Olisiko kehälavetti? Luukku auki mutta ilman asetta.Tarkoitin sitä varustelaatikon takana olevaa jossa jotain keltaista teippiä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Olisiko kehälavetti? Luukku auki mutta ilman asetta.Tarkoitin sitä varustelaatikon takana olevaa jossa jotain keltaista teippiä.
On tuo vaan niin lohduttoman ruma. AMV on pelkkää hyvää funkkista, samanlaista Sisu löysi GTP-jeeppiin muttei vielä ETP-rekkoihin. Se virhe mikä MiSussa on tehty, siinä on joku idari (nyky fakki-idiootteja kasvattavan) Taikin kasvatti yrittänyt laittaa "muotoilua" tuonne näkyvimpään valopatterin kohtaan, sen sijaan että olisi antanut paikan "elää" omalla tarpeellaan. Tuollaista hirvittävää ylimääräistä muotoilua alkaa nähdä jo joka kulunvalvontalaitteessa. Kaipaan kohta vanhoja peltilaatikoita.Kyl se vaan niin on, että Misukkakin näyttää paremmalta, kun on pakkelit kohallaan.
Edit. Oli tosin jo tainnut olla laitettuna.
"Pinotexia pintaan niin vanhakin näyttää nuoremmalta." Se oli puunkylläste Pinotex.Tulee ihan mieleen vanha mainos. "Kuulitkos vaimo? Miranolia pintaan niin sinäkin näytät 2 vuotta nuoremmalta." Ja runtua tuli miehille suomalaiseen tapaan.
Juu juu. Yritin olla muodikkaasti metallihenkinen. Valtti on muutenkin parempaa. [No ei mitään eroa mutta Pinotex-firman kanssa meni sukset ristiin silloin joskus]"Pinotexia pintaan niin vanhakin näyttää nuoremmalta." Se oli puunkylläste Pinotex.
Morris mini. Kaverilla oli selllainen yhteen aikaan kasarilla ja sillä kun kiersi kaupunkia niin jostain syystä ihmisillä oli hauskaa, ilmeistä päätellen.Mikä oli viimeinen hyvännäköinen ja massasta erottuva auto?
POSTED ON TUESDAY, 25 JUNE 2019 17:31
Finnish Company Protolab Oy is pleased to announce the delivery of the first Protolab 6x6 Protected Multi-Purpose Vehicles (PMPV) to the Finnish Defence Forces (FDF). Protolab is delivering four PMPVs to the FDF under a contract signed in 2018. The vehicles are being put through operational testing by the FDF as part of a wider modernization program to upgrade and enhance its armored vehicle fleet.
The Protolab PMPV is exceptionally maneuverable and agile and can perform a range of mission roles including patrol, passenger and cargo transport, and command post. Amphibious and MEDIVAC variants are also available. The Protolab PMPV is a first of its kind 6x6 armored personnel carrier developed to meet the mobility, protection and communication requirements of Special Operations Forces and paramilitary security forces.
The PMPV is designed from the ground up with integrated high-level mine protection and ballistic protection according to customer-specified blast protection levels of STANAG 4569. The vehicle can be equipped with various customer required weapon systems.
The vehicle can carry two crew and ten fully-equipped troops, or a cargo payload of up to 10,000kg. Narrower than standard fighting vehicles, the vehicle's 2.55m width makes it suitable for urban operations, with advanced mobility both on and off-road. Powered by a Cummins 6.7l multifuel engine and meeting Euro 3 emission levels, the vehicle meets EU truck road regulations qualifying it for registration as a N3G class truck (off-road).
These design features make it an ideal fit for the challenges being faced by modern armies.
"We designed the Protolab PMPV 6x6 to meet the requirements of today's soldier and today's asymmetric battlefield," Juha Moisio, Business Development Director, Protolab Oy commented. "With a design approach based around the use of COTS parts with a small proportion of custom-made components, the Protolab PMPV is a cost-effective solution for the range of tasks faced by special operations, security and crisis management forces in the field.
"We are pleased to see the vehicle progressing well through field trials with the FDF and are getting positive feedback from the customer. We are confident that the Protolab PMPV will become the vehicle of choice for customers looking to replace their existing 6x6 vehicle fleets with a modern, protected and flexible solution."
Kapiaiselta taisi mennä nyt kahvit väärään kurkkuun...