Reppu / Rinkka sotilaskäyttöön

BlackFox

Ylipäällikkö
Ei tässä tarvitse ketään vakuutella tai kenellekään markkinoida. Johan nuo soveltuvat maastot todettiin. En keksi sotilaallista käyttöä noille meidän maastoissamme. Vaeltajille kyllä, niin kauan kuin polku löytyy. Ja kannettavaa se 50 kiloa. Ennemmin sen kiskoo kuin kantaa. Mutta kuka hullu kuskaa enemmän kuin jaksaa kantaa?

Kun nyt kerran itse olen Alpeilla niin laitan kuvan jos tulee vastaan.
Jollekkin selkäsairaalle vaeltajalle mikä kulkee valmista leveää polkua pitkin niin varmasti ok, akuilla ei tee mitään eikä sähkömoottorilla.
 

Herman30

Ylipäällikkö
Lahjoittaja
Miten niin kärryllä ei pääse muualle kuin poluille? Höpö höpö!

 

Kampfsau

Korpraali
Pääseehän sillä vaikka minne. Noita parin sekunnin klippejä kun laittaa peräkkäin ja katselee niitä koneen äärestä voi olla mitä mieltä tahansa. Jos sen sijaan kokeilee keksintöä ihan itse voi mieli muuttua.
No ihan lonkalta veikkaisin että vittumaista raahata, mutta onko vittumaisempaa kuin kantaa selässään.

Missä kokeilit? Millä kuormalla? En ole ostamassa enkä myymässä, ihan yleisestä mielenkiinnosta.
 

vastarannankiiski

Kenraali
Lahjoittaja
Pääseehän sillä vaikka minne. Noita parin sekunnin klippejä kun laittaa peräkkäin ja katselee niitä koneen äärestä voi olla mitä mieltä tahansa. Jos sen sijaan kokeilee keksintöä ihan itse voi mieli muuttua.
Tuo eräkäkärry muutenkin pyörittelee vähän liikaa samaa vanhaa ideaa eikä sinällänsä tuo uutta tähän kuormaskeneen. Yksi variaatio monien joukossa.

Ho Chi Minh trail ja ranskalaiset Peugeotin sekä tsekkien Favoritin vahvistetut polkupyörät. Kuulemma keskimääräinen massa mitä noihin vahvistettuihin fillareihin kuormattiin oli noin 200kg hujakoilla. Niitä pienet keltaiset miehet ja naiset sitten lykkivät jonoissa kuljetusprikaatissaan viidakkopolulla.
 
Viimeksi muokattu:

MeriTJ

Eversti
Lahjoittaja
Tällainen "puoli OT" kun kyseessä reput ja rinkat aiheena mutta... Sattui juutuubissa silmään tällainen video tehdastekoisesta sähkökottikärrystä jolle luvataan 5h käyttöä yhdellä latauksella.
Voisi olla ihan näppärä vehje siirtämään esimerkiksi isompikaliberista a-tarviketta yms painavaa pienemmällä polulla huollossa. Ei todellakaan mikään etulinjan härveli mutta sotaväessä tapahtuu paljon muutakin kuin pelkät naapurin ensikäden asiakaskokemuksesta vastaavien toimet.
 

Stokes

Luutnantti
Tuo eräkäkärry muutenkin pyörittelee vähän liikaa samaa vanhaa ideaa eikä sinällänsä tuo uutta tähän kuormaskeneen. Yksi variaatio monien joukossa.

Ho Chi Minh trail ja ranskalaiset Peugeotin sekä tsekkien Favoritin vahvistetut polkupyörät. Kuulemma keskimääräinen massa mitä noihin vahvistettuihin fillareihin kuormattiin oli noin 200kg hujakoilla. Niitä pienet keltaiset miehet ja naiset sitten lykkivät jonoissa kuljetusprikaatissaan viidakkopolulla.
Polkupyörä on monessa suhteessa fiksumpi kun tuollainen kärry: sen voi hylätä sekunnissa, paino on kokonaan pyörillä eikä esimerkiksi hankalan paikan ylittäminen edellytä samanlaista vartalon heijausta kuin itseensä sidottu yksipyöräinen. 200 tai edes 100 kg taakkaa ei kanneta selässä, polkupyörillä se on onnistuu vaikka helppoa ei varmaankaan ollut.
 
Top