Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Keskustan lupaukset....

Polttoaineveron nostoa ei keinovalikoimassa ole. Erityisesti keskusta on ollut asiassa ehdoton.


– Hallitusohjelman mukaiset korotukset on tehty eikä uusia tule, jyrähti puolueen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen tiedotteessa perjantaina.


Tämä ei tarkoita, etteikö polttoaineen hinta asemalla nousisi. Hintaan vaikuttaa jo jakeluvelvoitteen nostaminen, sillä biopolttoaineet ovat nykyisellään fossiilisia kalliimpia.


Myös bensiinin ja dieselin suunta on sama joka tapauksessa.

– Hiilen hinnoittelun vuoksi on selvää, että fossiilisten polttoaineiden hinta nousee, huomautti ilmasto- ja ympäristöministeri Krista Mikkonen (vihr.) Autoalan tiedotuskeskuksen webinaarissa perjantaina.


Hän kuitenkin korosti, että puhtaammat käyttövoimat mahdollistavat valintoja, joilla autoilun kustannukset voivat kokonaisuudessaan laskea.

 
En asu syrjäseudulla enkä ihan ole vähävarainen, mutta tämä autouudistus vie aika lähelle. Puhdasta elitististä laiskanpulskeaa paskaa. Miten helkutissa tämä estää vääjäämättömän johon ei kuulemma ole edes sataa vuotta aikaa?
Herrat tietänevät paremmin, mutta maallikon arvaus on että jos tämä idea toteutuu sen hinta on aivan älytön koko yhteiskunnalle. Miten mahtaa tämän jälkeen resurssit ja muskelit riittää itse ilmastomuutoksen vaikutuksia vastaan taistelemiseen johon kaikki joutuu?
 
Kestävä, vihreä ja maailmoja syleilevä. Se on Suomen tulevaisuus. Sähköautoja, vihreää ja uusiutuvaa sähköä, hiilijalanjälkisubventoitua luomunautaa ja kotimaista soijaa. Ei tehtaita (Suomessa), ei perustuotantoa eikä maanviljelyä. Pelkkää hightechiä/cleantechiä, koulutusvientiä ja palveluita maksukyvyttömille eli valtion subventoivaa. Voi vittu, tämänkö takia isoisäni paleli ja taisteli -43 ja -44?
 

Liitteet

  • tem eu tukirahat.PNG
    tem eu tukirahat.PNG
    22.1 KB · Luettu: 30
En ole hirveästi jaksanut tutustua asiaan, koska ajan "perinneautoilla".
Yhteen asiaan kiinnittäisin huomiota, hybridiauto on polttomoottoriauto, jos sillä voidaan ajaa vain n. 40 km "sähköautona".
Täyssähköauto on kulkuväline, jos sillä voi ajaa 500-600km yhteen menoon, jos ei on lelu.
Miksi jotain autoa sanotaan ladattavaksi hybridiksi, kaikkia niitä ladataan keinolla, jos toisella. Jos ei ladata, seisovat pihassa.
Miksi hybridien kulutukseksi ilmoitetaan esim. 2 litraa sadalla, jos ei niillä pääse 500km/ 10 litraa.
Eikö lataus kuluta lainkaan energiaa.
Kyllä minä niin mieleni pahoitin.
 
Nämä ladattavat hybridithän kuluttavat menovettä enemmän kuin vastaavankokoiset tavalliset autot. Aika kallista kuljettaa niitä akkuja jonkun muutaman kymmenen kilometrin takia.
Kokemusta ei itsellä näistä mutta näin olen kuullut tällaisen omistajalta suoraan. Ei siis mitään järkeä hankkia hybridiä.
 
Hybrisähköautot on täyttä huijausta.Tutkitusti.""

Autoleasing-yhtiö LeasePlanin palautuneiden autojen data-aineisto osoittaa, että lataushybridien todellinen kulutus on keskimäärin 3,5 kertaa suurempi kuin valmistajat autoille ilmoittavat.​

Osa autoista palautuu niin, ettei niiden latauskaapelia ole käytetty.

LeasePlanin palautuneiden vapaan autoedun autojen datasta laskema lataushybridien todellinen keskikulutus on 7,64 litraa sadalla kilometrillä, kun autovalmistajat antavat niille keskikulutukseksi 2,24 litraa sadalla kilometrillä. Toteutuneen kulutuksen vaihteluväli on 3,52–11,15 litraa sadalla kilometrillä ja valmistajien ilmoittamien kulutusten 1,4-3,9 litraa sadalla kilometrillä.

Useiden lataushybridien kulutus on ollut yli 4,5-kertainen verrattuna valmistajien ilmoittamaan kulutukseen. Kulutus on ollut monilla autoilla kymmeniä prosentteja korkeampi kuin saman mallin bensiinimoottoriselle autoille luvattu kulutus on. 86:n lataushybridiauton joukosta vain kahden todellinen kulutus oli alle kaksinkertainen verrattuna luvattuun kulutukseen.

”Palautuneiden autojen dataan perustuvat laskelmat tukevat eurooppalaisia tutkimuksia, jotka ovat tuoneet hybridien todellisen kulutuksen ongelmat esille. Haluamme auttaa asiakkaitamme selvittämään tämän ongelman ratkaisemisessa”, LeasePlan Finlandin kaupallisen liiketoiminnan kehityksestä vastaava Tiina Märijärvi sanoo.

Lataushybridien nykyinen käyttö ei vastaa niitä tavoitteita, joita yritysten hiilidioksidipäästöjen vähennystavoitteet edellyttävät. Hybridiauton valitsevat työntekijät saavat joissakin yrityksissä rahapalkkion eli niin sanotun Green bonuksen. Se ei mene oikeaan osoitteeseen, silloin kun auton todellinen kulutus on moninkertainen sille luvattuun kulutukseen verrattuna.
 
Eikö lataus kuluta lainkaan energiaa

Ei. Sähkö tulee töpselistä, kuten tiedät. Vihreät ovat ratkaisseet maailman energiaohjelman jo ajat sitten, kun tajusivat, että yksi iso tuulivoimapropeli ratkaisee kaiken. Tuo propeli on varmaan jo valmis, koska usko asiaan on jo niin kova. Ei kai energia-asioista päätä mitkään turhat tuulihatut? Ei, kyllä taustalla on vankka, ideologioista täysin vapaa järkiperäinen ja faktoissa pysyvä toiminta. :)

Nauraisin reipasta röhönaurua näille, mutta se tosiasia, että joku on taas lompakolle tulossa katkaisee naurun alkuunsa ja vähällä etteikö tule itku. Minusta näitä olisi mukava katsoa telkkarista parodiasketsisarjatuotantona. Mutta hymy kuolee, kun huomaa, että kyseessä on todellisuus ja takana ihmisiä, jotka myös pystyvät toteuttamaan haluamaansa.

Voi kuinka toivon, että Vihreät saisivat 4 prosentin kannatuksen jatkossa.
 
Nämä ladattavat hybridithän kuluttavat menovettä enemmän kuin vastaavankokoiset tavalliset autot. Aika kallista kuljettaa niitä akkuja jonkun muutaman kymmenen kilometrin takia.
Kokemusta ei itsellä näistä mutta näin olen kuullut tällaisen omistajalta suoraan. Ei siis mitään järkeä hankkia hybridiä.
Ei pidä paikkaansa, ainakaan Toyotalla.

Vaimolla on nyt toinen hybridi ajossa ja kulutus matka-ajossa on desin tarkkuudella samaa, mitä polttomoottoriversioillakin. Tosin painoissakaan ei ole eroa kun jokunen kymmenen kiloa. Sitä en tiedä, mihin se akuston paino on saatu hävitettyä.
 
Ei pidä paikkaansa, ainakaan Toyotalla.

Vaimolla on nyt toinen hybridi ajossa ja kulutus matka-ajossa on desin tarkkuudella samaa, mitä polttomoottoriversioillakin. Tosin painoissakaan ei ole eroa kun jokunen kymmenen kiloa. Sitä en tiedä, mihin se akuston paino on saatu hävitettyä.
Lataako kyseinen auto ajaessa, siis onko ikiliikkuja keksitty?
 
Ei pidä paikkaansa, ainakaan Toyotalla.

Vaimolla on nyt toinen hybridi ajossa ja kulutus matka-ajossa on desin tarkkuudella samaa, mitä polttomoottoriversioillakin. Tosin painoissakaan ei ole eroa kun jokunen kymmenen kiloa. Sitä en tiedä, mihin se akuston paino on saatu hävitettyä.
No juuri Priuksesta on kyse, ei kuulemma enää ostaisi.
Ja kyse varmaan oli kokonaiskulutuksesta eikä pelkkää maantieajoa mitattaessa.
 
^Meillä on ollut noita hybridejä jo vuodesta 2007, ja Priuksia 2, Lexus ct 200 , Lexus 400h ja pari Rx 450h. kaikilla noilla on päästy kevyesti valmistajan ilmoittamiin kulutuslukuihin ja yhtä helposti ne pystyy ylittämään rajusti. Ja kyllä nämä lataantuvat ajon aikana tai akun voi tyrkätä täyteen tarvittaessa myös paikallaan. Arvaan että jotakuta kiinnostaa miten se onnistuu...
 
Lataako kyseinen auto ajaessa, siis onko ikiliikkuja keksitty?
No se lataa hukkaenergialla, eli muuttaa hidastaessa ja jarruttaessa syntyvää energiaa sähköksi, niin kuin kaikki muutkin hybridit.
Kokonaiskulutus tietysti pienenee, kun harakoille menevä energia käytetään akkujen lataamiseen ja sitä kautta auton liikuttamiseen.

Tuo vaimon auto kulkee maantienopeuksissa ( 60km/h+) pelkällä polttomoottorilla, joten jos kulutus on maantiellä pitkää matkaa ajettaessa sama, kuin polttomoottoriversiolla, niin tuskin se nyt ainakaan kasvaa, kun ajetaan seka-ajoa missä matalat nopeudet mennään pelkällä sähköllä. Meillä tätä nyt on ollut vähän vaikea mitata, kun tuo ajo on pääasiassa matka-ajoa. Vaimo kuitenkin halusi hybridin.
 
No se lataa hukkaenergialla, eli muuttaa hidastaessa ja jarruttaessa syntyvää energiaa sähköksi, niin kuin kaikki muutkin hybridit.
Kokonaiskulutus tietysti pienenee, kun harakoille menevä energia käytetään akkujen lataamiseen ja sitä kautta auton liikuttamiseen.

Tuo vaimon auto kulkee maantienopeuksissa ( 60km/h+) pelkällä polttomoottorilla, joten jos kulutus on maantiellä pitkää matkaa ajettaessa sama, kuin polttomoottoriversiolla, niin tuskin se nyt ainakaan kasvaa, kun ajetaan seka-ajoa missä matalat nopeudet mennään pelkällä sähköllä. Meillä tätä nyt on ollut vähän vaikea mitata, kun tuo ajo on pääasiassa matka-ajoa. Vaimo kuitenkin halusi hybridin.
Suurinpiirtein niin kuin mainoksissa sanotaan. Olen hieman skeptinen, mutta pitäisi tietää mihin malliin ensimmäisessä viestissä vertasit.
Onko moottori teholtaan sama ja mitä laitteista on pudotettu pois, kun lisää on tullut akut ja sähkömoottorit.
Pääasia on tietysti, että vaimosi on tyytyväinen.:)
 
^Hybridi Priuksessa on vain yksi sähkömoottori ja bensamoottorikin on "atkinssonni" versio nelitahti moottorista eikä suoraa verrokkia vastaavaan paljaaseen bensa Priukseen ole.
Jos haluaa verrata vastaavaa hybridi autoa vastaavaan pelkkään bensa autoon, niin Lexus Rx 350 ja Rx 400h on jo lähellä toisiaan, jotta voi päätellä onko hybridistä mihinkään polttoaineen kulutuksen suhteen.
 
Ei pidä paikkaansa, ainakaan Toyotalla.

Vaimolla on nyt toinen hybridi ajossa ja kulutus matka-ajossa on desin tarkkuudella samaa, mitä polttomoottoriversioillakin. Tosin painoissakaan ei ole eroa kun jokunen kymmenen kiloa. Sitä en tiedä, mihin se akuston paino on saatu hävitettyä.
Eli havaintosi perusteella akkuja on painon perusteella vähän.... Leikki sikseen, ajotavalla on todella suuri merkitys siihen onnistuuko omaksumaan hybridille tyypillisen ajotavan ja etenkin käyttämään sitä koko ajosuoritteen ajan.
 
  • Tykkää
Reactions: ER
Back
Top