Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Miettikääpä kuinka kusessa EU ja Suomi sivussa olisi jos Natsifatsirasisti Unkari ei olisi lyönyt rajoja kiinni?
Pitää muistaa mitä itä-eurooppa on kokenut ajan saatossa. Ottomaanit, WW1, WW2, NL miehitys yms... Siellä voi jossain vaiheessa ruveta tulemaan raja vastaan.
Kuten nyt tässä tilanteessa, kummasti ne ulkomailla asuvat vain valuivat tänne takaisin.Monet kyllä haukkuvat Suomea, mutta tiukassa paikassa tullaan kyllä esim. ulkomailta äkkiä takaisin.
Miettikääpä kuinka kusessa EU ja Suomi sivussa olisi jos Natsifatsirasisti Unkari ei olisi lyönyt rajoja kiinni?
Pitää muistaa mitä itä-eurooppa on kokenut ajan saatossa. Ottomaanit, WW1, WW2, NL miehitys yms... Siellä voi jossain vaiheessa ruveta tulemaan raja vastaan.
Mutta ovat nämä aikoja. Kuka olisi vuosi sitten uskonut sitä että sisäministeri Ohisalo menee länsirajalle, Tornioon, puhumaan medialle siitä että rajan yli ei ole sopivaa läpsytellä ja autoilla turhaan? Siellä se vaan kävi "vieraslajeja torjumassa". Varmaan on parempaa vieraslajien torjumista.
Mutta vain kotoperäisiä kulkijoita läksyttämässä.
Ohisalo on selväsanaisesti ilmoittanut, että turvapaikanhakijat ovat kaiken aikaa tervetulleita ja heillä on rajan yli vapaa pääsy. Niitä vaan ei tule, kun Ruotsia lukuunottamatta kaikki muut rajat ovat kiinni.
Itse olen nyt ihmetellyt mitä rajojen sulkemisesta on todellisuudessa päätetty. Katsoin vanhaa uutisointia ja hallituksen tiedotustilaisuuden jossa ei selkeästi sanottu onko rajan sulkeminen suositus vai käsky. Media uutisoi selkeästi että rajat on nyt kiinni pois lukien työmatkat ja välttämätön liikkuminen. Puhun nyt ulko- ja sisärajoista.
Onko jollain heittää faktaa asiasta?
Ruotsissa ja Norjassa taitaa olla Suomea korkeampi verotus.
Jos tuloveroprosenttisi olisi ollut 3%, olisit maksanut 42€ veroa kuussa. Eli et olisi vuodessa maksanut tuota määrää jonka saat palautuksina...Mitä ihmeen veroprosentteja nuo on, viime työpaikalla minulla 3% veroa, bruttopalkka n. 1400. Ja joka vuosi saanut veronpalautusta. Tänäkin vuonna tulee 740 euro takaisin elokuussa.
Jep. Luultavasti.Tämä oli palkkatuettu, ehkä se vaikuttaa?