Ja kannattaa huomata, että sähköautotkin ovat TUONTITAVARAA. Ne on maksettava jollain jollekin. Ne eivät tipu satamaan taivaasta ilman etteikö se rasittaisi kauppatasettakin. Kansantalouden kannalta on vain järkevää, että ulkomailta hankittu hyödyke käytetään elinkaarensa visuun loppuun. Olipa kyse sitten polttomoottori- tai sähkökalusta. Joo, lainaa saa. Niin saa, mutta eikö mieleen tule mitään esim. Kreikasta, jossa oli ennen romahdusta pilvin pimein käyttökuntoisia autoja romuttamoilla, alle 10-vuotiaita autoja pinottain ja isoissa lansseissa. Kukaan ei niitä tarvinnut, koska lainalla sai uuden.....
No seurataan rahaa, kuten hyviin tapoihin kuuluu.

Minkä verran kunnianhimoisiin ilmastotavoitteisiin Euroopassa on vaikuttanut mm. Saksan mahtava autoteollisuus? Halu varmistaa uuden teollisuustuotteen menekki Euroopassa? Käsittääkseni Saksan autoteollisuuden lobbareita suorastaan asuu Brysselissä, päivystysvuorot kattavat kellot ympäri ja varsin anteliaita kestittäjiäkin ovat. Eihän vaan häntä heiluta koiraa? Turhaan eivät autotehtaat lobbareita ylläpidä pataljoonan määrää.