Puheloinen vastaa massavanhenemiskritiikkiin (Jussi Niinistö))

@ second
Kyse ei ole siitä että j.niinistö expressis verbis sanoisi pelastaneensa. Sitä tuo kirjoitus kuitenkin tarkoittaa. Tönkköpropagandassa sanotaan suoraan. Vähänkin kokeneempi populisti antaa ymmärtää.
Edellen @ second
Aiotko pitää tuon henkilökohtaisen tekstin tuolla aiemmassa postissasi?
 
Jokainen PeruSSuomalaisten teko julistetaan jollain tapaa vääräksi, ainakin populistiseksi, jos ei muuta. Se on väärin. Niinistö on tehnyt oikeasti sitä duunia, jota poliitikkojen TÄYTYY TEHDÄ. Silloin voidaan sanoa, että meillä demokratiakin toimii.

Jos Niinistön ja kumppaneiden älämölö pelasti 100 tuhannen käyttökelpoisen rynnäkkökiväärin joutumisen Stenaturoinnin ahnaaseen kitaan, eräänlaiseen Moolokin nieluun, minä ainakin liputan pelastajien puolesta. 100 tuhannen kiväärin korvaaminen nykymeiningeissä on todella haastavaa, se tarkoittaa vähintään 60 miljoonaa euroa ja kysymys: TULISIKO KORVATTUA?????? Eipä taitaisi tulla.......

Näitä Niinistöjä kotimaa kaipaa, voi kun olisikin jokaisessa valiokunnassa persuniinistöjä, mulle kelpaa hyvin sosdeminiinistö tai kepuniinistökin, vasuriniinistökin on ihan jees.

Persujen JYTKY on ihan terveellä tavalla ravistellut ummehtuneita komeroita ja vallan laiskiinnuttamia puolueita, noita pulleita joutavanmötisijöitä.

otampa ihan ulkomuistista mm. Jungnerin suusta toitotettuna: "kansainväliset asiat tarjoavat mielenkiintoisia tehtäviä ja .....", pitkä lotina, ei vahingossa sanaakaan kotimaan asioista.

A. Stubbin jurinaa kuuntelin joulun alla. Pitkiä litanioita ja vorinoita, ei virkkeen puolikaskaan liittynyt kotimaan asioihin.

Heidi H. osasi kääntää Patrian asekauppakeskustelun koskemaan globaalia kohinaa, omistajaohjaus tuntui olevan toissijainen juttu kokonaan.

Vihreiden pässinpäät ilmastokokouksessa myivät Suomen metsätalouden etuja polkuhintaan. Suomen metsät eivät olekaan enää hiilinieluja vaan sakonalaista syntiä....vaikka hiiltä sidotaan joka vuosi kasvava määrä....auta armias.

Ilmastokutkaan kuluu eri arvioiden mukaan noin 600 miljoonaa euroa per vuosi. Hienoa. Samaan aikaan Kiina kiittää, ja rakentaa jatkuvasti ruskohiilivoimaa niin että tyrät rytkyy....amerikkalaiset eivät halua kuullakaan ilmastoasioista ja Venäjää ei kiinnosta sen vertaa, Intia voidaan lahjoa pikkurahalla lupaamaan jotain.....jota se ei voi eikä edes halua pitää.

Paavo L. on edelleen niin Euroopan kiimassa, että oikein sylki suusta roikaa, kun pääsee mieliaiheeseensa: "euroopan ytimeen, jossa asioista päätetään"...hyvin on mennyt.

Rauhanvälittämisen suurvalta, jossa rauhaa välittää kaksi konsulttia: E.Rehn ja Mahtisaari. Rauhanvälittäminen on ulkoistettu kahdelle toimijalle, yksityishenkilölle. Kunnia heille, mutta "suurvalta oikeen"...ohhoijjaa.

Vanha kunnon itään kumartaja elää ja voi hyvin, veistää vitsejä asioista, joihin pitäisi oikeasti vastata. Väyrynen, tuo Keskustan Helmi maailmalle, puhuu Suomesta, mutta ei huomaa, että vuosi luku on vaihtunut vuodesta 1984.......

En olisi uskonut sanovani tätä, mutta Suomi saisi parhaan presidentin todennäköisesti Sari Essayahista. Sanokaa sanoneen, tuo Kävelijä on kova sana politiikassa vielä, jos pysyy mukana.
 
@baikal
Niin tässä tämä nähdään. J.Niinistön vihjaus muuttuu postauksessasi jumalan sanaksi.
Näin se vihjaus on suoraa väitettä voimakkaampi. Pientä lähdekritiikkiä kiitos.

Ja mitä tulee tuon vuodatuksen muuhun osaan:
Kalle Isokallio (jonka kanssa en usein ole samaa mieltä vaikka hän ilmaisee itsensä hyvin) sanoi aika hyvin Stillerin eilisessä mediakriittisessä ohjelmassa, tyyliin "mikään ei uhkaa persujen valtaa koska muut puolueet ovat muuttaneet politiikkansa persujen mukasiksi" tms.
 
No, esitetään sitten foorumin politiikkaa seuraaville jäsenille kysymys:

Onko puolustusvaliokunnan a) viestinnällinen linja b) lausunto- ja päätöslinja muuttunut sitten viime vaalien?

Täydennetään toisella kysymyksellä:

Onko kolmen menneinä vuosina suuren puolueen linja turvallisuus- ja puolustuspoliittisissa asioissa muuttunut ennen vaaleja tai hallitusneuvottelujen yhteydessä?

Persut ovat epäyhtenäinen joukko ja kypsymätön puolue, mutta heidän vaikuttavuuttaan vallitsevaan versioon konsensuksesta en lähtisi vähättelemään. Kukin tehköön tulkintansa mekanismeista ja muutoksen suunnasta omaa arvopohjaansa vasten, mutta minusta persujen nousun tuoma muutos on osoitus edustuksellisen demokratian toimivuudesta Suomessa.

Epärealistiset odotukset kaiken muuttumisesta yli yön pitää jättää omaan arvoonsa, eikä hiljaisen enemmistön oikeellisuuskäsitys välttämättä toteudu kovin hyvin paikallisessa tai valtion päätöksenteossa tai oikeuslaitoksen yksityiskohdissa. Silti meillä on runsaasti ilmentymiä siitä että pirun hyvä maa tämä Suomi on moneen verrokkiin nähden.

Lopuksi: en liene ainoa jota huvittaa erään täällä aktiivisesti muita henkilöitä pilkanneen ja vähätelleen kirjoittajan herkkähipiäisyys itseään koskevan kritiikin suhteen. Olisiko kuitenkin niin että asiassa pysyminen kannattaisi, jopa silloin kuin itsetunnosta ei ole puutetta?
 
Tässä on vähän vaikeaa eritellä mikä on syy ja mikä seuraus; tuolla on kuulemma joku talouskriisikin ollut päällä muutaman vuoden kun olemme vuosia eläneet omissa kuplissamme yli varojemme. Nyt kun kuplat sitten vähitellen puhkeavat.

Taisi olla niin että kun taloudella meni hyvin puolustusvaliokunta oli pelkkä kumileimasin. Eräät puolustushallinnon johtavat virkamiehet kuvittelivat tämän vuoksi itsestään liikoja ja ajattelivat hieman kiristää poliitikkoja tahtoen lisää puolustusmäärärahoja tai alueellisista joukoista leikataan. Yllättäen kun hallitusneuvotteluissa tuli oikeasti rahasta puhe puolustusvoimien tarpeilla pyyhittiin takapuolta varsin mallikkaasti.

Nyt sitten yritetään palata kaikessa hiljaisuudessa vähitellen perusasioiden pariin, mutta ne perusasiat ovat eri sidosryhmille vähän eri hommia. Mistä taas seuraa ettei niitä entistä pienempiä resursseja ole yhtään helppoa kohentaa. Tänäänkin taisi olla joku puolustusministerin puheenvuoro kansainvälisen yhteistyön auvoisuudesta jota lueskelin vähän kyynisesti, mutta positiiviselta kannalta ajatellen sehän on vain hyvä että poliitikot näkevät myös asioiden kansainvälisen puolen mitä kansa ei välttämättä oikein hahmota.

PS Mitä tulee Jussi Niinistöön niin en tunnu olevan oikein mistään poliittisista kysymyksistä hänen kanssaan samaa mieltä, mutta hemmetin hyvä että hän on nostanut nämä kysymykset poliittiselle agendalle pakottaen muutkin avoimesti perustelemaan toimensa.
 
koponen kirjoittaa hyvin. Meillä äänestäminen ja demokratia osoittivat toimivansa. SEHÄN ON TOSI HIENOA. Minäkään en ole persujen kanssa yhtä mieltä läheskään kaikesta, mutta suomidemokratia osoitti kaikista epäilyistä huolimatta voimansa. Jos ei olisi osoittautunut olevan näin, olisimmeko nähneet jo tällä vaalikaudella hyvin epädemokraattisia ilmiöitä kaduilla ja pitäjissä?

Demokratian kalkki on nyt nielaistava myös niissä piireissä, jotka ovat menneet vuosikymmenet kailottaneet ja toitottaneet demokratian autuutta. Se kalkki on näköjään osalle suomalaisia aika katkera, mutta se on nimenomaan demokratia, joka juottaa tuon happaman viinin. Ja minä olen pirun tyytyväinen, että Suomessa äänestäminen on edelleen SE keino, jolla vaikutetaan.
 
adam7 kirjoitti:
Edellen @ second
Aiotko pitää tuon henkilökohtaisen tekstin tuolla aiemmassa postissasi?

Juu, jos se bännien saamista helpottaa niin ehdottomasti. Kuten tuossa Koponen jo vihjasi niin katseleppa ihan peiliin itse.

Itseasiassa olen vähän kahden vaiheilla että mikä olisi järkevämpää, vaihtaa se johonkin Adam7 malliseen epäsuoraan vittuiluun vai pitää ihan selvänä ja ymmärrettävänä kuten se nyt on. Aika näytää.

EDIT: Nyt on kiltisti sanottu, ei pahoitu mieli kellään. Ei ainakaan pitäisi.
 
Räikkö Räähkä kirjoitti:
Aika alhaiseksi mene tämäkin keskustelu. Vai saako täällä bännäämättä tehdä onmat mulkerolistansa. Mullakin on kyllä omani eikä Adam7 niihin kuulu ;-)

Saas nähdä kuka bännätään. Toivottavasti se olen minä ja oikein ikibännin saattelemana.
 
adam7 kirjoitti:
@ second
Kyse ei ole siitä että j.niinistö expressis verbis sanoisi pelastaneensa. Sitä tuo kirjoitus kuitenkin tarkoittaa. Tönkköpropagandassa sanotaan suoraan. Vähänkin kokeneempi populisti antaa ymmärtää.

No sinähän olet nähnyt suomenruotsalaisiin kohdistuvaa vihaa/halveksuntaa/inhoa aika monessa paikassa vaikkei sitä siellä edes ole havaittavissa kenenkään muun toimesta... Että kaippa sinä olet jotenkin erityisen herkkä näille tulkintakysymyksille. Vähän niinkuin nuo meediot ja muut sellaiset on näille henkimaailman asioille.
 
@ second
Joo, mä en yleensä henkisiltä metsäläisiltä ota paskaa vastaan. Suomenruotsalaiset kyyristelevät tässä maassa liikaa. Se on multa loppu. Like it or not.

Toisekseen, teen duunia joka paljolti liittyy kirjalliseen ilmaisuun, jonka vuoksi olen tottunut analysoimaan tekstiä myös meta- ja metametatasoilla sekä katsomaan mitä todella esitetään kirjaimellisen tekstin sijaan.

Tämä topicci ei kuitenkaan ole musta tai susta, vaan eduskuntamme puolustusvaliokunnan yhteistyökykyisen ja laajan vaikutusvallan omaavan puheenjohtajan nerokkaasta hengentuotteesta, joten palatkaamme hänen mieliaiheeseensa, kasarmien lämmittämiseen ja romun pelastamiseen ja laajan rynkkyukkoreservin ylläpitoon.
 
adam7 kirjoitti:
Joo, mä en yleensä henkisiltä metsäläisiltä ota paskaa vastaan. Suomenruotsalaiset kyyristelevät tässä maassa liikaa. Se on multa loppu. Like it or not.

Toisekseen, teen duunia joka paljolti liittyy kirjalliseen ilmaisuun, jonka vuoksi olen tottunut analysoimaan tekstiä myös meta- ja metametatasoilla sekä katsomaan mitä todella esitetään kirjaimellisen tekstin sijaan.

Ei muuta kuin onnea valitsemallanne tiellä!

Kannattaa kuitenkin ehkä kysyä neuvoa joltain läheiseltä ihmiseltä ennen kuin menee tekemään mitään peruuttamatonta.

Se, että vakuuttunut "omasta asiasta" ei tarkoita, että on oikeassa.

Esim. Valerie oli taistelemassa pahaa vastaan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Valerie_Solanas

Mielestäni tapauksesi on esimerkki projektiosta.

"Projektio (lat. proiacere 'heittää eteen') eli sijoittaminen on psykologian ja psykiatrian käsite, jolla tarkoitetaan omien mielensisältöjen heijastamista toiseen ihmiseen tai muuhun ulkoiseen kohteeseen. Projektio kuuluu ns. defenssimekanismeihin. Asianosainen ei välttämättä ole tietoinen projektiostaan eikä oivalla, että hän havainnoi omaa psyykkistä todellisuuttaan ikään kuin se olisi objektiivista todellisuutta. Kyseiset mielensisällöt koetaan usein torjuttaviksi, ja ne saattavat ärsyttää tai ahdistaa asianosaista itseään. Esimerkiksi omat ahneusyllykkeet voidaan sijoittaa vaikkapa juutalaisiin, ja asianosaisesta näyttää siltä kuin juutalaiset todellakin olisivat ahneita. Myös toiveita ja unelmia voidaan projisoida."

Lähde: Wikipedia
 
adam7 kirjoitti:
Tämä topicci ei kuitenkaan ole musta tai susta, vaan eduskuntamme puolustusvaliokunnan yhteistyökykyisen ja laajan vaikutusvallan omaavan puheenjohtajan nerokkaasta hengentuotteesta, joten palatkaamme hänen mieliaiheeseensa, kasarmien lämmittämiseen ja romun pelastamiseen ja laajan rynkkyukkoreservin ylläpitoon.

Luojan kiitos on näin. Meistä kolmesta Niinistö on ainoa jolla on jotakin oikeaa annettavaa tälle maalle!

Joo, mä en yleensä henkisiltä metsäläisiltä ota paskaa vastaan. Suomenruotsalaiset kyyristelevät tässä maassa liikaa. Se on multa loppu. Like it or not.

Toisekseen, teen duunia joka paljolti liittyy kirjalliseen ilmaisuun, jonka vuoksi olen tottunut analysoimaan tekstiä myös meta- ja metametatasoilla sekä katsomaan mitä todella esitetään kirjaimellisen tekstin sijaan.

No pistäs metatason analyysiä kehään niin tämmöinen metsäläisugrisuomalainenkin tajuaa missä mennään. Meinaan kun tämä metsäugrisuomalainen tajuaa vain sen että Niinistö aikoo jatkossakin toimia mahdollisuuksiensa mukaan siten että PV ei hävitä mm käyttökelpoista kalustoa. Näin hän on tehnyt aiemmin osana puolustusvaliokuntaa. Eli sinun metatason analyysisi siitä että: ""minä pelastin" "ja pelastan jatkossa"" eivät näin metsäläisugrisuomalaisiin silmiin oikein kestä päivän valoa.

EDIT: Niin ja metsäläisugrisuomalainen tässä yhteydessä tarkoittaa "metsää omistavaa pääasiassa Suomea puhuvaa suomalaista". Ettei tartte mitään suomenruotsalaisten potkijat/syrjijän/vihaajan leimaa heitää otsaan. Laitan tämän näin editin kautta niin ei tartte tätäkään sitten metanalisoida.
 
Jahaa täällä on vähän sanasotaa ? :)
 
OT

@second
Älä projisoi
En kirjoittanut "metsäläisugrilaissuomalaista". Mulla on melkein yhtä paljon ugrilaista identiteettiä kuin suomenruotsalaista. Nämä eivät ole toistensa poissulkevia vaan täydentäviä.

Jos tällainen maailma on vaikeata ymmärtää, kuten myös että Suomi ei ole nyt kuten ei koskaan ole ollut monokulttuuri, niin en ryhdy sua kouluttamaan henkisesti enkä fyysisesti.

@mosuri
evvk
 
greatpeople.jpg
 
adam7 kirjoitti:
OT

@second
Älä projisoi
En kirjoittanut "metsäläisugrilaissuomalaista". Mulla on melkein yhtä paljon ugrilaista identiteettiä kuin suomenruotsalaista. Nämä eivät ole toistensa poissulkevia vaan täydentäviä.

Jos tällainen maailma on vaikeata ymmärtää, kuten myös että Suomi ei ole nyt kuten ei koskaan ole ollut monokulttuuri, niin en ryhdy sua kouluttamaan henkisesti enkä fyysisesti.

Millä tavalla minä projisoin? Siirtämällä paskoja piireitäni itsestäni sinuun vai imiessä niitä sinusta itseeni?

Mitä taas tulee tuohon sen jälkeiseen kohtaan niin: Tätä just tarkoitan. Enhän minä väitäkkään että sinä kirjoitit metsäläisugrisuomalainen. Ihan itse keksit että minä väittäisin että olit kirjoittanut. Ymmärrän että tarkoitat henkisesti metsäläisiltä, eli henkisesti jollakin tavalla takapajuista henkilöä. Minähän taas vuorostani tarkoitin että olen metsää omistava suomea puhuva suomalainen, kuten edellisen viestin lopussa selvitin.

Jos tämä on sitä metatason analyysiä niin voihan vittu.

Tuossa jälkimmäisessä kappaleessa olen täysin samaa mieltä. Suomi lakkasi olemasta monokulttuuri silloin kun se alkoi olemaan Suomi, sitä ennen se oli polykulttuurinen osa Venäjää ja sitä ennen polykultuurinen osa Ruotsia ja sitä ennen polykultuurinen osa erinäisiä heimoja ja muita yhteisöjä ja juttuja. Siitä ei pääse mihinkään... Siis jos tuo polykultuurinen on yleensä edes sivistyssana, tai sana ylipäätään... Mutta tämähän ei kuulu taas aiheeseen ollenkaan eikä kukaan ole tainnut sinua lukuun ottamatta tuoda koko monokulttuuri asiaa esille? Tälläkään kertaa... Tai no suoraan sanottuna en muista kuka tuon monokulttuuri paskan yleensä aloittaa, onko ne niitä mamujen potkijoita sitten. Voi olla. Humala humisee hummetissa sen verran että ei muisti pelaa.
 
Tapelkaa pojat! saatte tupakkia, varsin kun setä tvälups lopetti moisen paheen.
 
@ kultamussukkani Second
evvk sinullekin

Ja Hyvää Uutta Vuotta

--------
Jos palattaisiin asiaan, eli neromme ajatusten Vantaanjoen (kun ei oikein Tonava ole nurkissa) J.Niinistön teeseihin rynkkyukkojoukkojen pelastuksenomaisen ideologian pariin, näiden 'se koira älähtää..." henkisten metsäläisten reaktioinne sijaan

Voisko niihin Johtajamme lämmittämiin kasarmeihin muuten majoittaa tänne kutsumiamme elintasopakolaisia ? Voisivat siellä sitten rakentaa pommeja ja suunnitella tämän maan islamisointia, kun kerran kaikki "niistä" joka tapauksessa niin tekevät *sarkasm* (josset snaijjannu)
 
Suomenruotsalainen puolijuma on laskeutunut metsäläisten keskuuteen.

Kuunnelkaa metsäläiset kun herrenvolk vapahtajamme puhuu! Heil Adam7.
 
Back
Top