Ranskan presidentinvaali 2017

Kuka on Ranskan seuraava presidentti?

  • Benoît Hamon

    Ääniä: 0 0.0%
  • Jean-Luc Mélenchon

    Ääniä: 0 0.0%
  • Joku muu ehdokas

    Ääniä: 0 0.0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    42
  • Äänestys suljettu .
Hamon käski jo vasemmiston kannattajia taistelemaan Front Nationalia vastaan ja vetosi äänestäjiään antamaan äänensä Macronille toisella kierroksella Le Penin torppaamiseksi.
 
Ensimmäisten Le Figaron tulosten mukaan Macron ja Le Pen jatkoon 23%:lla äänistä! Muut tippuneet kyydistä.
Sille vaikuttaa:
Emmanuel Macron on ennusteen mukaan saamassa 23,7 prosenttia äänistä ja Marine Le Pen 21,7. Ennusteen on julkaissut Franceinfo.
Näin Marcon ja Le Pen olisivat menossa toiselle kierrokselle. Taakse olisivat jäämässä oikeiston Francois Fillon (19,5) ja
Jean-Luc Mélenchon (19,5) .
http://yle.fi/uutiset/3-9578130?origin=rss
Katsotaan miten ennuste osuu.
 
Ylen kommentaattori Susanna Turunen sanoi, että suurin osa ranskalaisista on "tolkun ihmisiä". Eli suomeksi sanoen "rasisteja"?
 
Kun suomalainen suuttuu politiikassa tai politiikasta, se tapahtuu poliittisesti korrektisti, hillitysti ja maltillisesti puristamalla käsi nyrkkiin taskussa. Siinä kaikki.

Kuten forumilta on havaittu, niin syttymispiste on joillakin alempi... :D
 
Mikä tuossa nyt niin kamalaa on?

Suomessa kepu harrastaa tuota samaa, kun heikäläisten äänestäjäkunta ei osaa itse tehdä päätöksiä.

Eihän tuo toki mikään maailmanloppu ole ja en minä muutenkaan usko Le Penin voittoon juuri tämän muiden ehdokkaiden kannattajien liittoutumisen takia. Haiseepahan muuten vaan tuo touhu aivan siltä mitä sanoit...eli kepulta. Muita sopivia termejä voisivat olla esimerkiksi pitkälle edennyt jalkasilsa viikon pidetyissä sukissa tai kakkaraita kalsareissa ripulissa kärsityn maastoharjoituksen lopussa :).

edit: Le Figaron Live-lähetyksen mukaan mellakat alkamassa Pariisissa. Antifasistit julistaneet "Yön barrikadeilla" FN:n vastustamisen merkeissä :D.

edit2: Jep:
 
Viimeksi muokattu:
-Kävi vaaleissa lähes miten tahansa, niin tuloksena on se, että Ranska muuttuu peruuttamattomasti, sillä lähes puolet ranskalaisista äänestää ehdokkaita, jotka haluavat eroon EU:sta.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201704232200108014_ul.shtml

-Olin aiemmin EU:n kannattaja, mutta koska EU ei ole kyennyt inhimilliseen politiikkaan ja pitämään ihmisistä huolta, on aika jättää EU ja euro. Tähän ei tule kulumaan edes kymmentä vuotta, de Foyer päättää.

Kyllä se melko varmaa alkaa olemaan, että seuraavaksi lähtee Ranska ja kun Ranska lähtee niin lähtee moni muukin. Marine Le Pen olisi tähän saumaan paras vaihtoehto myös minun mielestä, vaikka en pidä tuosta mimmistä tippaakaan.
 
-Kävi vaaleissa lähes miten tahansa, niin tuloksena on se, että Ranska muuttuu peruuttamattomasti, sillä lähes puolet ranskalaisista äänestää ehdokkaita, jotka haluavat eroon EU:sta.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201704232200108014_ul.shtml

-Olin aiemmin EU:n kannattaja, mutta koska EU ei ole kyennyt inhimilliseen politiikkaan ja pitämään ihmisistä huolta, on aika jättää EU ja euro. Tähän ei tule kulumaan edes kymmentä vuotta, de Foyer päättää.

Kyllä se melko varmaa alkaa olemaan, että seuraavaksi lähtee Ranska ja kun Ranska lähtee niin lähtee moni muukin. Marine Le Pen olisi tähän saumaan paras vaihtoehto myös minun mielestä, vaikka en pidä tuosta mimmistä tippaakaan.
Mitä hyvää Ranskan EU-erossa olisi? Se tuntuisi suoraan Suomalaisen veronmaksajan kukkarossa. Ei Suomi EU:sta eroa läheskään ensimmäisten joukossa jos unioni hajoaa, vaan jää kiltisti makselemaan nettosaajien kuluja.
Henk. koht. Le Pen tuntuu muutenkin hyvin vastenmieliseltä, alkaen vaikka Putinin ihailemisesta, halusta irtautua NATO:sta ja hyvin hyvin kyseenalaisista henkilökohtaisista taloussotkuista. Ei jatkoon.
-
Mielummin Macron, vaikken hänenkään fani ole. Hän on kuitenkin tullut tunnetuksi ja päässyt asemaansa älykkyyden ansiosta. Ja Macron on tehnyt maisterityönsä Machiavellistä, mitä arvostan suuresti. Tähän nuoli alaspäin. :D

Edit : typo
 
Mistä Suomeen saataisiin Macron? Elina Lepomäestä?


Elina Lepomäki
2 hrs ·

Macron haluaa paikallista sopimista, laskea veroja ja purkaa ylisuurta julkista sektoria. Lisäksi hän haluaa kaikille syrjimättömän työttömyysturvan, joka tukisi tulevaisuuden työelämässä niin palkkatyöläistä kuin pienyrittäjää. Upeaa! Macron olisi Suomessa tosin "äärioikeistolainen".​
 
Minä en ikinä oikein ymmärtänyt miksi Le Penin Putin suhteista horistaan koko ajan. Kyllä minäkin voisin ottaa rahaa Putinilta. Annas Vlad pari milliä niin laulan ylistyslauluja koko elämäni(Hiljaa päässäni)! Voin ostaa myös Ladan pihaan seisomaan mutta en aja sillä.

Minulla ei ole paria milliä antaa. Tuli tuhlattua ne Trumpin ja Le Penin kampanjoihin...

vlad
 
Minä en ikinä oikein ymmärtänyt miksi Le Penin Putin suhteista horistaan koko ajan. Kyllä minäkin voisin ottaa rahaa Putinilta. Annas Vlad pari milliä niin laulan ylistyslauluja koko elämäni(Hiljaa päässäni)! Voin ostaa myös Ladan pihaan seisomaan mutta en aja sillä.

Mutta entä jos ylistyslaulu ei raikaa tarpeeksi kovaa ja Ladakin on liikaa puun alle piilotettu eikä näy kadulle? Voi tulla velanperinnän aika!
 
Mitä hyvää Ranskan EU-erossa olisi? Se tuntuisi suoraan Suomalaisen veronmaksajan kukkarossa. Ei Suomi EU:sta eroa läheskään ensimmäisten joukossa jos unioni hajoaa, vaan jää kiltisti makselemaan nettosaajien kuluja.

Ei se Suomen kannalta hyvä asia ole.

Suomi lähtee EU:sta viimeisenä, jos silloinkaan ja ehkä se on ihan viisasta, kun ajattelee muita vaihtoehtoja.

Le Pen on Putinin kamuja ja muutenkin inhottava ihminen, mutta sellaisiakin joskus tarvitaan, että saadaan hajotettua se mikä hajoaa muutenkin... hitaammin ja vielä kalliimmalla hinnalla.

Suomi on kyllä joutumassa huonoon rakoon...toisella puolella on hajoava EU ja toisella puolella pullisteleva Moskova :D
 
Ei se Suomen kannalta hyvä asia ole.

Suomi lähtee EU:sta viimeisenä, jos silloinkaan ja ehkä se on ihan viisasta, kun ajattelee muita vaihtoehtoja.

Le Pen on Putinin kamuja ja muutenkin inhottava ihminen, mutta sellaisiakin joskus tarvitaan, että saadaan hajotettua se mikä hajoaa muutenkin... hitaammin ja vielä kalliimmalla hinnalla.

Suomi on kyllä joutumassa huonoon rakoon...toisella puolella on hajoava EU ja toisella puolella pullisteleva Moskova :D
+1
Kuten olen lukuisat kerrat sanonut, vain valmistautuminen pelastaa meidät.... toivottavasti valumuotit on kiivaasti käytössä eri kohteissa kotimaassamme....
 
Macron ei antanut accreditointia venäläisille propagandisteille Sputnikista, RT ja Ruptlysta.
Hyvä!
 
Olisiko optimismia ajatella, että (vaikka tähän kyselyyn heitin ihan v.maisuuttani Le Pen, vrt. Brexit ja Trump ennakkoasetelmat vs Toteuma) Makarooni voittaa, mutta tajuaa että kynämuijan agendalta on napsittava niitä järjellisiä asioita omaankin listaan, samalla kun jättää Putinismin sekä kylmän suoraviivaiset EU / NATO / Kultapossukerhon eropuheet omaan arvoonsa, korvaten ne järkevällä laskeutumisella EU-idealismin pilvilinnoista todellisuuteen? Muutenhan presidentti haistattaisi pitkät tyyliin 45%:lle kansasta. Ehkä jopa osalle kannattajistaan kun moni Fillonin kannattaja on ikäänkuin pakotettu häntä äänestämään kun eivät Marinea tahdo.

Taitaa tämä olla liiallista optimismia. Minulla on siihen taipumusta aina joskus.
 
Yle: "Riippumaton Macron ja ääripopulistinen Le Pen"

:D

Hieman huvittaa adjektiivit, "ääri" keksitty populismin eteen. Ja näyttäkää mulle "riippumaton" ranskalaispoliitikko tuolla tasolla niin näytän vastineeksi Jari Sillanpään tyttöystävän.
 
Hieman huvittaa adjektiivit, "ääri" keksitty populismin eteen. Ja näyttäkää mulle "riippumaton" ranskalaispoliitikko tuolla tasolla niin näytän vastineeksi Jari Sillanpään tyttöystävän.
Samaa naureskelen itsekin. KAIKKI puolueet ja poliitikot ovat populistisia koska ovat riippuvaisia kansan mielipiteestä. Suomesta esimerkkinä vaikka ääri-metalli-populisti Antti Rinne tai vaikka vasemmistopopulisti Li Andersson.
Molemmat kutittelevat tietyn kansanjoukon suosiota. Suvaitsevaisten äänillä ratsastava viherpopulisti Ville Niinisto se vasta oikea populistien populisti on - hetkessä kiinni ja ajankohtaa hyödyntäen.
 
Back
Top