Presidentinvaalit 2024

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja skärdis
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Seuraaviin vaaleihin on kyllä niin pitkä aika, että monta asiaa ehtii sattua ja tapahtua ennen sitä. Minä luulen, että Marin lähtee Ytimiin, Heinäluoma ja Urpilainen nou, moni nykyinen nimi on siinä iässä, että ehtii tulla jo monenlaista muuttujaakin peliin, jopa Väyrynen saattaa osoittautua liian vanhaksi.

Toivon oikeastaan vain sitä, ettei suomalainen politiikka mene samanlaiseksi kuin on tuolla Usassa. Että syntyisi repiviä ja raastavia eroja, katajainen kansa jakautuisi oikein huolella ja hervoton loanheitto tulisi normaaliksi. Sellaisella kehityksellä olisi myös turpo-merkitys, ehkä enemmän kuin uskotaankaan.

Vasemmistoliitosta ei tule presidenttiä, mutta Vihreistä voi jo tulla. Ja sitä en toivo, kyllä kaikki muut vaihtoehdot jo voi niellä. En tiedä onko se näköharha, mutta minusta Vihreät edustavat tällä hetkellä kaikkein eniten sitä suomalaistyyppiä, joka on noussut vasta maakuopasta tuohivirsut jalassaan kääntelemään tunkiota kepillä ja potkimaan kasken viimeisiä kekäleitä.

En sano ym. pelkästään huvikseni. Olen vaan seurannut jo pitkään näitä vemmellyksiä ko. Vihreät. En tiedä mitä sieniä osa sen liikkeen kommentoijista oikein polttaa tai syö, mutta hervottomia juttuja kyllä esiintyy. Viimeisin oli tämä: suomalaisen suihkussa käyminen on ylellisyyttä, jonka pitää maksaa enemmän. Nojusti niin. Saatana. Just kun tämä kansa on saatu juoksevan veden äärelle, niin se pitäisi synnillisenä asiana panna oikein kortille. Järviä on satoja ellei peräti kymmeniä tuhansia ja käyttäjiä siihen nähden VÄHÄN. Ja eikun vaan ylellisyyttä on pestä itseään.

Puulämmitteisen saunan rietas myrkyllisyys. Nojust. Onhan se. Menkööt sekin, johan siinä ehdittiinkin muutama tuhat vuotta nauttia edes jostain. Likvitoidaan.

Autolla ei saa ajaa. Pitää matkustaa julkisilla. Sitten vaan kertomaan, miten puoli Suomea huomisaamunakin saadaan sorvin ääreen. Meillä päin mennään pakosta autolla tai sitten pyörällä tai hiihtäen. Jos työmatka on 20 km, niin hiihto putoaa pois ainakin kesällä.

En ole viinamäen mies vähääkään, mutta lupaan pyhästi korkata kolmen tähden jallupullon, kun gallupkannatus Vihreällä putoaa alle 10 prosentin. Kalsarikännin paikka on 7 prosentin kannatus ja 5 prosenttia on jo sellaisen juhlan paikka että teurastan ystävältäni yhden karitsan ja teen rosvopaistin ja lammaskaalikeiton et tempaisen Strohia kermakannullisen. :cool:

En ole viinamäen mies vähääkään, mutta lupaan pyhästi korkata kolmen tähden jallupullon, kun gallupkannatus Vihreällä putoaa alle 10 prosentin. Kalsarikännin paikka on 7 prosentin kannatus ja 5 prosenttia on jo sellaisen juhlan paikka että teurastan ystävältäni yhden karitsan ja teen rosvopaistin ja lammaskaalikeiton et tempaisen Strohia kermakannullisen. :cool:
Näköjään olet jo korkannut, koska et huomannut tahi olet unohtanut...:).

Edit: Joo, taisin iloita liian aikaisin, Baikal ilmeisesti tarkoitti pressanvaalikannatusta..:(.

Viimeksi muokattu:
Toivon oikeastaan vain sitä, ettei suomalainen politiikka mene samanlaiseksi kuin on tuolla Usassa. Että syntyisi repiviä ja raastavia eroja, katajainen kansa jakautuisi oikein huolella ja hervoton loanheitto tulisi normaaliksi.
Olemme siinä jo. Aikamoinen raastava ero vihervasemmistolla ja sen kommunistisella feminismillä ja konservatiivisella suomalaisella kuten minä. Minulla ei ole minkään vitun sympatioita heitä kohtaan ja heitä vois pyyhkiä maanpinnalta pois, jos saisin päättää.

Edit: Joo, taisin iloita liian aikaisin, Baikal ilmeisesti tarkoitti pressanvaalikannatusta

Eikun olet ihan oikeassa. Ihan puoluekannatusta tarkoitan. 9.9 prosenttia on hiinä ja hiinä, se alle kymppi sopii virhemarginaaliin ja ei näin ollen vielä aiheuta juhlia. :) Viinan kanssa pitää toimia tarkasti.

Olemme siinä jo. Aikamoinen raastava ero vihervasemmistolla ja sen kommunistisella feminismillä ja konservatiivisella suomalaisella kuten minä. Minulla ei ole minkään vitun sympatioita heitä kohtaan ja heitä vois pyyhkiä maanpinnalta pois, jos saisin päättää.

No ei pidä pyyhkiä ketään. Pitää vaan yrittää vaikuttaa siihen, ettei huuhaalla ole liikaa valtaa missään kohtaa. Tässä hallituksessa Vihreillä näyttää olevan valtaa reilusti enemmän kuin mitä sen puoluekannatus takaisi muuten. Ja kannatuksensakin osaavat näköjään sössiä ja hörheltää ihan itse alaspäin.

Maikkarin gallupissa kiinnostavaa on, että Haaviston kannatus ei ole kadonnut omien keskuudessa ja Vapaavuori on esim. Stubin edellä, sitä en olisi uskaltanu veikata rahasta.

Viimeksi muokattu:
Jos Haavisto tai joku näistä muista eturivin vihreistä on toisella kierroksella niin sen päätöksen minä tein että äänestän mitä tahansa kuka on toisella laidalla. Olipa vaikka Paavo Väyrynen. Ihan sama.

Piti vielä olla niin röyhkeitä että lennättivät terroristeja kotiin juuri jouluksi. Tulevien vuosien joulurauhaa luomaan.
Vihervasemmistomittarini on kerta kaikkiaan täynnä.

Viimeksi muokattu:

Hieman suorapuheisempaa poliitikkoa minä olen sekä tämän hallituksen akkalauman vastapainoksi että tulevien presidentinvaalien kohdallekin alkanut toimia. Ei löydy sellaista keskustasta, ei löydy kokoomuksestakaan. Mikähän on vikana, näiden isojen puolueiden koneisto?

Back