Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Voitko luetella niitä palveluita joita saa esimerkiksi 40km päässä kaupunkikeskuksesta? Palo- ja pelastuslaitosta tarvitsevat etelästäkin tulleet. Kun sytyttelevät metsäpaloja tai ajavat päin mäntyjä.
Entisessä asuinkunnassa oli vielä 90luvulla kela,verotoimisto,työvoimatoimisto,poliisi,käräjäoikeus. Nyt ei ole mitään noista.
 
Oli niin tai näin niin voin kertoa faktana että Kepun nuorennus leikkaus ei mennyt aivan putkeen, ja kun katsoo uutta valtionvarainministeriä niin väittäisin että kauneusleikkaus ainakin meni päin helvettiä ;)
Kyllähän Matti pitkänä ja kohtuuhyvin säilyneenä varmasti tuo huomiota vanhemmilta naisilta kun vertaa muihin näkyviin setämiehiin kuten rinteen anttiin tai haaviston peteen.

Katri kilpaili kategoriassa jossa oli jo paljon vastapelureita, mutta Matti on neitseellisellä maaperällä :coffee:
 
Tietääkseni Katri Kulmuni ei herättänyt vastaavia tunteita. En pidä Mikko Tuomea "sekopäänä", vaikka hänen yhteiskunnalliset näkemyksensä varmaan eroavat melko paljon minun näkemyksistäni. Pyrin rikastuttamaan keskustelua tuomalla esiin foorumilla harvemmin huomioituja näkökantoja. Toimin siis eräänlaisena kuplan puhkaisijana. Matti Vanhasesta on keskusteltu foorumilla, mutta Tuomen esiin tuomaa seikkaa ei oltu vielä huomioitu. Aidosti suvaitsevainen, moniarvoinen keskustelu on rikkaus ja voimavara.

Tämä on hieman sama kuin siniseksi muuttuneet entiset persut, joita muiden puolueiden kannattajat ja edustajat symppasivat ja tsemppasivat.

Ainoastaan tarvitsee ajaa eri politiikkaa kuin oman puolueen kannattajat haluavat ja siten tuhota puolueen kannatus, niin twitterissä saa
tykkäyksiä.
 

Pienillä tuloilla ihan ok taso, mutta isommilla gappi jää kyllä isoksi.

5000 €/kk ansiosidonnaiseen vaaditaan aiemmat 20000 €/kk tulot. Nettotuloina tuo tarkoittaa jotain 12 tonnista 3 tonnin pudotusta. Voi tulla matti kukkaroon aika nopeasti, jos on säätänyt menonsa tuon mukaisesti.
Täytyy sanoa että koska itse jouduin kilometritehtaalle koronan myötä, voin lisätä kokemusperustaisesti että siinä lähtee ammatillinen, sosiaalinen ja fiskaalinen pohja saman tien elämältä. Siksi klikkasin käytännössä kaikki viestit tällä sivulla, koska se on uskomattoman ahdistavaa paskaa kun osuu omalle kohdalle. Enkä todellakaan ole työn vieroksuja, sitä ei vain ole tarjolla. Ja asun Norjassa.
 
Olen entistä vakuuttuneempi, etten tule eläke rahoja näkemään. Meinaan ei pelkästään eläke iän vuoksi vaan, että kun tarpeeksi syvälle mennään niin vastuullisesti ne eläke rahat käytetään valtion "pelastamiseksi". Tällä menolla pitäisi työssä olla 70 vuoden paremmalla puolella. ☺

Toistakymmentä vuotta sitten, kun pääsi työelämän ja säännöllisten tulojen makuun, olin jo päättänyt elellä nuoruusvuodet toteuttaen unelmia, jotta ei sitten yli 70-vuotiaana tarvitsisi enää voivotella. En todennäköisesti tule pääsemään eläkkeelle järkevässä iässä tai sitten eläkerahat ovat kadonneet ensin kriiseihin ja sitten rippeet nopeimpien kähmijöiden taskuun.

Nyt kun 40v ikä lähestyy, täytyy oikeasti aloittaa sijoittaminen isommin. Vielä on pari unelmaakin jäljellä.

Hyvä puoli tässä kriisissä on ollut etätyön kasvu. Sen avulla boheemi kaveri voi yhdistää työt ja huvit näppärästi :giggle:
 
Olen nuoruuden ja kuuskymppisyyden puolivälissä. En pelkää sosialismia.

Ei sitä pelätä tarvitsekaan kunhan muistaa että ei se minnekään ole kadonnut ja mitä todennäköisimmin siitä tulee taas uhka länsimaiselle demokratialle. On oltava valppaana torjumaan sosialismia. Ihmehän on jos nykyään noin 20-30, ehkä jo 40, vuotiailta ei nussita merkittävää osaa sijoituksia ja säästöjä. Ei riitä että jäävät eläkkeittä vaan viedään verotuksellisin keinoin ne varat joita osa on kyennyt työllään ja sijoituksillaan hankkimaan. Koko ajan kasvava osahan on jo niin ylivelkaantunutta että kateus vie sosialismia eteenpäin, siitä se sitten alkaakin. Verotusten kiristys. Kahdessa kymmenessä vuodessa tulee tapahtumaan vaikka mitä.

Peritty omaisuus, se on ensimmäisenä tulilinjalla. Kuulemma ansiotonta. Kaikki pitäisi rällätä ja tuhota eikä säästää tai sijoittaa mitään esimerkiksi 20 vuotiaille lapsille. Lienee selvää miten kovasti minä tykkään vasemmistosta.

Hyvä puoli tässä kriisissä on ollut etätyön kasvu. Sen avulla boheemi kaveri voi yhdistää työt ja huvit näppärästi :giggle:

Tuo on erittäin hyvä asia. Töitä voi tehdä vaikka tunturista tai Thaimaasta. Turha reissaaminenkin vähenee. Pendelöinti ja autoilu. Luulisi että vihreätkin olisivat tyytyväisiä.
 
Vanhasen poliittinen kokemus on vertaansa vailla. Voi saada tulevaisuudessa valtioneuvoksen arvon.
 
Mielenkiintoinen tulkinta toiseksi suosituimman oppositiopuolueen edustajalta. Tulkinta on helppo hyväksyä. Pitkän linjan politiikan toimittaja Pekka Ervasti epäilee keskustan lähtevän hallituksesta syksyllä, joten hallitusyhteistyön kestävyyttä ei epäile vain oppositio.

 
Viimeksi muokattu:
On pidetty mahdollisena myös, että vas. tai vihreätkin saattavat lähteä.
Tätäkään ei voida sulkea pois.

Tärkeintä olisi saada toimintakykyinen hallitus, joka tekisi työtä suomalaisen hyvinvointivaltion säilyttämiseksi. Onko nykyisellä hallituksella kykyä, uudistusmielisyyttä ja avarakatseisuutta lähteä kehittämään suomalaisen yhteiskunnan rakenteita?

Toivon, että on, mutta jos se ei ole, on hallituksen kaatuminen toivottava asia.

Oppositio varmasti tukee hallitusta, mikäli hallitus lähtee näitä uudistuksia ajamaan. Onhan valtiovarainministeri Vanhanen otettu hyvin vastaan opposition toimesta.
 
  • Tykkää
Reactions: ER

– Ensimmäisen kerran elämässäni hain yhteiskunnalta apua syistä, jotka ovat täysin itsestäni riippumattomia. Kohta on mennyt kolme kuukautta enkä ole saanut Kelalta penniäkään rahaa. Olen 59-vuotias ihminen ja maksanut ikäni veroja. Eikö Kelan tarkoitus ole turvata meidän tavallisten ihmisten perustoimeentulo tilanteessa, johon ei edes olla itse syyllisiä?

Lampi on äärimmäisen yllättynyt siitä, kuinka laissa määritellyt asiat eivät toteudu.


– Vaikea ymmärtää, miten ruuhkistakaan huolimatta kaksi ja puoli kuukautta sitten anotun työttömyysavustuksen käsittely voi olla kesken. Samaan aikaan toisaalla näen tv:ssä jonkun johtajan selittävän aivan pokkana, että työttömiksi joutuneiden korvausten käsittely on toiminut aivan erinomaisesti.
 
– Ensimmäisen kerran elämässäni hain yhteiskunnalta apua syistä, jotka ovat täysin itsestäni riippumattomia. Kohta on mennyt kolme kuukautta enkä ole saanut Kelalta penniäkään rahaa. Olen 59-vuotias ihminen ja maksanut ikäni veroja. Eikö Kelan tarkoitus ole turvata meidän tavallisten ihmisten perustoimeentulo tilanteessa, johon ei edes olla itse syyllisiä?

Lampi on äärimmäisen yllättynyt siitä, kuinka laissa määritellyt asiat eivät toteudu.


– Vaikea ymmärtää, miten ruuhkistakaan huolimatta kaksi ja puoli kuukautta sitten anotun työttömyysavustuksen käsittely voi olla kesken. Samaan aikaan toisaalla näen tv:ssä jonkun johtajan selittävän aivan pokkana, että työttömiksi joutuneiden korvausten käsittely on toiminut aivan erinomaisesti.
Jussilla vain ei ole ollut riittävän hyviä avustajia hakemuksensa kanssa.
 
Ikävää, että lukihäiriöstä johtuvalle virheelle naureskellaan. Tälläiselle käytökselle ei pidä antaa sijaa missään. Erityisesti opetusministerin tulisi suhtautua asiaan rakentavammin, sillä lukihäiriö voi aiheuttaa merkittävää haittaa opintojen etenemiselle.

 
Back
Top