Pistooli jokamiehen aseeksi?

Itsellä juurikin idealla että se toinen olisi vaimennuttu .22lr kun isompaan ei ole kannua laittaa ainakaan vielä...
Selitäppä mulle ihan juurta jaksain mitä sinä sillä pistoolilla tekisit? Oma strategia kun olis pinkoa karkuun ja piiloon, karkuun ja piiloon niin kauan kunnes minun ja sen partion välissä olis oikea näköeste ja sitten pinkoa karkuun vielä kovempaa. Ei se olis mitää 1vs. 1 leikkiä vaan 1vs. 3-8 leikkiä. Toisilla rynkyt liivit kypärät ehkä BTR ja raskas kk.

Ihan vaan ajatusleikkinä

PS miten tän saa toiseen ketjuun?
 
Selitäppä mulle ihan juurta jaksain mitä sinä sillä pistoolilla tekisit? Oma strategia kun olis pinkoa karkuun ja piiloon, karkuun ja piiloon niin kauan kunnes minun ja sen partion välissä olis oikea näköeste ja sitten pinkoa karkuun vielä kovempaa. Ei se olis mitää 1vs. 1 leikkiä vaan 1vs. 3-8 leikkiä. Toisilla rynkyt liivit kypärät ehkä BTR ja raskas kk.

Ihan vaan ajatusleikkinä

PS miten tän saa toiseen ketjuun?
Toimii lähinnä tulkkina jos joku noheva taisteliapari tulee kylillä häiritsemään elämää. kypärä ja liivi peittää aika pienen alan tästä lihasäkistä ja yleensäkkin ei mopolla mahdottomia...
 
Hypoteettinen kysymys, on sotatila mutta olet siviilissä jostain syystä, kannatko mutkaa ja käytätkö jos tilanne kehittyy sellaiseksi?

Mennään lainsäädännön ja esivallan ohjeiden mukaisesti. Kuka haluaa ajaa johonkin tsekkarille kivääri takakontissa ja ladattu pistooli vyöllä? Kulkijan tie käy luultavasti sekundääritarkastukseen... :D
 
Ja kuka on niin tyhmä että moiselle edes ajaa?

Ehkä me olemme ymmärtäneet kysymyksen eri tavoilla. Mä ymmärsin, että ei käydä sissisotaa, vaan "on sotatila mutta olet siviilissä jotain syystä". Ts. ollaan omassa selustassa ja eletään niin tavallista siviilielämää kuin siviilit nyt elävät Ukrainassa.

Ihan sama vaikka omat pysäyttäisivät, jos arsenaali on kuin deep cover -sabotöörillä.
 
Mennään lainsäädännön ja esivallan ohjeiden mukaisesti. Kuka haluaa ajaa johonkin tsekkarille kivääri takakontissa ja ladattu pistooli vyöllä? Kulkijan tie käy luultavasti sekundääritarkastukseen... :D
Ihan sama vaikka omat pysäyttäisivät, jos arsenaali on kuin deep cover -sabotöörillä.
Tuossa vastasit kuten olin juuri vastaamassa. Voisin jopa väittää että näkyvä kantaminen voi tuoda rauhoittavaa mielentilaa siviileihin, koska se myös puhuu symbolisesti valmiudesta. Rauhanaikana asia voi olla toisenlainen.
 
Ehkä me olemme ymmärtäneet kysymyksen eri tavoilla. Mä ymmärsin, että ei käydä sissisotaa, vaan "on sotatila mutta olet siviilissä jotain syystä". Ts. ollaan omassa selustassa ja eletään niin tavallista siviilielämää kuin siviilit nyt elävät Ukrainassa.

Ihan sama vaikka omat pysäyttäisivät, jos arsenaali on kuin deep cover -sabotöörillä.
Itse ole vain niin lähellä rajaa että posti ei kerkiä lappuja tuomaan jos tuolta rajalta jotain tulee yli, joten skenaario on tyyliin Unkarin Buchan kylä.....
 
Itse ole vain niin lähellä rajaa että posti ei kerkiä lappuja tuomaan jos tuolta rajalta jotain tulee yli, joten skenaario on tyyliin Unkarin Buchan kylä.....

No, toivottavasti kerkeät matkaan jo ennen kuin tulevat rajan yli, mikäli suomalaiset viranomaiset eivät määrää aluetta ajoissa tyhjennettäväksi siviiliväestöstä. Tai sitten vain tankkiletkan edellä kaasuttaen kohti omia linjoja ja selitellään loput tsekkarillla, jos sellainen tulee vastaan.
 
278483336_133550485913914_9094702176087584094_n.jpg


MANA-Stainless.jpg



Kaunis, hinta kaupassa 3200 taalaa
 
FQHFCBYWUAsk7Ez

WarNoir. Mosin pistoolina. Kertalaukaisu, helvetillinen tulipallo, ei tähtäimiä.
Jätän tämän tähän,


Isolla miehellä tekee tiukkaa rekyylin kanssa. Scott sanoi, "Ladies and Gentleman, that is the most recoil I have ever felt ... in a handgun. For once, my hand actually hurts. A little bit."

Tarkka se on, mutta myös siinä on tähtäimet. Yhden käden laukauksessa, näkyy selkeästi kuinka ase yrittää päästä irti otteesta.

Qw8kFEt.jpg


Kahden käden otteella paljon parempi tulos. Tarkkuuden ja voiman ollessa taivaallinen. Läpäisyä on myös kuin pienessä kylässä. Erikoisase, erikoistilanteeseen. Tulipallo myös aika legendaarinen, mutta sitä ei sinänsä huomaa kun aika laukausten välillä on piiiitkä.

Ai niin se ulkonäkö, kaunis kummassakin tapauksessa. Scottin aseessa kaiverruksen on mennyt hyvin. Mutta Mosin pistoolissa, tykkään noista pelkistetyistä enemmän. Jos vain siinä olisi ne tähtäimet.
 
Yhden käden laukauksessa, näkyy selkeästi kuinka ase yrittää päästä irti otteesta

Tuossa myös näkyy se syy miksi rekyyliin tottumattomille pitäisi ladata pistooli/revolveri aseisiin vain yksi patruuna.

Ai niin se ulkonäkö, kaunis kummassakin tapauksessa. Scottin aseessa kaiverruksen on mennyt hyvin. Mutta Mosin pistoolissa, tykkään noista pelkistetyistä enemmän. Jos vain siinä olisi ne tähtäimet.

Uskoakseni tuollainen ase .357 kaliberissa löytyy Sissoksen käytetyissä pistooleissa.
 
  • Tykkää
Reactions: ctg
Tuossa myös näkyy se syy miksi rekyyliin tottumattomille pitäisi ladata pistooli/revolveri aseisiin vain yksi patruuna.
Se mitä ei koskaan voi painottaa liian vähän ensikertalaisille, on se että puristaa kunnolla sitä asetta alusta loppuun asti. Muuten se voi joko lähteä rekyylin noustessa käsistä taaksepäin tai sen jälkeen eteenpäin.
 
Meillä oli aikanaan mielenkiintoisia asiakaskokemuksia 2 tuuman piipulla varustetun 500 S&W magnumin kanssa. Kokeneemmalle ei mikään ongelma, mutta kokemattomille oli luvassa ja tuli lunastettua aika ikimuistoisia kokemuksia.
 
Kun nyt tälle linjalle lähdettiin, niin itselläni on mm. .44 rem mag revolveri 11,5" piipulla. Luodilla on energiaa kuin rynnäkkökiväärin patruunassa, mutta on suuren painon ansiosta varsin inhimillinen ampua. Ase on tarkka ja sillä pystyy ampumaan 10 cm palloon 100 metristä kunhan aseen saa tuettua esim. puuta, seinää, pöytää, jalkaa tms. vasten. Normaalilla 9mm sotilaspistoolilla ei onnistu tueltakaan ja lyhyt pistooli on vaikeampi tukea mitään vasten.
Olen pohtinut tuon ison lekan sotilaskäyttöä. Mielestäni se on hyvä ase rakennuksessa toimivalle esikuntahiippailijalle. Rynkky jossakin ovenpielessä pihalle menoa varten. Ja sisällä vyöllä roikkumassa vain tuo iso revolveri puolustusaseena. Sisätiloissa puolustautuessa hyökkääjää vastaan järeä pitkäpiippuinen revolveri saattaa olla parempikin kuin normaali 9 mm pistooli. Toki vihollisen miehittämän rakennuksen haltuunotossa itselataava 9 mm isoilla lippailla on paljon parempi.

Joka tapauksessa pistoolit ja revolverit ovat vara-aseita lähes kaikille taistelijoille.
 
Meillä oli aikanaan mielenkiintoisia asiakaskokemuksia 2 tuuman piipulla varustetun 500 S&W magnumin kanssa. Kokeneemmalle ei mikään ongelma, mutta kokemattomille oli luvassa ja tuli lunastettua aika ikimuistoisia kokemuksia.

Hetken mietin tuota ja muistin, että tietenkin revolvereissa piipun pituus mitataan eri tavalla kuin muissa aseissa kun piipun mittaan ei tule patruunapesää.
 
Back
Top