Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Venäjä auttaa ja mielellään auttaakin, mutta sillä(kin) on hintansa :coffee:

Venäjä auttaa ja sitä riskiä minäkin olen hieman yrittänyt tuoda esille. Siksi meihin muuten vaikutetaankin koko ajan järjettömäksi yltyvällä ilmastokultilla ja vasemmistolaisella mädätyksellä. YLE:lläkin on koko ajan samaa paskaa, ilmastoa ja varttihullujen tai -vähemmistöjen oikeuksia. Koko ajan - katsokaa nytkin.

Voi olla että autoihin koskeminen on vihoviimeinen sytyke. Kun olot palaavat normaaliksi niin ei kannata avata itärajaa. Sieltä tulee Igor autoillaan joita Suomesta ei saa enää ostettua - kun ne on kielletty. Maa jossa on bensa, viina, kaali ja mahorkka halpaa. Venäjällä seurataan mitä ihmiset tekevät netissä ja somessa, EU:ssa tullaan seuraamaan missä ihmiset autoilevat. Tuleeko näyttämään hienolta?

Tulee olemaan ihan eri tason vaikutusta kuin "Pietarin sometrollit".

"Auttoihan" Venäjä 1600-luvullakin. Karjalaisia päätyi jopa Tveriin ja Moskovaan asti. Mitä ne nyt on. Venäläisiä. Jos Venäjä olisi auttanut vielä lisää niin olisimme aivan jotain muuta kuin tämä länsimainen demokratia.

Joten, äärivasemmistolainen puskeminen on pysäytettävä. YLE on laitettava aisoihin. Muuten tulee ilmaantumaan aivan väistämättömiä seurauksia. Vähitellen, hitaasti osa kansasta ajautuu väärään suuntaan. Lopullista hintalappua kun on hankala hahmottaa, kun se tulee olemaan niin iso.
 
Viimeksi muokattu:
Harmi vain, että väkijoukko ei ole tiivis, siellä käytetään maskeja, eikä ravintolakaan ilmeisesti ollut vielä auki. Ja vaikka olisi, kuinka moni istuisi lounastamassa terassilla lokakuussa? Mutta näin nämä asiat koetaan kun jotkut niin koetuttavat.

(Väitetään, että vieressä olleella kokoomuksen vaaliteltalla oli vähemmän maskeja. Kylläkin myös merkittävästi vähemmän ihmisiä. )

Ryhmityksen tiiviys on toki tulkintakysymys. Melkoiset järjestelyt joutuisi kuitenkin tekemään, että saisi kuvassa näkyvän nuppiluvun sijoiteltua kuvan rajaamalle alueelle suositeltua 1-2 metrin turvaväliä käyttäen ilman rakennusten siirtelyä. Siinä täytyy ottaa myös korkeussuunta hyötykäyttöön, jos haluaa tehtävässä onnistua.
 
Kuka ne maksaa jos jää työttömäksi jollain hiipuvalla paikkakunnalla? Ei mahda ihan heti löytyä työpaikkaa jämsäläiselle paperityöläiselle jos jää sitä vartoamaan.

Nollakorkojen aikana lyhennysvapaa on erittäin halpaa ja helppoa.

Tämä palsta on mielenkiintoinen siinä, että aina jos ehdottaa edes jonkinlaista omaa vastuuta työllistymisessä niin heti löytyy loputon määrä verukkeita miksi se toimi eikä kannata..
Tuotapa serkkupoikakin pohti Maikkarin kameralle. Hän on jäämässä työttömäksi sieltä.
 
Ammattini puolesta opetan kyllä ihmisiä välillä lukemaan, joo.

Missä vaiheessa olen väittänyt mitään katastrofaalisista seurauksista? Ei minun mielestäni tarvitse alkaa puolustautumaan sinällään ansiokkaalta variksenpelättiarmeijan linjaa vastaan rynnistykseltäsi.


Kaikki tämä soopailu on loppujen lopuksi johdettavissa siihen hetkeen kun Marin & kumppanit helmikuussa ilmoittivat Suomen olevan hyvin varautunut. Kansantuotteen iskeytyessä tuulettimeen politrukeilta ei enää löytynytkään peruutusvaihteita ja alkoi tämä vieläkin jatkuva, uhriutuva retoriikan miinakentällä steppailu.
Edit: Sohlaan näitä puhelimella, koitin kopypasteta jotain ja tuiksi meni. En ole pahansuopuuttani saksinut tuota lainausta.

Niin,

Mitähän siitä olisi seurannut jos maaliskuun alussa pääministeri Marin olisi julkisesti sanonut, että Suomi ei ole 2006 vuoden jälkeen valmistautunut pandemian varalle, ei ole toimivaa lainsäädäntöä ja viranomaisilla ei ole ohjeistusta. Eikä oikein ole rahaakaan ja talous tulee sakkaamaan syvälle.

Jos oikein muistan, niin maaliskuussa pääministeri Marin totesi eduskunnan täysistunnossa, että virheitä tullaan tekemään. Ja oppositio, sekä Kokoomus, että PS totesivat, että tulevasta ei tiedetä ja koronakriisin hoidolla ei politikoida, mutta siitä seuraavilla talouslinjauksilla kyllä. Edustaja Orpo ei ilmeisesti tätä muista enää, kun on aloittanut höpinänsä maskien käytöstä ja poliittisesta ohjauksesta.

Simpauttaja
 
Marin ei ole presidenttiainesta. SDP:n ehdokas pitäisi olla Eero Heinäluoma.
Putinin ystävä Eero...
 
Ryhmityksen tiiviys on toki tulkintakysymys. Melkoiset järjestelyt joutuisi kuitenkin tekemään, että saisi kuvassa näkyvän nuppiluvun sijoiteltua kuvan rajaamalle alueelle suositeltua 1-2 metrin turvaväliä käyttäen ilman rakennusten siirtelyä. Siinä täytyy ottaa myös korkeussuunta hyötykäyttöön, jos haluaa tehtävässä onnistua.
Ei tuo nyt kovin pahalta näytä. Paljon riippuu valitusta kuvakulmasta. Muita kuvia vaikkapa https://yle.fi/uutiset/3-11589474
 
Viimeksi muokattu:
Suomen politiikka näyttää tulleen siihen pisteeseen, ettei julkisesti muuta levitellä kuin Marinadia. Puuhaako hallitus jotain vai ovatko vain keskittyneet nalkuttamaan? Media, tuo vallan vahtikoira, näyttää kesyyntyneen puudeliksi, jota Marin rapsuttelee.
 
En itse oikein näe, että maskit olisivat mikään pitkäaikainen ratkaisu ja ne todellakin tuntuvat luovan sellaista vähän riskialtista turvallisuuden tunnetta. Ihmiset ajattelevat, että kun on maski naamalla muut ohjeet voidaan unohtaa. Samaa maskia käytetään monasti liian kauan, sitä käytetään väärin koskettelemalla sitä, laittamalla välillä kaulalle yms.

Samaa mieltä. Enemmän hoidetaan maskeilla sielua kuin suojataan itseään ja toisia virukselta. Jonkinlainen maskien ja rajoitusten combohan tässä nyt värkkäillään. Rajoitukset purivat viruksen perkelöitymiseen varsin nopeasti ja tehokkaasti. Rajoitusten poistuminen tulee olemaan SE ja se on jo SE.

Kyllähän tämä epidemia otetaan nyt vastaan ja sillä siisti. Maskit eivät sitä tule estämään, eikä edes hidastamaan tavalla, joka näkyisi missään.

Poliitikkojen keskinäinen märmätys ei kiinnosta pätkääkään. Sitä tullaan saamaan samalla kun yskitään vettä vähemmäksi keuhkoista.
 
Minulla alkaa olla vahva tunne, että osa kirjoittajista ei ole enää itsenäisiä kirjoittajia vaan heidän tekstinsä palvelevat yksilöä isompia tahoja. Säälittävää!
 
Minulla alkaa olla vahva tunne, että osa kirjoittajista ei ole enää itsenäisiä kirjoittajia vaan heidän tekstinsä palvelevat yksilöä isompia tahoja. Säälittävää!
En ainakaan isosti hämmästyisi vaikka näin olisi.
 
Minulla alkaa olla vahva tunne, että osa kirjoittajista ei ole enää itsenäisiä kirjoittajia vaan heidän tekstinsä palvelevat yksilöä isompia tahoja. Säälittävää!
En ota kantaan(enkä tiedä), että oletko oikeassa vai vääräässä, mutta helppoja heittoja tämänlaiset lähteettömät tunnepohjaiset vihjailut.
Kertoisitko meille muillekin, että mikä osa kirjoittajista ei kirjoita itsenäisinä henkilöinä ja mikä on se taho mitä he palvelevat? Ja kuinka suuri tai pieni se osa on täällä kirjoittavista?

Jokaisen tunne on toki yksilötasolla hänelle itsellensä totta, mutta onko sinulla jotain konkreettista tämän tunteen lisäksi, jotta myös me muutkin voisimme yrittää samaistua tunteeseesi?
 
Viimeksi muokattu:
Minulla alkaa olla vahva tunne, että osa kirjoittajista ei ole enää itsenäisiä kirjoittajia vaan heidän tekstinsä palvelevat yksilöä isompia tahoja. Säälittävää!

Kun tämä kommentti ilmestyi omani jälkeen heti seuraavana, niin ilmoitan, että minä edustan ainakin vain itseäni niin puhtaasti, että oikein sieluun kirveltää.:cool: Minä en ole enää vuosiin harrastanut minkäänlaista -uskomista- mihinkään poliittiseen liikkeeseen, enkä aio tarttua yhteenkään vankkurin aisaan enää.
 
Back
Top