Niin selviää. Ja voin jo kertoa lopputuloksenkin
.
"Mitään ei ole tapahtunut eikä kukaan ole tienyt mistään mitään eikä ainakaan ole vastuussa mistään".
Poliisijohto jo vapautettiin tuolla perusteella. Nyt on PV:n vuoro.
Tai saa sakkoa, vankeutta tai menettää virkansa. Pitää kuitenkin olla rikos ja oikeuden tuomita. Täällä netissä on luvattoman helppoa olla
lain yläpuolella hyvä veli (kiäh kiäh) ja jaella arvauksia.
Pianhan tuo nähdään, syytetäänkö Varjosta mistään vai ei, ja tuleeko sitten tuomiota vai ei. Lisäksi laillisuustarkastus tulee olemaan julkisuuden vuoksi tiukkaa, eli laivahousuissa tutisee, jos on jotain mutkallaan ja lerppahatut pyörivät nurkissa.
Ei tarvitse mennä Keinoseen asti, kun on virkaväkeä ollut tuomiolla... Mitäs näitä on tässä ollut ihan muutamana viime vuotena?
Tullin pääjohtaja tuomittiin virkavelvollisuuden rikkomisesta.
Valtakunnansyyttäjä hankki muutamilla kymmenillä tuhansilla euroilla syyttäjälaitokselle koulutusta veljensä yritykseltä ja menetti virkansa.
Vantaan kaupunginjohtaja joutui eroamaan virastaan, kun hänestä käynnistettiin virkarikostutkinta.
Espoon kaupunginjohtaja sai syytteen valvontavelvollisuuden laiminlyönnistä.
Hovioikeus tuomitsi ilmavoimien entisen komentajan sakkoihin, koska hän viivytteli tutkinnan aloittamista alaisensa Karjalan lennoston komentajan käyttäytymisestä. Eskelistä ei kuitenkaan tuomittu virkarikoksesta vaan sotilasrikoksiin kuuluvasta palvelurikoksesta. Hän erosi itse.
Lippueamiraalin ura jäätyi, kun alkoi tutkinta. Pääesikunta avasi jo sisälle hyytyneen tutkinnan.
Viime vuonna tutkijat huomasivat, että PV:n polttoainetta päätyi yksityisveneeseen. Tämä on käynnissä.
Poliiseja on tuomittu virkarikoksesta, jotka useimmiten liittyvät joko väärään voimankäytöön tai todistusaineiston pimittämiseen ja moni on myös menettänyt virkansa.
Sosiaalityöntekijöitä on tuomittu.
Totta kai muistamme näistä kaikista vain ”Levigaten”, kun 28 Kittilän kunnan luottamushenkilöä sai syytteet virka-aseman värinkäytöstä. Nämä syytteet hylättiin. Siihen oli kuitenkin perusteet. Poliisin ylijohdon tapauksessa meni samalla tavalla. Käräjäoikeudella ei ollut paljon vaihtoehtoja. Tietolähteiden rekisteröinti olisi lain mukaan edellyttänyt valtakunnallisen tietolähderekisterin perustamista. Tällaista rekisteriä ei kuitenkaan ollut olemassa ennen vuotta 2018.
Tämän vuoksi tietolähteiden rekisteröimiseen ja niiden käytön kirjaamiseen ei syytteiden tekoaikana ollut laillista menettelytapaa.
Joskus rosvo pääsee vapaaksi, kun ei löydy laista seikkaa vaikka ruuti haisee mutta joskus ei ole rikosta. Ei tämä nyt silti näytä pelkästään siltä, että Ukrainassa elettäisiin.