hajoa ihan läppäisýstä, joten veikkaan, että lopussakin tarinassa on mukana voimakas värikynän jälki.
Tässä näkyy perusanarkisti ajatus, itse voidaan tehdä mitä vain, mutta kun joutuu itse vastaavan kohteeksi, alkaa hirveä parku. Ei sillä, etteikö taksikuskin käytöskään ei ole välttämättä ole ollut fiksuimmasta päästä.
 
Autojen peilit ei hajoa ihan läppäisýstä, joten veikkaan, että lopussakin tarinassa on mukana voimakas värikynän jälki.
Tässä näkyy perusanarkisti ajatus, itse voidaan tehdä mitä vain, mutta kun joutuu itse vastaavan kohteeksi, alkaa hirveä parku. Ei sillä, etteikö taksikuskin käytöskään ei ole välttämättä ole ollut fiksuimmasta päästä.
ja ihan varmasti olisi palannut selvittämään "pikku läpsäisyn" ansiosta irronneen peilin korvausta...
 
Autojen peilit ei hajoa ihan läppäisýstä, joten veikkaan, että lopussakin tarinassa on mukana voimakas värikynän jälki.
Tässä näkyy perusanarkisti ajatus, itse voidaan tehdä mitä vain, mutta kun joutuu itse vastaavan kohteeksi, alkaa hirveä parku. Ei sillä, etteikö taksikuskin käytöskään ei ole välttämättä ole ollut fiksuimmasta päästä.

Voi vittu taas mitä touhua. Eka hajoitetaan taksin peili ja miehekkäästi lähdetään pakoon. Sitten vielä itketään kun otetaan kiinni. Miten se pysäyttäminen olisi pitänyt tehdä? Koska kyseinen viherrunkkari ei saanut mitään merkittäviä vammoja, niin voimankäyttö oli onnistunutta. Kyseessä ei myöskään ole mikään "markan juttu" vaan laatu auton sivupeili voi maksaa satoja euroja.

Tapahtumaketju

Vahingonteko

Pako paikalta

Kiinniotto kohtuullisia voimakeinoja käyttäen.

Epämiehekkäästi käyttäynyt paska itkee, että rikollista on kohdeltu kovakouraisesti ja yrittää hyödyntää julkisuutta.
 
mulkun näkönen jätkä

Noita mulkkuja Tampereella riittää, sotkevat pyörillään täysin liikennesäännöistä välittämättä ja aiheuttavat vaaratilanteita ajamalla kaduilla miten tykkäävät.
Sitten kun itse kokevat että heidän pyöräilyään jotenkin häiritään he kehtaavat saada noita raivokohtauksia, vihreä ideologia ja ylimielinen asenne löytyy monilta.
Itse olisin ehkä lyönyt ja yrittänyt selvitä vielä karkuun mutta sakotkin voisi olla sen arvoista.
 
Muistatteko kohun joka nousi puolustusministeri Jussi Niinistön ehdottamista suursotaharjoituksista ? Sodanlietsontaa ja tahallista Venäjän ärsyttämistä sekä NATO-kiimaa mölyttiin. No nyt ne suursotaharjoitukset tulee.

https://yle.fi/uutiset/3-10169918


Harjoituksen tavoitteena on vahvistaa Suomen puolustusta ja valmiutta sekä harjoitella kansainvälisen avun vastaanottamista ja yhteistoimintakykyä. Harjoituksen yksityiskohdat tarkentuvat suunnittelun edetessä.

Sotaharjoituksen valmistelu aloitettiin jo viime syksynä. Siitä kertoi ensimmäisenä puolustusministeri Jussi Niinistö (sin.). Niinistön ilmoitus harjoituksesta oli poikkeuksellinen, sillä hän kertoi siitä ensin julkisuudessa ja vasta sitten muille, esimerkiksi presidentille.

Suureen sotaharjoitukseen ottaa osaa nykykäsityksen mukaan noin 20 000 sotilasta.

Kun joskus harjoitusten aika lähenee, niin mitäs veikaatte kuinka Venäjä asiaan reagoi/kommentoi?.
Varmaan jollakin tavalla kun aivan rajanaapurissa harjoittelee 20000 ukkoa joista osa NATO-maista.
Varmaankin jonkinnäköinen kannanotto/lausunto, trollausta tietenkin ja ehken ilmatilaloukkaus. Droneja harjoitusalueen yläpuolella.
 
Noita mulkkuja Tampereella riittää, sotkevat pyörillään täysin liikennesäännöistä välittämättä ja aiheuttavat vaaratilanteita ajamalla kaduilla miten tykkäävät.
Sitten kun itse kokevat että heidän pyöräilyään jotenkin häiritään he kehtaavat saada noita raivokohtauksia, vihreä ideologia ja ylimielinen asenne löytyy monilta.
Itse olisin ehkä lyönyt ja yrittänyt selvitä vielä karkuun mutta sakotkin voisi olla sen arvoista.
Aikamoisia väkivaltafantasioita pyöräilijöitä kohtaan... :D.

@Talvela, tiedätkö muuten miksi ylipäätään Tampereella pyöräilijät rikkovat paljon liikennesääntöjä tai ainakin käyttäytyvät autoilijan kannalta välillä epäloogisesti? Yksinkertaisesti siitä syystä, että Tampereella pyöräily-yhteydet on hemmetin huonosti hoidettu ja liittymät epäloogisesti ja huonostoi järjestettyjä - > johtaa huonoon liikennekäyttäytymiseen. Infra on huonolla tolalla ja vaatisi parantamista - ihan noin kaikkien kannalta. Nämä pyöräilijä vs. autoilija asetelmat on niin syvältä kun ongelma ei ole niinkään käyttäjissä oikeasti, vaan huonossa suunnittelussa. Konflikteja syntyy kun ympäristö antaa siihen mahdollisuuden ja asenteet kärjistyy. Se näkyi taas taksikuskin välinpitämättömässä pysäköinnissä ja pyöräilijän agressiivisesa reaktiossa, mikä taas johti agressiiviseen vastareaktioon.
 
Back
Top