Pistooli 2003

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ironside
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
.357 eivät yleensä ole luotettavimmasta päästä ainakaan kaupan patruunoilla, .44mag toimii jo paremmin.
Mihin tuo perustuu? 357 ballistiikkaan, kaliiberin toimintaan? Vai aseen toimintaan?
IMI tekee luotettavia tussareita, S&W käyttää .357 kaliberi ja luotettavuudessa maailman luotettavin kaliberi sekä ase.
Mistä voisin lukea tällaisen vertailu tietoon perustuvaa dokumenttia...?

.357 on pitkä, kapea ja suoraseinämäinen, siitä voi tulla syöttöhäiriöitä (ehkä). S&W ei tee pistooleita tuossa kaliiperissa.

Mihin tuo perustuu? 357 ballistiikkaan, kaliiberin toimintaan? Vai aseen toimintaan?
IMI tekee luotettavia tussareita, S&W käyttää .357 kaliberi ja luotettavuudessa maailman luotettavin kaliberi sekä ase.
Mistä voisin lukea tällaisen vertailu tietoon perustuvaa dokumenttia...?
Ihan mitä nyt muutaman yksilön elämää olen seuraillut vuosikymmenien varrella. kaupan .357 ei välttämättä anna tarpeeksi kaasua ja muutenkin de tykkään vähän kuumemmista latauksista. reukussa ei ole niin tarkkaa latauksen suhteen.

Viimeksi muokattu:
Ihan mitä nyt muutaman yksilön elämään olen seuraillut vuosikymmenien varrella. kaupan .357 ei välttämättä anna tarpeeksi kaasua ja muutenkin de tykkään vähän kuumemmista latauksista. reukussa ei ole niin tarkkaa latauksen suhteen.
Ai. Ammutko kuinka paljon?

Itselläni ei ole Desert Eagleista kokemusta - minä tunnen aseen edelleen sillä nimellä eikä IMI Eaglena - mutta muistelen lukeneeni että ase vaatii säännöllistä huoltoa toimiakseen luotettavasti. Eli käytännössä jokaisen käyttökerran jälkeen kun tekee normaalin käyttäjähuollon niin on soiva peli, mutta ei voi tehdä niin kuin esim Glockilla että huoltaa muutaman tuhannen laukauksen välein.

Itselläni ei ole Desert Eagleista kokemusta - minä tunnen aseen edelleen sillä nimellä eikä IMI Eaglena - mutta muistelen lukeneeni että ase vaatii säännöllistä huoltoa toimiakseen luotettavasti. Eli käytännössä jokaisen käyttökerran jälkeen kun tekee normaalin käyttäjähuollon niin on soiva peli, mutta ei voi tehdä niin kuin esim Glockilla että huoltaa muutaman tuhannen laukauksen välein.
Joo, säännöllinen huolto on luonnollisesti tärkeää. Minä ammun n. 700-1000 laukausta kuussa, jos ollaan sellaisessa maassa, että on edes mahdollista, eli kohtuu vähän, mutta ei dessu ole jättänyt ikinä laukeamatta ja patruunoina on käytetty milloin mitäkin.
Luotettava kanuuna se on ollut ja kaliiberin on luotettavasti lentävä luoti sekä hylsyn malli on hyvä, venyy hiukan jos ampuu ladattuja useasti että tulee vaikkapa useampia latauskiertoja hylsylle, niin joutuu lyhennyssorvailemaan.
Glock on parilla palveluskaverilla, niin on hekin putsanneet sitä kuten minä omaani, ei varmaan haittaa. Polygonaalinen rihlaus on kyllä siinä mielessä hyvä, ettei kerää lyijyä kauheasti.

Back