Prätkä - King of the Road!

Tuollaiset pyörät ovat siinä mielessä huonoja valintoja, että rikoslain 23 luvun pykäliin ei sovelleta lievennysperustetta "ei voinut mieltänsä malttaa" ;). Siksikin olen tyytynyt nyttemmin soratiesurautteluihin kalustolla, jolla ei tule houkutusta "pikitiellä" kurnauttaa liikoja... Toisaalta olen siitä osani saanut, ihan luvan kanssa...
 
Viimeksi muokattu:

inscout

Ylipäällikkö
Mutta yksi positiivinen asia!

Talvi on tulossa!!!!!

Joka tarkoittaa... Kaksipyöräiset katoavat ihmisiä häiritsemästä!!!!

Kuvahaun tulos haulle bikers suck

Kadotkaa hetkeksi häiritsemästä rauhallisia autoilijoita:)!!!
 

Gyllis1

Respected Leader
Lippujen myynti KymiRingin testiajoihin on alkanut.

MotoGP alkaa Suomessa 40 vuoden tauon jälkeen. Viisivuotinen sopimus kattaa kaudet 2020-2024.

Tuli noista rataketuista tämä mieleen. Muutama kaveri on kilvettömien kyykkymopojen skenessä mukana ja olivat tuolla. Aika omituista että rataprofiili on tehty sellaiseksi mikä se on. Ihan liian hidas profiililtaan, Dornan kaveri oli kuulemma ollut vähemmän otettu. Eivätkä kuskitkaan kovin innoissaan olleet. Superbikeillä vain muutaman kymmenen metrin pätkiä kolmosella siellä täällä se pitkä pääsuora pois lukien.
 

Hallinkorva

Ylipäällikkö
Tuli noista rataketuista tämä mieleen. Muutama kaveri on kilvettömien kyykkymopojen skenessä mukana ja olivat tuolla. Aika omituista että rataprofiili on tehty sellaiseksi mikä se on. Ihan liian hidas profiililtaan, Dornan kaveri oli kuulemma ollut vähemmän otettu. Eivätkä kuskitkaan kovin innoissaan olleet. Superbikeillä vain muutaman kymmenen metrin pätkiä kolmosella siellä täällä se pitkä pääsuora pois lukien.
Näin se on, mutta ratamestarin mukaan kaikki on hyvin. Ei ole.
 

Leaderwolf

Ylipäällikkö
Formulakiima silmissä tuo rata on tehty. Ei MotoGP/WSBK varten kuten se ideana kansalle ja valtiolle myytiin. F1 vain on todella vaikea saada, rahoituksen takia. Joten voi olla todella tyhmä veto tehdä paska rata kaksipyöräisille formuloita kosiskellessa, ei saa pian kumpaakaan.
 

Gyllis1

Respected Leader
Formulakiima silmissä tuo rata on tehty. Ei MotoGP/WSBK varten kuten se ideana kansalle ja valtiolle myytiin. F1 vain on todella vaikea saada, rahoituksen takia. Joten voi olla todella tyhmä veto tehdä paska rata kaksipyöräisille formuloita kosiskellessa, ei saa pian kumpaakaan.
Joo, autolla tuo varmaankin olisi makea ja haastava ajaa. Korkeuseroja paljon.
 

Gyllis1

Respected Leader
Formulakiima silmissä tuo rata on tehty. Ei MotoGP/WSBK varten kuten se ideana kansalle ja valtiolle myytiin. F1 vain on todella vaikea saada, rahoituksen takia. Joten voi olla todella tyhmä veto tehdä paska rata kaksipyöräisille formuloita kosiskellessa, ei saa pian kumpaakaan.
Kävin kurkkaamassa miltä nuo uudet, Herman Tilken suunnittelemat F-1 radat näyttävät ja on tuo Kymi kyllä mielestäni niihinkin verrattuna hitaan näköinen.
 

Leaderwolf

Ylipäällikkö
Kävin kurkkaamassa miltä nuo uudet, Herman Tilken suunnittelemat F-1 radat näyttävät ja on tuo Kymi kyllä mielestäni niihinkin verrattuna hitaan näköinen.
Tilken radoissa on vaan se ongelma että ne ovat kaikki Tilken ratoja :D Kymi on erilainen, nimenomaan korkeuserojen vuoksi. Se on suuri plussa.

Mutta kuten todettua, hidas se silti on. Ja hidas rata on tylsä etenkin katsojille.
 

YliKoo

Respected Leader
No ei, kun siinä rautapersehommassa pitää noudattaa rajoituksia eli reitin tankkausten kellonajat syynätään, ja silloin se kestää aika tarkkaan 23 tuntia Suomen rajoituksilla ja 20 minuutin tankkaustauoilla. Tuolla tykillä kun lähtee, siinä kävisi kärsimättömälle vain niin, että joko tulee uusi ennätys tai lähtee kortti. Tulee rautaperse mutta ilman diplomia. Ja uudet renkaat, kun kuluivat sivuilta. :LOL:

Onneksi olkoon. Aja turvallisesti tai lennä ainakin riittävän matalalla.
Ei siinä rautaperseajossa kiirettä saa syntymään mitenkään.

Ajelin takavuosina ja aika oli jotakin 20 tunnin kieppeillä, vaikka pitelin taukojakin ihan kunnolla. En kyllä väitä, etteikö olisi ollut vaikkapa 8 km/h hetkellisiä nopeuden ylityksiäkin, alamäkien kohdalla :rolleyes:

Säännöt sallivat tähtimallisen ajon, eli pääkaupunkiseudulta lähdettäessä käy säteettäisesti kääntymässä moottoriteiden päässä. Nyt kun motari on Haminaan asti, on jopa valinnanvaraa. En kyllä heti keksi typerämpää juttua kuin sahata noi motarit edestakaisin tuon takia.

Itse ajelin länsirannikkoa Ouluun asti, sieltä poikki Paltamon kautta ja vielä koukku Tampereelle. Lähdin iltaa vasten, ettei aamuyön tunteina olisi kilometrejä niin paljoa takana. Jos uudestaan menisin, niin lähtisin ehkä aamuneljältä ja olisi sitten heti puolenyön jälkeen takaisin. Tuskinpa lähden tai sitten lähden.
 

Hallinkorva

Ylipäällikkö
Ei siinä rautaperseajossa kiirettä saa syntymään mitenkään.

Ajelin takavuosina ja aika oli jotakin 20 tunnin kieppeillä, vaikka pitelin taukojakin ihan kunnolla. En kyllä väitä, etteikö olisi ollut vaikkapa 8 km/h hetkellisiä nopeuden ylityksiäkin, alamäkien kohdalla :rolleyes:

Säännöt sallivat tähtimallisen ajon, eli pääkaupunkiseudulta lähdettäessä käy säteettäisesti kääntymässä moottoriteiden päässä. Nyt kun motari on Haminaan asti, on jopa valinnanvaraa. En kyllä heti keksi typerämpää juttua kuin sahata noi motarit edestakaisin tuon takia.

Itse ajelin länsirannikkoa Ouluun asti, sieltä poikki Paltamon kautta ja vielä koukku Tampereelle. Lähdin iltaa vasten, ettei aamuyön tunteina olisi kilometrejä niin paljoa takana. Jos uudestaan menisin, niin lähtisin ehkä aamuneljältä ja olisi sitten heti puolenyön jälkeen takaisin. Tuskinpa lähden tai sitten lähden.
En mä sahaamaan lähtisi. Ne jotka ovat ajaneet Hki-Rovaniemi-Hki ovat saaneet menemään jotain 22-23 tuntia.

Itsellä on yksi osapuilleen yhtä pitkä lenkki vuorokauden sisään tehtynä mutta en siihen aikaan tiennyt rautaperseistä. Siinähän se olisi mennyt samalla.
 
Top