Reserviläispistooli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ltnFred
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
No enhän minä hinta/laatu mielekkyyttä
Jos 2011:n haluaisin ja lompsasta löytyisi pitoa, katsoisin Infinityn tai Atlas Gunworksin suuntaan. Tai miksei vaikka John Wickin hyväksi havaitsema TTI

Taitaa nämä sopia paremmin ketjun teemaan kuin kymppitonnin 2011:set:

Glock julkistanut generaatio kuutosen, myynti alkaa tammikuun lopulla:

Taitaa nämä sopia paremmin ketjun teemaan kuin kymppitonnin 2011:set:

Glock julkistanut generaatio kuutosen, myynti alkaa tammikuun lopulla:

Miten tuo komposiittinen optiikan aluslevy sitten kestänee käytännössä.
Edit: ja taitaa jopa rajoittaa valintoja kahden eri valmistajan kiinnitys ratkaisuus, rmr ja dpp.

Viimeksi muokattu:
Saattaa tuo beavertail muuten tehdä sen että 19 ei enää mene taskuase-laatikkoon. Kiinnostelee.

Enpä usko.

Asettahan saa pyöritellä siinä laatikon päällä, kunhan ase on suunnilleen oikein päin, ja silloin G19 on uponnut laatikkoon vuodesta 1998 alkaen. Tuo beavertail ei nähdäkseni kuitenkaan kasvata aseen kokonaispituutta (toisin kuin ei-taskuase G19 Pron kierrepiippu), ja perän alaosa on se osa perää joka trigonometrian oppien mukaan ottaa ensimmäisenä kiinni laatikon lyhyeen sivuun.

Itse asiassa jos nettilähteitä uskotaan, niin G19 Gen 3:n suurin pituus on 187 mm ja Gen 6:n vain 185 mm. (Tämä lie virtaviivaisemman kahvan ja kahvapalojen käyttöönoton ansiota.) Eli älä pidättele hengitystäsi, se on typerä kierrepiippu tai sitten se on taskuase.

Vaikka olis magwelli?

Jos saat jostakin Glockin rungon, johon on tehtaalla valettu magwell? Mutta jos se on kiinnitetty jälkeenpäin, niin poliisi repii moisen irti ennen mittaukseen ryhtymistä.

8 §Taskuase​

Taskuaseella tarkoitetaan sellaista ampuma-asetta, ei kuitenkaan kaasuasetta, joka mahtuu suorakulmaiseen, sisämitoiltaan 130 x 180 millimetrin suuruiseen laatikkoon siten asetettuna, että aseen piippu ja perä ovat laatikon pohjan tason suuntaisina. (7.6.2019/724)

Ampuma-asetta laatikkoon asetettaessa aseen lippaan tulee olla irrotettuna ja aseen olla varustettuna sen tavanomaisella tähtäinlaitteella ja kahvalla tai perän sivulevyillä sekä ilman aseen ulkoisia mittoja lisääviä osia.

Edit: Tämä koski nahkoja? Jatkakaa.

Enpä usko.

Asettahan saa pyöritellä siinä laatikon päällä, kunhan ase on suunnilleen oikein päin, ja silloin G19 on uponnut laatikkoon vuodesta 1998 alkaen. Tuo beavertail ei nähdäkseni kuitenkaan kasvata aseen kokonaispituutta (toisin kuin ei-taskuase G19 Pron kierrepiippu), ja perän alaosa on se osa perää joka trigonometrian oppien mukaan ottaa ensimmäisenä kiinni laatikon lyhyeen sivuun.

Itse asiassa jos nettilähteitä uskotaan, niin G19 Gen 3:n suurin pituus on 187 mm ja Gen 6:n vain 185 mm. (Tämä lie virtaviivaisemman kahvan ja kahvapalojen käyttöönoton ansiota.) Eli älä pidättele hengitystäsi, se on typerä kierrepiippu tai sitten se on taskuase.
Beavertail ei kasvata kokonaispituutta koska se ei tule kahvan alareunan yli mutta saattaa estää juuri sen että ase ei menekään enää kiertämällä laatikkoon, ei se ole aikaisemmilla generaatiollakaan ole ollut kuin muutamasta millistä kiinni.

Koska puhelimella kuvien editointi on tosi kivaa niin tässä vielä selventävät kuvat 😭

Eli tämän takia beavertail ei paperilla pidennä asetta vanhoihin versioihin verrattuna:
Glock-19-Gen-6~2.webp

Mutta kun asetta ruvetaan kääntelämään ja vääntelemään eri kulmaan sen saamiseksi lootaan niin majavanhäntä saattaa tehdä ratkaisevan eron siihen että ei enää mahdukkaan:
Glock-19-Gen-6~3.webp

Jos saat jostakin Glockin rungon, johon on tehtaalla valettu magwell? Mutta jos se on kiinnitetty jälkeenpäin, niin poliisi repii moisen irti ennen mittaukseen ryhtymistä.

Edit: Tämä koski nahkoja? Jatkakaa.
Luvituksessa oli hetkiä jolloin liimattu magwell kelpasi kasvattamaan aseen mittoja.

Koska puhelimella kuvien editointi on tosi kivaa niin tässä vielä selventävät kuvat 😭

Eli tämän takia beavertail ei paperilla pidennä asetta vanhoihin versioihin verrattuna:
Katso liite: 126625

Mutta kun asetta ruvetaan kääntelämään ja vääntelemään eri kulmaan sen saamiseksi lootaan niin majavanhäntä saattaa tehdä ratkaisevan eron siihen että ei enää mahdukkaan:
Katso liite: 126626

Pällitestistä G, kun yritin tunkea monikulmionmuotoista pistoolia suorakaiteenmuotoiseen reikään. :)

Minua hämäsi se, että mitta 1 on beavertailista huolimatta lyhyempi kuin mitta 2. Mutta toisaalta laatikossa käytettävissä oleva tila ei ole vakio, vaan laatikossa on tilaa eri määrä mitan 1 ja mitan 2 kohdalla, kun piipunsuun paikka pysyy samana.

1765314795639.webp

Luvituksessa oli hetkiä jolloin liimattu magwell kelpasi kasvattamaan aseen mittoja.

Olen kuullut, että joissakin poliisipiireissä olisi luvitettu v. 1998 jälkeen G19 normiluvilla, koska lakitekstiä ei olisi ymmärretty ja paikalliseen käytäntöön olisi kuulunut laittaa piippulinja laatikon pitkän sivun suuntaisesti aseen kääntelyn sijaan...

Pällitestistä G, kun yritin tunkea monikulmionmuotoista pistoolia suorakaiteenmuotoiseen reikään. :)

Minua hämäsi se, että mitta 1 on beavertailista huolimatta lyhyempi kuin mitta 2. Mutta toisaalta laatikossa käytettävissä oleva tila ei ole vakio, vaan laatikossa on tilaa eri määrä mitan 1 ja mitan 2 kohdalla, kun piipunsuun paikka pysyy samana.

Katso liite: 126632

Olen kuullut, että joissakin poliisipiireissä olisi luvitettu v. 1998 jälkeen G19 normiluvilla, koska lakitekstiä ei olisi ymmärretty ja paikalliseen käytäntöön olisi kuulunut laittaa piippulinja laatikon pitkän sivun suuntaisesti aseen kääntelyn sijaan...
Olen kyllä kaiken näköisiä mitoituksia nähnyt mutta nyt ollaan jännän ääressä.
Joensuu taisi olla yksi näistä piireistä, Ja btw tämä uusin kikkailu koski g48 malleja ja saattoi jopa olla g43.

Katso liite: 126632

Toimareissa olivat puineet samaa ja siellä tuntui vallalla olevan käsitys että ei enää lootaan mahtuisi. No, aika näyttää.

Minä tulostin joskus paperille luonnollisen kokoiset kuvat Glockin nettisivuilta ja leikkasin paperiin taskuaselaatikon kokoisen aukon jota sitten pyörittelin pöydällä olevan asekuvan päällä. Jäi käytetty normaalimittaiseksi siemmin luvitettu G19 ostamatta normaalimittaisen luvilla.

Paperin pyörittelyn jälkeen vahva epäilys, että varmaan jostain millistä kiinni suuntaan tai toiseen.

1765406430088.webp

Back