Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ainakin Varusteleka myi tuota M62 pistimen tuppena - ja kyseinen pistin menee siihen täydellisesti.Ei taida olla pistimen tuppi vaan Fiskarsin puukon, tekivät joskus 80-luvulla. Kahva on samantyyppistä kumia kuin sissipuukko m95:ssä. Jossain mulla tuollainen on jäljellä, ei siitä käyttöpuukoksi ollut, minun makuuni liian pitkä ja ohut terä, taitaa olla noin 12-13 cm pitkä ja 2 mm paksu.
En nyt muista oliko se Varusteleka tai Supernova josta sen ostin mutta se myytin pistimen tuppena, sen muistan kyllä.Ainakin Varusteleka myi tuota M62 pistimen tuppena - ja kyseinen pistin menee siihen täydellisesti.
Juuri tuo.Tämäkö?
Olis kyllä kiinnostava nähdä, millaisia nuo jenkkitekeleet on.Tuli vastaan tämäkin eli Billnäsin Kemin mallin kirveen uusiotuotantoa USA:sta:
Finnish Type Universal Axe by Mapsyst - Etsy Singapore
This Axes item by HappyTools has 660 favourites from Etsy shoppers. Is dispatched from Bulgaria. Listed on 12 Jul, 2024www.etsy.com
Kemin mallin kirveshän (mallit 12.1 & 12.2 & 12.3, myöhemmin 1121 & 1122 & 1223)on se Suomalaisin Kirves
Kuvat näyttävät hyviltä, mutta laatuhan selviäisi vasta kokeilemalla. Silti, tuskin siitä niin huonoa on saatu kuin nyky-Fiskarseista, joissa kaikissa on sisäänrakennettuna sama ongelma, hamaralla ei saa lyödä, sillä se irtoaa; tämä rajoittaa kirveen yleiskäyttöä aivan h-tisti, Pentti Perusmökkeilijän elämään sillä ei ole vaikutusta.
Tutkailin tuota sivua ja myyjää enemmän. Näyttää olevan Bulgariasta.Tuli vastaan tämäkin eli Billnäsin Kemin mallin kirveen uusiotuotantoa USA:sta:
Finnish Type Universal Axe by Mapsyst - Etsy Singapore
This Axes item by HappyTools has 660 favourites from Etsy shoppers. Is dispatched from Bulgaria. Listed on 12 Jul, 2024www.etsy.com
Kemin mallin kirveshän (mallit 12.1 & 12.2 & 12.3, myöhemmin 1121 & 1122 & 1223)on se Suomalaisin Kirves
Kuvat näyttävät hyviltä, mutta laatuhan selviäisi vasta kokeilemalla. Silti, tuskin siitä niin huonoa on saatu kuin nyky-Fiskarseista, joissa kaikissa on sisäänrakennettuna sama ongelma, hamaralla ei saa lyödä, sillä se irtoaa; tämä rajoittaa kirveen yleiskäyttöä aivan h-tisti, Pentti Perusmökkeilijän elämään sillä ei ole vaikutusta.
Olen sanaton https://www.marttiini.fi/Marttiini-Vaelluskirves
Malli kuin lihakirveessä tai venäläisessä toporassa ja valmistusmaakin lienee joku Arseholistan?
Eiköhän se samalta linjalta ole tipahtanut kuin muutkin. Varmasti nykyFiskarssin pesee, ei muuta kuin pidä kirves hyvässä terässä ja kovassa käytössä. Muistaakseni mulla on joku Wetterlingsin halkomakirves vartta vailla projektina, terä on tosiaan hyvän olosta tahkoa vasten terotellessa.Kertokaas viisaammat, kun itse en tiedä kirveksistä mitään ja olen kokematon niitä käyttämään.
Joskus 12-15 vuotta sitten tuli ostettua ruotsalainen S.A. Wetterlingin tekemä retkikirves Biltemasta piha- ja retkihommiin. Maksoi vissiin 40€ verran silloin nahkaisella teräsuojalla. Perinteinen putkisilmäinen malli jossa ilmeisesti hikkorikahva tulee terän läpi ja kiinnittyy/levittyy sisäänlyödyllä teräskiilalla.
Tuo Wetterling lienee ihan arvostettu ja pidetty valmistaja ollut ainakin ennenvanhaan mutta nykyään on tullut siirretyksi Gränsforsin ruukin brändin alle mutta toki valmistusta edelleen jatkaen.
Tekeekö tuolla meikäläisen kirveellä mitään vakavaa ja mitenköhän se Biltsun tuotteena skaalautuu noin yleisesti Wetterlingin muihin kirveisiin ja laatuun? Entä Fiskarsin X -sarjalaisiin? Terä on ainakin kovaa, ei teroitu yhtä helposti kun Fiskarsin tekeleissä.
Eiköhän se samalta linjalta ole tipahtanut kuin muutkin. Varmasti nykyFiskarssin pesee, ei muuta kuin pidä kirves hyvässä terässä ja kovassa käytössä. Muistaakseni mulla on joku Wetterlingsin halkomakirves vartta vailla projektina, terä on tosiaan hyvän olosta tahkoa vasten terotellessa.
Onko suoraa linkkiä, olisi varmaan halvempi suoraan sylttytehtaalta?Tutkailin tuota sivua ja myyjää enemmän. Näyttää olevan Bulgariasta.