Presidentinvaalit 2018

Joukossa voi olla myös nuoria, jotka suhtautuvat turvallisuuspolitiikkaan samalla "vakavuudella" kuin Vihreät nuoret. Ja eivät tunne Paavon taustaa ja luulevat itseironiseksi ja hauskaksi mieheksi (Paavo ottaa itsensä haudanvakavasti mutta muistaa 2012 vaaleja edeltäneistä Uutisvuodoista ym. että itseironian feikkaaminen antaa ääniä)

Mitä Paavon tilaisuuden(missä siis kävin uteliaana) osallistujista voisi kertoa, niin 99% todennäköisyydellä Kepulaisia olivat...(sen perusteella mitä tunsin ihmisiä)
Olisiko EU herneitä vielä osan sieraimissa..
 
Huhtasaari/Väyrynen omaavat niin erilaisen arvomaailman kuin voi vaan olla omaan arvomaailmaan verrattuna, että en pysty ikinä minään päivänäkään äänestämään kumpaakaan. Ja sama pätee ehdottomasti kaiken maailman "parantaja" Kyllöseen.

Huhtasaari ja Väykkä ovat molemmat jääräpäitä. Huhtasaari on itsenäisyysmielinen jääräpää jonka kokemattomuus näkyy. Paavon jääräpäisyys on aina ensisijaisesti Paavon asioiden eteen, vipuvartta siihen hän hakee avoimella Venäjän lipomisella. Paavon kokemus taas on sellaista, minkä arvo minulle on negatiivinen. Jos jääräpäitä verrataan niin Laura on sellaisena sympaattisempi ja myös aiempaa mainettaan parempi ainakin vähän. Paavo on mahorkanhajuinen YYA-tuulahdus joka haluaa Brysselistä eroon ja Moskovan tilalle.

Niinistö on oikeasti ainoa näistä josta on presidentiksi. Miettikää jos vaikka Salella pumppu pettäisi (kädet ristissä ettei niin käy), mitä vaihtoehtoja meillä olisi! Itse pitäisin Laura Huhtasaarta siinä tapauksessa vähiten huonona vaihtoehtona, kolmantena ehkä Haavisto tai jopa Vanhanen. Kaikki näiden lisäksi olisi jo niin kamalia vaihtoehtoja että tekisi mieli oksentaa.
 
Lopulta tuli rekisteröidyttyä tänne,pitkään seurannut ja todennut että asiallinen foorumi ja moderointi toimii nykypäivän mittapuussa hyvin. Mitään varsinaista asiantuntijuutta en osaa tänne tuoda mutta ehkä joihinkin asioihin tulee kantaa otettua.

Tervetuloa!

Ei vain kyennyt kokoomuksen miestä äänestää. Etenkin kun taas luki vaikka viimeisimmän Orpon ulostulon entistä tiiviimmän EU integraation tukemisesta. Ja sitähän äänestetään kenen kanssa arvot ja ajatukset parhaiten kohtaa, puutteista huolimatta

Niinistö on kansanliikkeen ehdokas juuri siitä syystä että saisi etäisyyttä näihin Orpoihin ym. Toki taustavoimat ovat vahvasti Kokoomuslaisia, mutta itse pidän Niinistön eriytymistä monella tapaa aitonakin. Kokoomuksesta täytyy huomioida, että puoluekokous on usein eri linjoilla kuin nämä kärkipoliitikot, kumma vain etteivät äänestä sitten vaihtoehtoja kuten Lepomäki vaan pj-kisa on yleensä jonkinlainen "mr. tekouskottavan oloinen ylimielinen pukuteline" josta sitten Kataiset, Stubbit ja Orpot ponnahtelee pintaan.

Itse olisin valmis toki NATO:n kautta tiivistämään yhteyttä länteen mutta EU olisi saanut pysyä pelkkänä vapaakauppaliittona.

Täysin samaa mieltä. EU potee mammuttitautia ja talloo tätä menoa hyvät puolensa tomuksi.
 
  • Tykkää
Reactions: e7i
En kyllä pysty ymmärtämään tätä Niinistön vastustamista täällä, ensikertaa vuosikymmeniin meillä on hyvä ja viisas mies presidenttinä, ja porukka alkaa äänestämään Väyrystä ja Huhtasaarta.

Nyt tässä enää odottelen koska ensimmäinen isän_maan_puolustajam kertoo ruksanneensa kakkosen lappuun.

En minä vastusta Niinistöä vaikka aion Huhtasaarta äänestää. Salen etumatka on niin kova että hän voittaa varmasti. Niin kova, että ympäripyöreyksiin ja hiukan pelkurimaiseen pyörittelyyn sortuneelle ylipäälliköllemme voi antaa ihan pikkuriikkisen näpäytyksen aiheesta. Kuten se roomalaisen triumfin orja, joka hokee voitokkaalle kenulle: "Muista, että olet vain ihminen". Eiköhän Sale läpäise homman 1. kiekalla n. 55% osuudella.
 
Huhtasaaresta ei tule presidenttiä, äänestän häntä kuitenkin koska olen kyllästynyt kuuntelemaan sitä miten minun pitäisi ajatella.

Sama valinta pääosin samasta syystä. Voittaja on selvillä joten voin äänestää sympatiaa ehdokkaalle joka mm. ainoana sanoi (epäpresidentillisen suoraan ja rehellisesti) että Venäjä on Suomelle uhka. Toivon että hän nousisi kakkospaikalle Saulin jälkeen. Väyrystä en toisaalta äänestäisi ikinä missään vaaleissa.
 
Kukaan ei ymmärrä aina kaikkea. Perskohtaisesti en esimerkiksi pysty ymmärtämään miten joku päätyy pohdinnan jälkeen äänestämään Väyrystä tai Huhtasaarta. Ei ne silti vääriä päätöksiä tai valintoja ole. Ne ovat vain erilaisia kuin omani.

Juuri näin. Ja siksi on demokratiassa keksitty vaalit. Yksiääninen messiaan huutaminen ei vaan ole tätä päivää, eikä tarvitsekaan. Toivottavasti ehdokasluettelossa olisi jokaiselle jotain. Aika moni elävässä elämässä kertoo kuitenkin äänestävänsä -vähiten huonoa-.....mikä kertonee jotain kansalaisten kokemasta koko aiheessa.
 
Kaiken sen tiedustelutiedon valossa, mitä Venäjältä on, se ei tällä hetkellä muodosta sotilaallista akuuttia uhkaa. Pitkällä aikavälillä meillä olisi hyvä olla pitävä turvallisuusratkaisu, koska tilanne maailmassa voi muuttua. Tässähän Sauli Niinistö on täysin oikeassa ja kaikki muu taas populismia.

Muutosta kun aletaan tehdä, varautukaa sitten vähän kaikenlaiseen, koska se yritetään estää. Prosessi kestää pari vuotta.
 
Kaiken sen tiedustelutiedon valossa, mitä Venäjältä on, se ei tällä hetkellä muodosta sotilaallista akuuttia uhkaa. Pitkällä aikavälillä meillä olisi hyvä olla pitävä turvallisuusratkaisu, koska tilanne maailmassa voi muuttua. Tässähän Sauli Niinistö on täysin oikeassa ja kaikki muu taas populismia.

Muutosta kun aletaan tehdä, varautukaa sitten vähän kaikenlaiseen, koska se yritetään estää. Prosessi kestää pari vuotta.

Ihmettelen hieman, että miksi ratkaisua pitää hakea vasta kun tilanne on ns. käsissä eli Niinistön mallilla?
 
Ihmettelen hieman, että miksi ratkaisua pitää hakea vasta kun tilanne on ns. käsissä eli Niinistön mallilla?

Politiikkaa.

Koko juttu on ihan falski. Natoa ei haeta presidentinvaaleissa. Presidentillä ei ole edes valtaoikeuksia "viedä". Se on yksin hallituksen asia. Sen pitää olla hallitusohjelmassa. Presidentti voi ottaa esiin asian utvassa, siinä' kaikki. Pääministeri voi sanoa, että ei tai kyllä. Eduskunnassa pitää olla enemmistö takana.

Jostain demareista vain 4% kannattaa. Keskustasta ehkä 10% max. Miten viemme tämän parlamentaarisessa prosessissa eteenpäin? Pelkkä arnokotroilu, enbuskeilu ja nimimerkki aripesosten sekoilu ei riitä mihinkään, päinvastoin, siitä tulee asialle haittaa.

Tällaisia miettii oikea poliitikko.
 
Politiikkaa.

Koko juttu on ihan falski. Natoa ei haeta presidentinvaaleissa. Presidentillä ei ole edes valtaoikeuksia "viedä". Se on yksin hallituksen asia. Sen pitää olla hallitusohjelmassa. Presidentti voi ottaa esiin asian utvassa, siinä' kaikki. Pääministeri voi sanoa, että ei tai kyllä. Eduskunnassa pitää olla enemmistö takana.

Jostain demareista vain 4% kannattaa. Keskustasta ehkä 10% max. Miten viemme tämän parlamentaarisessa prosessissa eteenpäin? Pelkkä arnokotroilu, enbuskeilu ja nimimerkki aripesosten sekoilu ei riitä mihinkään, päinvastoin, siitä tulee asialle haittaa.

Tällaisia miettii oikea poliitikko.
Eli Toivotaan toivotaan...
 
https://yle.fi/uutiset/3-10029506?origin=rss

Vertailussa presidenttiehdokkaiden arvot: Vaalikamppailussa soi hyvinvointivaltion sävel
Kaikki sanovat rakastavansa hoivayhteiskuntaa – maahanmuutto ja tuloerot jakavat joukkoa.

13-3-10032620.png

13-3-10032621.png

13-3-10032622.png

13-3-10032625.png

13-3-10032626.png
 
Kaiken sen tiedustelutiedon valossa, mitä Venäjältä on, se ei tällä hetkellä muodosta sotilaallista akuuttia uhkaa. Pitkällä aikavälillä meillä olisi hyvä olla pitävä turvallisuusratkaisu, koska tilanne maailmassa voi muuttua. Tässähän Sauli Niinistö on täysin oikeassa ja kaikki muu taas populismia.

Muutosta kun aletaan tehdä, varautukaa sitten vähän kaikenlaiseen, koska se yritetään estää. Prosessi kestää pari vuotta.

Päivitä tiedustelutietosi, ne kuulostavat joko vanhentuneilta tai väärin tulkituilta.
Tuo nato optio on vähän ku olisi aikaa rakentaa huussi tai ainakin riuku, mutta ei vaan tarkistetaan vaan onko saippuaa ja vaihto kalsarit(lämminvesi tietysti unohtu) Jos Niinistö haluaisi ja uskaltaisi hän saisi meidät natoo arvovallallaan, mutta ei tohi kun eu integraatio on tärkeämpi.
No siltikin toivottavasi hän voittaa, en kyllä hirveän pettynyt ole jos ei voitakkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: jak
Päivitä tiedustelutietosi, ne kuulostavat joko vanhentuneilta tai väärin tulkituilta.
Tuo nato optio on vähän ku olisi aikaa rakentaa huussi tai ainakin riuku, mutta ei vaan tarkistetaan vaan onko saippuaa ja vaihto kalsarit(lämminvesi tietysti unohtu) Jos Niinistö haluaisi ja uskaltaisi hän saisi meidät natoo arvovallallaan, mutta ei tohi kun eu integraatio on tärkeämpi.
No siltikin toivottavasi hän voittaa, en kyllä hirveän pettynyt ole jos ei voitakkaan.

Opettele lukemaan ensin. En jaksa tätä enempää selittää. Jää luokalle minun puolestani.
 
Politiikkaa.

Koko juttu on ihan falski. Natoa ei haeta presidentinvaaleissa. Presidentillä ei ole edes valtaoikeuksia "viedä". Se on yksin hallituksen asia. Sen pitää olla hallitusohjelmassa. Presidentti voi ottaa esiin asian utvassa, siinä' kaikki. Pääministeri voi sanoa, että ei tai kyllä. Eduskunnassa pitää olla enemmistö takana.

Jostain demareista vain 4% kannattaa. Keskustasta ehkä 10% max. Miten viemme tämän parlamentaarisessa prosessissa eteenpäin? Pelkkä arnokotroilu, enbuskeilu ja nimimerkki aripesosten sekoilu ei riitä mihinkään, päinvastoin, siitä tulee asialle haittaa.

Tällaisia miettii oikea poliitikko.

Heititkö hatusta nuo prosentit? Reilun vuoden takaisen uutisen aikaan SDP:n kannattajista 16% oli puolesta ja Keskustasta 29%. [https://www.verkkouutiset.fi/mtsn-t...nato-nakemyksissa-yllattavia-siirtymia-58343/}
Vuotta myöhemmin tutkittiin taas ja prosentit ovat edelleen eri luokkaa, SDP 21% ja Keskust:a 19%. Ruotsin liittyessä jopa Vasemmistoliittoa äänestävistä jopa 13% vastasi, että Suomenkin tulisi liittyä (Ruotsin liittyessä SDP 37%, Keskusta 40%). [https://yle.fi/uutiset/3-9971134}
 
Heititkö hatusta nuo prosentit? Reilun vuoden takaisen uutisen aikaan SDP:n kannattajista 16% oli puolesta ja Keskustasta 29%. [https://www.verkkouutiset.fi/mtsn-t...nato-nakemyksissa-yllattavia-siirtymia-58343/}
Vuotta myöhemmin tutkittiin taas ja prosentit ovat edelleen eri luokkaa, SDP 21% ja Keskust:a 19%. Ruotsin liittyessä jopa Vasemmistoliittoa äänestävistä jopa 13% vastasi, että Suomenkin tulisi liittyä (Ruotsin liittyessä SDP 37%, Keskusta 40%). [https://yle.fi/uutiset/3-9971134}

Poliitikoista!

Olen lukenut ihan samat jutut kaikki. Keskimäärin 22% kaikista äänioikeutetuista yhteensä kannattaa Natoa. Mutta luin jutun, miten puolueita johtavissa elimissä ajatellaan, siis kansanedustajien keskuudessa. Sekin on tutkittu.

Kaivatko sen linkin itse jostain. Minä heittelen vähän aikaa vaikka omenoita seiniin.
 
Opettele lukemaan ensin. En jaksa tätä enempää selittää. Jää luokalle minun puolestani.
Jospa kirjoittasit selkeämmin.
Turha syyttää kepulaisia Niinistön tekemättömyydestä. Tunnen kuitenkin meleko monta rivi kepulaista syntymäpaikastani johtuen, ja heidän joukosta natoa kannattaa valtaosa. Keskustan ammatti poliitikoista liian moni haikailee neuvostoliiton aikoja.
 
Poliitikoista!

Olen lukenut ihan samat jutut kaikki. Keskimäärin 22% kaikista äänioikeutetuista yhteensä kannattaa Natoa. Mutta luin jutun, miten puolueita johtavissa elimissä ajatellaan, siis kansanedustajien keskuudessa. Sekin on tutkittu.

Kaivatko sen linkin itse jostain. Minä heittelen vähän aikaa vaikka omenoita seiniin.

Ei pysty, täytyy pudotella appelsiineja parvekkeelta.
 
Back
Top