Videolla vedotaan selkeästi koko kansan maanpuolustamisen vireyteen. Joo, kerrotaan kyllä mitä PV tekee tilanteessa, mutta kansalaisen tulee ymmärtää siitä se ympäristö jollaiseen itsekin tahtomattaan joutuu. Nämä asiat eivät ole tavalliselle tallaajalle olleet niin selviä. Etenkin kun valtaosa Suomen kansalaisista EI ole lukenut Remeksen Jäätynyt Helvetti -kirjaa, joka sekin hieman antaa ajattelun suuntaa.
On vain hyvä, että tavallista kansalaista herätellään huomaamaan maailmassa olevan epävarmuutta ja valistetaan edes "mind set" valmiuteen.
Tosi miehet valistuvat reserviläisvalmiuteen saakka ja huolehtivat henkilökohtaisesta taisteluvireestä läpi elämänsä. Perrkele!
.
Minä olen ajatellut videosta aivan samansuuntaista kuin sinä. Minustakin se oli suunnattu laajemmalle yleisölle, koko kansalle, kuin se aikaisempi versio.
Nyt tuo
@peelo postaus vain vahvisti näkemystä.
Etenkin se ensimmäinen kolmannes, joka näyttää mitä kriisin alkuvaiheisiin mahdollisesti kuuluu ilmatilaloukkauksineen, sähkönjakeluhäiriöinä jne. Tämä on hyvä tavallisen kansan sisäistää, kun siinä on huomattavia puutteita 95 prosentilla.
Mitä tapahtumiin videolla tulee, niin näen isolle joukolle (kansalle) suunnattuna järjestelmäesittelynä. Eli siksi Tiket ja tilannekatsaukset jne, annetaan kuvaa, että meillä on ammattilaiset ja hyvin harkittu puolustusjärjestelmä, jota ei yllätetä, vaan joka pystyy kylmänviileästi vastaamaan uhkaan. Tämä on se viesti, yleisluontoisempana.
Jeesus että minusta on ollut turhaa analysoida miksi juuri Kajaanissa ja miksi vihollinen jäi lennonjohtotorniin. Ei sitä ole suunnattu ammattilaisille tai edes MPnetin analyytikoille. Ei 95 prosenttia katsojista niitä osaa miettiä. Ne kattoo että ai noin hyvikset tappoi pahikset, ai meillä on tuollaisiakin aseita, ei noita vaan minun aikaan ollut, onpas ammattimaisemman näköistä touhua kuin silloin kun minä olin intissä jne jne.
Joku valistunut saattaa vielä huomata, että pahiksilla oli itävarustus. Ja pohtii vielä samalla Itämeren ilmatilaloukkauksia, Putinin politiikkaa ja suomalaisten meneillään olevaa mustamaalausta.
Oikein pitkälle kun menee, niin joku tajuaa, että lentokentät ja satamat voisivat olla vihollisen kohteena.
Siinä on videon tarkoitus saavutettu siinä vaiheessa, jos tällaisia ajatuksia herää.
Istutin perheeni sohvalle ja näytin sen niille julkaisupäivänä. Naiset ahdistui sodan mahdollisuudesta, toinen poika mietti omia rajoitteitaan ja toinen Hangon maihinnousua. Kielsi muita sanomasta mitään, koska iskä laittaa kuitenkin MPnettiin ne