kimmo.j
Greatest Leader
Johan Bäckman: "Sota alkaa pian, valmistautukaa. Valitkaa puolenne."
Olisiko tänään hyvä päivä käydä kohdistamassa kiikari![]()
Me kaikki tiedämme, että JB on jo valinnut puolensa. Joten kiva, että hän kertoo sen julkisesti

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Johan Bäckman: "Sota alkaa pian, valmistautukaa. Valitkaa puolenne."
Olisiko tänään hyvä päivä käydä kohdistamassa kiikari![]()

Minä en näe ongelmaa asiassa, älä riko lakia niin et joudu maksamaan. Niin simppeliä se on.

Et siis koskaan ole jäänyt kiinni.No mutta paljonko sitten sattuu ja tapahtuu, minä olen just ihan 50 v enkä ole koskaan tehnyt sellaista josta olisi sakkoa tullut. Ei voi olla kovin vaikeaa elää ihmisiksi. Ei pidä ajaa pientä ylinopeutta, sekin on niin simppeli juttu.
Näin erityisen kuuliaisena kansalaisena ja paskaduunia tekevänä työmuurahaisena, mietityttää tämä sakkojen suuri summa. Meinaan tälläisen lapsiperheen vanhemman jonka palkka lienee köyhyysrajalla virallisen määrityksen mukaan, budjetti saattaa vetää ilmoja jos rapsahtaa satojen eurojen sakko.Sakkojen korottaminen taloudellisista syistä on väärin ja kaiken puolin huono idea.
Tätä varten on olemassa autonkuljettajat. Palkataan ratinpyörittäjä parilla tonnilla kuussa pyörittämään Bentleyn rattia ja isäntä ilmoittaa takapenkiltä matkantekonopeuden joka varmistaa työsuhteen jatkumisen. Jos kortti menee niin sehän on työsuhteen purkamisen paikka, kyllä kortistosta halukkaita aina löytyy.Tulee olemaan hauskaa lukea jonkun miljonäärin vinkunaa jos tämä sakkouudistus menee läpi. Kun nyt on ollut tapauksia jossa joku on saanut 50 000 eur ylinopeussakkoja niin jatkossako summa on jo lähes 100 000?
Tosin kyllä tämän miljonäärin sakot sitten tippuivat 4000 euroon. Mikä oli mielestämi väärin sillä eihän tuo ole rangaistus eikä mikään koska hänen tuloillaan ei sitten tarvitse miettiä nopeusrajoituksia koska on vara maksaa tuota summaa vaikka pari kertaa viikossa.
Kun taas joku matalapalkkainen joka saa 100 euron sakko niin siinä meni suuri osa kuukauden ruokarajoista.
Näin erityisen kuuliaisena kansalaisena ja paskaduunia tekevänä työmuurahaisena, mietityttää tämä sakkojen suuri summa. Meinaan tälläisen lapsiperheen vanhemman jonka palkka lienee köyhyysrajalla virallisen määrityksen mukaan, budjetti saattaa vetää ilmoja jos rapsahtaa satojen eurojen sakko.
Mutta eikö lakikirja sano ettei edes ohittaessa saa ajaa ylinopeutta? Näin minä ainakin olen ymmärtänyt.
Tätä minä tarkoitin, että jos on pakko ajaa ylinopeutta että pääsee ohi niin onko ollenkaan tarpeen ajaa ohi koska edellä ajava ajaa suunnilleen samaa nopeutta kuin takaa tuleva. Maltti on valttia ja jos joudut ajamaan muutama km/h hitaammin jonkun perässä niin se on pikkujuttu.Jos ohitus ei onnistu rikesakkorajan puitteissa (tai ainakin ilman kortin menettämistä!), niin onko se hyvä tai tarpeellinen ohitus alunperinkään?
Tätä minä tarkoitin, että jos on pakko ajaa ylinopeutta että pääsee ohi niin onko ollenkaan tarpeen ajaa ohi koska edellä ajava ajaa suunnilleen samaa nopeutta kuin takaa tuleva. Maltti on valttia ja jos joudut ajamaan muutama km/h hitaammin jonkun perässä niin se on pikkujuttu.
Puolustusvoimat haluaa turvata vaaralliset kuljetukset myös aseellisesti
POLITIIKKA 29.2.2016 14:53
Eeva Palojärvi
HELSINGIN SANOMAT
REIJO HIETANEN
![]()
Armeija haluaisi oikeuden suojata aseellisesti esimerkiksi rynnäkkökiväärien kuljetusta paikasta toiseen. Nykyään kuljetuksia suojaamaan pitää pyytää poliiseja. Kuvassa rynnäkkökiväärejä varastossa laatikoissaan.
Puolustusvoimat haluaa oikeuden alkaa suojata myös aseellisesti kriittisiä materiaalikuljetuksiaan.
Puolustushallinto on kokenut ongelmalliseksi, että esimerkiksi ammus- tai kiväärikuljetusten suojaukseen täytyy pyytää nyt apua poliisilta tai vartiointifirmalta. Kuljetusten suojaus aseellisella sotilasjoukolla ei ole rauhan aikana mahdollista.
”Aika järjetöntä on, että kun puolustusvoimat kuljettaa sotatarvikkeita, he eivät voi sitä itse aseellisesti vartioida”, sanoo virkamieslähde puolustusministeriöstä.
”Jos nähdään, että kriisi on tulossa ja tavaraa pitää alkaa ajaa varikolta varikolle, sen suojaus aseellisella joukolla pitäisi olla mahdollista heti, kun se katsotaan tarpeelliseksi. Nyt vain varuskunta-alueiden sisällä voidaan toimia aseiden kanssa, ei sen ulkopuolella.”
Puolustushallinnosta muistutetaan, että hydbridisodankäynnin aikana räjähteitä tai rynnäkkökivääreitä voi joutua kuljettamaan hyvinkin lyhyellä hälytysajalla. Ammus- ja räjähdekuljetukset houkuttavat myös rikollisjengejä.
Poliisilla on paljon muitakin tehtäviä.
Puolustusvoimat haluaa myös mahdollisuuden suojata kansainvälisiä vieraitaan vastedes aseellisesti omien alueidensa, eli varuskuntien ulkopuolella.
Hallituksen esitys puolustusvoimien turvaamistehtävistä on paraikaa valmistelussa. Lakiesitys on määrä antaa eduskunnalle vielä kevätistuntokaudella.
Sisäministeriössä on lakihankkeeseen suhtauduttu nyreästi. Sisäministeriö haluaisi säilyttää mahdollisuuden aseelliseen turvaamistoimeen poliisilla.