Pikku-uutisia Suomesta

Ehdottomasti samaa mieltä, todella hieno ele ja erityisesti jatkumoa osoittava

Kyllä täytyy sanoa että kyllä nämä miehet ovat kunnioituksen ansainneet. Jutussa esiintyvä veteraani evästää IS:n toimittajaa: "Älä hitossa tee minusta mitään sankaria." Vaatimattomia miehiä.

 
Olen varmaan hieman liian vanha, tai känkkä ränkkä, mutta nuo sotilaiden vaatteet eivät sovi sitten yhtään arvokkaaseen tilaisuuteen. Maastopuku on sotaan ja varuskuntiin, ei herran isä sentään ritarin hautajaisiin. Todella noloa, ainakin miedän jäärien kohdalta.

Itse olin kunniavartiostossa, kun eräs sukulaisten kautta tuttu kapteeni laskettiin hautaan. Edit: korjasin, olin kunniavartiostossa, enkä laukauksia ampumassa. Neljännesvuosisata ja joku psykologinen juttu sotki mielen.

Siitä on jo yli kaksikymmentä vuotta, mutta samat känkkä ränkkä ajatukset oli silloin mielessä. Siinä oli bussilastilinen ukkoja, joten valtiolle ei olisi ylivoimanen tehtävä valmistuttaa 50kpl per yksi koko, tällaisiin sopivia juhlapukuja.
 
Viimeksi muokattu:
Onko noissa pistoolikoteloissa jotain sisällä vai onko ne tyhjiä? Kenties joku harjoitusase/bluegun, että kotelo ei olisi kovin lysyssä?
 
Onko noissa pistoolikoteloissa jotain sisällä vai onko ne tyhjiä? Kenties joku harjoitusase/bluegun, että kotelo ei olisi kovin lysyssä?

Taitaa olla niin paksua ja muotoon parkittua, että ei ihan heti lysyyn mene.
 
Kyllä täytyy sanoa että kyllä nämä miehet ovat kunnioituksen ansainneet. Jutussa esiintyvä veteraani evästää IS:n toimittajaa: "Älä hitossa tee minusta mitään sankaria." Vaatimattomia miehiä.

 

On tämäkin kettumaista, että kaksi vuotta myöhästyy syövän hoito tällaisten takia. Se tiedetään, että tän maan oikeusjärjestelmältä ei löydy munaa tehdä tarvittavan kovia toimia näiden estämiseksi. Esim. miljoonaluokkien sakkoja organisaatioille ja sitten päälle mahdollisesti syövästä kertomatta jättäneille vaikka pari vuotta linnaa kuolemantuottamuksesta. Kyllä siinä insentiivit tehdä homma kerralla oikein ja ajoissa kasvaa.
 

On tämäkin kettumaista, että kaksi vuotta myöhästyy syövän hoito tällaisten takia. Se tiedetään, että tän maan oikeusjärjestelmältä ei löydy munaa tehdä tarvittavan kovia toimia näiden estämiseksi. Esim. miljoonaluokkien sakkoja organisaatioille ja sitten päälle mahdollisesti syövästä kertomatta jättäneille vaikka pari vuotta linnaa kuolemantuottamuksesta. Kyllä siinä insentiivit tehdä homma kerralla oikein ja ajoissa kasvaa.
Katsoin myös tämän ja kyllä oli taas melko tarinaa. Kymmeniä eri järjestelmiä ja otetaan käyttöön ennen kuin toimii !
Jäi vähän vaivaamaan se, että olisin sen verran kiinnostunut asiasta, että viikon sisällä soittaisin ja kysyisin tuloksista. Kahden viikon kuluttua soittaisin: Olen vartin päästä siellä, tulokset valmiiksi.
 

"Eduskunnan oikeusasiamiehen mukaan nykyiset, viime vuoden lopulla käyttöön otetut kortit eivät ole olleet viranomaisten kielellisten velvoitteiden mukaisia.
Korteissa viranomaisen ja kortin nimi ovat olleet ruotsiksi huomattavasti pienemmällä kirjasinkoolla kuin suomeksi"

"Sisäministeriön mukaan virkamerkkien ja henkilökorttien vaihtamiseen on ryhdyttävä heti vuoden 2021 alusta. Siirtymäaikaa on vuoden 2023 loppuun saakka."
 
Back
Top