Mä olin tilanteessa jossa muutama henkilö pisti ranttaliksi bussissa. Poliisi paikalle ja vartijat osoittivat tekijät, joita otettin sitten kiinni. Painiksi meni, mulla vartalokamera kuvasi painikaverin naamaa alle 50 cm päästä. Annoin kaasuakin tilanteessa ukolle. No, isännät koppiin ja aamulla sakko kouraan. Eipä siinä. No, mulla alkoi hauiksen kiinnityskohta kipuilemaan ja kipuili varmaan puoli vuotta; joku pieni revähdys.
No, tämä mun painikaveri valitti sakosta ja lähes vuosi tapahtuman jälkeen juttu meni käräjille. Olisin vaatinut korvauksia vammasta joka ilmaantui viiveellä. Syyttäjä sanoi että enää ei voi vaatia kun ei alun perin oltu vaadittu. Se, että vamma ei ollut tiedossani tuolloin, ei vaikuttanut. Ja juttu meni nahkaksi, kun vartijat eivät enää vuoden päästä pystyneet varmuudella tunnistamaan henkilöä. Vartalokameratallenne ei yksin riittänyt, kun ei ollut ihmistä tunnistamassa. Tämä siitä huolimatta että ukko oli viety koppiin ja olin vielä merkannutkin sen punaisella OC-sumuttimella. Mua ei kuultu todistajana eikä kutsuttu käräjille, joten en voinut vaikuttaa tunnistamiseen.