Kustaanmiekka
Kenraali
No juuri tuollaiselta teksti vaikuttikinSalomaan tarinoihin kannattaa suhtautua tietyllä varauksella. Analyysi on usein ohutta ja muotoilut skandaalihakuisia.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
No juuri tuollaiselta teksti vaikuttikinSalomaan tarinoihin kannattaa suhtautua tietyllä varauksella. Analyysi on usein ohutta ja muotoilut skandaalihakuisia.
Noihin kun räpätään kiinni miinakolonjyrsin (en muista virallista nimeä) niin ovat painonsa arvoisia kullassa. Miinaa uppoaa asfalttiin niin että parta tutisee.
Puolustusvoimat ja Rauman telakka lähellä sopua jättimäisessä sotalaivatilauksessa
Sopimuksen uskotaan syntyvän vielä tämän vuoden puolella. / Rauma / 7.9.2018 klo 14:09
Rauman telakka.Minna Rosvall / Yle
Mika Viljanen
Rauman telakan ja Puolustusvoimien neuvottelut noin 600 miljoonan euron laivatilauksesta ovat edenneet.
Puolustusministeriön strategisten hankkeiden ohjelmajohtaja Lauri Puranen kirjoittaa blogissaan(siirryt toiseen palveluun), että neuvottelut ovat koko ajan edenneet hyvässä hengessä ja yhteisen käsityksen löytyminen alkaa olla lähellä.
Purasen mukaan molemmat osapuolet pyrkivät siihen, että sopimus syntyisi vielä tämän vuoden puolella.
Puolustusvoimat ja raumalainen telakkayhtiö Rauma Marine Constructions ovat käyneet neuvotteluja neljän sotalaivan rakentamisesta Raumalla jo pitkään.
Alkuperäinen tavoite oli saada sopimus valmiiksi alkusyksystä. Neuvotteluissa ollaan myöhässä useita kuukausia.
Laivue 2020(siirryt toiseen palveluun) –hankkeessa kyse on neljästä uudesta sota-aluksesta. Jäissä operointiin kykenevien alusten on määrä valmistua vuoteen 2027 mennessä. Ensimmäisen aluksen rakentamisen on tarkoitus alkaa ensi vuonna.
sori nyt on ihan pakko nillittää mutta tarkoitatko traktorin etunostolaitetta vai etukuormaajaa? Näitähän ei sitten löydy läheskään jokaisesta traktorista.Taitaa onnistua paremmin jos käyttää joko traktorin etunostinta
sori nyt on ihan pakko nillittää mutta tarkoitatko traktorin etunostolaitetta vai etukuormaajaa? Näitähän ei sitten löydy läheskään jokaisesta traktorista.
En kyllä siihen osaa ottaa kantaa mutta ihan mutulla heittäisin että traktoreista max 30% on varustettu etukuormaajalla, toki voin olla väärässäkinEtukuormaajaa. Oletko sitä mieltä, että niitä ei ole tarpeeksi saatavilla?
Vanhempia meidän varastoista myyntiin vai miten tämä on tulkittavissa? Toivon mukaan ostetaan uudempaa sitten tilalle,
Valtioneuvosto päätti ampumatarvikkeiden myynnistä Viroon
Valtioneuvosto on 6.9.2018 hyväksynyt puolustusministerin esityksen että puolustusministeriö myy Viron puolustusministeriölle erän 155 mm kenttätykistön ampumatarvikkeita. Kaupan veroton kokonaisarvo on noin 8,5 miljoonaa euroa.
Kyse on viranomaisten välisestä kaupasta, joka perustuu Viron pyyntöön. Toimitus on ostajan rahoitus- ja toimitusaikasyistä Suomen puolustusvoimien varastosta. Myynti ei haittaa Suomen ampumatarvikevalmiutta.
Myyntisopimus allekirjoitetaan maiden puolustusvoimien välillä lähiaikoina. Sopimuksen yksityiskohdat, kuten ampumatarvikkeiden määrä ja laatu eivät ole julkista tietoa ostajan, Viron, pyynnöstä.
Myynti liittyy maiden väliseen yhteistyöhön kenttätykistöalalla. Viro on kesällä 2018 julkistanut käytettyjen K9 "Thunder" panssarihaupitsien hankinnan Etelä-Koreasta. Suomi päätti omasta vastaavasta hankinnastaan keväällä 2017.
Ampumatarvikkeiden alkuperäinen valmistaja on pääosin Nammo Lapua Oy, joka on Suomen puolustusvoimien keskeinen tykistöampumatarviketoimittaja.
Kauppa mahdollistaa osaltaan Suomen puolustusvoimien varaston kierrättämistä pidentäen näin varastoitujen ampumatarvikkeiden elinkaarta.
https://valtioneuvosto.fi/artikkeli...to-paatti-ampumatarvikkeiden-myynnista-viroon
Virolaisethan siis tarvii pienen perussetin näitä nykyaikaisia atarvikkeita, jotta voivat edes ottaa vastaan heille tulevat tykit. Halpoja spot-eriä pian vanhentuvista NATO-amitsiooneista olisi myös saatavilla mutta päättivät hankkia meiltä myös koulutuskäyttöön uusia ammuksia. Tuonkokoisella kaupaalla voisi saada ehkä noin 3000 kranaattia.Vanhempia meidän varastoista myyntiin vai miten tämä on tulkittavissa?
Kuinkahan tuossa on byrokratia hoidettu?
Taitaa onnistua paremmin jos käyttää joko traktorin etunostinta tai sitten kaivinkoneen kauhan tilalle asennettua poraa. Tämä siis siksi, että traktorissa sitä etunostinta voi käyttää ohjaamosta ja kuvittelisin reiältä reiälle siirtymisissä menevän hyvin vähän aikaa. Ongelmana on toki se, että etunostin on asennettu kiinteästi traktorin keulaan, joten jos haluaa reikiä koko tien leveydeltä, niin se joko vaatii suunnittelua tai sitten hieman enemmän aikaa.
Kaivinkoneessa ajoneuvon siirtyminen työpaikalle on ongelma, mutta toisaalta yhdellä pysähdyksellä saa reikiä leveälle kaistalle ja ajoneuvon uudelleen sijoittaminen tapahtuu nopeasti, niin toiminta on erittäin tehokasta.
KA-alustalla olevat nosturit näyttäisivät ainakin kuvien perusteella vaativan sitä että ajoneuvo tasataan hydraulisilla jaloilla ja nähdäkseni ajoneuvon runko voi tulla sen nosturin tielle, mikä rajoittaa sitä mihin sen miinasijan voi laittaa. Sitä en tiedä miten nopeasti niillä (ilmeisesti) Atlas-nostureilla saa niitä reikiä aikaiseksi, mutta uskoisin ainakin kaivurin olevan nopeampi. Lisäksi tuossa on vielä se ongelma, että ne sulutusajoneuvot mitä meillä on muutama, niin ne ovat kalliita! Uskoakseni ne traktoreihin ja kaivinkoneisiin sopivat porat ovat sellaisia, että ne sopivat ainakin lähes jokaiseen vastaavanlaiseen koneeseen mitä maasta löytyy (jonkinlainen hydrauliikka liitin siihen tietenkin pitää olla, joten en tiedä onko sellaiset kaikissa koneissa), joten lienee ihan reilua kysyä, että montako tuollaista poraa saadaan hankittua yhden sulutusajoneuvon hinnalla? Toki KA alustalla olevat systeemit ovat strategisesti liikkuvampia mikä sopii paremmin operatiivisten joukkojen tarkoituksiin ja onhan niissä varustus monenlaiseen muuhunkin pioneerihommaan, mutta samalla lienee ihan sopivaa miettiä miten varustetaan esim. paikallisjoukot joilla tuo miinasijojen teko on ehkä vieläkin korkeammalla prioriteeteissa. Sulutusajoneuvoja tuskin hankitaan tarpeeksi varustamaan erillisiä paikallispataljoonia saati sitten komppanioita, mutta jos nämä osastot ovat varustettu traktoreilla, niin mahtaisikohan se olla mahdollista jos jokaiseen komppaniaan saisi tuollaisen poran joka sopii traktoriin?
1960-luvulla traktorin työkalut olivat mekaanisia. Oliko kyseessä siis mekaaninen jyrsin? Jos oli niin sellaisen teho on kitkan aiheuttamien energiahävioiden johdosta aika olematon. Ohessa lähes saman aikakauden (1970-luvulta) miinasijajyrsin, joka ainakin on ollu olemassa. Se oli kuitenkin kiinnitetty Zil-kuorma-autoon.60-luvun pioneereja vanhan massikan ja peräpuomiin liitetyn miinasijaporan kanssa
1960-luvulla traktorin työkalut olivat mekaanisia. Oliko kyseessä siis mekaaninen jyrsin? Jos oli niin sellaisen teho on kitkan aiheuttamien energiahävioiden johdosta aika olematon. Ohessa lähes saman aikakauden (1970-luvulta) miinasijajyrsin, joka ainakin on ollu olemassa. Se oli kuitenkin kiinnitetty Zil-kuorma-autoon.
Katso liite: 24068
Sovitaanko, että näin asia on! En ole pioneerikaluston erikoistuntija, mutta en ole koskaan nähnyt kuvailemaasi traktoriporaa ja pidän sitä myös teknisesti mahdottomana. Sillä pelkkä vääntömomentti ei riitä vaan peruskoneen on myös oltava riittävän painava jotta laite tunkeutuu asfalttiin. Kuvan auger-kairalla homma ei myöskään onnistu vaan kairauksen lisäksi tarvitaan isku kuten kallioporakoneessa.On toki mahdollisuus että muistan väärin ja kyse oli ZIL-mallista.
Sovitaanko, että näin asia on! En ole pioneerikaluston erikoistuntija, mutta en ole koskaan nähnyt kuvailemaasi traktoriporaa ja pidän sitä myös teknisesti mahdottomana. Sillä pelkkä vääntömomentti ei riitä vaan peruskoneen on myös oltava riittävän painava jotta laite tunkeutuu asfalttiin. Kuvan auger-kairalla homma ei myöskään onnistu vaan kairauksen lisäksi tarvitaan isku kuten kallioporakoneessa.
Maaporat ovat halpoja ja todennäköisesti niitä on tässä maassa tuhansia, sekä traktorin takapäähän että etukuormaajan kauhan tilalle laitettavia. Luultavasti siis saatavilla joka toiseen Valtraan. On myös ollut PV:n käytössä ikuisuuksia, jotain vanhoja kuvia muistan nähneeni missä on 60-luvun pioneereja vanhan massikan ja peräpuomiin liitetyn miinasijaporan kanssa. Ei vaadi kauhean kovia tehoja, suunnilleen kaikki traktorit käyvät kunhan on voimanotto olemassa.
Myös porausoperaatio on helppo. Poraa varten ei tarvi alkaa jalkoja asettelemaan jos ei kauhean kauas kurottele varrella. Traktori suunnilleen oikeaan kohtaan, pora maahan ja kairaus käyntiin.
Ajoneuvoon asennettu porakone soran läpäisemiseen? Älkää nyt viitsikö! Soratiehen miinasija syntyy polttomoottoriporakoneella tai traktorin perään asnnetun kompressorin tuottamalla paineilmalla. Molempia oli pioneeriemme käytössä jo 1960-luvulla. Tiukan paikan tullen kuoppa syntyy rautakangellakin, joskin kovasti liikennöidyllä tiellä hitaasti. Edellisen viestin hydraulinen traktoripora on taas ihan eri aikakaudelta.Olisiko mahdollista että se on ollut käytössä sorateiden poraamiseen?
Edellisen viestin hydraulinen traktoripora on taas ihan eri aikakaudelta.