Poliisitoiminta

Niinkuin jo jossain toisessa ketjussa sanoin tämän foorumin poliiseille, että miettikää mitä viestejä tykkäilette ja miten sananne asettelette. Kaukaa viisaat ovat näin jo tehneet ja sen on voinut huomata.

Näin siinä käy kun poliitikoilla on mahdollisuus vaikuttaa viranomaisiin. Onneksi PV on nähdäkseni välttynyt pahimmalta mädätykseltä.
PV on välttynyt, koska me ei voida osallistua politiikkaan, joten paineita sen suhteen ei ole. Ja myös kaaderi kurssi luo tiettyä yhteen kuuluvuutta, eli isot herrat ei kuse toistensa kintuille (paitsi jos voi edetä omalla uralla) ja sooloilijat karsiutuu äkkiä pomppa majureiksi ja eivät pääse korkealle.
Ja sen mitä tässä 25v aikana kuunellu juttuja, niin se mistä poliiseja potkitaan ulos, lähtisi noin 95% PV:n henkilöstöstä :ROFLMAO:
 
Jännä että PLM ilmoitti, että rahastus kiinteistöillä on kestämätön, tulossa on muutos. Mutta Poliisi/Sisäministeriö ei saa moista aikaan.

Ei ole näkyvissä käännettä parempaan. Oma organisaatiokin on kiinni Senaatti-kiinteistöissä kuin täi tervassa, koska se on "strateginen kumppani."
 
Ei ole näkyvissä käännettä parempaan. Oma organisaatiokin on kiinni Senaatti-kiinteistöissä kuin täi tervassa, koska se on "strateginen kumppani."
Kyllä Puolustuskiinteistöt on aloittanut jo toimintansa. Kiinteistökulut ovat PV:lle samat mikä on kustannukset ko yritykselle.
Tuottotavoite yrityksellä on 0%

Veikkaan, että muutaman vuoden kuluessa kaikki ne senaatin kiinteistöt missä poliisi, raja, tulli tai VAHO siirtyvät ko yrityksen alle.
 
Varsinaisia vankilapakoja Suomessa on hyvin vähän, menee noihin Visegrad-maiden lukuihin. Täällä suurin osa on sitä, ettei porukka palaa lomilta tai avovankilaan asianmukaisesti, minkä myötä polttavat jatkolomat ja vapautensa toviksi. Tiedä sitten, tuleeko tähän dataan myös mukaan ne, jotka eivät ilmoittaudu vankilaan tai avovankilaan määrätysti.

Enemmän kertoisi tiedot teon vakavuuden mukaan jaoteltuna. Se on vähän eri asia, että pyörävaras ottaa omaa lomaa, kuin että kaksoismurhaaja livahtaa pois vankilasta omin luvin.

Jos jotain pitäisi Visegrad-maista matkia, niin sen ettei vankilan tule olla hotelli (varsinkin Visegrad-maista ja vastaavista tuleville rikollisille).
 
Varsinaisia vankilapakoja Suomessa on hyvin vähän, menee noihin Visegrad-maiden lukuihin. Täällä suurin osa on sitä, ettei porukka palaa lomilta tai avovankilaan asianmukaisesti, minkä myötä polttavat jatkolomat ja vapautensa toviksi. Tiedä sitten, tuleeko tähän dataan myös mukaan ne, jotka eivät ilmoittaudu vankilaan tai avovankilaan määrätysti.

Enemmän kertoisi tiedot teon vakavuuden mukaan jaoteltuna. Se on vähän eri asia, että pyörävaras ottaa omaa lomaa, kuin että kaksoismurhaaja livahtaa pois vankilasta omin luvin.

Jos jotain pitäisi Visegrad-maista matkia, niin sen ettei vankilan tule olla hotelli (varsinkin Visegrad-maista ja vastaavista tuleville rikollisille).
Olisi myös mielenkiintoista tietää minkälaisia lomakäytäntöjä eri maissa on.
 
Tätä vastaan on vaikea yksittäisen poliisin tapella, käytännössä se antaa valtuudet potkia pois "ei sopivat mielipiteet".
Tämän lisäksi poliisimiehen käyttäytymisestä vapaaajalla säädetään PolhalL 15 f §:ssä. Säädöksen mukaan poliisimiehen on virassa ja yksityiselämässään käyttäydyttävä siten, ettei hänen käyttäytymisensä ole omiaan vaarantamaan luottamusta poliisille kuuluvien tehtävien asianmukaiseen hoitoon. Poliisimiehen käyttäytymistä arvioitaessa otetaan huomioon hänen asemansa ja tehtävänsä poliisihallinnossa.
 
Tätä vastaan on vaikea yksittäisen poliisin tapella, käytännössä se antaa valtuudet potkia pois "ei sopivat mielipiteet".
Tämän lisäksi poliisimiehen käyttäytymisestä vapaaajalla säädetään PolhalL 15 f §:ssä. Säädöksen mukaan poliisimiehen on virassa ja yksityiselämässään käyttäydyttävä siten, ettei hänen käyttäytymisensä ole omiaan vaarantamaan luottamusta poliisille kuuluvien tehtävien asianmukaiseen hoitoon. Poliisimiehen käyttäytymistä arvioitaessa otetaan huomioon hänen asemansa ja tehtävänsä poliisihallinnossa.
Tuo onkin melkoinen mielivaltapykälä; on esim mahdollista tulla autolla kännissä töihin niin että ei virka lähde, tai sitten voi satunnaisesti peukutella toisen lähettämiä meemejä niin että henkilön ei edes epäillä rikkoneen lakia, mutta virka lähtee saman tien ilman varoitusta.
 
tai sitten voi satunnaisesti peukutella toisen lähettämiä meemejä niin että henkilön ei edes epäillä rikkoneen lakia, mutta virka lähtee saman tien ilman varoitusta

Yleisön kannalta on tietysti surkeaa se, että ei tiedetä mitään. Onko Poliisin sisällä kaappinatsikerhoja vai ei. Jos on, niin haittaako se. Tuntuu se poliisijohtoa haittaavan ainakin malliksi. Enivei, virkamies joutuu kyllä harkitsemaan tänään mitä symppaa ja mitä ei....ainakin julkisesti.
 
Enivei, virkamies joutuu kyllä harkitsemaan tänään mitä symppaa ja mitä ei....ainakin julkisesti.
Tai jopa kahdenvälisessä viestittelyssä, jonka saattaminen ulkopuolisten tietoon saattaa jopa täyttää rikoksen tunnusmerkistön.
 
Tai jopa kahdenvälisessä viestittelyssä, jonka saattaminen ulkopuolisten tietoon saattaa jopa täyttää rikoksen tunnusmerkistön.

Sen lisäksi, että kahdenvälisiin liittyy yleensä luottamus ja jos luottokaveri tekee halpamaisuudet, niin onhan se jotain. Nykyään itsestään ei kannata jättää mitään sellaista tekstiä, mikä ei kestä herkkäkorvien tulkintaa. Tai voi jättää, mutta pitää sitten olla valmis ottamaan rekyyli vastaan. Voin kuvitella, että poliisissa työyhteisönä käydään myös kriittistä yhteiskunnallista keskustelua tavoilla, jotka saisivat herkkäkorvat ryhtymään toimiin. Se on kuitenkin selvää, että tietyt keskustelut ovat eräänlaista terapiaakin. Niille pitäisi antaa -oikeasti- myös se merkitys, eikä lähteä suinpäin telomaan ketään jostain lohkaisusta. No, tähän on tultu, kun on annettu tulla.
 
Kyllä Puolustuskiinteistöt on aloittanut jo toimintansa. Kiinteistökulut ovat PV:lle samat mikä on kustannukset ko yritykselle.
Tuottotavoite yrityksellä on 0%

Veikkaan, että muutaman vuoden kuluessa kaikki ne senaatin kiinteistöt missä poliisi, raja, tulli tai VAHO siirtyvät ko yrityksen alle.
Yli-Viikari johtajaksi 🤭
 
Tätä vastaan on vaikea yksittäisen poliisin tapella, käytännössä se antaa valtuudet potkia pois "ei sopivat mielipiteet".
Tämän lisäksi poliisimiehen käyttäytymisestä vapaaajalla säädetään PolhalL 15 f §:ssä. Säädöksen mukaan poliisimiehen on virassa ja yksityiselämässään käyttäydyttävä siten, ettei hänen käyttäytymisensä ole omiaan vaarantamaan luottamusta poliisille kuuluvien tehtävien asianmukaiseen hoitoon. Poliisimiehen käyttäytymistä arvioitaessa otetaan huomioon hänen asemansa ja tehtävänsä poliisihallinnossa.
Väärään kerhoon kuuluvan poliisin tunteminen tosin ei ole tällainen syy. Muutenkin tulee huomioida kohtuus ja käytännöt. Ensimmäinen toimenpide on varoitus, ei irtisanominen. Lisäksi on huomioitava, että teon täytyy olla"omiaan vaarantamaan luottamusta". Tämän muotoilu korottaa kynnystä huomattavasti, eli kahdenkeskinen viestittely ei tosiaan ole peruste oitis irtisanoa poliisia. Laissa "on omiaan" on asia, jota ei voida tulkita ihan miten keveästi tahansa.
 
Back
Top