Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Mistäs veljet meinataan saada sähköt autoihin, kun omasta sähköntuotannosta on jo nyt vajetta?
Meidän talouden autot käy dieselillä ja kulutukset 5L / 100km ja 8,5L / 100km. Vanhoja ovat molemmat.
 
Hoitaako Suomen hallitus nykyään myös Tekniikan maailman toimitusta vai mistä tämä keskustelu sikisi? Onko sekin nyt sitten hallituksen syy, jos auto ei rullaa alamäkeen?

Simpauttaja

Kyllä. Samoin se, että vesi jäätyy pakkasella. Hallitus osoittaa, että velvollisuudentuntoinen polttomoottoreista tykkääminen on laitaoikean viimeisiä kuolinkorahduksia.:) Sen verran tulee armoa, että viimeisen tankillisen saa TE-keskuksen lupakortilla muuttaessaan Helsinkiin asumaan. Jokaiselle varataan Vihreän ideologian mukainen kaninkolo, nollapäästöinen, jossa voi sitten asua elämänsä loppuun. Maksaa tietysti 300 k euroa, mutta se hinta ei ole liikaa, kun maailmaa pelastaa hynkytetään.
 
Löytyykö vastaus 2 vuoden viestiin ilmastopaneelin laskurista?
En viitsi kännykällä alkaa tutkimaan.


Iänikuinen pjroblem.


"Neuvostoliitossa pääomaa saa korottomasti moniin tarkoituksiin. ...

Mutta korolla on (tai voi olla) muukin tehtävä taloudessa kuin tuottaa tuloja rahan antolainaajille. Se voi säätelemällä pääoman käyttöä saada ihmiset pitämään pääomaa niukkana hyödykkeenä, silloin kun korkokanta on riittävän korkea. Neuvostoliitossa käytetty 2,5% korko ei ole kuitenkaan läheskään riittävän korkea tässä suhteessa, ja sen lisäksi - kuten olemme havainneet - monissa tapauksissa pääomalle ei lasketa korkoa lainkaan.

Tästä ei olisi Neuvostoliitossa vähintäkään haittaa, jos sillä olisi runsaasti pääomaa; Hrutsevin puheista me kuitenkin olemme saaneet tietää, ettei sillä ole. Siitä huolimatta, kiitos marxilaisen perinnön, venäläisiltä on riistetty tehokkain keino pääoman käytön rajoittamisessa.

Koron poistaminen on aiheuttanut myös venäläisten suunnittelijoille vaikeuksia ratkaista oikein, kumpi kahdesta on taloudellisesti parempi, sekö, joka vaatii paljon pääomaa mutta on käyttökustannuksiltaan halpa, vai se, jossa on korkeat käyttökustannukset mutta joka tarvitsee vähemmän pääomaa.

Ottakaamme esimerkiksi vaikka se valinta, joka on toistuvasti tehtävä vesivoimalaitoksen ja hiilellä käyvän voimalaitoksen rakentamisen välillä. Vesivoimalaitos on kallis rakentaa mutta hyvin halpa käyttää, ja voidaan helposti havaita, että tämän vuoksi sen tuottama sähkö on kaikki kustannukset huomioon ottaen halvempaa kuin hiilivoimalaitoksen, kuitenkin vain edellytyksellä, että pääomalle ei lasketa yhtään korkoa.

Jos nimittäin pääomalle lasketaan esimerkiksi 5% korko, asia voi olla aivan toisin." -Marxismi, Vigor, s229-230.
 
  • Tykkää
Reactions: ER
Löytyykö vastaus 2 vuoden viestiin ilmastopaneelin laskurista?
En viitsi kännykällä alkaa tutkimaan.


No tämä vertailu mikä on oletusarvona laskurissa eli bensa vrt sähkö, niin tuon tviitin väite kustannuksien nopeasta kokonaisedullisuudesta on kyllä puppua.

1610881087091.png

Logiikka tässä on, että sähköauton rajusti edullisemmat käyttökustannukset kompensoivat "nopeasti" korkeamman hankintahinnan. 15 vuotta ei ole nopeasti, toki jollain muulla kombolla voidaan päästä selkeämpään kustannuseroon. Edullisuudella tätä on vaikea kenellekään myydä, erityisesti kun tuon vertailun oletusarvosähköauton hinta on 30k+ ja keskimääräinen suomalainen menopeli taitaa olla siellä 10k luokassa.
 
No tämä vertailu mikä on oletusarvona laskurissa eli bensa vrt sähkö, niin tuon tviitin väite kustannuksien nopeasta kokonaisedullisuudesta on kyllä puppua.

Katso liite: 46777

Logiikka tässä on, että sähköauton rajusti edullisemmat käyttökustannukset kompensoivat "nopeasti" korkeamman hankintahinnan. 15 vuotta ei ole nopeasti, toki jollain muulla kombolla voidaan päästä selkeämpään kustannuseroon. Edullisuudella tätä on vaikea kenellekään myydä, erityisesti kun tuon vertailun oletusarvosähköauton hinta on 30k+ ja keskimääräinen suomalainen menopeli taitaa olla siellä 10k luokassa.
Luulisi nyt saatana Vihreiltä tulevan vastaus tuohon joka puolella kysyttyyn kommenttiin...eihän he virheellistä informaatiota levitä..
 
Eivät tietenkään levitä virheellistä tietoa, tottahan se maalla asuvien insesti ym. puheetkin on.
Taitaa se vastaus viipyä enemmän kuin sen 2-vuotta!
Laitoin viestiä eräälle päätoimittajalle ja pyysin selvitystä asiaan. Tämä on kuitenkin melko merkittävä väite, niin perusteet olisi hyvä olla selvillä. Turhaan tulee mielikuvia virheellisestä viestistä.
 
Minun ensimmäinen tayssähköautoni tulee luultavasti olemaan 15+ ikäinen. Saa nähdä miten akuston vaihdot tulee vaikuttamaan hintatasoon. Polttomoottori -autojen hinnoissa on tiettyä ennustettavuuta, mikä puuttuu sähkö/hybridi -autoista.

Tällä hetkellä varakkaat hyötyy puutteelisesta lainsäädännöstä/verotuksesta, tämä varmasti korjaantuu lähitulevaisuudessa.
 

Eduskunta selvittää, ketkä kaikki ovat katsoneet Juha Sipilän turvakameravideon – tietovuoto kiinnostaa myös poliisia​


Tänään klo 13:54

Eduskunta yrittää selvittää, miten kansanedustaja Juha Sipilää (kesk) koskeva video päätyi julkisuuteen.

 
No tämä vertailu mikä on oletusarvona laskurissa eli bensa vrt sähkö, niin tuon tviitin väite kustannuksien nopeasta kokonaisedullisuudesta on kyllä puppua.

No sehän riippuu paljonko sen menoveden hintaa nostetaan. Silleen "sopivasti" että varmaan maksaa itsensä takaisin parissa vuodessa hintaa en kyllä haluaisi pumpulla nähdä...

edit: jos Virheet lupaavat täyssähkön maksavan itsensä takaisin kahdessa vuodessa tai maksavat itse omasta pussistaan sen mitä jää vajaaksi, niin pistän Teslan tilaukseen :)
 
Viimeksi muokattu:
Jos valtio takaisi elinikäisen lainan sähköauton ostoon, voisi jopa harkita, tosin kelan virkailijat eivät saisi käsitellä hakemuksia.....
 
  • Tykkää
Reactions: ER
Kun kansa vimein laajemin siirtyy sähköautoihin niin niiden verotus alkaa.Valtion talous ei kestä monen miljardin vajetta mikä jää auto ja bensaveroista saamatta.Tuen hankintaankin maksaa normiautoilijat
Olen samaa mieltä. Valtio laittaa verogeneraattorin käyntiin. Ei sähköautoilijat halvemmalla tule pääsemään. Tiemaksut ja autonkäyttömaksut tulevat nousemaan. Puuttuvat verotulot jotenkin täytyy kattaa jotain kautta. Suurta kusetusta koko juttu!
 
Viimeksi muokattu:
Olen samaa mieltä. Valtio laittaa verogeneraattorin käyntiin. Ei sähköautoilijat halvemmalla tule pääsemään. Tiemaksut ja autonkäyttömaksut tulevat nousemaan. Puuttuvat verotulot jotenkin täytyy kattaa jotain kautta. Suurta kusetusta koko juttu!
Tuskin valtio tulee luopumaan 7-8 miljardin potista minkä nyt liikenteenteestä keräävät. Alkuun varmaan on kohtalaisen houkuttelevaa ja halpaa.
 
Hinnat halpuu, kun yksityistetään.


No varmasti. Vesi-viemäri-jätehuolto....kaikki vaan suursijoittajille. Kun kerran oikein käteisellä maksavat. :) Näitä pidettiin silloin ammoin toimintoina, joita ei valtion tule diilata ulkomaiseen omistukseen.

Mikä mekanismi mahtaa liittyä näiden aktioiden toteutumiseksi? Perustelu siitä, että suursijoittajan etu on taata toimintojen sujuvuus ja jatkuva kunnossapito, hinnan säilyminen järjellisenä ja asiakassuhteiden hoitaminen......voi olla. Kuus ja puolsataa miljoonaa kertasuorituksena panee tietysti epäluuloisen nokkani vohahtelemaan. Mikä liukastaa näitä ratkaisuja? Tuskin Kaalimato.comin tuotteet.
 
No varmasti. Vesi-viemäri-jätehuolto....kaikki vaan suursijoittajille. Kun kerran oikein käteisellä maksavat. :) Näitä pidettiin silloin ammoin toimintoina, joita ei valtion tule diilata ulkomaiseen omistukseen.

Mikä mekanismi mahtaa liittyä näiden aktioiden toteutumiseksi? Perustelu siitä, että suursijoittajan etu on taata toimintojen sujuvuus ja jatkuva kunnossapito, hinnan säilyminen järjellisenä ja asiakassuhteiden hoitaminen......voi olla. Kuus ja puolsataa miljoonaa kertasuorituksena panee tietysti epäluuloisen nokkani vohahtelemaan. Mikä liukastaa näitä ratkaisuja? Tuskin Kaalimato.comin tuotteet.
Monilla varmasti sormet syyhyävät kun odottelevat tilaisuutta myydä Suomen pohjavedet.
 
Back
Top