Rajavartiolaitos

se-mac-swedish-coast-guard-kustbevakning-de-havilland-canada-dhc-8-311q-dash-8-msa_PlanespottersNet_920401_2479f229f7.jpg
Kyllä, en Dashia ajatellu ollenkaan. Ja toinen mielenkiintonen ajatus olis, että voisko olla Ruotsalaisten kans tuossa koneiden ylläpidossa yhteistyötä. Tarkoitus olis saada yksikkökustannuksia alaspäin. Siis jos se mahdollista Ruotslalaisten kanssa=D
 
Kyllä, en Dashia ajatellu ollenkaan. Ja toinen mielenkiintonen ajatus olis, että voisko olla Ruotsalaisten kans tuossa koneiden ylläpidossa yhteistyötä. Tarkoitus olis saada yksikkökustannuksia alaspäin. Siis jos se mahdollista Ruotslalaisten kanssa=D

Kauanko nuo ovat olleet Ruotsilla käytössä? Ettei käy niin että naapuri poistaa omansa samoin tein kuin Suomi saa joskus 20-luvun puolella koneet käyttöön.
 
Muista että pitää myös maksaa ammattilaiselle miehistölle joka tunti taivaalla, plus valmistautuminen ja jälkiraportointi. Eivät ole ihan halvimpia ukkoja nekään taivaan sankarit.

Lentäjät nauttivat varmaan kuukausipalkkaa lentolisällä kuorrutettuna. Voisiko tuntihintaa saada alas lentämällä enemmän? :unsure:
 
Taitavat huoltaa noita. Uusia koneita ei tehdä, kun Dornier konkassa. Vai onko jollain tästä parempaa tietoa?

 
Taitavat huoltaa noita. Uusia koneita ei tehdä, kun Dornier konkassa. Vai onko jollain tästä parempaa tietoa?
Uusia. Jopa wikistä löytyy:
"In 2009, RUAG started building a Dornier 228 New Generation in Germany with the fuselage, wings and tail unit manufactured by Hindustan Aeronautics Limited (HAL) in Kanpur (India) and transported to Oberpfaffenhofen near Munich, where RUAG Aviation carries out aircraft final assembly, customized equipment installation, product conformity inspection and aircraft delivery. It is basically the same aircraft with improved technologies and performances, such as a new five blade propeller, glass cockpit and longer range.[4] The first delivery was made in September 2010 to a Japanese operator."
 
Uusia. Jopa wikistä löytyy:
"In 2009, RUAG started building a Dornier 228 New Generation in Germany with the fuselage, wings and tail unit manufactured by Hindustan Aeronautics Limited (HAL) in Kanpur (India) and transported to Oberpfaffenhofen near Munich, where RUAG Aviation carries out aircraft final assembly, customized equipment installation, product conformity inspection and aircraft delivery. It is basically the same aircraft with improved technologies and performances, such as a new five blade propeller, glass cockpit and longer range.[4] The first delivery was made in September 2010 to a Japanese operator."

En tiedä, mitä ajatella. Onko intialainen lentokonetuotanto sen parempaa, vaikka sveitsiläiset organisoisivat homman?
 
Rajavartiolaitos muuttaa toiminnan painopistettä.

#senaatti

Julkaistu 4.7.2019 5:25
Pääkirjoitus: Rajavartiolaitokselle tarjoillaan Immolaan muhkeaa synttärilahjaa, johon pitäisi vain ensin löytyä rahat
Mikko Hannula


Satavuotista taivaltaan tänä vuonna juhlivalle Rajavartiolaitokselle tarjoillaan Imatralla melkoista merkkipäivälahjaa. Senaatti-kiinteistöt vahvisti laittavansa kuntoon koko Immolan historiallisen kasarmialueen, jossa Suomen turvallisuutta on ylläpidetty 1930-luvulta asti. Nykyään Kaakkois-Suomen rajavartioston, Raja- ja merivartiokoulun ja Rajavartiolaitoksen yhteiskäytössä oleva kasarmi olisi saamassa lähivuosina tiluksilleen uudisrakennuksia ja mikä tyylikkäintä: kunnostuksen historialliseen kiinteistökantaan.
Uutista ei Immolassa silti otettu vastaan riemurinnoin. Lahja pitäisi nimittäin maksaa itse. Mittava projekti nielee läjäpäin rahaa, joka ulosmitataan ajan myötä tilojen käyttäjältä. Rajan ääni Imatralla, komentaja Ismo Kurki maalaili jo henkilöstön vähennyksiä, mikäli tulopuolta ei saada reaaliajassa tasapainoon.
Senaatti-kiinteistöt arvioi Immolan kehittämishankkeen kustannukseksi 30 miljoonaa euroa.
Rajavartijoiden nuppiluvun hupenemisella olisi Imatran seudulla hyvin konkreettisia vaikutuksia. Itäturistien tulo Imatralle hidastuisi ja luvatonta maahantuloa estäviä partioita riittäisi maastoon nykyistä vähemmän. Immola ansaitsee tuunauksensa, mutta ei hinnalla millä hyvänsä.

Tällä hetkellä todennäköinen askel on uuden esikuntarakennuksen toteutuminen. Koska jo se tulee korottamaan tiukalle vedettyä Rajavartiolaitoksen kiinteistöbudjettia, ratkaistaan muiden rakennusten kohtalo käytännössä valtion talousarvioissa. Rajalle luvattiin jo hallitusneuvotteluissa reilun neljän miljoonan euron lisäpotti, mutta kuten monet muut lisämenot, se on vielä puheen asteella. Kuokka tuskin iskee Immolassa maahan ilman konkretiaa.
Mari Pajari
[email protected]
 
turvallisuuskomitea.fi kertoo seuraavaa Rajavartiolain päivityksestä 1.4.2019:

Rajavartiolain päivitys 2019

"Rajavartiolaitos voi antaa sotavarusteiksi hankituilla aseilla virka-apua poliisille terrorismintorjunnassa. Tämä mahdollisuus laajennettiin nyt myös koskemaan maa-alueilla tapahtuvia tilanteita, aiemmin kyseisen virka-apumahdollisuuden rajoituttua merialueelle. Puolustusvoimien mahdollisuus antaa virka-apua Rajavartiolaitokselle säädettiin nykyistä laaja-alaisemmaksi."

"Rajavartiolaitoksella on rajaturvallisuuden ylläpitämiseksi välttämättömästä syystä ja enintään 7 vuorokautta kerrallaan oikeus keskeyttää vesiliikenne tilapäisesti..."

"Rajavartiolaitokselle säädettiin toimivaltuus käyttää tehtävässä tarvittavaa sotilaallista asevoimaa samoin edellytyksin kuin Puolustusvoimat."

Rajan toimintavaltuus näyttäisi laajenevan sekä PV:n että poliisin tontilla ja kaikki mitä artikkelissa kerrotaan, vaikuttaa perustellulta. Lähinnä olen tuosta Affenanmaasta ollut huolissani, nyt siellä olevat rajan porukat saavat tarvittavia oikeuksia.
 
Foorumin futuristit luulee, että Dornierin tilalle tulossa miehittämättömiä laitteita. Voin kertoa. Ei ole tulossa.
Dornierilla suoritetaan tehtäviä, joihin UAV:t eivät pitkään aikaan pysty. Partiotehtävien tehostamiseen tai korvaamiseen ne todnäk. kykenevät per heti ja ovat luultavasti jo pitkälti testattuja ja käytössä.
 
turvallisuuskomitea.fi kertoo seuraavaa Rajavartiolain päivityksestä 1.4.2019:

Rajavartiolain päivitys 2019

"Rajavartiolaitos voi antaa sotavarusteiksi hankituilla aseilla virka-apua poliisille terrorismintorjunnassa. Tämä mahdollisuus laajennettiin nyt myös koskemaan maa-alueilla tapahtuvia tilanteita, aiemmin kyseisen virka-apumahdollisuuden rajoituttua merialueelle. Puolustusvoimien mahdollisuus antaa virka-apua Rajavartiolaitokselle säädettiin nykyistä laaja-alaisemmaksi."

"Rajavartiolaitoksella on rajaturvallisuuden ylläpitämiseksi välttämättömästä syystä ja enintään 7 vuorokautta kerrallaan oikeus keskeyttää vesiliikenne tilapäisesti..."

"Rajavartiolaitokselle säädettiin toimivaltuus käyttää tehtävässä tarvittavaa sotilaallista asevoimaa samoin edellytyksin kuin Puolustusvoimat."

Rajan toimintavaltuus näyttäisi laajenevan sekä PV:n että poliisin tontilla ja kaikki mitä artikkelissa kerrotaan, vaikuttaa perustellulta. Lähinnä olen tuosta Affenanmaasta ollut huolissani, nyt siellä olevat rajan porukat saavat tarvittavia oikeuksia.

Tämä on hyvä juttu. Uusi hybridilainsäädäntö tehosti viranomaisten toimintamahdollisuuksia. Myös Rajavartiolaitoksen työkalupakki monipuolistui. Se kykenee nyt toimimaan selkeämmin ja tehokkaammin ns. harmaan vaiheen aikana.
 
Tämä on hyvä juttu. Uusi hybridilainsäädäntö tehosti viranomaisten toimintamahdollisuuksia. Myös Rajavartiolaitoksen työkalupakki monipuolistui. Se kykenee nyt toimimaan selkeämmin ja tehokkaammin ns. harmaan vaiheen aikana.
Sitten tuli mieleen, että joku vielä urputtaa demilitarisoinnista, kun RVL:n oikeudet kasvavat. Tosiasiassa heidän tehtävänsä eivät muutu, joten se siitä. Onpahan vain entistä paremmat yhteistyökuviot, jos terroristit riehuu tai jotain.
 
Tämä on hyvä juttu. Uusi hybridilainsäädäntö tehosti viranomaisten toimintamahdollisuuksia. Myös Rajavartiolaitoksen työkalupakki monipuolistui. Se kykenee nyt toimimaan selkeämmin ja tehokkaammin ns. harmaan vaiheen aikana.
Ja ovathan he jo osin tämäntyyppistä valvontaa tehneet. Esim "kalastusvalvonta" sisältäen passien kyselyt ja pohjoiseisessa rajan kopterilennot, jolloin sattuvat olemaan valmiina pelastamaan laskettelukeskuksessa pahasti loukkaantuneen parissa minuutissa. En väitä että näin olisi aina toimittu, mutta Suomen etu jos voidaan jatkossa aina niin toimia (y)
 

Rajavartioston valvontakamera kuvasi verisen kamppailun: karhu iski hampaansa hirven niskaan

– Karhu tappoi hirven ja teki siitä itselleen haaskan. Nyt se käy ruokailemassa samalla paikalla, kertoo yleisjohtaja, kapteeni Jussi Voutilainen Kainuun rajavartiostosta.

– Partiomme pyrkivät nyt välttämään alueella liikkumista. Karhu haluaa varmasti puolustaa haaskaansa, joten työturvallisuus on huomioitava, Voutilainen sanoo.
 
Back
Top