Lääkintähytti. Olen ollut jopa hoidettavana.Oletko ikinä käynyt "Ruotsin laivan" hoitotiloissa?
Tuo kommenttisi on vähän kun todettaisiin, ettei tarvitse rakentaa kovin isoa sairaalaa koska lähellä on hotelli johon ihmiset voidaan ohjata.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lääkintähytti. Olen ollut jopa hoidettavana.Oletko ikinä käynyt "Ruotsin laivan" hoitotiloissa?
Tuo kommenttisi on vähän kun todettaisiin, ettei tarvitse rakentaa kovin isoa sairaalaa koska lähellä on hotelli johon ihmiset voidaan ohjata.
No sitten tiedät, ettei sitä kovin häävinä voi pitää.Lääkintähytti. Olen ollut jopa hoidettavana.
Se koppi on pieni. Suurin ongelma lienee kuitenkin se, että tommosella ruotsinlaivalla on se yksi sairaanhoitaja ja siinäpä se. Sillä resurssilla ei hoideta kovinkaan montaa ihmistä.Lääkintähytti. Olen ollut jopa hoidettavana.
Jos mietitään vaikkapa Estonian kaltaista tilannetta. Molemmat paatit on merellä. Grace Turusta ja vartiolaiva. Matkustajien joukossa on varmasti ammattilaisia jotka kykenevät antamaan apua. Ei kannata vähätellä.Se koppi on pieni. Suurin ongelma lienee kuitenkin se, että tommosella ruotsinlaivalla on se yksi sairaanhoitaja ja siinäpä se. Sillä resurssilla ei hoideta kovinkaan montaa ihmistä.
Totta. Mitään apua ei kannata väheksyä ja kaikki apu tulee tarpeeseen. Myös se RVL:n paatti.Jos mietitään vaikkapa Estonian kaltaista tilannetta. Molemmat paatit on merellä. Grace Turusta ja vartiolaiva. Matkustajien joukossa on varmasti ammattilaisia jotka kykenevät antamaan apua. Ei kannata vähätellä.
Suomesta Ruotsiin ( ja takaisin ) laivat ajavat tyypillisesti pareittain. Apua on aina puolen tunnin päässä.Jos mietitään vaikkapa Estonian kaltaista tilannetta. Molemmat paatit on merellä. Grace Turusta ja vartiolaiva. Matkustajien joukossa on varmasti ammattilaisia jotka kykenevät antamaan apua. Ei kannata vähätellä.
Voi tosiaan katsoa vaikka uutiskuvaa Estonian pelastustoimista niin toiseen laivaan poimiminen ei niissä oloissa käy ihan tuosta vaan.Ulkovartiolaivalla on myös ruotsinlaivaa paremmat mahdollisuudet poimia ihmisiä suoraan merestä myös kohtalaisessa merenkäynnissä. Ruotsinlaivan taivasankkuri ei pidä kovassa sivutuulessa ja luotsiporttikin on pieni ja korkealla.
Olet oikeassa, mutta suunnitelmia ei pidä rakentaa täysin sen varaan. Matkustaja-aluksia voidaan hyödyntää evakoinneissa, mutta suunnittelu ei voi perustua siihen, että onkohan sielä laivassa yhtään selvinpäin olevaa lääkäriä/hoitajaa.Jos mietitään vaikkapa Estonian kaltaista tilannetta. Molemmat paatit on merellä. Grace Turusta ja vartiolaiva. Matkustajien joukossa on varmasti ammattilaisia jotka kykenevät antamaan apua. Ei kannata vähätellä.
Silloin tosiaan suositeltiin kehitettäväksi menetelmiä joiden avulla laivat voisivat jatkossa helpommin pelastaa veden varaan tai pelastuslautalle joutuneita. Miten lie asia edennyt.Joo, onnettomuustutkintaraportissa otettiin asiaan myös kantaa. Onneksi älysivät alkaa heittelemään Mariellalta ja Europalta heti pelastuslauttoja veteen, niiden ansiosta pelastui varmaan aika moni.
Silloin tosiaan suositeltiin kehitettäväksi menetelmiä joiden avulla laivat voisivat jatkossa helpommin pelastaa veden varaan tai pelastuslautalle joutuneita. Miten lie asia edennyt.
Turvassahan tuollainen on jo.Edit: lisäksi tuohon aikaisemmin mainittuun merestäpelastamiseen suunniteltu innovatiivista "rescue-gate" ratkaisua aluksen kyljelle.
On, mutta noin 1m vedenpinnan yläpuolella. Uusiin suunniteltu vedenpinnassa / hivenen veden alle ulottuva "Gate".Turvassahan tuollainen on jo.
Boaty McBoatface, The Finnish EditionJos palataan siihen uuteen alukseen, niin asiallisen ja modernin näköinen se tuossa luonnoksessa on. Vaikuttamistehon lisääminen rajan aluksiin ei ole mielestäni lainkaan huono asia.
Katso liite: 52398
Se on juuri näin. Viranomaistoiminnalla järjestetään paikalle kyky tilannekuvan muodostamiseen ja toiminnan johtamiseen, sekä varmistetaan pelastustoiminnalle minimitaso. Kaikki apu vaikkapa autolauttojen muodossa tietysti kelpaa ja helpottaa tilannetta. Tilastollisesti on todennäköistä, että autolautalta löytyy aina useampikin lääkäri ja sairaanhoitaja, mutta ei pelastustoimintaa voi sille rakentaa, vaan perustoiminnot on varmistettava. Turvan kaltainen lennonjohtoon ja pelastushelikopterien tankkaukseen kykenevä alus on valtava parannus Estonian aikaiseen tilanteeseen. Ei tuollaisia kykyjä huvikseen luoda, vaan taustalla on aina tiukkaa pohdintaa ja kokemuksiin, sekä analyyseihin pohjaavaa kehittämistoimintaa.Olet oikeassa, mutta suunnitelmia ei pidä rakentaa täysin sen varaan. Matkustaja-aluksia voidaan hyödyntää evakoinneissa, mutta suunnittelu ei voi perustua siihen, että onkohan sielä laivassa yhtään selvinpäin olevaa lääkäriä/hoitajaa.