Olisi mukava kuulla mielenkiintoisista reiteistä eri puolilla Suomea.
Itse olen ajellut heinäkuussa vain Etelä-Suomessa. Yhden keikan tein seuraavalla tavalla. Menin Panssarimuseoon Helsingistä tietä 130, joka on yhtä tylsä ja suora kuin motari, mutta hiljainen ja peltomaisemia ehtii vilkuilla. Hämeenlinnan kaupungin laidalta tietä pääsee Ojoisten risteykseen ja siitä voi jatkaa Hattulaan. Sieltä siirryinkin Pälkäneelle ja röpöttelin Tampereelle ja kävin Pirkkalassa yhdellä vierailulla. (Huom! Kauniimpi reitti kulkisi ehkä tietä 130 Sääksmäen siltojen yli. Silta-kahvila aukeaa klo 11).
Pirkkalasta ajoin pienen pätkän motaria Jyväskylään päin mutta lähdin sitten siitä hetimiten alas Kangasalle kohti Lahtea (tie 12). Se on aika tylsä ja suora maantie, hyväkuntoinen. Mutta Lammin kirkonkylästä kun ottaa tien Asikkalaan, siinä on upea ajotie. Mutkaa kuin Sisiliassa.
Vesivehmaan lentokentän ohi menin Heinolaan ja siitä käymään Savossa vierailulla ja mökkiyötä viettämässä.
Toinen erittäin kaunis mieleeni jäänyt reitti oli Vanha Porvoontie ja sitten Sipoon Nikkilän kirkon kautta Porvooseen ja siitä Liljendaliin ja siitä Loviisaan (mutkainen mukava ajotie) ja takaisin vaikka ns. Uutta Porvoontietä (vanha Itäväylä). Suosittelen.
Yksi mukava keinuttelureitti on ajaa Jorvaksen kautta Kirkkonummelle, sitten tulee pätkä tylsää ja viivasuoraa viisykköstä mutta vaihtelua voi hakea ajamalla vaikka Inkoosta tietä 186 ylös ja sitten taas tietä 25 länteen, käydä Tammisaaressa tai Hangossa katsomassa mitä kesäravintoloille ja uimarannoille kuuluu. Siinä ovat matkan varrella muuten Fiskarsin ja Billnäsin ruukit.
Muuta raportoitavaa:
Ei suuria ongelmia. Yksi vaaratilanne kahden lörpöttelevän naisen kaarrettua kolmion takaa autolla eteen. Olin jo kiinnittänyt sen reippaaseen liukuun huomiota, joten maltillinen jarrutus, pykälä alemmas ja perän takaa keinautus. Ehdin vähän torveakin painaa.