Presidentinvaalit 2024

20 000 kannattajan raja menisi helposti rikki, mutta sitten pitäisi keskittyä itse vaaliin mikä ei näillä luvuilla olisi mahdollista. Saattaisi ehkä päästä toiselle kierrokselle.
 
Isojen puolueiden ehdokkaat ovat luullakseni seuraavat
Stubb/Vapaavuori (?)
Halla-aho (?)
Rehn
Haavisto/Niinistö
Urpilainen

Tästä seuraa jännittävä ensimmäinen kierros. Voisi käydä niinkin, että kakkosella ovat vastakkain Pekka Haavisto ja Jutta Urpilainen, kun porvarien äänet ovat hajonneet ympäriinsä! Samasta syystä odotan mittavaa taktikointia. Vasurien ja krisselien ei kannata asettaa omaa ehdokasta ollenkaan, vaan maksimoida omien suosikkien pääsyä kakkoselle.
 
Stubb lienee vahvoilla kok:n ehdokkaaksi, mikäli suinkin haluaa. Vapaavuorella tullee olemaan vaikeampaa päästä ehdolle. Sd:n osalta veikkaan joko Urpilaista tai Heinäluomaa. Rehniä pitäisin kepun varteenotettavimpana ehdokkaana, joskin Kaikkonen voi antaa kovan vastuksen jos mielii myös.
 
Rehniä, vaalien harmaata miestä, voi opetella tuntemaan kirjoitusten ja puheiden kautta. Voisi kuvitella, että hän tulee olemaan ainakin pankki- ja yritysmaailman ja ylipäänsä talousväen suosikki. Eli luultavasti ainakin niiden Suomea johtavien mielestä, jotka mahtuvat kahteen mustaan autoon. Enkä tarkoita tässä nyt yhtäkään ministeriä.

 
Rehniä, vaalien harmaata miestä, voi opetella tuntemaan kirjoitusten ja puheiden kautta. Voisi kuvitella, että hän tulee olemaan ainakin pankki- ja yritysmaailman ja ylipäänsä talousväen suosikki. Eli luultavasti ainakin niiden Suomea johtavien mielestä, jotka mahtuvat kahteen mustaan autoon. Enkä tarkoita tässä nyt yhtäkään ministeriä.

Pankki-/talousmiestaustainen on tasavallan presidentiksi aika monta kertaa kyllä valittu. Ei varmaankaan juuri sen taustan takia, mutta ainakin siitä huolimatta.
- Kallio (Suomen Pankki)
- Ryti (Suomen Pankki)
- Paasikivi (Osuuskassojen =pankkien alkutaival, Valtiokonttori, KOP)
- Koivisto (Suomen Pankki)
- Niinistö (valtiovarainministeriö, Euroopan investointipankki)
 
Taitaa Stubb itsekin pohjustella ehdokkuutta. Sen oletuksen rohkenen vetää viimeviikkoisesta itsekritiikistä, mikä mielestäni oli askel oikeaan suuntaan.
Aivan varmasti valmistelee ehdokkuutta. Ja tekee ihan oikein julkisesti katumalla hyvissä ajoin vanhoja syntejä, koska tietää, että ne muuten nostettaisiin esiin heti kampanjan virallisesti käynnistyttyä.
 
En kyllä tule äänestämään Rehniä juuri tuosta hivuttamisesta johtuen missään tapauksessa, vaikka vastaehdokas olisi vaikka Haavisto. Aina voi jäädä kotiin vaalipäivänä.
Itse en tykkää Rehnistä mutta pakko sitä on äänestää jos se Haaviston kanssa keikkuu.
Pöyristymistä hivuttamisesta en ymmärrä. Näin meillä toimitaan. Suomen pankkiin kypsymään ja presidentiksi.
 
Minua häiritsee Rehnissä hänen talouskomissaari ajat. Kun oikeastaan kaikki mitä hän sanoi oli 180 astetta väärin... sekä oli osaltaan syventämässä kriisiä Kreikassa. Sekä laajentumiskomissaarina halusi Turkkia EU:iin.

En sitten tiedä mitä teen jos siellä on Haavisto ja Rehn tokalla kierroksella. Voi olla että menen baariin...
 
Aivan varmasti valmistelee ehdokkuutta. Ja tekee ihan oikein julkisesti katumalla hyvissä ajoin vanhoja syntejä, koska tietää, että ne muuten nostettaisiin esiin heti kampanjan virallisesti käynnistyttyä.

Minun mielestä Stubb ei ole hyvä presidentiksi. Sen youtube-pläjäykset on nykyään aika ok, mutta silti ei.

Itse ainakin luottaisin johonkin Mikko Hautalaan tai Aaltolaankin paljon enemmän presidenttinä. Toi Hautala olisi minun mielestä tuohon tehtävään paras.
 
Kannatan Halla-ahoa presidentiksi, oli se joidenkin mielestä realistista tai ei.🤜
On se realistisempaa nykyään kuin olisi ollut vaikka pari vuotta sitten.

Halla-ahon julkikuvasta on pahin särmikkyys karissut matkan varrella ja samaan aikaan ympäröivä maailma on muuttunut "halla-ahomaisemmaksi". On osoittautunut, että hän on ollut oikeassa kovin monessa asiassa, esimerkiksi suhtautumisessa Venäjään, Euroopan energiapolitiikkaan ja maahanmuuton pimeään puoleen.

Oliko Perussuomalaisten puheenjohtajuudesta luopuminen ja Ulkoasianvaliokunnan puheenjohtajaksi hakeutuminen pohjustusta tuleviin pressan vaaleihin? Riittääkö nostetta? Jää nähtäväksi.
 
Lisään vielä edelliseen, että mielestäni ajatus Halla-ahosta tasavallan presidenttinä ei toimisi pusipusihalihali-maailmassa. Mutta maailmassa, jossa Venäjä käy tuhoamissotaa Euroopassa, hän voisi olla mies paikallaan presidenttinä.
 
Back
Top