Poliisitoiminta

Kannattaa perehtyä asiaan eikä huudella niitä vuosikausia(kymmentä) vanhaa juttua dsg:stä. Ei niissä nykyään ole mitään ongelmia, ole ollu vuosikausiin.
Aika paljonhan niitä taksejakin näkyy olevan dsg:llä, tuskin ne paskaa tahallaan ostais.
Itellä on volkkari, neliveto dsg-lootalla rullattu 230tkm eikä vaihteiston kanssa mitään ongelmia.
Eiköhän ongelmalliset dsg:t olleet nimenomaan niitä ensimmäisiä ja 7-vaihteisia laatikoita. Mutta kerran saatu huono maine kyllä pysyy sitkeästi.
 
Eiköhän ongelmalliset dsg:t olleet nimenomaan niitä ensimmäisiä ja 7-vaihteisia laatikoita. Mutta kerran saatu huono maine kyllä pysyy sitkeästi.
Ei kaikki 6-vaihteisetkaan ole oireettomia olleet, mutta ei mitään epidemiaa.
Itsellä on kerran huollettu takuuaikana.
Öljyjenvaihdon jälkeen laatikko on kuin kaupasta muutaman tonnin, sitten palautuu "normaaliksi" käytetyksi.
 
Kuulun niihin kirjoittajiin, joilla ei ole varaa huomauttaa kenellekään muulle off topicin liiallisesta määrästä joten jätän hillitysti ja kohteliaasti huomauttamatta siitä miten kaukana DSG-vaihteistojen öljynvaihto on poliisitoiminnan ytimestä.
 
Kuulun niihin kirjoittajiin, joilla ei ole varaa huomauttaa kenellekään muulle off topicin liiallisesta määrästä joten jätän hillitysti ja kohteliaasti huomauttamatta siitä miten kaukana DSG-vaihteistojen öljynvaihto on poliisitoiminnan ytimestä.
Syynä on tietysti autumaatio, jos polliisilla on automaattipössykät, niinmyös automaattivaihteistotkin, en tosin tiedä miten automaattivaihteisto varmistetaan, ajoasennot on varmaan semi ja fullauto
 
Kuulun niihin kirjoittajiin, joilla ei ole varaa huomauttaa kenellekään muulle off topicin liiallisesta määrästä joten jätän hillitysti ja kohteliaasti huomauttamatta siitä miten kaukana DSG-vaihteistojen öljynvaihto on poliisitoiminnan ytimestä.
Olet aikalailla väärässä. Toimivalla ajokalustolla on isomerkitys. Se että onko autot kokoajan pajalla vai ajossa, myös työergonomia on isossa roolissa. Poliisinkin varmasti käyttäisi sen rahan vaikka harjoituksiin, uusiin välineisiin yms, kuin siihen että autot on pajalla.
 
Viimeksi muokattu:
Okei, DSG taputeltu. Mutta mitä eroa on moottorin ja öljynvaihtovälillä? Alle 100tkm ajettuja moottoreita vaihdettu paljon. Enkat mitä tiedän oli kolme moottoria/ 300tkm Transportterissa. Jippii. Kyllä on hyviä vehkeitä!
 
Kai poliisitoimintaan sopivien pakujen käytöstä on olemassa jotain empiiristä tutkimusta...

Toisaalta hieman valtion hankintaproseduuriin perehtyneenä en hämmästele miksi valinta ei kohdistu useinkaan parhaaseen tai edes sopivaan :D
 
Kannattaa perehtyä asiaan eikä huudella niitä vuosikausia(kymmentä) vanhaa juttua dsg:stä. Ei niissä nykyään ole mitään ongelmia, ole ollu vuosikausiin.
Aika paljonhan niitä taksejakin näkyy olevan dsg:llä, tuskin ne paskaa tahallaan ostais.
Itellä on volkkari, neliveto dsg-lootalla rullattu 230tkm eikä vaihteiston kanssa mitään ongelmia.
Vaikka DSG:n ongelmia on korjattu, ei niistä kokonaan ole pois päästy.
Väittäisin, että ongelmat ovat nimenomaan tuossa paketti-auto koko luokassa olemassa. Toisaalta käyttö saattaa olla osa syyllinen. Mersuista en edes muista menneen vaihteistoa. Mersun koneet kestänneet paremmin kun on valittu riittävän iso kone koteloon.
 
Okei, DSG taputeltu. Mutta mitä eroa on moottorin ja öljynvaihtovälillä? Alle 100tkm ajettuja moottoreita vaihdettu paljon. Enkat mitä tiedän oli kolme moottoria/ 300tkm Transportterissa. Jippii. Kyllä on hyviä vehkeitä!


Long Life huolto-ohjelma ja akateeminen poliisikoulutus ovat murhaa moottoreille. 70 luvun muutaman kk pituisessa poliisikoulussa sentäs vielä opetettiin perusasioita moottoritekniikasta. Transporterin 2,5 TDI koneet eivät kestä tyhjäkäyntiä, joka on tappanut moottorin monesta taksista ja poliisiautosta. Öljynpaine ei riitä nokka-akselien voiteluun pidemmän päälle, pumppusuuttimet alkavat lopulta kusemaan raakaa dieseliä männän päälle, josta se menee palamattomana voiteluöljyn sekaan. Long Life huolto-ohjelmalla sitten ajettiin dieselillä laimennetulla öljyllä, jonka viskositeettiä korjattiin lisäämällä öljyä poistuneen tilalle.
2.0 TDI tuskin tykkää sen enempää käytöstä, johon sitä ei ole suunniteltu = tyhjäkäynti.
 
Kai poliisitoimintaan sopivien pakujen käytöstä on olemassa jotain empiiristä tutkimusta...

Arska, Reiska ja Ville ovat tehneet parhaansa mukaan empiiristä tutkimusta siitä...
- Miten 4711 ja herrasmiehille tarkoitettujen takimmaisten kuljetustilojen ilmanvaihto sopivat yhteen.
- Kuinka luotettavasti miekkataksi saapuu jos viimeisen Gambinapullon jämien omistus- ja kulautusoikeudesta syntyy akateemista debattia.
- Kuinka auton valot sopivat hämärässä kerran tai kaksi käytetyn piimä + HooKoo Blöö aterian alle ojaan maastoutuneen sankarin löytämiseen. (Se kuuluisa vatsahappocamo, tiätte.)
- Minkä vankkurin takaovien reunoista saa parhaan hämähäkkiotteen vastustaakseen siniseen pilkkihaalariin pukeutuneen hoitohenkilökunnan tarmokkaita pyrkimyksiä siirtää oman elämänsä sankari kuljetusvälineen kyytiin.
- Pysyykö penkillä jos nukahtaa?
- Pysyykö penkillä jos ei nukahda?
- Riittääkö jarruissa ötyä jos hyppää yllättäen puskan takaa auton eteen?

Ja muutamaa muuta henkilö- ja hönkäisykuljetuskäyttöön tarkoitettujen tila-autojen keskeistä ominaisuutta.

Väitöstilaisuus on siellä mistä Kalle ja Pena löydetään Penan seuraavana rahapäivänä. Väittelystä odotetaan kiivasta.
 
Arska, Reiska ja Ville ovat tehneet parhaansa mukaan empiiristä tutkimusta siitä...
- Miten 4711 ja herrasmiehille tarkoitettujen takimmaisten kuljetustilojen ilmanvaihto sopivat yhteen.
- Kuinka luotettavasti miekkataksi saapuu jos viimeisen Gambinapullon jämien omistus- ja kulautusoikeudesta syntyy akateemista debattia.
- Kuinka auton valot sopivat hämärässä kerran tai kaksi käytetyn piimä + HooKoo Blöö aterian alle ojaan maastoutuneen sankarin löytämiseen. (Se kuuluisa vatsahappocamo, tiätte.)
- Minkä vankkurin takaovien reunoista saa parhaan hämähäkkiotteen vastustaakseen siniseen pilkkihaalariin pukeutuneen hoitohenkilökunnan tarmokkaita pyrkimyksiä siirtää oman elämänsä sankari kuljetusvälineen kyytiin.
- Pysyykö penkillä jos nukahtaa?
- Pysyykö penkillä jos ei nukahda?
- Riittääkö jarruissa ötyä jos hyppää yllättäen puskan takaa auton eteen?

Ja muutamaa muuta henkilö- ja hönkäisykuljetuskäyttöön tarkoitettujen tila-autojen keskeistä ominaisuutta.

Väitöstilaisuus on siellä mistä Kalle ja Pena löydetään Penan seuraavana rahapäivänä. Väittelystä odotetaan kiivasta.

En aivan tiedä minkä tyylinen huumorintaju teikäläisellä on, mutta itse tulen aina hyvälle mielelle tästä:

 
Kurainen rekisterikilpi mitä ilmeisemmin pelasti minut peltipolisiin sakolta. Yli kuukausi jo mennyt eikä ole kuulunut. Kolme viikkoa taisi olla se aika minkä sisällä sakot olisi pitänyt lähettää auton omistajalle. Hyvä näin.
 
Itse en ymmärrä, miksi poliisia pitää vastustaa.

Tietysti siinä vaiheessa 99% ovat sellaisessa tilassa, jossa realismi on kaukana.

Partio ja 2 konstaapelia..tunnet voiman virtaavan itsessäsi ja että "noille aina pärjää".

5 min ja niitä on 6...noh..."vieläkin olen suurempi kuin nuo yhteensä".

:D
 
Itse en ymmärrä, miksi poliisia pitää vastustaa.
Tietysti siinä vaiheessa 99% ovat sellaisessa tilassa, jossa realismi on kaukana.
Sitä minäkin olen ihmetellellyt koska siinä vaiheessa kun poliisi on ottanut henkilön huomionsa kohteeksi/käsittelyyn niin ei siitä enää pääse.
Mutta varmaan se on kuten Sardaukarin toisessa lauseessa.
 
Itse en ymmärrä, miksi poliisia pitää vastustaa.

Aivoille ja hormonitoiminnalle poliisin kanssa tapahtuva vastakkainasettelu on täsmälleen samanlainen tilanne kuin reviiririita, nokkimisjärjestyskamppailu tai soidintappelu monelle eläimelle.

Tuommoisessa tilanteessa aivot menevät stressireaktiomoodiin. Näkökenttä kapenee, aistit suodattavat pääosan tiedosta pois, aivojen kuorikerros ja immuunijärjestelmä kytkeytyvät pois jne. "Matelijanaivot” ottavat vallan.

Tällä tavoin aivot varmistavat sen, että reaktiokyky on mahdollisimman nopea, energia menee lihaksille, havainnointi on vaara- ja mahdollisuuskeskeistä, sosiaaliset ja psyykkiset pidäkkeet heikkenevät tai poistuvat... Aivot ja elimistö ovat siis primitiivisen vaaratilanteen kannalta optimaalisessa moodissa.

Se moodi, joka sopii loistavasti paviaanilaumojen reviiririitoihin, karhujen tapaan ratkoa kuka uroksista pääsee parittelemaan tai siihen että antilooppi joutuu leijonan huomion kohteeksi savannilla ei välttämättä ole paras moodi takaamaan sujuvaa vuorovaikutusta viranomaiskanssakäymisessä.

Jos katsot luontodokkareita niin näet valtavasti perusdynamiiikaltaan samantyyppisiä tapahtumia kuin oman elämänsä hämähäkkimiesten painit poliisiautojen kupeessa.

Jos katsot tilanteita, joissa mielenosoitus kääntyy mellakaksi ja sen jälkeen kahden simpanssilauman kirkumista reviirin rajan eri puolilla, niin et voi olla huomaamatta samankaltaisuutta.

Jos katsot konflikteihin johtavaa SJW-kaahottamista, niin sekin on täynnä juuri tuota samaa logiikkaa.

Ihmisellä on taito ja taipumus keksiä noille jälkikäteen älykkään kuuloisia selityksiä, mutta perussyyt löytyvät sieltä biologisista suunnista ja niiden suuntien hyvin primitiivisiltä valtaväyliltä.
 
Kurainen rekisterikilpi mitä ilmeisemmin pelasti minut peltipolisiin sakolta. Yli kuukausi jo mennyt eikä ole kuulunut. Kolme viikkoa taisi olla se aika minkä sisällä sakot olisi pitänyt lähettää auton omistajalle. Hyvä näin.
Ne joskus räpsii vaikka ajaisit rajoituksen mukaan. Vanhanmallisilla kameroilla ottavat kuvia jos päällyste tunnistussilmukan päältä on tarpeeksi ohut, menee kalibrointi pieleen
 
Joo, tai ylipäätään ne kamerat pitää kalibroida aina kun siirretään uuteen tolppaan, koska asfaltin paksuus vaikuttaa siihen, kuinka herkästi reagoivat.
 
Lisäksi kamerat räpsivät kuvia pienestäkin ylinopeudesta, joista ei seuraa rikesakkoa. Aika usein räpsyy kun pruukaan tyhjällä tiellä ajella 3-4 km/h ylinopeutta (mittarivirhe huomioituna).

Välillä Pasterstein lähettää aina kirjallisia huomtuksia auton omistajalle ja välillä ei kuulu mitään.
 
Back
Top