Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Valtakunnansyyttäjä Toiviainen ei aio kysyä eduskunnalta asiasta.

Toiviaisen kannattaisi olla muutenkin ihan hiljaa. Tuo haastattelu paljasti enemmän kuin tarpeeksi...

Yleensä: Mikä vittu näitä ihmisiä vaivaa? Jäikö Machiavellit lukematta vai saiko pienenä tikkarin kaupasta kun alkoi rääkymään... Valtiolaivan kurssia ei muuteta kerralla, vaan pienin askelin. Ja sitä ruoria kääntäessä kannattaa muistaa, että tuulet voivat kääntyä...
 
Toiviaisen kannattaisi olla muutenkin ihan hiljaa. Mikä vittu näitä ihmisiä vaivaa?
Veikkaan että ajan henki vaan on sellainen että jokaisen pitää päästä esille ja sellaisena tää nyt sitten näkyy. Vaikka olis miten törppö ajatus niin sitä vaan pitää julistaa. Esim Toiviainen; sillä ei olisi ollut mitään tarvetta alkaa keulimaan, mutta alkoi sitten kumminkin. Mahtihenkilö hän on juu, se varmaan on seikka mikä pistää aukomaan suuta. "Kun kaveritkin on esillä, ni mun pitää kans....jollain asialla ?"
 
Veikkaan että ajan henki vaan on sellainen että jokaisen pitää päästä esille ja sellaisena tää nyt sitten näkyy. Vaikka olis miten törppö ajatus niin sitä vaan pitää julistaa. Esim Toiviainen; sillä ei olisi ollut mitään tarvetta alkaa keulimaan, mutta alkoi sitten kumminkin. Mahtihenkilö hän on juu, se varmaan on seikka mikä pistää aukomaan suuta. "Kun kaveritkin on esillä, ni mun pitää kans....jollain asialla ?"

Virkahenkilönä ei kannattaisi alkaa politusoitumaan,. Tai julistamaan omaa agendaansa... sen voi tehdä vähän huomaattomimmin....
 
Eli jos tämä äänestys olisi mennyt läpi, perustuslakimuutos olisi ollut seuraavaksi tekeillä? Just joo, enpä taida enää vaivautua sinulle vastaamaan.
Jep! Kun ennakkotapaus on haettu niin on heleppo jatkaa etiäppäin.
 
Sitäpaitsi rattijuoppous on huomattavasti vakavampi asia kuin törttöily.
Juuri tämähän oli asian ydin. Mutta toivottavasti ne, joille sana oli ilmeisen vieras, osaavat tämän jälkeen käyttää sitä oikein eikä tuo väärä tulkinta jää päällimmäiseksi mieleen. (Minun suussani se voi käsittää vakavammatkin tapaukset malliin "ajokortti pois törttöilyn vuoksi", mutta tässä lienee alueellisia eroja.)
 
Rattijuopumus on rikos josta on laissa määrätty rangaistus. Kansanedustaja taas saa lain mukaan puhua vapaasti eduskunnassa, mikäli eduskunta ja sen jälkeen tuomioistuin eivät toisin päätä.
Niin, vertauksesta on aina kovin helppoa löytää asioita, jotka eivät ole samalla tavalla. Jos näin ei olisi, ei vertausta ole olemassa vaan sama asia kahteen kertaan.

No, kerropa sinä minulle sitten miksi noiden Lin sanomisien vertaaminen oli oikeutettua, paitsi että molemmissa käsiteltiin kansanedustajien syytesuojaa?
 
Niin, vertauksesta on aina kovin helppoa löytää asioita, jotka eivät ole samalla tavalla. Jos näin ei olisi, ei vertausta ole olemassa vaan sama asia kahteen kertaan.

No, kerropa sinä minulle sitten miksi noiden Lin sanomisien vertaaminen oli oikeutettua, paitsi että molemmissa käsiteltiin kansanedustajien syytesuojaa?

Joko se syytesuoja on tai ei ole, helvetin yksinkertaista, se on siihen kirjoitettu juuri sen takia että oppositiota ei pystytä vaientamaan.
Jos sitä ruvetaan tulkitsemaan sen tarkemmin niin se voidaan kumota eri verukkein.
Poistetaan vain se, sitten jos suhdanteet muuttuu niin saadaan punikit vankilaan.
 
Back
Top