Presidentinvaalit 2024

Onneksi näin kotoakin voi äänestää. Kumpaakaan noista en äänestäisi maan johtoon. Kummallakin on muut asiat mielessä kuin isänmaan ja sen kansan etu.

vaultboyn ääni.png
 
Onneksi näin kotoakin voi äänestää. Kumpaakaan noista en äänestäisi maan johtoon. Kummallakin on muut asiat mielessä kuin isänmaan ja sen kansan etu.

Katso liite: 92934
En oikein tiedä miten ihminen perustelisi äänestää hitlerin ja Stalinin välillä, näin kuvainnollisesti. Jos lopputuloksessa on vain vivahde eroja niin äänestämällä kumpaa vain saattaa saada lopulta ihan sitä samaa. Stubbin kohdalla voi vielä käydä niin hän on vain iloinen avatar joka käy juoksemassa taustalla olijoiden vedellessä naruista. Haaavisto nyt ainakin mielestäni osoittaa omaakin ajattelua.
 
En oikein tiedä miten ihminen perustelisi äänestää hitlerin ja Stalinin välillä, näin kuvainnollisesti. Jos lopputuloksessa on vain vivahde eroja niin äänestämällä kumpaa vain saattaa saada lopulta ihan sitä samaa. Stubbin kohdalla voi vielä käydä niin hän on vain iloinen avatar joka käy juoksemassa taustalla olijoiden vedellessä naruista. Haaavisto nyt ainakin mielestäni osoittaa omaakin ajattelua.
No nyt vedit kyllä sellaiset vaihtoehdot pöytään että perusteluja ei löytyisi äänestää kumpaakaan.

Haaviston omakin ajattelu on tullut selväksi ja siinä ei sitten muitten mielipiteet paljoa paina, mutta joo tämä vaan minun ajattelua mitä seurannut Pekkaa, se viheriäisyys ei varmasti menisi romukoppaan jos tulisi valituksi.
 
Iso kysymys minulle on se ketä oikeasti äänestän jos tänään annan ääneni Stubbille? Mieshän on pelkkä muovinen kuori joka hyppää kun joku jossain käskee. Taustalla on Suomen iso raha mutta paljonko siellä on esim. oligarkkeja bulvaaneineen?

Juuri nyt tuntuu että käyn illemmalla äänestämässä Haavistoa. Hänen puutteistaan on varsin hyvä käsitys mutta Stubbista ei tiedä mitä saa. Kumpikin selviäisi presidentin tehtävistä mutta Haavistolla on tuoreet näytöt turpo-sektorilta kohdallaan. Stubb ei ole klaarannut oikein mitään tehtävää mihin hänet on nostettu.

Vielä on kuusi tuntia aikaa miettiä.

Äänestämään vaan! Olen sillä lailla vanhanaikainen, että vain äänestämällä saa valitus- ja mussutusoikeuden vaalien jälkeiseen elämään.

Stubbin puolesta puhuu, siis tuo että hyppää kun käsketään, että on yksi niitä harvoja politiikkoja, jotka julkisesti uskaltaneet olla eri mieltä TP Niinistön kanssa. Jussi Niinistö, Stubbi, yhden käden sormet varmasti riittävät, onko muita?

Haaviston puolesta puhuu, että on itsenäinen ja itsepäinen mies. Jos siis viiteryhmät arveluttavat.

Itse olen rauhani tehnyt, kumpi sitten valitaankin.
 
Äänestämään vaan! Olen sillä lailla vanhanaikainen, että vain äänestämällä saa valitus- ja mussutusoikeuden vaalien jälkeiseen elämään.

Stubbin puolesta puhuu, siis tuo että hyppää kun käsketään, että on yksi niitä harvoja politiikkoja, jotka julkisesti uskaltaneet olla eri mieltä TP Niinistön kanssa. Jussi Niinistö, Stubbi, yhden käden sormet varmasti riittävät, onko muita?

Haaviston puolesta puhuu, että on itsenäinen ja itsepäinen mies. Jos siis viiteryhmät arveluttavat.

Itse olen rauhani tehnyt, kumpi sitten valitaankin.
Äänestämässä käyn joka tapauksessa. Olen aina käynyt ja käyn niin kauan kuin se on mahdollista. Siitä ei tingitä.

Valinta on ollut ennennäkemättömän vaikea. Edarivaalit yms ovat erilaisia tilanteita kun pitää miettiä aina ensin vaaliliittoa ja vasta sen jälkeen henkilöä. Sieltä on tietysti taustalla tuore pettymys. Kokoomus sai ääneni muttei todellakaan tee minun politiikkaani. En odottanut näin härskiä ja puusilmäistä linjaa.

Aurinko nousee onneksi huomennakin. Elämä ei tästä valinnasta isosti mullistu. Meillä tulee joka tapauksessa olemaan huomattavasti Niinistöä heikompi presidentti.
 
Itse kävin äänestämässä ekalla kierroksella heti kun ennakkoänestys oli ollut käynnissä 15 minuuttia (myöhästyin hieman). Toisella kierroksella täytyi vähän tuumailla, mutta senkin hoidin viikko sitten.

Omat pähkäilyni ovat:
Haaviston etuna parempi osaaminen sekä tuoreempi kokemus ja kontaktit politiikan huipulta. Stubbin etuna on että ei ole viher-vasemmistoa. Luultavasti kumpikin pystyisi hoitamaan presidentin tehtävät ihan kunnialla.

Ratkaisevaa on, että presidentti nimittää virkoihin mm:
- oikeuskanslerin
- apulaisoikeuskanslerin
- valtakunnansyyttäjän
- apulaisvaltakunnansyyttäjän
- korkeimman oikeuden ja korkeimman hallinto-oikeuden presidentit ja jäsenet
- hovioikeuksien presidentit ja jäsenet
- muut vakinaiset tuomarit
Katselen mieluummin oikeistoliberaaleja kuin vihervasemmistolaisia nimityksiä mm näihin virkoihin
 
Äänestämään vaan! Olen sillä lailla vanhanaikainen, että vain äänestämällä saa valitus- ja mussutusoikeuden vaalien jälkeiseen elämään.

Näitä erilaisia kieltoja on tässä vuosien aikana tullut vastaan niin paljon, että tuo menee samaan lokeroon edellisten kanssa.

En suostu valitsemaan ruton ja koleran väliltä ja voin silti pitää melua noiden tautien vaarallisuudesta ja ainakin pysyä kaukana sairastuneista etten sairastu itsekin. En siis äänestä, mutta en myöskään vaikene. Jos vaalitulos on minun äänestäni kiinni ja päätyy tasapeliin niin suosittelen ehdokkaiden menevän saareen ja ratkaisevan voittajan siellä mies miestä vastaan taistelussa.

Aion kyllä seurata illan tuloksen mielenkiinnolla, mutta lähinnä viihdearvon takia. Jompikumpi puoli tulee nimittäin pettymään karvaasti ja nautin siitä olipa se häviävä puoli kumpi tahansa. Loppujen lopuksi häviämme kuitenkin kaikki tuloksesta riippumatta ja sitten tämä kansa saakin ihmetellä oma sormi rystystä myöten nenässä miten kummassa sieltä tuleekaan verta.
 
Stubbissa ottaa päähän tietynlainen Kiina-myönteisyys ja tietynlainen opportunismi, on ollut monta kertaa väärässä mm. ryssän suhteen, mutta tosiaan kun kahdesta pahasta joutuu arvioimaan, valinta on silti selkeä.
 
Stubbissa ottaa päähän tietynlainen Kiina-myönteisyys ja tietynlainen opportunismi, on ollut monta kertaa väärässä mm. ryssän suhteen, mutta tosiaan kun kahdesta pahasta joutuu arvioimaan, valinta on silti selkeä.

En ole muita kuunnellut kuin tuon Ylen tentin ja siinä Stubb veti kyllä aika tiukkaa linjaa Kiinan suhteen. Mutta mitäpä sekään todistaa, huomenna voi puhua ihan eri tavalla. Noi molemmat ehdokkaat tuntuu vaihtavan linjaansa kuin paitaa ...
 
Back
Top