Pistooli jokamiehen aseeksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RPG83
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Yksi mahdollisuus käsittelyyn olisi muovikuula-ase, mutta en tiedä, saako siitä sellaista varmuutta kuin oikean aseen käsittely toisi. Varsinkin jos jännitystä aiheuttaa tietoisuus siitä, että käsitellään välinettä jolla voi aiheuttaa vakavia seurauksia.

En tosiaan ajatellut, että jos olet vasta aloittelemassa niin sinulla ei voi olla omaa asetta.
Mitens olisi kaasupatruunalla varustettu airsoftpistooli blowbackillä tai ilmapistooli

• Tykkää
Reactions: YJT
Ajattelinkin joko kaasu- tai sähkötoimista muovikuula-asetta jonka toiminta (ja paino) vastaisi mahdollisimman lähelle oikeaa vastinettaan.

En lukenut koko threadiä (koitin kyllä käyttää hakua), pahoittelut jos toistan ennen esitettyn kysymyksen.

Olen vasta aloittanut ampumaharrastuksen. Tarkoituksena on kehittää erityisesti pistooliammunta taitoja mutta myös välillä ampua kiväärillä. Olen löytänyt kotini läheltä todella hyvän ampumaradan. Tykkään ampua, se vie mielen pois arjen murheista.

Tarkoitus olisi nyt kehittää alussa itsevarmuutta ja tekniikkaa .22 pistooliammunnassa, olen katsonut suomalaisia opetusvideoita ja koittanut henkisesti valmistautua hyvin.

Kuitenkin radalla rupeaa jännitys kohoamaan ja ampuminen on sen mukaista. Onko tuohon henkiseen puoleen jotain hyviä vinkkejä, ohjeita tai opas videoita?

Radalla järjestetään ampumatekniikasta joitain kertoja vuodessa koulutuksia mutta ne ovat ilmeisesti aina todella täynnä.

Olen pyrkinyt keskittymään jokaiseen laukaukseen huolella. Arvioimaan jokaista laukausta, mikä meni oikein, mikä väärin.

Onko aloittelijalle muita hyviä vinkkejä? Tiedättekö missä ampumatekniikkaa voisi opiskella lähiopetuksena, jossa ei olisi niin kovaa ryysistä?

Puran vähän tähän omia ajatuksia;
Joka kerta radalla ajattelen että tässä sitä pidetään tappavaa työkalua kädessä. Sen ymmärtäminen lienee hyvä mutta se jotenkin hallitsee ajattelua joka lisää jännitystä. Ymmärrän kuitenkin että että kysymys on kasasta metallia. Toisaalta haluan että käsittelen asetta aina ymmärtäen sen vahingoittavan potentiaalin.

Kaupallisella radalla on mahdollisesti myös kouluttajapalvelua saatavilla sekeleitä vastaan. Tarvittaessa käyt sellaisella radalla, josta saat yksilöllistä ohjausta. Se maksaa, mutta pyssyharrastukset ovat kalliita ja tuo on sijoitus tulevaisuuteen.

Hyvä kouluttaja siis opastamaan, valvomaan ja korjaamaan virheitä alkutaipaleella on mahdollisesta hinnasta huolimatta ehdottoman kannattava sijoitus tulevaisuuteen, jotta ei tarvitse myöhemmin opetella irti huonoista puolista ja opetella uudestaan kantapään kautta.

Asetta ei ole mitään syytä pelätä, sillä ehjä ase ei sylje lyijyä itsestään. Terve kunnioitus ja turvasääntöjen noudattaminen on silti paikallaan, mutta ehjät aseet itsessään eivät ole vaarallisia, vaan kyse on aina siitä kuka pitää kahvasta tai on perän takana.

Viimeksi muokattu:
Back