Pizzatäytteet

Dani

Luutnantti
Mielenkiinnosta! Keskustellaanpa hetki pizzatäytteistä. Jos saisit valita vaikkapa kolme valinnaista täytettä pizzaasi, niin mitkä ne olisivat? :love:
Entä kuinka monta täytettä yleensä otat pizzaasi? Otatko niin monta kuin voi ottaa? Kuuluuko ananas sinusta pizzaan?

Oma top 3 olisi varmaankin tuo kinkku, pepperoni, salami.

Mozzarellasta, jalopenosta, sekä katkaravusta tykkään myös kovasti.

Otan yleensä 3-4 täytettä. Ja ananas ei kuulu pizzaan. :)
 
Margherita on ehkä itsellenikin se Oikea pizza. Välillä taas pizzasta löytyy pari-kolmekin lihaisaa täytettä. Täytteiden valinta riippuu hyvin paljon siitä missä syö (kotona? kotipizza? karvakäsi? oikea italialaistyylinen ravintola?).

Edit: Ananas ei kuulu pizzaan.
 
Kinkku,katka ja herkkusieni.Sama valinta ollut jo ainakin 25 vuotta.Nykyään pitsat paistetaan itse kotona pitsakivellä sähköuunissa.Markkinoilla olevat keraamiset pitsakivet ei kestä juuri käyttöä,ne räsähtää lämpötilanvaihteluista helposti halki,3 on säretty.Nyt on kaksi tulenkestävää arinatiiltä käytössä ja ne ei taatusti halkea.Joku kerta pitää kokeilla palvihirveä,kantarelleja ja jokirapua tämmöisenä kotimaisena versiona.
 
Jos saisit valita vaikkapa kolme valinnaista täytettä pizzaasi, niin mitkä ne olisivat?

Kolme? Mietitääs...

Sinihomari-, vuohenjuusto-, cheddar-, parmesaani-, bbqkana-, habanero-, kaktus-, rakuuna-, viikunahilloke-, valkosipuli-, katkarapu-, simpukka-, paprika-, tomaattipizza voisi olla ihan hyvä kolmen täytteen pizza.

Mutta jos on vain kolme täytettä niin ne pitää saada triplana.

Varmaan sitten perhekoossa että nälkä lähtee.
 
Täältä varsinainen yllätys. Kebabliha, pepperoni sekä ananas. Eilen olin Denniksessä pitsalla. Olipa maukas. Tennessee.
Slow cooked pork, avocado, bacon, fresh chili, cheddar cheese, crème fraiche. Alkuruoaksi tietenkin Denniksen kuuluisaa valkosipulileipää.
 
Tonnikala, pepperoni ja ananas. Ananas todellakin kuuluu pitsaan. Pitsatkin teen lähinnä itse ns. peltipitsoina, koska Kotipitsan pitsat ovat tyyriimpiä kuin omatekemä.
 
Ne, jotka sanovat ettei ananas kuulu pitsaan ovat vääräuskoisia kerettiläisiä!

Salami/pepperoni
Kinkku
Ananas

Vaatii tulisen kastikkeen. Ja tiedä kyllä että suuressa jossain osassa Italiaa tuosta minun listastani pääsisi itse uuniin taikinan sijasta.
 
Ne, jotka sanovat ettei ananas kuulu pitsaan ovat vääräuskoisia kerettiläisiä!

Salami/pepperoni
Kinkku
Ananas

Vaatii tulisen kastikkeen. Ja tiedä kyllä että suuressa jossain osassa Italiaa tuosta minun listastani pääsisi itse uuniin taikinan sijasta.
Ananas kuuluu ehdottomasti. Syön pizza ylimääräisellä raaalla valkosipulikynnellä, 2-3. Siis sellaisena. Каprikset tekee terä vegepizzaan, ja punasipuli.
 
Orakkaasta tulee paras sienipizza. Sopivan voimakkaan makuinen ja istuu hyvin perinteisten pizzamausteiden ja paistuneen tomaatin kanssa. Tytär on kasvissyöjä, joten hänen pätkästään voi vain jättää lihat pois, pojille pitää latoa vielä reilusti vaikka jauhelihaa rinnalle.
 
Back
Top