Reserviläiskirje

Reserviläiskirje


  • Äänestäjiä yhteensä
    270
Eikö se tule vasta 2025?
Eiköhän ne ala jo nyt etsimään niitä reserviläisiä keitä siihen sijoitetaan ja virallisesti PTL:ssä mukana 2025 alkaen eli työ tehdään jo nyt että joukko on silloin käytössä. Rakennetaan kokeilukokoonpanolla mihin sidotaan sopivat reserviläiset.
Aamulehdessä hyvä kirjoitus, mutta maksumuurinntakana.

"Lepola-yksikön hallintoa johtaa todennäköisesti reservin upseeri ja arjen rullaamisesta vastaa psykiatri. Yksikköön kuuluu jatkossa psykologeja, psykiatrisia sairaanhoitajia, sosionomeja ja tarvittaessa muita henkisen tuen ammattilaisia. Tavoite on, että joukkoon saataisiin jo kokemusta keränneitä, vähintään 30–40-vuotiaita ammattilaisia."

 
Viimeksi muokattu:
Mitenköhän asia mahtaa olla kun aikoinaan kirjeessä(joka valitettavasti jo hukkunut) ei ollut mitään sijoitusta. Kävin esikunnasta kysymässä asiaa henk.koht. ja sanoivat, että ei ole sijoitusta. Mitä tämä meinaa käytännössä kriisin aikana? Miinoja raivaamaan tms?
e. olin 1/2005 saapumiserässä ja miehistössä 9kk. Ei kertauksia ikinä.
 
Kävin esikunnasta kysymässä asiaa henk.koht. ja sanoivat, että ei ole sijoitusta. Mitä tämä meinaa käytännössä kriisin aikana? Miinoja raivaamaan tms?
e. olin 1/2005 saapumiserässä ja miehistössä 9kk. Ei kertauksia ikinä.

Sitä, että PV ei katso tarvitsevansa sinua sodan aikana vaan jäät osaksi siviiliyhteiskuntaa.

Tuo ei välttämättä ole paska juttu, sillä kun osa reserviläisistä jonottaa teräskypäriä perkin linjastolta niin sinä voit tehdä vielä rauhakseen tilannearvion ja toimia sitten parhaaksi katsomallasi tavalla olipa se sitten mikä hyvänsä.
 
Sitä, että PV ei katso tarvitsevansa sinua sodan aikana vaan jäät osaksi siviiliyhteiskuntaa.

Tuo ei välttämättä ole paska juttu, sillä kun osa reserviläisistä jonottaa teräskypäriä perkin linjastolta niin sinä voit tehdä vielä rauhakseen tilannearvion ja toimia sitten parhaaksi katsomallasi tavalla olipa se sitten mikä hyvänsä.
Siis enemmän musta hyötyä olisikin siviilissä, eli parempi se niin olisikin.
 
Pahoittelen. Sama rautalangasta: 1. sodassa kuolee ihmisiä 2. tarvitaan uusia ihmisiä tilalle 3. uusitaan niin montaa kertaa kuin on tarvis
No kyllä mä sen alunperin sitten oikein ymmärsinkin. No, tuskinpa ekana joutuu tällä iällä ja fyysisellä kunnolla. Olin muutama vuosi sitten selkäleikkauksesta ja päivitinkin terveystietoni PV:lle asiasta johtuen. Sieltä tuli myöhemmin kirje, että muutuin A-miehestä B:ksi.

Yks kaveri erosi reservistä, koska on varma venäjän hyökkäyksestä ja ei halua sotia. Sanoin sille, että itse epäilen kyllä, että jos tänne hyökätään, niin kyseessä on sitten jo WW3(Venäjä vs. Nato, muut konfliktit päälle yms.), että siinä vaiheessa on ihan sama onko reservissä vai ei.
 
No kyllä mä sen alunperin sitten oikein ymmärsinkin. No, tuskinpa ekana joutuu tällä iällä ja fyysisellä kunnolla. Olin muutama vuosi sitten selkäleikkauksesta ja päivitinkin terveystietoni PV:lle asiasta johtuen. Sieltä tuli myöhemmin kirje, että muutuin A-miehestä B:ksi.

Yks kaveri erosi reservistä, koska on varma venäjän hyökkäyksestä ja ei halua sotia. Sanoin sille, että itse epäilen kyllä, että jos tänne hyökätään, niin kyseessä on sitten jo WW3(Venäjä vs. Nato, muut konfliktit päälle yms.), että siinä vaiheessa on ihan sama onko reservissä vai ei.
Jokaiselle löytyy onneksi oma ruutu vaikkei sotahommiin terävää kärkeä olisikaan.
 
Aki "Cancun" Manninen oli joulun tienoilla lehdissä huutelemassa ulkoministeriöltä evakuointilentoa kun paluu pakettimatkalta Meksikosta viivästyi pari päivää. Samainen mies näkyy siirtyneen reservissä sivaripuolelle koska häntä ei kutsuttu kertaamaan vaikka vuositolkulla lähetti viestejä firmalle. Ja tämä yli 20 vuotta varusmiespalveluksen jälkeen.

Sanattomaksi vetää nämä nykyajan sankarit :oops:
 
Aki "Cancun" Manninen oli joulun tienoilla lehdissä huutelemassa ulkoministeriöltä evakuointilentoa kun paluu pakettimatkalta Meksikosta viivästyi pari päivää. Samainen mies näkyy siirtyneen reservissä sivaripuolelle koska häntä ei kutsuttu kertaamaan vaikka vuositolkulla lähetti viestejä firmalle. Ja tämä yli 20 vuotta varusmiespalveluksen jälkeen.

Sanattomaksi vetää nämä nykyajan sankarit :oops:
No, eipä tuota miestä todesta voi ottaa muutenkaan.
 
No, eipä tuota miestä todesta voi ottaa muutenkaan.
Ei kyllä voi, ja ihmetyttää, miksi on julkkikseksi koskaan päässytkään.

Muutama vuosi sitten päädyin katsomaan jotain laihdutusohjelmaa, jossa Manninen oli vaimonsa kanssa showta pyörittämässä. Vaimonsa oli ihan ok, mutta Aki Mannisen osalta ihmettelin, miten noin epäkarismaattinen ihminen on voinut saada oman tv-ohjelman. Ukko oli sellainen perusporilainen jäyhä tökkö (sori vaan porilaiset) ilman minkäänlaista tv-karismaa ja sanavalmiita taipumuksia. Sitten opin, että Mannisen pariskunta oli ollut Temptation Island Suomessa ja siitä tullut tunnetuksi.
 
Ei kyllä voi, ja ihmetyttää, miksi on julkkikseksi koskaan päässytkään.

Muutama vuosi sitten päädyin katsomaan jotain laihdutusohjelmaa, jossa Manninen oli vaimonsa kanssa showta pyörittämässä. Vaimonsa oli ihan ok, mutta Aki Mannisen osalta ihmettelin, miten noin epäkarismaattinen ihminen on voinut saada oman tv-ohjelman. Ukko oli sellainen perusporilainen jäyhä tökkö (sori vaan porilaiset) ilman minkäänlaista tv-karismaa ja sanavalmiita taipumuksia. Sitten opin, että Mannisen pariskunta oli ollut Temptation Island Suomessa ja siitä tullut tunnetuksi.
Tempparit pätevöitää vaikka mihin 😄
 
Tempparit pätevöitää vaikka mihin 😄
Ja vahva tatuoitu kokohiha-hauberi, meinaa et löytyy spodia ja kestää kipua, ainakin iholla :) .
Luukipu on sitten ihan eri juttu, siihen voi kokeilla thai-nyrkeilyä tai vapaaottelua ihan siviilissä, huomaa miten kivuissa on eroja, "kuten viineissä" sekä Päijänteen ja Aurajoen juomavesissä.
Turun ja Auran vesi on pahan makuista, ei siitä mihkään pääse.
Mut reserviläiskirje noillekin some-bodareille menee, ja sittenhän sen näkee.
Toisaalta tosta saattaa olla jotain hyötyäkin, somesta siis maanpuolustustahdon luomisessa, en tiedä koska olen kohta 51-vuotias eikä ole omaa rajapintaa paitsi rakastamaani suomen kieleen, Karjalaan, ja syvään ymmärrykseen siitä että me suomalaiset ollaan lopulta aika yksin tällä planeetalla, monine omine heimoinemmekin.
 
Jos paska osuu tuulettimeen, niin luulen meitä kaikkia ruutiukkoja(kin) tarvittavan.
Ei talvisodassakaan kaikki olleet 20v. 3000m cooperin juoksevia.
Katsokaa vain minkälaista väkeä on UA laittanut ryssää vastaan! Ja hyvin ovat pärjänneet!
 
Jos paska osuu tuulettimeen, niin luulen meitä kaikkia ruutiukkoja(kin) tarvittavan.
Ei talvisodassakaan kaikki olleet 20v. 3000m cooperin juoksevia.
Katsokaa vain minkälaista väkeä on UA laittanut ryssää vastaan! Ja hyvin ovat pärjänneet!
Jep ja näin se mennee, armeija marssii vatsallaan ja sit liikkuu Paseilla ja Tälleillä... mutta kyllä hyvä kuuma sapuska nostaa moraalia aika lailla, ainakin kokkina uskon tähän.
Itse olen joka tapauksessa tulossa, jos sormet alkaa hakea liipasimen suojakaaren sisäpuolta muilla reserviläsveljillä...

- mut vasta käskystä, tietty.

Vapaaehtoisuudesta on kielteisiä kokemuksia ihan tarpeeksi VEH:ien muodossa. Hyviäkin kyllä oli, mutta yleensä ihan liian yläpainoista reservi-natsapuolella.
Mikä ei sopinut minulle.
 
mutta kyllä hyvä kuuma sapuska nostaa moraalia aika lailla, ainakin kokkina uskon tähän.
Itse olen syönyt aikoinaan maailman parasta makkarasoppaa Mikkelin eteläpuolelle, erään kannon nokassa! Kertausharjoituksissa meidän huoltoryhmään kuului ravintolakokkeja ja sen maistoi kyllä ruokaa syödessä!

Täytyy lisätä, että silloin tuli taivaalta vettä ja räntää vuorotellen, joten kelit olivat v....maiset oli kylmä, märkä ja v...tti.

Komppaan toveri @Fremen :iä täysin (y)
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top