Reppu / Rinkka sotilaskäyttöön

Varmaan ainut kerta koskaan kun kaipasi tuollaista vedenpitävää reppua oli jokune vuosi sitten sere-harjoituksessa kun piti saaristossa uiskennella saarelta toiselle ja pikkurepun sisällä olleeseen kanoottisäkkiin pakkasin kaikki uinnin ajaksi. Silloin miettinettä kätevämpää olisi ollut kun päällivaatteet vaan sisään kenkien kanssa ja polskimaan.
 
Israelilaisella Marom Dolphinilla esillä Milpol -messuilla aika mielenkiintoinen "Kesä-Ahkio" :D (EDIT: joka on ilmeisesti vielä moottoroitu)

74269985_970418613323647_9148023119183609856_n.jpg


78170383_970418646656977_4450439395513729024_n.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Olen nähnyt kun nuo tra minitrukit on hajonnut satamassa, ja kranut levähtäneet tiehensä, voi sitä epätoivon määrää :D

No mieti nyt. Valkoisen roskaväen edustaja lyö kuukauden kaikki fattalta lyödyt massit kiinni lonkerokeisseihin ja sitten ne leviävät pitkin pitäjää. Kyllä siitä vähemmästäkin tulee suru puseroon.

Mua siis niin vituttaa Viron reissuilla toi crocksit jalassa ja "kiitos 139-45" paidat päällä, juovuksissa pyörivä roskaväki että menen oikein mielelläni autolla. Eipä tarvitse katsoa sitä väkeä sisääntulossa ja ulosmenossa autokannella pahemmin. Joka euron väärti sijoitus.
 
Tuollaista, toki ilman motorisointia, on kokeiltu meilläkin. Johtopäätös syntyi nopeasti ja oli sangen selkeä: Ei jatkoon.

Joissain muissa olosuhteissa voi olla käyttökelpoinen mutta eppäillä soppii.

Itse näen nimenomaan sähkömoottoroituna mahdollista hyötyä vuoristoisessa maastossa jossa on paljon pitkiä nousuja ja laskuja jolloin moottori auttaa ylöstuuppaamisessa ja jarruttelee alas laskeutuessa.
 
Tuohan on uusi iteraatio purilaille. Moottori kyllä räjäyttää hinnan, vaikka ajatus taakan poistamisesta kulkijan hartioilta on erittäin hyvä. Aavikot kyllä, kallioiden ja vesistöjen halkoma metsämaasto ei.

Vaeltajille myydään Monowalker-nimellä 50 kiloa kantavia laitteita jotka soveltuvat valmistajan mukaan Alpeillekin, ja käytetään myös. Oletuksena tietysti että on polku jota pitkin kulkea.monowalker-back-view.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Uskokaa jo, nuo kärryt ovat kelvottomat Suomeen ja suurimpaan osaan muustakin maailmasta. Vaatii tasaisen ja kohtuullisen suoran baanan jota kulkea. Puita ei juurikaan tarvitsisi olla eikä missään nimessä pelkoakaan kosketuksesta. Sen verran olen tahkoa kiertänyt muuallakin maailmassa että rohkenen todeta ettei minkään lainen kärry ole pop alpeillakaan sanoi valmistaja mitä tahansa.

Kokemukseni perustuu ihan henkilökohtaiseen kokemukseen eikä internetin selaamiseen jossa moni asia voi vaikuttaa ihanalta.
 
Uskokaa jo, nuo kärryt ovat kelvottomat Suomeen ja suurimpaan osaan muustakin maailmasta. Vaatii tasaisen ja kohtuullisen suoran baanan jota kulkea. Puita ei juurikaan tarvitsisi olla eikä missään nimessä pelkoakaan kosketuksesta. Sen verran olen tahkoa kiertänyt muuallakin maailmassa että rohkenen todeta ettei minkään lainen kärry ole pop alpeillakaan sanoi valmistaja mitä tahansa.

Kokemukseni perustuu ihan henkilökohtaiseen kokemukseen eikä internetin selaamiseen jossa moni asia voi vaikuttaa ihanalta.

Mä olen kärrännyt klapeja ja halkoja tavallisella... (rummut pärisee) kottikärryillä!

Ei ole ollut tarvetta millekkään eräkärryille. Tavaratakin näyttäisi menevän nakkelemalla kottikärryyn enemmän kun tuohon eräkärryyn. Eikä tarvitse pakata eikä sitoa isommin. Monikäyttöisetkin ovat. :p
 
Kottikärry, erityisesti kevennettynä versiona, olisikin paljon parempi moneen käyttöön kuin yllä esitellyt kikottimet.
 
Ei tässä tarvitse ketään vakuutella tai kenellekään markkinoida. Johan nuo soveltuvat maastot todettiin. En keksi sotilaallista käyttöä noille meidän maastoissamme. Vaeltajille kyllä, niin kauan kuin polku löytyy. Ja kannettavaa se 50 kiloa. Ennemmin sen kiskoo kuin kantaa. Mutta kuka hullu kuskaa enemmän kuin jaksaa kantaa?

Kun nyt kerran itse olen Alpeilla niin laitan kuvan jos tulee vastaan.
 
Back
Top